Volg je paard, 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:43

Wow, heel aantal berichten erbij.

@Nanoukkie, wat fijn dat het nu beter ging met opzadelen! Is misschien heel vervelend om elke keer zo geduldig te zijn maar dat word uiteindelijk wel beloond, ik dacht 4 jaar terug ook dat geen halstertouw Elaya zou overleven :')

@Gimme_Spurs ik vind Joy zo leuk om te zien he, wat een leuk paardje :j

@Nissima, heerlijk toch een doel behalen die je eigenlijk te groot vond om te benoemen! :j beter kan haast niet, fijn van die momenten dat ze zo licht zijn in de hand he, ik ben ook altijd zo blij als die er even tussen zitten, met springen zijn die er regelmatig maar als ik dan ga dressuuren en juist wil dat ze licht is in de hand dan is dit het lastigst voor elkaar te krijgen..

@zilfstar, Hopelijk gaat dat oppakken dit jaar helemaal lukken, leuke paardjes heb je. De pony van je dochter doet me denken aan mijn eerst eigen pony, maar dat komt door t geconcentreerde hoofd van je dochter en de bonte pony.
Afbeelding

@Granoek fijn dat het wat beter ging gisteren. Even foto's en echo afwachten dan maar.

Verder fijn voor iedereen die nog een doel heeft weten te behalen!

Ik ga morgen dus "alleen" een buitenrit maken, vriendin mee op de fiets, maar zonder andere paardjes. Heb er een goed gevoel over, eerst konden we niet eens van stal naar de club rijden (5 min) en dit gaat nu zo makkelijk. Laatst met een ander geweest en toen heeft ze de hele weg voorop gelopen.

Gisteren een lesje gereden. Zit nu even in zo'n fase dat ik een tijdje geleden zegmaar 3 stappen vooruit ben gegaan (dus dat het echt super ging) maar dan af en toe ga je ook weer even 2 stappen terug, dan heeft ze zegmaar een beetje te goed haar best gedaan waardoor ze weer dingen gaat voelen in dr lichaam en dan kan ze t allemaal even niet aan. En in die fase zit ik nu even, ze is even weer heel opstandig als ik bepaalde dingen van haar vraag.. maar goed, mijn instructrice zegt ook: is alleen maar af en toe goed want dat betekent dat ze aan het veranderen is. Herkenbaar? haha

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:53

Heel erg herkenbaar Felien_Kyra,
Bij ons is het ook altijd 3 stappen naar voren en dan weer een tijd 2 stappen naar achter.
En mijn instructrice zegt precies hetzelfde!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:03

Hier hetzelfde met drie stappen vooruit en dan weer achteruit. Maar uiteindelijk komen we er wel :))

Over de contragalop, die pak ik soms ook mee tijdens het rijden. Meestal ineens heel onverwachts, waardoor ze vaak terugvalt in draf van 'schrik'. Ze is namelijk geneigd om heel erg mee te denken tijdens het rijden en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Door dit soort verrassende oefeningen krijgt ze die kans niet en na 1 of 2 keer 'schrikken' gaat ze beter opletten en wordt ze fanatieker. Ik heb ergens ook een stukje contra op film staan, kun je mooi zien hoe bizar scheef ze nog is hahaha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:08

Felien_Kyra schreef:
@zilfstar, Hopelijk gaat dat oppakken dit jaar helemaal lukken, leuke paardjes heb je. De pony van je dochter doet me denken aan mijn eerst eigen pony, maar dat komt door t geconcentreerde hoofd van je dochter en de bonte pony.
[ [url=m/yYfeVW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw dat is echt wel hetzelfde ja haha... leuk!

Thanks iedereen! Ik hoop hier ook wat motivatie te krijgen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:34

Gimme_Spurs schreef:
Misschien ter overvloede: niet iedere keer wisselen op x. Dan gaan ze het op een gegeven moment zelf doen op het moment dat je het niet verwacht :+

Haha, goed punt! _O- Zo begon paardlief vandaag het wijken al in te zetten terwijl ik alleen maar recht over de AC-lijn wilde... Oeps := Het moge duidelijk zijn wat we recentelijk veel hebben geoefend.

Jeetje, die foto's op een rijtje. Klein beetje gegroeid!

Welkom Wanda/Zilfstar! Flinke doelen voor de boeg, leuk! Om gemotiveerd te blijven, kan het helpen om veel kleine doelen te stellen. :)

Felien_Kyra schreef:
@Nissima, heerlijk toch een doel behalen die je eigenlijk te groot vond om te benoemen! :j beter kan haast niet, fijn van die momenten dat ze zo licht zijn in de hand he, ik ben ook altijd zo blij als die er even tussen zitten, met springen zijn die er regelmatig maar als ik dan ga dressuuren en juist wil dat ze licht is in de hand dan is dit het lastigst voor elkaar te krijgen..

Heel fijn inderdaad! Ik ken dat wel, dat het op momenten dat het niet "hoeft" dan niet lukt en als je er wel mee bezig wel, het juist niet lukt. Wellicht omdat je er dan te veel aan doet? Ik ben ook nog erg zoekende naar hoe het nou allemaal moet, hoor, maar ik heb er nu met deze instructrice wel vertrouwen in dat het goed komt!

Haha, die pony's lijken inderdaad wel op elkaar zo!

Ghostattack, bijzondere pony heb jij toch ook. Wel een hele leuke!

Ik heb vandaag geoefend met beugels uit- en weer aandoen tijdens het lichtrijden doorzitten in draf. Dat is een oefening uit een van mijn galopexamens. We waren eigenlijk al klaar met rijden toen ik me dat bedacht, dus ze was erg traag. Deed ik vervolgens mijn beugels uit, ging ze stil staan. :+ Maar de tweede keer snapte ze dat ze gewoon door mocht blijven draven. Ik weet verder eigenlijk niet waarom ik het geoefend heb want ik kan dit toch allang? Haha. Maar het is goed om even te testen :D

Vandaag dacht ik ook mijn proefje op te nemen.... Ik mijn gopro mee, helemaal opgeladen (dacht ik), kwam ik op stal, bleek ie toch bijna leeg. Kak! Maar ik had goede hoop dat de batterij nog wel een minuut of 15 mee zou gaan. Ik heb het proefje twee keer gereden, waarbij de tweede keer echt heel lekker ging. Tussendoor nog geoefend met stap-galop wat ze ook super deed. Ik was dus superblij dat ik dat op film had! .... Niet dus. Gopro heeft 3 minuten gefilmd. Het eerste proefje staat er niet eens voor de helft op. -:(-

Morgen nieuwe poging.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:35

Felien_Kyra: Ik ga vandaag ook op buitenrit!
Maar eerst ga ik vandaag eros samen met een meisje longeren zodat zij hem kan longeren wanneer ik er niet ben, zodat hij terug wat meer werk! Daarna gaan we samen rijden en misschien even langs in een dichtbijzijnde manege om naar de wedstrijd te kijken (Ik heb ook helemaal GEEN BLOK kuch kuch... :o )

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:53

Een heerlijke manier om de zondagochtend te beginnen en even uit te slapen (tot half 8 haha ;))

Vanmorgen stond Grace als eerste lekker los, en dat is natuurlijk reden om te rollen :P Daarna lekker in de buitenbak getraind, hadden wat extra impuls omdat 2 kids met hun shetlander besloten om de buitenbak (achter de bosjes) te gaan rijden :+ :+ en dat was natuurlijk erg leuk om op te reageren :Y) Vervolgens als ze aan t werk is nergens meer op kijken dus heb wel heerlijk gereden :D

(even klikken dan speeltie af ;))

Afbeelding

En daarna lekker dr luik open gezet, t zonnetje scheen en ze staat lekker uit de wind. Kortom, ze had geeneens meer oog voor dr stro/kuil. Lekker met je hoofd in de zon is veel beter :P

Afbeelding

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:58

Ik ben net terug van de wedstrijd. Heb altijd moeite om op wedstrijd net zo consequent te rijden als ik thuis doe en dat had ik vandaag weer. Duwde tijdens de proef op de voorhand waardoor ik ook slordig ging rijden. Maar gelukkig toch nog 180,5 punten. Net een winstpuntje dus mijn doel voor vandaag is behaald :D
Morgen hebben we weer les kunnen we weer goed oefenen en in maart is op de locatie waar ik rij 4 weken achter elkaar wedstrijd dus dat is een goede gelegenheid om te oefenen met wedstrijden!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:10

@Wieneke: oh wat ben ik jaloers op hoe goed jouw buitenbak erbij ligt! Zalig.
@Lisafalco; proficiat! Ik geef een dag na wedstrijd altijd een rustdagje (hoogstens longeren) :)

Ik ben in het bos geweest met een meisje van stal, stappen was heel erg leuk maar persoonlijk vind ik draven en galopperen alleen leuk wanneer ik alleen ben. Anders wilt mijn paard er altijd een race van maken en dan is het met trekken en sleuren, ook niet bepaald leuk haha! Hij was denk ik wel blij om nog eens buiten gereden te worden. Morgen ga ik aan dat meisje vragen om hem te longeren. Vinden jullie 7 euro voor een halfuurtje een correcte prijs, ja toch?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:41

Dat is inderdaad een mooie bak, Wieneke! Fijn dat je lekker gereden hebt.
LisaFalco, gefeliciteerd met je puntje!
Nanoukkie, bedoel je dat je haar 7 euro gaat geven voor het longeren? Of moet zij 7 euro betalen?

Ik heb vandaag eindelijk mijn proefje kunnen opnemen en ben tevreden. Ook stap-galop en galopwissels door middel van drafpassen op de diagonaal en op een S (van hand veranderen) geoefend. Ze deed weer haar best <3
Gisteravond Galope 2 uitgelezen, moet nog een paar Spaanse woordjes in mijn hoofd stampen (onderdelen van het hoofdstel, zadel en de hoef), maar voor de rest zit dat goed. Ik ben op de helft van de theorie!

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:06

LisaFalko, gefeliciteerd met je winstpunt!
Wieneke wat een heerlijke foto's
Nissima Wat fijn dat je zo lekker gereden hebt. Waarvoor ben je aan het leren?

Even een paar reacties, maar ik vind het van iedereen leuk om de verhalen en vorderingen te lezen!

Ik heb vandaag ook een rondje bos gedaan, mijn doel om met Sjimmy te gaan wandelen is dus voltooid. Hij was heel enthousiast maar hij is een echte held op sokken, dus alles is eng (auto's en fietsers dan weer niet, daar is hij snel aan gewend geraakt, maar plassen, takken lang het pad en gele paaltjes zijn wel heeeeel eng) en daar wil ik komende maand mee aan de slag gaan, misschien schriktraining maar vooral vaker gaan wandelen!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:15

leuk topic!!

ik heb een 2,5 jarige ruin,
ik wil dit jaar een begin maken met grondwerk, vrijwerk en longeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

super zin om met deze kanjer aan het werk te gaan.
hij staat pas 1 week bij mij
maar is nu al aardig relaxt, staat in een groepje met nog 2 ruinen,
stel klojo's bij elkaar maar wel leuk.

hij heeft elke dag zijn halster niet meer om zijn neus, enkel zijn hals >.<

hij heeft een heel aparte kleur, heeel dieprood vos achtig, lichter dan koffievosmet zwarte vlekken en sommige plekjes juist stekelharig.

en het is een onwijze schat! en bewijst zich nu al als "clown" :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:30

Lindeeee schreef:
Nissima Wat fijn dat je zo lekker gereden hebt. Waarvoor ben je aan het leren?

Ik ben aan het leren voor de galopexamens 1 t/m 4, ik woon in Spanje en hier moet je ten minste galopexamen 3 of 4 hebben om officiële wedstrijden te mogen starten. De galopexamens zijn een soort van F-proeven, met een theoriedeel en een praktijkdeel. Het gaat tot en met Galope 9 dacht ik. In het praktijkdeel van 4 is het lastigste wat je moet doen een overgang stap-galop maken. Daarna wordt het al gauw veel serieuzer, in examen 7 moet je al een halve pirouette :=
Eind februari ga ik de eerste 4 allemaal tegelijk doen. Met name de theorie is lastig omdat alles dus in het Spaans is :+

Tof dat je al een doel voltooid hebt! Nu een kwestie van Sjimmy dapperder maken, dus.

Moonprayer, wat een knapperd!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:32

Wat een mooi paard, moonprayer! Ik heb echt een voorliefde voor vossen :D
Linde, het was er ook wel lekker weer voor of niet? Hier in ieder geval wel, heb het erg gemist :+
Nissima, lekker aan het oefenen dus! Wat is dat galopexamen precies of waar moet ik dat mee vergelijken? (En toen zag ik dat je het al lekker uitgetypt hebt hierboven :Y))

Ik baal erg nu. Ik heb het nu mega druk met tentamens (en loop natuurlijk achter) en uitgerekend komende week wordt het lekker weer... hopelijk wordt het snel lente, ik vind het maar niks zo.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:37

Ik heb eindelijk een paar uur vrij volgende week, het wordt lekker weer en heb een paard kreupel staan, helemaal balen :P

Nissima ik vind het ergens wel goed dat ze zo'n soort theorie examen doen voor je wedstrijden mag rijden. Lijkt me een hoop problemen op te kunnen lossen als de inhoud goed is.

Leuk paard Moonprayer, inderdaad een mooie kleur!

Goh wat hebben wij vandaag gedaan..
DA nummer 3 zou komen kijken naar Duke's been om te zeggen of we al foto's/echo kunnen maken, is niet geweest en heb ook nog steeds niks gehoord. Ga er maar niet meer van uit dat hij nog komt.
Stal gemest en bijgestrooid, ook die van Duke zijn weidemaatje maar onder handen genomen want hij kan er natuurlijk niks aan doen dat hij binnen moet omdat Duke binnen staat. Alleen buiten breekt hij de tent af denk ik.
Duke loopt gelukkig wel steeds beter, vandaag is zijn 5e dag antibiotica en pijnstillers. We gaan nog maar even verder.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:02

gerpiegorp schreef:
Wat is dat galopexamen precies of waar moet ik dat mee vergelijken? (En toen zag ik dat je het al lekker uitgetypt hebt hierboven :Y))

Haha!

Ik vind het ook een goed idee, Granouk. De theorie hamert er erg op om nooit bruusk (brusk?) te zijn, niet tijdens het rijden maar ook aan de hand. Alles wat er in staat, is heel vriendelijk. Sommige dingen zijn wel een beetje ouderwets, zo staat er bijvoorbeeld in dat je een paard altijd vanaf de linkerkant moet benaderen omdat ze dat gewend zijn. Maar het overgrote deel is gewoon goed. Het boek leest prettig en heeft veel tekeningen :D

Wat vreemd dat de dierenarts niet is geweest en niets heeft laten weten, wat ontzettend balen, zeg :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:27

Ik wil me ook aanmelden.

Hoi ik ben Willeke koopman, 30 jaar. En ben al 12 jaar in bezit van een haflinger. Heb 2 honden. Een Duitse herder van 3, en een klein kruising van 15.5.

Met me herder doe ik behendigheid wedstrijden en dit jaar voor het officieel.

Ik heb 1 haflinger (binnenkort 2 ga dit jaar veulen kopen) hij heet Stanley en wordt 22 mei 20 jaar. Ik mag M1 starten maar durf niet zo goed. Hij heeff lichte vorm van atrose maar loopt nu weer super

Doelen:
-M1 starten en winst behalen
-Alleen op buitenrit zonder ander paarden
-Met hem in t bos wandelen.
- vooral meer van hem genieten

Meer doen ipv alleen maar over dromen
- fotoshoot

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:01

EliseXJoelle schreef:
Voor Januari zijn we een heel eind opweg *\o/*

Citaat:
Falco: Training Endurance bij Donna Oudshoorn (21e)
Puck: Start opleiding handpaard (6 januari) CHECK!!
Puck: Osteopaat komt langs ter controle.

Zondag staat onze Endurance training gepland, ik ben nu al nerveus voor het trailerladen :+ 2,5 jaar geleden is dit grandioos fout gegaan toen hij alleen moest, dit wordt dan ook weer de eerste keer dat hij alleen op pad gaat (afgelopen jaar heeft hij meerdere keren in de trailer gestaan samen met een ander paard, zonder problemen! trailer laden zonder ander paard hebben we vorige week gedaan en ging vrij soepel.) Gelukkig heb ik hulp met het laden voor als mijn Eigen zenuwen te hoog worden zodat ik vast de auto in kan en mijn stress niet op mijn pony over breng (de echte stress komt bij mij op het moment dat de klep dicht gaat).

En ook ons laatste doel voor januari kan ik afstrepen *\o/*

Citaat:
Falco: Training Endurance bij Donna Oudshoorn (21e)
Puck: Start opleiding handpaard (6 januari) CHECK!!

Puck: Osteopaat komt langs ter controle.

Suc6vol voor de eerste keer weer alleen de trailer op en een onwijs fantastische clinic gereden <3

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:03

Wow wat super zeg, elisexjoelle!! Mag je trots op zijn

Mijn doel is ook meer met de trailer op pad..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:27

Nissima schreef:
Dat is inderdaad een mooie bak, Wieneke! Fijn dat je lekker gereden hebt.
LisaFalco, gefeliciteerd met je puntje!
Nanoukkie, bedoel je dat je haar 7 euro gaat geven voor het longeren? Of moet zij 7 euro betalen?

!

Ik betaal haar natuurlijk, haha :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:29

@moonprayer: Ben heel blij te lezen dat je nog niet start met rijden, haha. Tegenwoordig kunnen ze niet snel genoeg ingereden worden om zo al 110 te kunnen springen als ze 4 zijn. :(:)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:33

@Nanoukkie , Het liefst spring ik er morgen op :o , maar het is de bedoeling dat ik nog 20 jaar (of meer) rij plezier met hem mag hebben in het ideale geval ;)
dus even geduld, en eerst netjes groeien , spieren, etc. :P :Y)
ik heb wel geduld. :') :j Ik ben het eens met jou.
ze moeten tegenwoordig met 6 jaar al Z dressuur lopen... :(
en worden allemaal het liefst in februari geboren,
Devoto is in Juni geboren, heerlijk midden in de zomer, lekker meteen gezond het land op! *\o/* <3

Afbeelding
Krijg je ook gewoon knappe veulens van ;)
Laatst bijgewerkt door moonprayer op 21-01-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:34

Grappig Nassima dat dat zo verschilt met NL dan. Alhoewel ik er weinig verstand van heb (van dressuur dan) :+

Poeh Granoek best een zorg. Enig idee al wat dit veroorzaakt heeft?

Haha Wieneke, jij ook hier :D

Welkom plutolover!

Dankje Felien_kyra! Ik vind haar ook leuk ;)

Gister is Joy bij de smid geweest! Ik was daar niet bij, want ik had een andere afspraak... Maar ze was superbraaf! Dus dankzij ons oefenen kon de smid rustig zijn gang gaan. Ah dan ben ik zo trots he! <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:39

Wellicht vast komen te zitten in de stroomdraad maar wil er even niet aan denken tot hij weer 100% beter is want zie allemaal horrorbeelden voor me en dan slaap ik niet vannacht 8)7

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:43

Granoek schreef:
Wellicht vast komen te zitten in de stroomdraad maar wil er even niet aan denken tot hij weer 100% beter is want zie allemaal horrorbeelden voor me en dan slaap ik niet vannacht 8)7

Sorry...

~~~~~~~~~~~~HAPPY THOUGHTS~~~~~~~~~~

Leuke dingen: verjaardagskaart gemaakt!

Afbeelding

Voel je vrij hem te gebruiken :+