Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeMolenhoek schreef:Ik snap wat je wil zeggenZijn hoeven moesten echt dringend gedaan worden ivm inscheuren dus ik had weinig keus. Daarom had ik hem op voorhand al uit de weide gehaald om alles zo rustig mogelijk te laten verlopen en hem tijd te geven om alles te bekijken en te onderzoeken
Ik vind het heel moeilijk om onderscheid te maken tussen hij die gewoon zegt: Nee, doe ik niet en wil ik niet. Of dat het komt vanuit angst. Want het is ook vaak genoeg van niet willen bij hem. Heel moeilijk om daar verschil in te zien.

en dan is het *anoek adem in, adem uit, achteruit, langs het hoofd en rustig vooruit* en dan een keer met mijn ogen draaien als ze dan wel lopen en dan is het ook weer klaar
Nu goed, de uitgang van de wei is hem nu niet onbekend dus ben nog aan het uitzoeken of het uittesten of ongemak is. Want met andere overgangen heeft hij geen probleem. Hij probeert ook nog altijd zijn moeder te dekken. Haar hebben wij ook nog altijd niet dragend gekregen dit jaar. Dierenarts gokt dat ze altijd weer hengstig komt bij thuis komt door Pippin zijn hengstengedrag. 
Hij heeft eventjes te koop gestaan maar de reactie’s die erop kwamen waren zo confronterend en belachelijk (ik kom er vanavond nog gratis achter of: Ik wil dat hij gekeurd wordt op jou kosten inclusief rontgen en dan kom ik er gratis achter, want ja, die benen of: Ik wil hem adopteren als ik hem mag zetten op een pension naar keuze en jij die kosten draagt.) dat hij er na een week alweer uit was.

Waarschijnlijk start ik volgend jaar met wat longewerk. Verwachting is dat wij er op zijn 5/6 wel eens kunnen opzitten. Het is een lange slungel dus hij gaat zijn tijd wel kunnen gebruiken. Wij zijn zeer benieuwd hoe de toekomst gaat gaan
Fijn dat je hem een beetje opvoeding hebt kunnen geven
Zijn pees is nooit 100% gekomen. Hij kan bv zijn voet niet op rust zetten. In stap bengelt het tijdens het zweefmoment. Voor de rest loopt hij correct. Hij is ondertussen trotse grote broer. Lief dat je het vraagt!

Hij is gewoon gigantisch. 
Ik heb vooral foto’s.
hij groeit in ieder geval uit tot een mooi dier