veel mishandelde paarden op bokt....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:30

Ik heb zelf voor ons eigen gebruik alleen Stubbens en Daalemannen, sommigen zijn wel 25 jaar oud misschien!

Toch passen ze op ieder paard, zonder te drukken.
Mensen willen ze niet overnemen, omdat ze er minder mooi uitzien ( bruin)( niet glimmend) als bijv. een S en K, wat toch een minder merk is.

Ik vind dat wel kortzichtig.

Ik heb wel een paar Wintecs bijgekocht, die vind ik ook redelijk goed.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:58

soow ik ben ook een mishandelaar Bloos
heb een merkloos zadel, goh durf het bijna niet te zeggen zeg. O oliebol bij onze buren (waar ik de paarden verzorg) mijn god die zijn erg, die hebben een zadelmarkt zadel Bloos! wat erg he...
En ik ga wel eens wandelen met stip en zn mammie (die overigens nog niet eens van zn moeder af mag dus kan nog niet in de opfok Knipoog ) ojee ze moeten me oppakken, of zouden ze het wel weer goed vinden dat starlight dag en nacht buiten staat (MET uitloopstal die evt dicht kan) of is dat weer zielig omdat ze soms zo dom is in de regen te gaan staan...


Wat een onzin zeg, iedereen doet het op zijn manier en zolang je van zo'n beestje houd en het beste met hem voor hebt moet iedereen je met rust laten, of naja iig respecteren om wat je doet.

Sorry voor de spottende reactie hoor, maar ik heb zo'n hekel aan dat commentaar altijd! Altijd hetzelfde, waar bemoeien mensen zich mee, ik hou zielsveel van starlight (tuurlijk ook van mn verzorgpony's Knipoog ) en zou haar nooit iets doen.
Eigelijk moet ik ook zeggen dat ik er best wel scheit aan heb als een zielig en gefrustreerd iemand zegt dat ik niet voor dr kan zorgen (nee paard loopt hier al 3.5 jaar rond, maar echt, een wonder hoor dat ze dat nog kan..)

Zoiets is overigens nooit tegen mij gezegd hoor, maar ik kom wel eens van die reacties tegen waarvan ik denk: mens hou je kop dicht Bloos

merkloze zadels dierenmishandeling... whaha sorry, maar dat vind ik wel heel extreem Bloos

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:14

Kleintje"]
[quote="stef schreef:
er is serieus gezegd dat als je geen geld hebt voor een goed merk zadel *(en dat mag dan nog net een 2ehandsje zijn, maar wel kieffer of stuben o.i.d.) dat je dan geen paard waard bent

Je trekt dit helemaal uit zijn verband. Ik denk dat ik weet om welke opmerking het gaat, en dat ging over een zadel van 100 euro.
Dat je advertenties tegenkomt dat mensen een goed, passend en lekker zittend zadel willen hebben en er niet meer dan 100 euro voor willen/kunnen uitgeven.
Dat is niet reeël en dan moet je jezelf toch afvragen of het verstandig is om een paard te hebben terwijl je eigenlijk overal kosten op wil besparen.

Dat is iets heel anders dan wat jij hier verteld.
[/quote]

Ik heb een Wintec zadel gekocht tweedehands, zo goed als nieuw voor 100euro, past perfect op een arabje.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:32

En dit slaat 10x nergens op! Als merkloze zadels ow zo slecht waren dan werden ze ondertussen niet meer gemaakt!

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:11

Marieke_456 schreef:
En dit slaat 10x nergens op! Als merkloze zadels ow zo slecht waren dan werden ze ondertussen niet meer gemaakt!


en zo is het maar net. Ik heb jaren een kadet gehad. Moest hem verkopen omdat ik er een te dikke kont voor kreeg Clown Nu heb ik een ander zadel (Chamberlain uit de fabriek van JC) nou geef mij die andere maar. Ik ben niet zo tevreden over deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:11

Marieke_456 schreef:
En dit slaat 10x nergens op! Als merkloze zadels ow zo slecht waren dan werden ze ondertussen niet meer gemaakt!

Moet ik nog meer slechte dingen laten zien die nog steeds gemaakt worden?
Waar vraag naar is word gemaakt.
Kan de verkoper bommen dat je daarna 100 x de waarde van je zadel betaald aan DA en fisio

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silmo
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:39

is dit allemaal niet erg overdreven?

als een paard mishandeld word is dat tooch wel wat
erger dan dat hij/zij met vieze beentjes moet gaan lopen !!!

was het mishandelen maar zo !

verder vind ik dat je mensen in hun waarde moet laten.
en alle commentaar gewoon gegeven moet worden Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:51

Gelukkig ik ben geen paardenmishandelaar, ik rijd op Kieffers Haha!

Maarre de paarden komen overdag nog wel buiten, ai..... val ik al weer buiten de boot Boos!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:04

Silmo schreef:
is dit allemaal niet erg overdreven?

als een paard mishandeld word is dat tooch wel wat
erger dan dat hij/zij met vieze beentjes moet gaan lopen !!!

was het mishandelen maar zo !

verder vind ik dat je mensen in hun waarde moet laten.
en alle commentaar gewoon gegeven moet worden Knipoog


Helmaal mee eens!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:54

Het klopt dat dure zadels op 9 van de 10 paarden goed liggen. Op onze merrie en ruin ligt allebei een Passier Antares. Ligt perfect en zit heerlijk. Daarom kijk ik echt niet neer op iemand die een 'goedkoop' zadel heeft. Als het goed op jouw paard ligt waarom niet.

Wat ik nou mishandeling vindt? Als een paard elke dag wordt gereden en daarbij elke keer elke trucjes moet laten zien die hij kent. Ik zie liever een modderpony die zonder zadel met veel lol wordt gereden dan dit. Mijn mening.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:56

runningkawa"]
[quote="Marieke_456 schreef:
En dit slaat 10x nergens op! Als merkloze zadels ow zo slecht waren dan werden ze ondertussen niet meer gemaakt!

Moet ik nog meer slechte dingen laten zien die nog steeds gemaakt worden?
Waar vraag naar is word gemaakt.
Kan de verkoper bommen dat je daarna 100 x de waarde van je zadel betaald aan DA en fisio
*foto's weg gelaten*
[/quote]

Al zouden die zadels echt zo slecht zijn en iemand moet met z'n paard naar de DA voor rugklachten en het komt door het zadel dan zou het al zo snel via via gaan en zou niemand meer die zadels kopen, maar toch zijn er paarden die geen problemen hebben met merkloze zadels.
En over die bitten, denk ik persoonlijk, dat als ze door de goede persoon bereden worden dat het ook niet super verkeerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:02

Het is ook meer dan bekend dat er daardoor paarden zijn met rug problemen.
Maar dat moet je dan ook willen horen en niet je ogen sluiten omdat jezelf toevallig zo'n zadel hebt.
Dus laat elk jaar de zadelmaker naar je zadel kijken.
Maar helaas is dat voor veel mensen te duur en te veel gevraagd (algemene opmerking)

En die bitten, zelfs een goed ruiter hoort daarmee niet te sturen.
Imo doen die al zeer met alleen het in hebben er van.
Laat staan als je eraan komt.
Snap ook niet dat je dat goed kunt praten Verdrietig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:06

Ach, ik heb het al eens ergens anders gezegd. Ga eerst eens bij jezelf te rade of je echt 100% perfect bent.

Die bitten RK, ben ik zo naief? Zo'n hoofdstel snijdt toch in de neus? Verward
Laatst bijgewerkt door Faas op 07-02-04 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:07

Ik heb geen zadel Haha!
En over die bitten: Ik heb hier op bokt nog niemand gezien die zo'n bit bij z'n paard in doet, maar ik wist niet dat het zo'n erg effect had.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:10

Eeeh Marieke, soortgelijke bitten worden hier op bokt wel gebruikt hoor. Maar laat ik daar maar niet over uitwijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:12

Niemand is 100% perfect fasel.
Maar ik ben op paarden gebied wel een perfectionist.
En dingen waar ik dan naar mijn idee te weinig van weet laat ik aan de vakman over. (maar veel denken zelf wel te weten of et goed ligt, maar hebben dan net 4 jaar manege ervaring)
Daar hoort dus regelmatig het controleren van het zadel bij.
Ook al heb ik dan wel 2 merkzadels.
Dit vind ik belangrijk vinden.
een paard kan nu eenmaal niet praten, dus moeten wij als eigenaar proberen goed voor hem te zorgen.
En als je wilt rijden betekend dat een goed passend zadel.
Wat ook goed passend moet blijven liggen.

En betreft die bitten, jij zij dat er niks gemaakt werd wat niet goed was, die stelling is dus imo niet waar,dat is wat ik aan wilde geven met die bitten.
En ik denk dat er ook op bokt met engere bitten gereden word, dan je denkt.
En dat in de handen van onervaren ruiters.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:12

Ow, ik moet zeker beter gaan opletten bij HAW Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:13

Afbeelding
dit zie je niet aan de buitenkant, dus ook niet bij HAW

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:15

Ik ben het op dat gebied ook helemaal met je eens RK. Daar waar ik zelf verstand te kort kom ga ik te raden bij mensen die daar verstand van hebben. Ik wil daar geen risico's in nemen. Ik bedoelde een beetje het overgrote deel in dit topic. Zelf vorig jaar mijn zadeldruk etc laten meten. Ik vind dat ook belangrijk. Duur lamsvelletje gekocht zodat ook dat nog lekker de druk verdeeld. Ik ben straatarm dat mag je best weten, koop mijn eten bij de Aldi, maar de paarden komen niets te kort. Maar goed, ik kan dat wel zo doen, maar dat wil niet zeggen dat anderen ook dat willen opgeven. Hoe zeer ik dat ook niet kan begrijpen. Maar goed, ook ik ben niet perfect.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:17

runningkawa schreef:
Afbeelding
dit zie je niet aan de buitenkant, dus ook niet bij HAW


Maar met zo'n bit hou je toch geen fatsoenlijke mondhoeken meer over ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:22

Als je die bitten in het echt ziet, dan is het net bij de mond hoeken glad, maar die binnenkant, brr
Maar op een foto, zou het dus niet direct opvallen.

En ik ga ook winkelen bij de Lidl, maar ik doe niet klein als het om mijn paard gaat.
Ik ben niet iemand die geld weggooit aan luxe dekjes, elke week een ander (niks mis mee als je dat er wel voor over hebt), maar ik heb wel doorgespaard voor goed passend tuig.
Want een DA rekening is ook niet niks.
En dan heb ik het niet over een paard wat ook nog eens, de rest van zijn leven een zadel niet meer als leuk ervaart

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:33

soms kopen mensen een paard terwijl ze helemaal niets van paarden weten. Wat doen ze vaak(denk ik) ze gaan naar de paardenwinkel, en kiezen er het duurste zadel uit --> een kieffer of een ander bekend merk. De prijs zou zogezegd gezegd hebben dat het een goed zadel is, en dan moet het maar goed liggen op dat paard zijn rug.

Oke, Kieffers zijn goed, maar er zijn ook andere zadels die goed liggen en zitten. Maakt toch niet uit op wat voor een zadel je rijdt zolang het paard er geen last van heeft en wanneer het een beetje goed, tegenwoordig zijn er ook van die dunne mousses voor op je zadel zodat je wat zachter zit.

[quote=Runningkawa]
En ik ga ook winkelen bij de Lidl, maar ik doe niet klein als het om mijn paard gaat.
Ik ben niet iemand die geld weggooit aan luxe dekjes, elke week een ander (niks mis mee als je dat er wel voor over hebt), maar ik heb wel doorgespaard voor goed passend tuig.
Want een DA rekening is ook niet niks.
En dan heb ik het niet over een paard wat ook nog eens, de rest van zijn leven een zadel niet meer als leuk ervaart
[/quote]
Hiermee ben ik het volledig eens.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:19

hi hi, leuk te lezen dat er toch meerderen zijn die hun eigen leefwijze minder belangrijk achtten dan dat van hun paard. Was eerlijk gezegd een beetje in de verwachting dat ik uitgelachen zou worden maar het is nou eenmaal zo. Aldi en Lidl. Ze zitten vlak bij elkaar en een sin de maand doen we daar de boodschappen. Op de paarden wordt niets bespaard. Goed eten is er voor ze, goed tuig en als het nodig is dan hoeft de DA niet te bezuinigen. Dan zie ik dan wel weer waar ik dat vandaan haal. Ik mag wel graag zien dat ze er goed bij staan en goed voor de dag komen. Geldt overigens ook voor onze katten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:45

Fasel"]
[quote="runningkawa schreef:
Afbeelding
dit zie je niet aan de buitenkant, dus ook niet bij HAW


Maar met zo'n bit hou je toch geen fatsoenlijke mondhoeken meer over ?
[/quote]

Nou deze bitten zijn nog heilig vergeleken bij wat ik op Jumping Amsterdam zag hangen Bloos!
Daar zat een bit tussen, ik heb al eens naar een foto gezocht, maar kon er geen vinden.

Maar in ieder geval een beschrijving: het bit bestond uit 2 stukjes dubbel gevouwen ijzerdraad (koper kleurig) die draadjes zaten vast aan de bitringen en dat was het Misselijk
En nee het was geen onderlegtrens of iets in de richting. Bah, als je daarmee moet rijden ben je voor mij echt geen ruiter/amazone meer!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 04:02

Wij shoppen ook bij de Aldi en de Lidd, en ik vraag me met enige regelmaat af wat mensen hebben tegen die winkels Verward Net zoals een B-merk zadel kan voldoen mits goed gekozen is de voeding van beide winkels echt ook wel lekker! Bij Lidl de beste Pizza Mozarella Vingers aflikken en bij Aldi zijn m'n kids telkens happy om de TV worstjes in te laden en de rode sinaasappellimonade om er een paar te noemen ....
Rijk zijn wij ook niet, maar het is niet omdat je niet rijk bent dat je niet verstandig kan zijn Knipoog
In November is m'n dochtertje 'r pony aangekomen. Beestje moet een zadeltje krijgen, maar door een paar flinke financiële tegenslagen werd er een jaap in de rekening geslagen Op zo'n moment kan je kiezen. Zoeken op een handvol euro's en de eerste de beste vod op goed geluk kopen en rond de pony knopen, of werken aan de zit van het ruitertje zonder zadel Knipoog. Het tweede passen we nu nog steeds toe in afwachting van de lente waarin m'n dochter met véél meer respect en bewustzijn zal omgaan met 'r nieuwe zadeltje wetende dat niet alles "zomaar uit de boom komt gevallen" Knipoog Eindresultaat is pony niet verknoeid, dochter prima zit waar ik zelfs jaloers op ben Bloos en met nog eventjes geduld een zadeltje die op maat voor 'r pony zal gekozen worden OK dan!
Bijkomend voordeel is dat je in één klap nog het fenomeen snobisme voorkomt ook ; van die opgedrikte meiden die alles zomaar in de schoot krijgen geworpen en geen respect hebben voor spullen die kostbaar zijn omdat ma en pa toch alles meteen effe betalen zomaar zonder enige moeite Lips are sealed