ellenlouise schreef:Als wij mensen konijntjes niet hadden gedomesticeerd dan hadden we de dierenarts daar al vast niet voor nodig. En dit geldt ook voor de overige gedomesticeerde dieren. Tel daarbij op dat veel ziekten 'veroorzaakt' zijn door ons mensen (verkeerde wijze van houden, doorfokken, vol proppen enz) en vraag jezelf af wat de rol van de dierenarts is.
In de natuur zijn geen dierenartsen en die zijn ook niet nodig. Natuurlijk kunnen we dit niet terugdraaien maar het is wel iets om bij stil te staan
Als wij geen dieren hadden gedomesticeerd had jij nu niet paardgereden, waren er geen huisdieren geweest.
Als jij dierenartsen niet nodig vind, ben ik erg benieuwd wat jij doet met je huisdier als die ziek is. Ik neem aan dat je niet naar de dierenarts gaat, want die vind je immers niet nodig. Wat doe je dan? Medicijnen kun je niet zelf geven want die zijn getest op dieren. Doodmaken doe je ook niet, aangezien het dier dan doodmoet omdat jou principes in de weg staan om het dier naar de dierenarts te brengen...en daar ben je ook weer tegen.
Ik begrijp je standpunt wel hoor, maar ik vind jullie wel erg ver doordraven. Het is gewoon niet reeel meer, wat jullie voor ogen hebben.