Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sitasgatje schreef:Ik heb een haflinger merrie van I middels bijna 8 jaar.
Ze kan ineens bang zijn voor iets springt dan opzij en bokt en raced tot je eraf ligt en blijft dan staan kijken zo van he lig je lekker.
In de zomer trekt mevrouw zich niks aan van stroomdraad, rent er onderdoor of erdoorheen om naar een vollere wei te gaan.
Ze kan zich mega aanstellen wanneer ik haar even pak om iets te doen 3n blijven hinniken als een drama qween.
Inmiddels voor de zoveelste keer eraf gevallen en ik zit met de handen in het haar... Ze is lichamelijk nagekeken en zadel ect ook..
Ik ben echt bang dat het haar karakter is... Heb der vanaf veulen af aan.
Citaat:Als je haar zelf echt niet uit kan zitten dan maar haar even wegbrengen een paar weekjes, naar iemand die haar wel kan uitzitten en haar op haar falie kan geven als ze dat doet. Dit is levensgevaarlijk gedrag en kan je je leven kosten.
Ik ben heel erg van het positief opvoeden maar niet als een paard willens en wetens gevaarlijk gaan doen.
sitasgatje schreef:Citaat:Als je haar zelf echt niet uit kan zitten dan maar haar even wegbrengen een paar weekjes, naar iemand die haar wel kan uitzitten en haar op haar falie kan geven als ze dat doet. Dit is levensgevaarlijk gedrag en kan je je leven kosten.
Ik ben heel erg van het positief opvoeden maar niet als een paard willens en wetens gevaarlijk gaan doen.
Het rare is als je der doorpakt word ze nog erger, we zijn nu bezig met het afleiden.. Dus stelling links rechts pasje harder en zachter ect..
Alleen ben ik de moed even kwijt en vooral ook de wil om er weer op te stappen na de laatste val..
Heb vanaf kerst avond niet meer gereden wel een body protector aangeschaft maarja.
De val was zo hard heb minstens een week oma gespeeld en bloed geplast...
sitasgatje schreef:Ik heb een haflinger merrie van I middels bijna 8 jaar.
Ze kan ineens bang zijn voor iets springt dan opzij en bokt en raced tot je eraf ligt en blijft dan staan kijken zo van he lig je lekker.
In de zomer trekt mevrouw zich niks aan van stroomdraad, rent er onderdoor of erdoorheen om naar een vollere wei te gaan.
Ze kan zich mega aanstellen wanneer ik haar even pak om iets te doen 3n blijven hinniken als een drama qween.
Inmiddels voor de zoveelste keer eraf gevallen en ik zit met de handen in het haar... Ze is lichamelijk nagekeken en zadel ect ook..
Ik ben echt bang dat het haar karakter is... Heb der vanaf veulen af aan.
. Tegenwoordig kunnen we aardig met elkaar overweg, hoewel ze gisteravond met de storm weer met rollende ogen en wilde blik stond (en dan is een 'joh, hou toch op' ook weer voldoende om haar weer op aarde te laten komen).