konijntje gedissecteerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:44

ellenlouise schreef:
Als wij mensen konijntjes niet hadden gedomesticeerd dan hadden we de dierenarts daar al vast niet voor nodig. En dit geldt ook voor de overige gedomesticeerde dieren. Tel daarbij op dat veel ziekten 'veroorzaakt' zijn door ons mensen (verkeerde wijze van houden, doorfokken, vol proppen enz) en vraag jezelf af wat de rol van de dierenarts is.

In de natuur zijn geen dierenartsen en die zijn ook niet nodig. Natuurlijk kunnen we dit niet terugdraaien maar het is wel iets om bij stil te staan

Als wij geen dieren hadden gedomesticeerd had jij nu niet paardgereden, waren er geen huisdieren geweest.
Als jij dierenartsen niet nodig vind, ben ik erg benieuwd wat jij doet met je huisdier als die ziek is. Ik neem aan dat je niet naar de dierenarts gaat, want die vind je immers niet nodig. Wat doe je dan? Medicijnen kun je niet zelf geven want die zijn getest op dieren. Doodmaken doe je ook niet, aangezien het dier dan doodmoet omdat jou principes in de weg staan om het dier naar de dierenarts te brengen...en daar ben je ook weer tegen.

Ik begrijp je standpunt wel hoor, maar ik vind jullie wel erg ver doordraven. Het is gewoon niet reeel meer, wat jullie voor ogen hebben.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:26

Het is onze verantwoording om goed voor de dieren op deze aarde te zorgen. Dat is toch wel een levenstaak die ons allemaal toe behoort. Daarin zal ook wel eens een dier gedood worden om te overleven. Wij zijn nu eenmaal omnivoren.
Maar omdat we net ietsje slimmer zijn dan dieren willen we ze ook wel eens doden om te kijken wat we ervan kunnen leren.
Dat is nu eenmaal de mens als we zo niet waren dan zaten wij nu niet te bokken... dhuuu
Moet wel zeggen dat, als we doden dan moeten we dat met respect voor het dier doen. En zo snel mogelijk zodat ze de minste pijn hebben.
Ik bekijk liever een net gedood konijntje wat iets daarvoor lekker met zijn vriendjes zat in een dikke laag stro met goed voer. Dan dat ik op een manege mensen zie rijden op lopende skeletjes. Die daarna weer terug gaan naar hun stalletje waar ze tot hun koten in de stront staan. Dag in dag uit. Jaar in jaar uit.
Ga nu niet beginnen over hoe het op de wereld is want ja dat is een grote puinhoop en er is veel leed. Maar wees een beetje realistisch.
Als er konijntjes dood moeten voor mensen om daarvan te leren dan is dat niet erg. Zolang de dieren daarvoor een goed leven hebben gehad en snel gedood worden.
Ben zelf lang bezig geweest met wel of geen dieren doden maar dankzij dit topic ben ik er nu achter.
Jammer genoeg is er idd weinig respect voor dieren op aarde.
Daarom moeten alle mensen die denken dat ze het wel hebben.. .heel veel liefde geven aan hun dieren. Misschien verspreidt het zich wel Schijnheilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:23

Cassidy schreef:
[
Dierenproeven zijn nodig voor de wetenschap. Deze discussie heb ik al jaren geleden gevoerd, met verhitte voor- en verhitte tegenstanders.

[/quote]

als mensen willen kunnen ze ALLES recht praten wat krom is.

Wie zegt dat wetenschap nou zo nodig is?

Er zullen altijd ziektes zijn waar aan mensen sterven. Doordat er geen natuurlijke selectie meer is, is het menselijke ras sterk aan het degeneren. Is dat een voordeel?

Alles heeft z'n voor en zijn nadelen. De wereld en vooral Nederland is overbevolkt. Een paar mensen minder zou beter zijn dan een paar mensen meer. Alleen mensen ZELf vinden het belangrijk dat ze er zijn. Maar objectief gezien zou de wereld beter af zijn zonder mensen. Dus waarom er dieren geoffert worden ten bate van de wetenschap, en dan OOK nog eens voor mensen, dat is pure egoisme. en zoals al eerder gezegd: begrijpelijk, maar daarmee nog niet ethisch verantwoord.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:24

caranthir"]
Je hebt op zich natuurlijk wel gelijk, biologisch gezien is er een verlies aan energie naarmate je hoger de voedselketen in gaat. Wat je vergeet is de kringloop, er zijn planten die wij niet kunnen eten (gras duh), die worden dus gegeten door koeien en die eten wij weer op. Deden we dat niet, zouden er teveel runderen zijn en dat betekent geen gras en dat is het einde. We zouden natuurlijk tarwevelden op de hele wereld kunnen zetten, maar dan zou de mens het enige dier op aarde zijn. Wanneer we dus allemaal vegetarier werden, kan het vee gewoon uitsterven.
[/quote]

Dit is wel erg dramatisch en kort door de bocht bekeken, als ik je tekst zo lees heb je ergens wel gelijk, maar ik denk dat het in de realiteit niet zo zal lopen als jij het omschrijft.

[quote="caranthir"]
Wat betreft de mensen die zichzelf ter beschikking willen stellen aan de wetenschap: das heel mooi, echt waar. Maar wat heeft een da-studentje daar aan???? Een paard of koe lijkt toch echt niet op een mens, sorry, maar daar heb je dus niks aan.
[/quote]

Denk eens aan andere proeven? dieren worden echt niet alleen gebruikt door studentjes, maar ook voor het testen van make-up, medicijnen e.d Lachen

[quote="caranthir"]
En de vega's: hebben jullie dieren? Zo ja, waarom laat je daar een DA naar kijken als dat zo'n vreselijk persoon is? Neem dan gewoon geen dier dan zijn er ook geen DA's nodig.
[/quote]

Heeft er ook maar IEMAND gezegd dat DA's vreselijke mensen zijn ? dan mag jij dat voor mij even quoten !

[quote="caranthir schreef:
Ik ben een studentje en ik vind het erg dieren zomaar te dissecteren, maar ze zijn meestal volwassen en hebben een fijn leven gehad (geit en hond dan). Ik blijf het erg vinden, maar hoop later wel een goede DA te worden om zo wat voor die beesten terug te doen. Uiteindelijk ga ik ervan uit, dat ik er meer redt dan dood.

Waarschijnlijk zal jij in je eentje ook wel meer mensen "redden" dan doodmaken, maar als je in de grote getalen denkt, dus ALLE dieren, welke zal dan de overhand hebben?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:26

SpLaSh_ schreef:
Maar hoeveel dieren worden er nou DOOD GEMAAKT voor proeven , heel heel heel heeeeeeel weinig Die secties worden gedaan op zelf overleden dieren , en onderdelen halen ze bij het slachthuis vandaan !

Voor dit soort secties? weinig? ieder dier is er in mijn ogen een te veel! en denk eens aan dierproeven? zo weinig dieren worden daar niet voor gebruikt hoor! denk maar niet dat die mensen denken, ooooh wat zielig! nee, die denken alleen aan het geld wat ze voor hun "make-upjes" e.d zullen vangen om vervolgens het lekker op het beestje te smeren en er achter te komen dat de samenstelling toch niet helemaal goed is en het dier er dus lekker bij zit, met uitslag of weet ik veel wat het voor gevolgen heeft !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:29

ellenlouise"]
[quote="Chantalleke schreef:
Ik als wijsnues komt weer een beetje terug naar het topic Clown

Over het gebeuren met het konijntje ontleden dat dat zielig is.

Het is niet zielig. Het is zieliger als je als mens met je dier naar de dierenarts gaat maar er is geen dierenarts.
Dus wat is nou zielig?

Als wij mensen konijntjes niet hadden gedomesticeerd dan hadden we de dierenarts daar al vast niet voor nodig. En dit geldt ook voor de overige gedomesticeerde dieren. Tel daarbij op dat veel ziekten 'veroorzaakt' zijn door ons mensen (verkeerde wijze van houden, doorfokken, vol proppen enz) en vraag jezelf af wat de rol van de dierenarts is.

In de natuur zijn geen dierenartsen en die zijn ook niet nodig. Natuurlijk kunnen we dit niet terugdraaien maar het is wel iets om bij stil te staan
[/quote]

Inderdaad is dit niet terug te draaien, net zomin als dat we dieren zo ver doorgefokt hebben dat ze niet eens weten dat hun voorouders lekker over de open vlaktes hebben mogen rennen Clown en zij maar in een kleine glazen bak zitten bij die dierenwinkel, met zijn 6en .. die dieren weten niet beter, maar ik ben, en blijf het belachelijk vinden hoe er met dieren wordt omgegaan tegenwoordig.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:34

MarianneR"]

Dit stukje is nou al 2x gequoted en ge-amend, maar als jullie goed lezen zien jullie dat ik het ook niet leuk vind. Ik zou heel graag willen dat die instelling verandert, maar als jullie stelletje wereldverbeteraars nou eens even heel logisch nadenken, weten jullie ook wel dat het leven van dieren helemaal bepaald wordt door mensen. Mensen bepalen wanneer ze worden gedood, wat goed voor ze is, of ze kinderen mogen krijgen en zelfs van welke vader. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar hieruit blijkt dus wel dat de mens zichzelf boven de dieren stelt. Dat zegt niet dat ik het er mee eens ben, zeker niet, maar het is gewoon een feit.
[/quote]

Zo, kun je er niet tegen dat we zelf conclusies trekken uit je eigen stuk tekst? dan had je het niet moeten plaatsen Lachen

En wij, als stelletje wereldverbeteraars (;)) denken echt wel logisch na, en we zijn er al LANG al achter dat de mens alles bepaald, daar mag nu zo onderhand wel eens een eind aan komen Lachen het is een feit dat de mens zich verheven voelt boven de andere dieren, en waarom? omdat de mens een HEEELE tijd geleden heeft besloten zijn hersenen eens te gebruiken (:P) ja .. intelligent hoor, maar had het dan op een goede manier voortgezet ..

[quote="caranthir"]
Verder blijf ik het heel naief vinden om te denken dat dierenartsen niet op dode dieren moeten oefenen die daar speciaal voor gedood worden. Je moest eens weten hoeveel jaren er geiten gespaard moeten worden voor èèn jaar dgk-studenten uit bijv. het eerste jaar. En dan heb je ook nog de 2e, en de 3e..enzv. Het is gewoon niet haalbaar. Tuurlijk zou ik het veel liever hebben dat ik op een dier oefen die een fijne dood is gestorven en erg lang heeft geleefd, maar dit komt niet vaak voor. Gevolg als we geen dieren meer doden om op te oefenen (Voor studies en opleidingen tot dierenarts(assistente) dan he, ik heb het even niet over dierproeven)---> slecht opgeleide dierenartsen, waardoor er waarschijnlijk nog meer dieren zullen sterven.
[/quote]

Niet haalbaar? oooh.. *diepe zucht* tuurlijk niet ! natuuuuurlijk is het niet haalbaar, want iedere student heeft natuurlijk zijn eigen geit nodig om open te snijden en even te kijken hoe dat eruit ziet! natuuurlijk !

Het komt niet vaak voor dat het dier een fijn leven heeft gehad, hoog tijd dat daar eens verandering in komt, en als niemand laat weten wat hun mening erover is zal dat ook niet gebeuren!

[quote="caranthir schreef:
Het lijkt mij toch echt heel erg logisch dat een dierenarts weet hoe een dier en van binnen uitziet, en vaak genoeg heeft geoefend op dode dieren zodat hij/zij geen grote fouten maakt op levende dieren. Modellen kunnen nooit zo goed de waarheid nabootsen!!!

Lijkt mij ook niet meer dan logisch, maar het dier moet IMO wel een acceptabel leven hebben gehad !

Grote fouten kan IEDEREEN maken, IEDEREEN, of er nou geoefend is op modellen of op dode dieren, dus datvind ik een erg onzinnige opmerking van je !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:37

Chantalleke schreef:
Dus verbeter de wereld en begin bij jezelf? Verward

Als ik het zo lees. Dan willen jullie weer terug in de oertijd. De tijd dat er geen mensen zijn en dat de dieren het te zeggen hebben op de wereld.

Waarom leef je eigenlijk dan nog? Als je alles zo goed voor elkaar wil hebben? Want hier wil je uiteindelijk nog op uit! Verward

Waarom we leven? daar hebben we zelf ook nogal veel over te zeggen gehad he, om geboren te worden! neee dat is ECHT een keuze die we zelf hebben gemaakt !

Alles goed voor elkaar willen hebben lijkt mij niet meer dan een menselijk streven, zouden we dan maar bij de pakken neer moeten gaan zitten en alles laten gebeuren? nee, ik vind het absurd hoe er met dieren om wordt gegaan en zal me de rest van mijn leven blijven inzetten om ervoor te zorgen dat hun leven wat meer acceptabel wordt! weinig kans dat dit me lukt, in mijn eentje, maar gelukkig ben ik niet in mijn eentje en zijn er zat mensen die een gelijke mening als ik hebben !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:57

I rest my case. Met fanatici valt niet te praten.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:57

Citaat:
Dus Yellowfish, jij bent wel blij dat je moeder geen medicijnen hoefde te slikken, en als ze wel medicijnen moest slikken tijdens de zwangerschap, dat ze medicijnen heeft gekregen die op dieren waren getest teneinde jouw een zo goed mogelijke start in het leven te geven?

Hebben we het daar hier over? mijn moeder heeft gerust medicijnen gekregen, voor die medicijnen zijn hoogstwaarschijnlijk dieren gestorven, maar heb ik daar iets over te zeggen gehad ? nee .. dus het heeft ook geen zin om er nu, een hele tijd later, op terug te komen, wat destijds gebeurd is valt niet meer te veranderen.

En misschien even voor de duidelijkheid, dierproeven voor medicijnen, zijn tot een zekere grens acceptabel, omdat voor sommige proeven nog geen vervangende methode is (voor andere proeven zijn deze er echter wel, kosten alleen meer geld, maar omdat er mensen zijn die dit geld liever uitgeven aan .. aan .. nou noem eens iets, worden deze alternatieven niet ingevoerd en lijden er een boel dieren zonder reden)maar voor make-up e.d .. nee .. daarom gebruik ik ook make-up en douche-producten e.d die niet op dieren getest zijn, en waarvan ook de basisproducten niet op dieren getest zijn Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:59

Cassidy schreef:
I rest my case. Met fanatici valt niet te praten.

Scheve mond jaa jaa .. een discussie is er toch om je mening duidelijk te maken? oke.. oke .. het is hier geen debat, dus elkaar overtuigen hoeft niet Knipoog

Maar wat is er mis met je mening duidelijk proberen toe te lichten ?? dat is tenminste wat ik opvat uit je bericht Tong uitsteken

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:22

Yellowfish"]
[quote="SpLaSh_ schreef:
Maar hoeveel dieren worden er nou DOOD GEMAAKT voor proeven , heel heel heel heeeeeeel weinig Die secties worden gedaan op zelf overleden dieren , en onderdelen halen ze bij het slachthuis vandaan !

Voor dit soort secties? weinig? ieder dier is er in mijn ogen een te veel! en denk eens aan dierproeven? zo weinig dieren worden daar niet voor gebruikt hoor! denk maar niet dat die mensen denken, ooooh wat zielig! nee, die denken alleen aan het geld wat ze voor hun "make-upjes" e.d zullen vangen om vervolgens het lekker op het beestje te smeren en er achter te komen dat de samenstelling toch niet helemaal goed is en het dier er dus lekker bij zit, met uitslag of weet ik veel wat het voor gevolgen heeft !
[/quote]

Je zegt het hier zelf al , ze worden gebruikt om medicijnen uit te testen , en blijven dus gewoon LEVEN

Mijn standpunt is duidelijk , sommige mensen zijn TE , maar dat respecteer ik , ik heb nu alles wel gezegd wat ik wilde zeggen Clown

dus het enige wat ik nog kan zeggen is :

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:24

Blijven leven ? nee .. grotendeels niet .. maar goed .. aangezien iedereen zich uit deze discussie trekt .. zal ik verder ook mijn mond maar houden Lachen

[edit]Quote verwijderd
Oscar[/edit]

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:37

caranthir schreef:
Je hebt op zich natuurlijk wel gelijk, biologisch gezien is er een verlies aan energie naarmate je hoger de voedselketen in gaat. Wat je vergeet is de kringloop, er zijn planten die wij niet kunnen eten (gras duh), die worden dus gegeten door koeien en die eten wij weer op. Deden we dat niet, zouden er teveel runderen zijn en dat betekent geen gras en dat is het einde. We zouden natuurlijk tarwevelden op de hele wereld kunnen zetten, maar dan zou de mens het enige dier op aarde zijn. Wanneer we dus allemaal vegetarier werden, kan het vee gewoon uitsterven.

Wat betreft de mensen die zichzelf ter beschikking willen stellen aan de wetenschap: das heel mooi, echt waar. Maar wat heeft een da-studentje daar aan???? Een paard of koe lijkt toch echt niet op een mens, sorry, maar daar heb je dus niks aan.

En de vega's: hebben jullie dieren? Zo ja, waarom laat je daar een DA naar kijken als dat zo'n vreselijk persoon is? Neem dan gewoon geen dier dan zijn er ook geen DA's nodig.

Ik ben een studentje en ik vind het erg dieren zomaar te dissecteren, maar ze zijn meestal volwassen en hebben een fijn leven gehad (geit en hond dan). Ik blijf het erg vinden, maar hoop later wel een goede DA te worden om zo wat voor die beesten terug te doen. Uiteindelijk ga ik ervan uit, dat ik er meer redt dan dood.

Als er nou eens niet zoveel runderen gefokt worden en al helemaal niet meer voor de slacht maar alleen bijv. voor de hobby, is er ook niet zo veel gras nodig ? Verkleining v/d kringloop dus.
De mens het enige dier op aarde, nee, mensen en dieren kunnen met elkaar SAMEN leven, zonder dat dit ten koste van de dieren moet gaan, alleen veel mensen willen dit niet weten, omdat ze zich meer voelen dan die dieren.
DA studenten, lekker laten kijken in lichamen van dieren die een natuurlijke dood zijn gestorven.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:42

Cassidy schreef:
Het tweede verhaal vertelde Professor daarop, dat er een jonge zwangere vrouw eens in zijn praktijk kwam, die absoluut tegen het gebruik van dieren in dierproeven was. Ze leed aan hoge bloeddruk, moest daar medicijnen voor hebben, maar weigerde pertinent een medicijn in te nemen dat op dieren was getest.

"Mij best" zei de Professor, en pakte een dik boek van een plank: "in dit boek staan alle medicijnen die nog in ontwikkeling zijn, en die het laatste stadium nog niet hebben bereikt waarin ze op dieren worden getest. Ik kan een van de middelen uitzoeken en aan U geven, maar ik garandeer niet dat het kind gezond te wereld komt"

De vrouw was maar al te graag bereid tot het slikken van medicijnen die op dieren waren getest. Petje af voor haar, omdat ze haar principes opzij zette voor een ander. Omdat ze koos voor de gezondheid van haar kind. Omdat ze accepteerde dat er dieren het leven moeten laten om het leven voor ons beter te maken.

Tegenwoordig nemen we het allemaal als vanzelfsprekend aan. De Jager/Verzamelaarculturen waar we allemaal uit zijn ontstaan hadden respect voor het leven en schoten niet meer dan ze nodig hadden. We zullen nooit meer terug kunnen tot dat niveau. Wat we kunnen doen is respect hebben voor de dieren die hun leven laten voor ons. Omdat het nodig is.

Petje af voor haar ? Nee, er zijn in die proeven velen dieren vermoord na pijn geleden te hebben, afschuwelijke proeven, egoistisch gewoon.
Ik vind het echt belachelijk, mij hoeven ze geen medicijnen te geven die op dieren getest zijn, ookal hangt mijn eigen gezondheid er van af, ik zou het niet kunnen en er geen goed gevoel bij hebben.
Gelukkig zijn er ook middelen die niet op dieren getest zijn welke ik in mijn bezit heb, dan heb ik het niet alleen over medicijnen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:44

MarianneR schreef:
Ik zou heel graag willen dat die instelling verandert, maar als jullie stelletje wereldverbeteraars nou eens even heel logisch nadenken, weten jullie ook wel dat het leven van dieren helemaal bepaald wordt door mensen. Mensen bepalen wanneer ze worden gedood, wat goed voor ze is, of ze kinderen mogen krijgen en zelfs van welke vader. Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar hieruit blijkt dus wel dat de mens zichzelf boven de dieren stelt. Dat zegt niet dat ik het er mee eens ben, zeker niet, maar het is gewoon een feit.

Maar als je er zo over denkt, dat het gewoon zo is, zou je dan ooit kunnen denken dat er verandering in kan komen ?
Je kan er wel aan vasthouden " het is zo en je kan niet terug " maar wie weet kan dat wel, denk verder dan je misschien wil denken.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:48

marina"]
Opzich vind ik het ook niet erg dat dieren hiervoor gefokt worden, als ze maar een goed leven hebben gehad. Wij kregen bijvoorbeeld duiven, rechtstreeks gevangen uit de stad, ivm een ernstig duivenoverschot.

[/quote]

duivenoverschot, alsof we geen mensenoverschot hebben.

[quote="marina schreef:

Ik heb niets tegen proefdieren, mits ze goed gehouden worden, en daar schort het hier vaak aan! Verder is het imo ook absoluut niet nodig om het zoveelste medicijn te maken voor bv hoge bloeddruk, waardoor er weer een x aantal dieren moeten sterven..
Ik ben van mening dat heel vele van de proefdieren in nl onnofig lijden, onnodig sterven, en sowieso onnodig gehouden wordt.

Ik ben WEL tegen proefdieren, goed gehouden of niet, de pijn die ze lijden tijdens onderzoeken ( in proefdierbedrijven bedoel ik dan, waar ze leven tijdens de proeven ) vind ik echt niet kunnen, zoiets doe je gewoon niet als je goed bij je verstand bent.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:50

Chantalleke schreef:
Dus verbeter de wereld en begin bij jezelf? Verward

Als ik het zo lees. Dan willen jullie weer terug in de oertijd. De tijd dat er geen mensen zijn en dat de dieren het te zeggen hebben op de wereld.

Waarom leef je eigenlijk dan nog? Als je alles zo goed voor elkaar wil hebben? Want hier wil je uiteindelijk nog op uit! Verward

idd, begin bij jezelf.
Het gaat er hier niet om dat het weer zo moet worden als vroeger, dat kan niet, dat gaat niet, dat gebeurd niet.
Waar het mij om gaat is .. leef met respect voor die dieren, mensen zijn afhankelijk van dieren, waarom ? Om niets, want zonder die afhankelijkheid kan je ook leven, daar zijn bijv. veganisten een prima voorbeeld van lijkt mij zo, of heb ik dat fout ?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:53

Yellowfish, blijven leven ? doe niet zo grappig.
Die beesten worden voor diverse proeven gebruikt, tot ze niet meer kunnen, waarna ze gedood worden, veelal wordt de nek gebroken.
goed leven ? nee
beter dat ze dood zijn ? ja, in mijn ogen wel, maar dat slechte leven had er niet bij gehoeven.

[edit]Quote verwijderd
Oscar[/edit]

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:54

En daar komt nog bij dat je er zelf niet voor hebt gekozen te leven Knipoog die beslissing hebben je ouders altijd nog gemaakt Lachen

[edit]Quote verwijderd
Oscar[/edit]

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:55

Spetterlover schreef:
Blijven leven ? doe niet zo grappig.
Die beesten worden voor diverse proeven gebruikt, tot ze niet meer kunnen, waarna ze gedood worden, veelal wordt de nek gebroken.
goed leven ? nee
beter dat ze dood zijn ? ja, in mijn ogen wel, maar dat slechte leven had er niet bij gehoeven.

In veel gevallen is het niet eens nodig de nek om te draaien, gezien het dier al sterft aan de gevolgen van de proeven !

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:03

Om nog even terug te komen op de reactie van SpLaSh_

ze blijven leven ? Is niet te hopen voor ze, die beestjes, stukgemaakt ( letterlijk en figuurlijk ) door de proeven, waar mensen zgn beter van worden, gun je een snelle dood toe

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:05

Spetterlover schreef:
Om nog even terug te komen op de reactie van SpLaSh_

ze blijven leven ? Is niet te hopen voor ze, die beestjes, stukgemaakt ( letterlijk en figuurlijk ) door de proeven, waar mensen zgn beter van worden, gun je een snelle dood toe

vind ik ook .. als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, een snelle dood, maar dat zit er niet in voor deze dieren !

In mijn ogen blijft het niet acceptabel hoe die dieren worden misbruikt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:13

Een vriendelijk verzoek om de quote-knop wat selectiever te gebruiken.
Door het grote aantal lappen gequote teksten wordt het topic steeds minder goed leesbaar.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:16

oke sorry, zal me er aan houden maar had even een pagina gemist, gebeurd niet meer !!!