Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:25

Sterkte met je zus! Y;(
Wat een rot situatie voor zowel jullie als het paard, zeg!

Ik heb de meeste posts door gelezen.

Ik wilde je alleen even nogmaals op het hart drukken dat je moet uitkijken met bruikleen/lease contructies waarbij het paard direct verplaatst wordt naar de leaser.
Ik zie dat dit al door meerderen is afgeraden, maar er zijn ook sommigen die het aanraden.
Hoe vaak hoor of lees je niet dat een leasepaard stiekum doorverkocht wordt onder de neus van de wettige eigenaar? Of dat het niet goed verzorgd wordt?
Tuurlijk zijn er ook eerlijke leasers en ervaren paardenmensen zullen die er ongetwijfeld uit kunnen pikken. Maar je valt nu net zelf in het paardenwereldje en daarmee maak je jezelf wellicht een gemakkelijk doelwit voor mensen met slechte bedoelingen.
Je hoort weleens het gezegde "Paardenhandel is heksenhandel" en dat gezegde komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Je moet altijd heel goed op je hoede zijn in de paardenwereld en altijd goed onderzoeken met wie je nu precies in zee gaat.

Hetzelfde geldt voor de minder bekende rusthuizen! Zeker diegenen die willen dat je afstand doet van het paard.

Verder lijkt het paard -zoals je het beschrijft- geen materiaal voor een zorgboerderij.

Het beste lijkt me om eerst een stal te zoeken waar het paard lekker veel buiten komt met soortgenootjes (= beweging) en waar dat (zeker voor de komende tijd) ook all-inclusive kan (dus dat in de prijs inbegrepen zit dat de stalhouder zorgt voor voeren, binnen- en buiten zetten en uitmesten).
Op die manier heb jij er niet zoveel omkijken naar en kan je je focussen op de moeilijke tijd die komen gaat met je zus.
En je kunt dan rustig aan op zoek naar een bijrijder/leaser die het paard weer kan gaan rijden, trainen en evt uitbrengen op wedstrijden. Zolang je nog niemand hebt gevonden, krijgt het paard op een goede (all-inclusive) stal iig zijn basisbehoeften: eten, genoeg vrije beweging op de wei/paddock met vriendjes en een schone stal.
Als je een geschikte bijrijder of leaser hebt gevonden kan je altijd nog overwegen om verplaatsen naar de leaser toe te staan -als je elkaar eenmaal goed kent.

Joscaa

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:30

Zou vooral in de gaten houden dat vanuit jouw geldpotje voor het paard de stalling word overgeschreven, dat dat niet word betaald door de persoon die voor het paard zorgt. Volgens de wet zit het een beetje krom in elkaar, maar aantal jaar geleden was het in ieder geval nog; wie het afgelopen jaar kan aantonen het paard gekostigd te hebben, is eigenaar. Zou daar mee oppassen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:40

Joscaa schreef:
Zou vooral in de gaten houden dat vanuit jouw geldpotje voor het paard de stalling word overgeschreven, dat dat niet word betaald door de persoon die voor het paard zorgt. Volgens de wet zit het een beetje krom in elkaar, maar aantal jaar geleden was het in ieder geval nog; wie het afgelopen jaar kan aantonen het paard gekostigd te hebben, is eigenaar. Zou daar mee oppassen.

Tenzij je daar een contract voor opstelt natuurlijk of iets in de richting van een lease of bruikleenconstructie gebruikt.
Ik zou daar zeker niet teveel beren mee op de weg zien hoor. En zeker alles contractueel vastleggen.

Veel sterkte TS :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:04

Joscaa schreef:

Dat is een broodje aap dat op bokt is rondgegaan maat nooit zo is geweest ;)

Is het handig als we voor Ts een lijstje maken van de bokkers die een mogelijk mooi aanbod hebben? Met naam van de bokker, welke omgeving het betreft en wat verdere info over bijv. De stalling if het tijdelijk is of in principe voor vaste periode? Is dat een idee? Maakt het voor haar wellicht makkelijk en overzichtelijk?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:36

upendo schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat er een soort van zelfreclame in het topic gezet moet worden.

Zou het ook zo hard gegaan zijn als het een kreupele draver was geweest, bij wijze van?

Ik ben het hier zeker mee eens!

Maar als ik de tijd heb maakt het mij niet uit of het een sport paard is of een paard is die allen nog maar wandelen kan als het dier maar gelukkig word en genoeg aandacht en verzorging kan krijgen.

en denk zeker dat Bokt een goede plek is dat er meerdere hulp reacties zouden zijn gekomen ook als het dier kreupel zou zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:36

Maartje1990 schreef:
Joscaa schreef:

Dat is een broodje aap dat op bokt is rondgegaan maat nooit zo is geweest ;)

Is het handig als we voor Ts een lijstje maken van de bokkers die een mogelijk mooi aanbod hebben? Met naam van de bokker, welke omgeving het betreft en wat verdere info over bijv. De stalling if het tijdelijk is of in principe voor vaste periode? Is dat een idee? Maakt het voor haar wellicht makkelijk en overzichtelijk?

Toen wij een verlaten paard op stal hadden staan kwam het daar wel zeker op neer met de politie en zaken er om heen. :j Maargoed, gaat vast goed komen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:43

Ilana1234 schreef:
Ik had trouwens de manege gebeld om half 9 en gevraagd hoe ze nu met Pier omgaan. Werd me verteld dat het moeilijk is om een schema in te zetten omdat mijn zus altijd alles deed zoals buiten zetten. Ze hebben het voer aangepast omdat hij nu niks meer doet. Verder trapte ze me nog na dat het niet moeilijk is om een paard te borstelen en met hem te gaan wandelen. Dat hij nu aan het verpieteren is in zijn stal. Ik zei toen dat ik daar hellemaal niet aan had gedacht omdat ik geen verstand van paarden heb. Toen zei ik om hem dan maar de helle dag in de wei te zetten. Maar dat mocht ook niet omdat het maar per toerbuurt ging van 2 uren, bij het zand gedeelte. Vroeg ik onnozel zand? waarom niet op de weide. Omdat hij dan het gras kapot maakt. En zand mag ook niet de helle dag omdat hij kuilen maakt en dan misschien een blessure krijgt. Ik heb er dus echt geen verstand van. Ik voel me zo schuldig, maar ik durf gewoon niet met een paard wat al ruim 2 weken stilstaat op stal te gaan wandelen langs de weg. Stel je voor dat hij er van door gaat. Dus er zit wel haast bij. Mijn man zegt dat ik niet kieskeurig mag zijn in deze omstandigheden. Ik ga wel op zoek naar een andere goede stal want op deze stal echt daar word je ook niet wijzer van. Zegt ze nog tegen mij dat ze geen onderwijzer is die mij tips moet geven en dat er vast wel veel boeken te lezen zijn. Ik vroeg alleen maar om Pier meer buiten te laten zijn.

Ik zou eerst op zoek gaan naar een nette stal die hem verzorgd en beweging geeft. Later nadenken hoe en wat. Tips in omgeving eindhoven kan ik je misschien wel geven.

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 19:13

Lieve mensen op bokt ik heb voor de komende 10 dagen iemand gevonden die voor Pier zorgt. Dat is iemand die op de zelfde stal staat en vandaag weer op stal was. Ze had het hier gelezen op bokt. Natuurlijk ook via mijn zus dat ze niet gezond was maar verder wist ze het fijne er niet van. Mijn zus was niet zo prater. Maar goed ze kent pier omdat ze eerder wel eens samen op wedstrijd waren gegaan. Ze zal er voor zorgen dat Pier in die 10 dagen weer zijn energie kwijt is. Dan heb ik 10 dagen de tijd om een nieuwe stal te zoeken en iemand die 1000 procent voor Pier wil gaan. Ik heb overlegt met deze persoon en we hebben veel over de mogelijkheden gesproken. Zei zelf heeft geen tijd voor nog een extra paard is zelf een ruiter die veel in het buitenland zit. Maar wil dit doen totdat er meer duidelijkheid voor mij is en of totdat mij zus.... ik durf het gewoon niet op te schrijven. Maar goed dit is wat we zoeken voor pier.

*knip*

Heel erg bedankt dat jullie zo lief zijn, en ik hoop een van jullie snel te spreken.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 01-02-18 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Zoekertje voor bijrijder verwijderd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:22

Nou Ilana,dat lijkt goed te komen.In elk geval kun jij je nu even aan je zieke zus gaan wijden.En die hoeft nu ook niet over Pier in te zitten voorlopig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:28

Wat zou ik graag willen, maar ik ben niet de geschikte persoon voor dit paard. :) Enorm veel sterkte met de zoektocht, en met de hele situatie, TS! :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:34

Fijn dat je in ieder geval voor 10 dagen iemand hebt gevonden die goed voor hem kan zorgen, dat haalt een last van jouw schouders af en kun je alle tijd besteden aan je zusje, het is al moeilijk genoeg :(:) :* Gelukkig kan zij je helpen met van alles en heeft ze er verstand van, dan weet je zeker dat hij straks een fijn plekje krijgt waar je zusje blij mee zou zijn.

Ik denk dat ik jullie heel goed zou kunnen helpen, maar mocht je interesse hebben (ik heb een PB'tj gestuurd van de week en hier staat ook al ergens een kort stukje) hoor ik het graag via een PB, vind het nooit zo fijn alles openbaar.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:48

TS je kan mij een pb sturen als je eventueel straks een contract moet opstellen. Mijn paard staat ook in bruikleen en onder contract. Wellicht heb je er wat aan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:01

Ik zou je nog een PB doen, maat ik ben helaas net te jong.. Ik word in augustus 20. Ben opzoek naar een bruikleen/lease maatje, waar ik wedstrijden mee zou kunnen rijden, om serieus te trainen en om mijn orun opleiding mee te gaan doen, zodat ik straks ook bevoegd ben om te gaan lesgeven.

Maar vrees dus dat ik echt te jong ben..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:03

sterreke98 schreef:
Ik zou je nog een PB doen, maat ik ben helaas net te jong.. Ik word in augustus 20. Ben opzoek naar een bruikleen/lease maatje, waar ik wedstrijden mee zou kunnen rijden, om serieus te trainen en om mijn orun opleiding mee te gaan doen, zodat ik straks ook bevoegd ben om te gaan lesgeven.

Maar vrees dus dat ik echt te jong ben..

Ik vermoed dat de juiste persoon voor ta belangrijker is dan 1 jaartje te jong..... Maargoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:04

Wat geweldig dat de stalgenote jou tien dagen kan ontlasten, dat neemt in elk geval al een klein deel van de zorgen weg. Fijn dat zij het paard en zijn capaciteiten/eisen ook echt kent en weet wat hij nodig heeft aan training, dat is echt goud waard. +:)+

Mocht een eventuele nieuwe ruiter zich binnen deze tien dagen al aanmelden, dan kan de stalgenote misschien ook testem of deze persoon wel echt geschikt is als ruiter, dan heb je daar ook meer zekerheid over.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:49

ik hoop echt met heel mijn hart dat je met alle informatie die je hier plaatst niet terrecht komt in het web van aasgieren en oplichters.
Heb vandaag eerder al een persoonlijk berichtje gestuurd omdat ik in de eerste plaats een fijne blijvende plek kan bieden en daarnaast ben ik opzoek naar een paard om de sport mee in te gaan dus misschien kunnen we elkaar helpen.
Neem ondanks dat je tijdsdruk voelt toch de tijd om alles goed te overdenken en als je vragen hebt dan hoor ik dat graag via pb.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:14

Fijn dat je een tijdelijke backup hebt even een zorg minder

Zoals ik al aangeboden heb is hij hier vanharte welkom en ik voldoe (na mijn mening aan je eisen)
De paarden staan hier aan huis en heb (in het verleden) veel wedstrijden gereden en zou het onwijs tof vinden dit weer te gaan doen na mijn sportpaard een jaar geleden is overleden
Ik ben een enthousiaste ambitieuze ruiter die graag met paarden werkt veel ervaring ook op andere stallen zowel als groom als als ruiter.
Ervaring met jonge sensibele paarden en hengsten ik weet wat er van mij verwacht word.

Paard en welzijn staat hier op nummer een wij gaan nooit op vakantie omdat ik graag alles zelf wil doen zodat ik ook weet dat het helemaal goed gaat

Je zou hier 24/7 welkom zijn al zou je dagen komen “logeren” natuurlijk en ben iemand die graag open en eerlijk is zowel voor jou als eigenaar prettig en voor ons natuurlijk ook!
Goed en open contact vinden wij dus enorm belangrijk zodat alle partijen weten waar ze van op en aan kunnen.

Ik vind het een enorm pluspunt dat er na een vaste oplossing gezocht word dit is voor alle partijen prettig onze eigen paarden blijven hier tot het niet meer kan en zullen ze ten alle tijden begeleiden bij welk probleem dan ook.
Wij zorgen voor de paarden (ook paarden van andere) alsof ze bij het gezin horen zonder te veel poespas ze horen er nu eenmaal gewoon bij maar we behandelen ze niet als “kindjes” om het zo maar even te zeggen

qwa liefde verzorging en de juiste training zou hij hier niets te kort komen dat kunnen meerdere mensen gelukkig ook bevestigen

Wij hebben meer als plek genoeg voor een extra paard en wat er bij hoort

Mocht je geïnteresseerd zijn stuur gerust een PB zodat we kennis kunnen maken en je kunt komen kijken waar pier misschien wel terrecht komt!
En niet heel onbelangrijk zodat de wens van jou zus uit komt!

Hopelijk tot snel

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:20

lieve ts,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
Buiten dit alles is de ziekte van je zus natuurlijk het meest moeiijke waar je op dit moment mee te maken hebt.

Ik wil je daarom ook op het hart drukken om daardoor niet blind te staren op de vele reacties die je nu krijgt.
Het gaat er om dat je zus en haar wens ook voor de lange termijn op nummer 1 staan.
Ik heb zelf ook ooit voor de moeilijke keuze gestaan en mijn paard doormiddel van mooie praatjes uiteindelijk verkocht en de afspraken die gemaakt werden die bleken ze niet na te komen.
Godzijdank heb ik haar terug kunnen halen en "mijn" fout door ergens in te trappen ongedaan kunnen maken.

Wat ik je wel met alle eerlijkheid en uit mijn hart en eigen ervaring kan vertellen is dat de eerdergenoemde stal van bokker sparklingapp ( Melanie ) en het aanbod van ajesca123 ( Annemiek ) hele veilige opties zijn.
Ik zit inmiddels 20 jaar in de paarden en heb een hoop gezien en meegemaakt.
ik kom daar zelf ook op stal en de paarden kunnen het echt niet beter hebben.
Dat toevallig ajesca123 ( annemiek ) ook opzoek is naar een bruikleen paard is een toevalligheid die nu misschien mooi samenkomt.
Als je het over mensen hebt waar het belang van het paard voorgaat op dat van hun zelf, ook wanneer een paard ziek is dan zijn het deze mensen wel.
Hier durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Ze heeft mijn paard ook gereden en ik help ook met haar eigen paarden.
Ik hoop vooral dat je door deze moeilijke periode komt met je zus en dat er geen misbruik gemaakt gaat worden van jouw situatie en gebrek aan kennis.
mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen.
heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:34

Wat een bijzonder verhaal.
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik geloof dit verhaal gewoon niet.
Als je zus werkelijk een amazone met internationale wedstrijdervaring is dan zal zij nooit haar paard op deze manier achterlaten bij iemand die er nauwelijks iets van weet. Ook niet bij haar zus. Ze reed internationale wedstrijden dan kun je aannemen dat er meer mensen om haar heen zijn die zij de zorg voor het paard toe vertrouwd.. Ook een 'vreemd' verhaal dat de stalbaas ineens wat dwars ligt. Voor een normale stal waar wedstrijdruiters staan kan ik mij niet voorstellen dat het allemaal zo moeilijk moet gaan.
Ik hoop dat ik het mis heb met mijn gevoel maar van een topic als dit krijg ik de kriebels. Ik heb nl. het gevoel dat de TS dit topic met heel andere intenties heeft geopend.
Heb ik het toch fout, sorry daarvoor maar ik kon mijn gevoel niet achterwege laten.

En ik zal dit bericht ook zelf even Temmen om dit onder de aandacht van de moderators te brengen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:41

Ooo wat fijn dat je iemand gevonden hebt voor tien dagen!! En het blijft verschrikkelijk voor je zus, heel veel sterkte komende tijd. Verder ben ik absoluut niet! de bijrijder die je zoekt. En eerlijk zijn veel dat niet op Bokt, dus vraag referenties, foto’s en filmpjes van ruiters voordat je ze uitnodigd om op stal te komen kijken.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:53

Heel veel succes met het vinden van een goed plek, en met je zus uiteraard. Ik hoop dat je een fijne plek vindt, het is dat ik met 1 rijpaard mijn handen vol heb, er is namelijk nog wel een stal leeg en ik rij mijn paard ook in alle diciplines.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:57

Monique: Ik ga met je mee, heb ook al even zo mijn twijfel. Er zitten wat vreemde inconsistenties in het verhaal. Jargon wat niet meer helemaal past bij de sport zoals hij nu is ( maar dan wel jargon gebruiken wat eeuwen geleden gangbaar was).

Denk ook dat het verstandig is dat een Mod hier even naar kijkt, dus tem ook.

TS: mijn excuus als ik helemaal fout zit, maar ook ik vind het verstandig dat er even iemand mee kijkt!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:58

Heel veel sterkte in deze situatie voor jou , je zus En alle andere mensen die je zus lief hebben .

Lijkt mij heel erg leuk en een onwijs gave uitdaging , stuur je een pbtje

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:27

Monique schreef:
Wat een bijzonder verhaal.
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik geloof dit verhaal gewoon niet.
Als je zus werkelijk een amazone met internationale wedstrijdervaring is dan zal zij nooit haar paard op deze manier achterlaten bij iemand die er nauwelijks iets van weet. Ook niet bij haar zus. Ze reed internationale wedstrijden dan kun je aannemen dat er meer mensen om haar heen zijn die zij de zorg voor het paard toe vertrouwd.. Ook een 'vreemd' verhaal dat de stalbaas ineens wat dwars ligt. Voor een normale stal waar wedstrijdruiters staan kan ik mij niet voorstellen dat het allemaal zo moeilijk moet gaan.
Ik hoop dat ik het mis heb met mijn gevoel maar van een topic als dit krijg ik de kriebels. Ik heb nl. het gevoel dat de TS dit topic met heel andere intenties heeft geopend.
Heb ik het toch fout, sorry daarvoor maar ik kon mijn gevoel niet achterwege laten.

En ik zal dit bericht ook zelf even Temmen om dit onder de aandacht van de moderators te brengen.

Mag ik zeggen dat ik dit behòòrlijk respectloos vind... het spijt me zeer maar dit verhaal trek ik dus echt niet in twijfel en het doet mij zelfs zeer dat jij het wel doet...

Dit kun je gewoon niet verzinnen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:28

Ik vind t altijd heel erg naar als mensen een verhaal niet geloven..... reageer dan niet. Diegene die het paard in bruikleen neemt heeft zelf ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed contract, dier te laten keuren etc etc