Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karijn schreef:1 en 3 is wijken voor het linkerbeen.... detail.
Wijken is niet meer dan een gehoorzaamheidsoefening, opzij voor het been. Het paard moet op vier benen blijven lopen met een lichte stelling. Geen buiging is mij altijd geleerd. Buiging is bij schouder binnenwaarts, travers, renvers, appuyementen, hoeken en voltes. Probeer het maar eens wat ik eerder voorstelde. De andere kant op wijken, dan wat je normaal zou doen. Dan kan je goed voelen of je paard zich ook echt recht voortbeweegt en hoe jij zelf zit.
Murosch schreef:Ik vind dit wel interessant! Ik heb nu een paar wijk-plaatjes onder elkaar gezet. Persoonlijk vind ik de eerste en de laatste het beste. Paard loopt daar netjes op 2 teugels, voorwaarts-zijwaarts met buiging in het lijf. Voor mijn gevoel is het tweede plaatje te recht, ik heb dat bewust gedaan maar als ik het terugzie dan mist er buiging naar mijn mening. Het derde plaatje laat goed zien dat er teveel stelling is en het paard loopt weg over de buitenschouder (niet goed aan het buitenbeen/buitenteugel). Hoe zien jullie dit?
[ [url=m/FfWgUb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d4CiCE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pv8mLH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1zX9nt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Ik weet zeker dat mam het prachtig had gevonden als ze wist dat ik toch vriendjes met hem ben geworden. Ik merk ook aan mijn vader dat hij zo blij is als we weer gereden hebben. Hij bedankt me er zelfs vaak voor (en dat hoeft echttt niet).