je maakt echt enorme sprongen vooruit, en het gaat niet harder als je jezelf forceert
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je maakt echt enorme sprongen vooruit, en het gaat niet harder als je jezelf forceert
karijn schreef:1 en 3 is wijken voor het linkerbeen.... detail.
Wijken is niet meer dan een gehoorzaamheidsoefening, opzij voor het been. Het paard moet op vier benen blijven lopen met een lichte stelling. Geen buiging is mij altijd geleerd. Buiging is bij schouder binnenwaarts, travers, renvers, appuyementen, hoeken en voltes. Probeer het maar eens wat ik eerder voorstelde. De andere kant op wijken, dan wat je normaal zou doen. Dan kan je goed voelen of je paard zich ook echt recht voortbeweegt en hoe jij zelf zit.
Klinkt me ook logischer toe, dat ik links in-knik. Mijn linkerbeen is mijn hernia-been. Ik ben daar 2 jaar geleden aan geopereerd en hij is gedeeltelijk weg, maar niet helemaal en ik heb restklachten in mijn linkerbeen en voet. Ik ga toch kijken of ik rechter kan zitten, even bewust op letten. Andere kant op wijken ga ik ook proberen. Murosch schreef:Ik vind dit wel interessant! Ik heb nu een paar wijk-plaatjes onder elkaar gezet. Persoonlijk vind ik de eerste en de laatste het beste. Paard loopt daar netjes op 2 teugels, voorwaarts-zijwaarts met buiging in het lijf. Voor mijn gevoel is het tweede plaatje te recht, ik heb dat bewust gedaan maar als ik het terugzie dan mist er buiging naar mijn mening. Het derde plaatje laat goed zien dat er teveel stelling is en het paard loopt weg over de buitenschouder (niet goed aan het buitenbeen/buitenteugel). Hoe zien jullie dit?
[ [url=m/FfWgUb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d4CiCE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pv8mLH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1zX9nt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je voeten zouden nog iets beter op hun plek mogen (schouder-heup-knie-voeten lijn) en je voeten iets meer naar binnen gedraaid (jaja ik weet het→ die kl.te ruggen van ons
). Maar toch het is HAW. Maar deze foto vind ik je paard echt mooi lopen. 

.Citaat:Ik weet zeker dat mam het prachtig had gevonden als ze wist dat ik toch vriendjes met hem ben geworden. Ik merk ook aan mijn vader dat hij zo blij is als we weer gereden hebben. Hij bedankt me er zelfs vaak voor (en dat hoeft echttt niet).

(vind dat beschrijven een hele lastige)

! Teugels mogen korter en je hele hand, arm, schouder lekker ontspannend boven de hals van je paard. Je hebt zo'n lange teugels dat je bijna boven je broek zit en daarmee maak je het jezelf veel te moeilijk. Ook hier zie je dat je op "je pubis" zit ipv op je billen. Murosch probeer echt op je verende billen te gaan zitten, je maakt het jezelf te moeilijk.

, ben zo trots op je. Go go jij. Work in progress en geef hem de tijd.
) en dat kan ik mee gaan nemen. Doorzitten is nog niet helemaal aan de orde. Daarvoor moet hij me echt laten zitten en daar zijn we in aanloop naar een overgang wel kleine stukjes mee bezig maar echt een stuk doorzitten lukt nog niet in ontspanning en nageeflijkheid. Dat is niet erg en komt wel, maar ik wil niet doorzitten op een rug die vasthoud, snap je? Ik denk dat we toch niet gaan ontkomen aan een ander zadel voor hem. Deze ligt net niet helemaal goed waardoor ik eigenlijk niet helemaal goed kan zitten (ik word teveel achterin het zadel geduwd waardoor het ook te klein lijkt. Als ik hem op mijn andere paard leg, waar hij eigenlijk van is, zit ik veel rechter op en is ie absoluut niet te klein).