Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:36

Kabayo schreef:
Ik schaam mij voor alle bokkers die hier zo super heftig reageren. Jullie durven wel tegen een 12 jarig meisje. Helden. Wees trots op jezelf.

Stel. Ts gaat er mee rijden. Of 1 min er op zitten voor een foto zodat ze gericht advies kan krijgen. Laat haar toch lekker. Jullie probleem toch niet? Jullie hebben je best gedaan met advies geven. Aan TS wat ze er mee doet. Je kan niet de hele wereld redden..

TS ik denk dat je prima je shet kan beleren. Eerst lange lijnen zodat je goed stuur erop hebt en op stemcommandos voorwaarts en langzaam laten gaan. Als dat bevestigt is kan je best even inrijden. Gaat ie niet dood aan en heeft heus niet direct atrose of kissing spines. Godzijdank zijn paarden niet van glas. Zou wat zijn... Als je daarna een passend ruitertje vind of gaat mennen is er niks loos.
Ik heb ook mijn 3 jarige shet beleerd. Ja ik was te groot. Nee niet een klein meisje kon erop. Ze ging door de draden. Bokken. Hoofd laag. Ging zelfs liggen en heel hoog steigeren. No way dat ik daar een klein kind op zet. Moedwillig een klein kind in gevaar brengen. Ben gek zeker. Heb 2 weken 3x per weel gereden. Toen braaf. Staat nu in Finland bij een piepklein meisje. Super braaf.

Succes ts. Laat dit topic maar rusten. Dat word toch niet beter

Gek dat hij zo bokte bij je :j Zal er vast aan liggen dat jij zo klein was

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:36

amado7 schreef:
Kabayo schreef:
Ik schaam mij voor alle bokkers die hier zo super heftig reageren. Jullie durven wel tegen een 12 jarig meisje. Helden. Wees trots op jezelf.

Stel. Ts gaat er mee rijden. Of 1 min er op zitten voor een foto zodat ze gericht advies kan krijgen. Laat haar toch lekker. Jullie probleem toch niet? Jullie hebben je best gedaan met advies geven. Aan TS wat ze er mee doet. Je kan niet de hele wereld redden..

TS ik denk dat je prima je shet kan beleren. Eerst lange lijnen zodat je goed stuur erop hebt en op stemcommandos voorwaarts en langzaam laten gaan. Als dat bevestigt is kan je best even inrijden. Gaat ie niet dood aan en heeft heus niet direct atrose of kissing spines. Godzijdank zijn paarden niet van glas. Zou wat zijn... Als je daarna een passend ruitertje vind of gaat mennen is er niks loos.
Ik heb ook mijn 3 jarige shet beleerd. Ja ik was te groot. Nee niet een klein meisje kon erop. Ze ging door de draden. Bokken. Hoofd laag. Ging zelfs liggen en heel hoog steigeren. No way dat ik daar een klein kind op zet. Moedwillig een klein kind in gevaar brengen. Ben gek zeker. Heb 2 weken 3x per weel gereden. Toen braaf. Staat nu in Finland bij een piepklein meisje. Super braaf.

Succes ts. Laat dit topic maar rusten. Dat word toch niet beter

Gek dat hij zo bokte bij je :j Zal er vast aan liggen dat jij zo klein was

Nouja, dat kun je natuurlijk niet direct concluderen hè.. := Al dacht ik overigens wel meteen hetzelfde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:12

Hoe 7 blz lang volwassenen zich laten vangen door een kind :')

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:27

Djali schreef:

_/-\o_

antje_vip

Re: Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:37

Kan dit topic op slot? Het is niet popcornwaardig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:54

Mijn zusje (is nu 1.75 ofzo haha) reed ook tot ze 1.50 / 1.55 was op de shets... maar dat is echt een tank qua bouw en ze reed er van haar 6e tot haar 11e (?) op. Pony is hooguit 1.03/1.05. Maar wel goed in de spieren. Dat is anders dan een onbeleerde shet!

Afbeelding

Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:07

MarlindeRooz schreef:
Mijn zusje (is nu 1.75 ofzo haha) reed ook tot ze 1.50 / 1.55 was op de shets... maar dat is echt een tank qua bouw en ze reed er van haar 6e tot haar 11e (?) op. Pony is hooguit 1.03/1.05. Maar wel goed in de spieren. Dat is anders dan een onbeleerde shet!

[ [url=m/Ra4gXa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HMUytu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zie je maar.. de laatste foto's vind ik toch echt dat dat nog prima kan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:42

Bij Marlinde heb je het wel over een beleerde volle shet die vol in zijn spieren zit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:50

Die van Marlinde vind ik ook wel kunnen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:49

Afbeelding
Afbeelding
Dit is ook een shetlander maar wel 1.05 -1.10. meisje is nog geen 1.40 lang. Hier zou een meisje van 1.50 ook makkelijk op passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:06

Eline04 schreef:
bigone schreef:
Je bent misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar, eerst overal aan laten wennen en dan rustig onder begeleiding inrijden, kan prima wanneer jij maar niet zo'n heel lang bovenlichaam hebt en in balans kunt blijven, dus netjes boven de pony.

Mijn bovenlichaam is vanaf mijn heup gemeten 55 cm. Mijn benen zijn 96 cm. Dit is volgens mij heel kort haha.

Huh 55cm inclusief hoofd? :p

Eline04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 17:45

Je bent misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar, eerst overal aan laten wennen en dan rustig onder begeleiding inrijden, kan prima wanneer jij maar niet zo'n heel lang bovenlichaam hebt en in balans kunt blijven, dus netjes boven de pony.
[/quote]

Mijn bovenlichaam is vanaf mijn heup gemeten 55 cm. Mijn benen zijn 96 cm. Dit is volgens mij heel kort haha.[/quote]

Huh 55cm inclusief hoofd? :p[/quote]

Ja vanaf m'n heup naar m'n hoofd

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:19

:')

Tenzij je lijdt aan achondroplasie lijkt me dit heel sterk.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:46

Ts, ik volg sit topic al even en heb ook je vorige topic gevold waarin je een shet wou kopen.
Daar was jou lengte en shet rijden ook al de grootste discussie punt. Waarom dan alsnog dit topic openen?
Ik vermoed dat je via deze weg alleen maar op zoek bent naar aandacht..
Want je weet het zelf al zo goed..
(ook al sta ik achter de meerderheid van de bokkers)
Je bent 12, nog jong en moet nog heel veel leren in zowel leren omgaan met kritiek als in omgang met paarden.
Wees verstandig en reageer niet meer. Ik denk dat het beste is voor jou.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:40

Djali schreef:

Hahaha ja dat was ook mijn punt zie mijn bericht.
Jij hebt het wel lekker kort en krachtig samen gevat :j

Heerlijk hoe iedereen serieus blijft reageren, tja incl mezelf ja _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:00

Wie zegt dat Ts een meisje is van 12. Iedereen kan dit schrijven. En juist de schrijfwijze en reageren doet
bij mij vraagtekens oproepen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:01

Ik heb haar voorgesteld een foto van haarzelf naast de pony te plaatsen (mits de eigenaar dat goed zou vinden) zodat beoordeeld kan worden of ze wel of niet te groot is. Maar dat gebeurt niet dus. Overigens vind ik dat ts ongelooflijk rustig blijft reageren steeds. De meeste Bokkers springen uit hun vel als ze voortdurend worden tegengesproken. Dat vind ik wel apart voor een 12-jarige, om zo kalm te blijven. Dan zou je dus kunnen denken dat er iemand anders achter zit??????

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:11

Ik denk ook dat het een trol is, leek bij vorige topics net zo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:00

Djali schreef:

Tot er op den duur een topic volgt met de vraag waardoor de rug van haar pony zo doorgezakt is en waarom niemand haar ooit gewaarschuwd heeft.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:29

SJEEEE zo werkelijk is de stichting korrelatie nog actief arm kind,die heeft nog wat nazorg nodig vrees ik!

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:49

Maar, TS, ga je er nou op zitten of niet?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:14

Jeetje kunnen jullie wel tegen een meisje van 12.
Dat het verkeerd is weet ze nu zelf ook wel hoef niet 1000 x herhaald te worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:18

Jolien87 schreef:
Eline04 schreef:
Vind het toch knap dat sommige mensen uit een berichtje kunnen zien of iemands voeten op de grond komen :j Maar goed, Ik kom misschien drammerig over ofzo, maar dat is niet zo bedoeld. Ik wil gewoon de redenen enzo op een rijtje hebben, maar blijkbaar is daar iets goed mis mee... :(:)

Dacht dat bokt juist hiervoor bestemd is :+

Vergeet niet dat velen die hier reageren al járenlange ervaring hebben met het inrijden van beesten. En op basis van wat jij vertelt over de pony en jouw lengte is het niet moeilijk om een beeld te vormen. Er zijn zelfs meerdere foto's in dit topic gedeeld waarop duidelijk te zien is dat ook jij te groot gaat zijn voor de pony.
Als jij 1.50 meter bent maar niet met je benen onder de knieën uit komt, dan moet je wel een enorm lang bovenlijf hebben wat net zo goed niet verstandig is. Helemaal niet voor een pony die nog nooit een stap onder de man of onder het zadel heeft gezet. Hij zou van gekkigheid niet weten hoe hij zijn hoeven moet neerzetten.

Nou die jarenlange ervaring is niet perse nodig. Kijk mij, nog maar een beginner mbt inrijden van paarden.
Maar wel een gezond verstand dat weet dat je niet op een shet hoort met die lengte. En als je groeit (wat zeer waarschijnlijk is met je leeftijd als je werkelijk 12 bent) en toch echt véél te groot bent ga je waarschijnlijk nog steeds erop want ja het is toch fijn om ermee te rijden en pony bokt of staakt niet dus zal het wel leuk vinden.

Tja soms heb je harde doorbijters die pas véél te laat tonen dat het lichamelijk niet meer gaat, maar zijn dan wel al stuk vanbinnen.

Birdie60 schreef:
Jeetje kunnen jullie wel tegen een meisje van 12.
Dat het verkeerd is weet ze nu zelf ook wel hoef niet 1000 x herhaald te worden.

Nou duidelijk is alvast dt ze het niet weet. Ze blijft doorvragen omdat ze gewoon wil horen dat het wel kan. Pas als dat gezegd wordt zal TS tevreden zijn vermoed ik.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:47

Ik verbaas me nog steeds over het bashen van een 12 jarige. Een hoop volwassenen die de vreselijkste dingen zeggen: zal ik met mijn 100 kilo eens voor de grap op jouw rug klimmen bijv...
Schaam je diep...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:03

Billy schreef:
Ik verbaas me nog steeds over het bashen van een 12 jarige. Een hoop volwassenen die de vreselijkste dingen zeggen: zal ik met mijn 100 kilo eens voor de grap op jouw rug klimmen bijv...
Schaam je diep...

Neuh. :n Het gaat erom hoe bijzonder het klinkt als ze zegt dat ze voor de grap wel even op de pony klimt. Dat heeft niets met 'bashen' te maken maar met het feit dat haar best bewust gemaakt mag worden waar ze mee bezig wil.