Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
senna21 schreef:Leuk zeg. Je zit netjes (wel voor je uit kijken.)
Ik verwacht dat je met deze pony veel plezier zult hebben en veel kunt leren.
Ik hoop ook nog veel plezier te hebben met Miel
murphypower schreef:Wat zijn jullie een leuk team! Top ponytje om van te leren
Wat kan ik dan het beste doen om hem te laten meelopen? 
Ook met terugzetten glipt ie meestal snel door het draad (ik heb hem dan uiteraard wel open) Maar met meelopen had hij dat eigenlijk nooit echt zo. Dus misschien dat het gister gewoon uit koppigheid was
We moeten natuurlijk ook nog gewoon een band opbouwen en elkaar een beetje gaan vertrouwen, dus misschien speelt dat ook een rol. 
Het loopt een beetje door elkaar heen maar vrijdag weet ik precies wat het plan gaat zijn voor de komende weken (voor donderdag met les)
Voor morgen ga ik toch naar de springles wegens bepaalde redenen. Ik heb er wel zin in maar dit betekent dat ik zondag pas weer naar Miel kan
Ik wou dus maandag gaan longeren maar dat liep wat anders dus ga ik zondag longeren. Even een weekje geen rijden dus, maar dat is misschien ook wel eens goed
Dus zondag zien jullie weer een post van Miel verschijnen!
MirtheT schreef:Het draad hangt vrij, dus het tikt niet. Ik denk dat hij het draad door de ervaring die hij er mee heeft gehad wel een beetje spannend blijft vinden. Maar de eigenaar zij wel dat hij over de angst heen was en wel gewoon mee zou moeten lopen. Dus ik denk dat het dan gewoon uit koppigheid was. Waar het ook precies aan lag, ik heb wel wat tips meegekregen van de eigenaar voor het geval dat hij weer niet mee wil lopen. Maar ik hoop dat dat natuurlijk niet het geval isWe moeten natuurlijk ook nog gewoon een band opbouwen en elkaar een beetje gaan vertrouwen, dus misschien speelt dat ook een rol.
anjali schreef:Ze kunnen best wel bang worden van stroomdraad. Geduld,liefde,vertrouwen opbouwen,dat is de remedie.Niet gaan straffen als een paard bang is.
Natuurlijk wel jammer dat ik dan geen les heb op Miel, maar dat komt wel goed. Dus tot januari alleen maandag en zondag een post en daarna ook op donderdag
En toen ik hem uit de wei haalde liep hij maar al te graag mee! En zelfs bij het stroomdraad was hij niet bang
Dus dat was super fijn
Toen heb ik hem even lekker gepoetst. Ik heb ook de massage borstel gebruikt en dat vondt ie echt super fijn!
Toen heb ik hem gelongeerd, kon hij op de zondag even lekker relaxed zijn beentjes strekken

Met uit de wei halen wou hij weer niet meekomen
Hij loopt dan achteruit en gaat heel erg aan het halster hangen. Toen heb ik hem een aantal stappen achteruit gezet en hem weer mee gevraagd. En gelukkig liep hij mee! Dus ik heb gelukkig iets gevonden wat goed helpt want meteen daarna liep hij mee en is hij tussendoor ook niet gestopt
Toen heb ik hem lekker gepoetst en opgezadeld en ging ik rijden. Het rijden ging best wel goed
Hij was heel braaf en na een drafje en veel figuren rijden met goeie stelling begon hij heel fijn te ontspannen! Ik heb op beide handen nog even gegaloppeerd en ben toen nog eventjes wezen draven. En daarna heb ik hem lekker lang uitgestapt
Toen heb ik hem afgezadeld en naverzorgd en kreeg hij nog wat snoepjes
En toen mocht hij weer lekker de wei op! Toen nog even de stal uitgemest en toen was ik klaar
Zondag ga ik helaas pas weer naar stal
Maar heb er wel veel zin in!!

Ik heb weer gereden
Hij gaf tijdens het poetsen alleen een super vies hoofd
Dus ik ging zn hoofd even schoonmaken met een babydoekje, en toen viel hij half in slaap omdat hij het zo fijn vondt
Het rijden ging echt super goed! Ik weer heel veel figuren gereden en dat deed hij super!
Er reed ook iemand anders in de bak en die gene had haar uitrijdeken langs de bak gelegd. Miel vondt het eerst echt super eng
Maar toen heb ik hem er rustig naar laten kijken, en toen durfde hij er zelfs aan T ruiken. Dus toen vondt hij het gelukkig niet eng meer
Na het rijden heeft ie nog wat snoepjes gekregen en toen mocht hij weer lekker op de wei
Morgen ga ik weer en dan ga ik denk ik ook even rijden
Wel minder lang aangezien ik gister ook al best intensief heb gereden. Ik heb eerst lekker lang ingestapt
Toen heb ik gewoon lekker gedraafd en heb ik wat figuren gereden. Hij liep echt super fijn!
Eigenlijk zelfs beter als gister
Na fftjes te hebben gedraafd heb ik nog een klein galopje gedaan
Toen nog even een aantal rondjes gedraafd en nog wat figuren gereden, en daarna nog lekker uitgestapt
Miel was super braaf en ik ben heel blij met hoe die liep!
Zondag ga ik pas weer naar Miel
Zondag ga ik longeren
Ik ben dus lekker wezen longeren
Miel was echt best wel fris
Hij was wel super braaf!
Ik heb er vooral heel erg opgelet, dat ik hem goed op mijn stem de overgangen kon laten maken. In het begin duurde het soms fftjes voordat hij een overgang maakte
Maar naarmate we langer bezig waren reageerde hij heel goed op mijn stem
Na het longeren heb ik in zijn stal nog even wat vrijheidsdressuur gedaan
Morgen ga ik weer maar de rijbak is zooo nat
Dus dat wordt morgen denk ik weer longeren
Maar elke keer longeren word een beetje saai dus dacht ik, laten we gaan vrijspringen
Eerst ff lekker Miel gepoetst en daarna de cavaletti’s klaargelegd. Ik heb gewoon gesprongen met 2 cavaletti’s want dat was ff wat makkelijker dan staanders en allemaal balken.
Maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling aangezien hij dan kan struikelen en vallen
Dus ik heb hem er alleen overheen gestuurd als hij draafde. Dat ging op een gegeven moment heel goed en hij ging er gewoon in een rustig tempo overheen
Toen heb ik hem gelegd als 1 balkje en daarna een klein sprongetje. Dat vond Miel wel een beetje lastig maar uiteindelijk snapte hij wat de bedoeling was en ging het heel goed
Als laatste heb ik er een wat hoger sprongetje van gemaakt en heb ik de andere balk er tegen aangelegd. En deze sprong kon hij dus vanuit de galop doen
Hij werd echt heel enthousiast en hij ging ook helemaal uitgestrekt draven
En één keer was hij zo blij dat hij na de sprong een bok gaf en dr vandoor sjeesde
Toen heb ik met hem de hoogste sprong best wel een aantal keer gesprongen zodat hij lekker even zn energie kwijt kon
Ik heb afgesloten door de cavaletti’s weer als balken te leggen. Op het eind was hij gelukkig zn energie kwijt dus ging hij heel relaxed over de balken
Dus toen liep ik gewoon door de bak en liep hij achter me aan dus kon ik hem zo ook meteen uitstappen
Af en toe ging ik ook stil staan en dan bleef hij ook heel lief naast me stil staan
Ik deed het na het vrijspringen want anders zouden ze benen na het vrijspringen toch weer vies worden. Toen heb ik hem nog ff wat snoepjes gegeven en alles opgeruimd en toen ging ik weer naar huis. Ik ga sowieso wel vaker vrijspringen want Miel vindt het echt super leuk!