Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:37

Spannend Liek! Gaaf hoor een Fjord, en leuk dat ze ook verschillende hadden staan! Goed dat je het even laat bezinken, wie weet kan je er nog is gaan kijken, of op wat andere adresjes? :)

HorseTimeXL schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook zoals je wel bij sparen voor je uitzet doet? Dat je alvast spulletjes aanschaft voor straks. Natuurlijk zou je hoofdstel en zadel niet kunnen komen maar wel andere sierdingetjes?


Ja ik heb nog 2 touwhalsters (waarvan 1 je kan gebruiken als bitloos gekruisd 'hoofdstel'), nog 2 gewone halsters met halstertouw en nog een poetskist van vroeger met borstels erin :') Door de jaren is wat dingetjes gekocht voor m'n verzorgpaardje van toendertijd. Nu toch wel handig dat ik die spulletjes al heb. Zelf ben ik niet zo van peesbeschermers, springschoenen etc. als het niet nodig is. Zadel en hoofdstel kijk ik wel als het paard er mocht zijn.


Ook even een vraagje hier:
Hoe gaan jullie het doen als jullie op vakantie gaan? Of bijvoorbeeld een paar dagen weg bent?
Nemen jullie een verzorgster of ga je het helemaal zelf doen?
Ben daar wel benieuwd naar, qua vakantie zou die terecht kunnen op een stal waar ik werk die ook aan vakantie opvang doen (want ik heb misschien binnenkort ander werk, maar mocht het niet zo zijn, dan zal het paard daar sowieso wel gaan staan :+ ). Verzorgster zou ik zelf in het begin nog niet willen, maar het lijkt mij ook wel weer leuk om iemand de kans te geven! Want tja, dat is bij mij ook altijd gebeurd.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:44

@liek wij hebben hem van een particulier, heel lief meisje die hem van een fokker in houffalize had (Ardennen in belgië). Wij hebben gewoon geluk gehad alles klopte net op de juiste moment. Waar zoek je momenteel? Wij hebben hem via 2de hands gevonden.

Wat betreft vakantie periodes, ik wil mijn paardje vol pension zetten. Iemand eerder zei ook al hier in het topic dat die gewoon alle tijd die ze hadden leuk wouden besteden. Zo is het voor mij ook, ik werk 40u in de week en heb daarnaast fotografie opdrachten. Ik wil dus ook geen stallen mesten enz want dat zou mijn plezier van het paarden houden snel wegnemen volgens mij. Klinkt Mss heel verwend maar ik heb het jaren wel gedaan en ik vond het plezier niet meer door het werk toen.

Wat wij in der tijd deden was, paard wegbrengen voor de vakantie periode en lekker rust geven, of iemand laten komen voeren. Was een Shetlander dus echt werken enzo maakte niet zo veel uit.

L_iek
Berichten: 9737
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:46

k_m schreef:
@liek wij hebben hem van een particulier, heel lief meisje die hem van een fokker in houffalize had (Ardennen in belgië). Wij hebben gewoon geluk gehad alles klopte net op de juiste moment. Waar zoek je momenteel? Wij hebben hem via 2de hands gevonden


Heb overal gezocht, marktplaats, facebookgroepen en ehorses.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:47

Mee eens. Zelf maakt mij stallen mesten nog niet veel uit, maar liever niet. Als ik er 1 zou kopen zou die van mij ook op volpension komen te staan, alleen zetten zij de paarden niet buiten... Nu woon ik er 5 minuten fietsen vandaan, dus met mijn huidige verzorgpaard ga ik er al 2 x per dag heen. (Die lopen in de zomer 24/7 buiten op de weide) Op mijn werk zetten ze de paarden wel binnen en buiten, maar dit zijn vaak maar een paar uurtjes in de winter en wel wat meer uurtjes per dag in de zomer (ook op de weide mogelijkheid dan). Dus mocht ik dan weggaan in de winter, heb ik hem liever daar dan dat ik allemaal verschillende mensen ervoor moet regelen :') (En niet dat ik vaak op vakantie ga in de winter haha)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:30

Ik heb echt een hele lading aan spullen! Maar goed ik rijd dan ook inmiddels al weer bijna 5 jaar paarden voor een fokker en soms andere mensen op een stal. Ik heb een vast paard die ik al die tijd al rijd en voor haar heb ik dan ook een zadel en twee hoofdstellen. Verder heb ik eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een paard (of meerdere paarden :’) ) incl een verzameling aan dekjes etc.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:31

Handig toch! Ik zou graag een paard kopen met toebehoren, als het een goed zadel is enz. Dat scheelt toch ook een heel gedoe om dat te vinden.

Piekosjj

Berichten: 5497
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:26

Voor de mensen die al allemaal spullen gaan kopen; wat als je opeens een heel ander maat paard koopt dan waar je nu spul voor koopt? Ik heb heel veel spul gekocht voor mijn toenmalige verzorgpony, die 1.45 was, maar nu ik zelf ga verhuizen ga ik alles verkopen, op mijn lederen halster en scheerapparaat na. Ik hoop dat mijn zadel en hoofdstel overgekocht kunnen worden door de eigenaar, maar anders ga ik deze zelf verkopen, want ik ga het niet allemaal opslaan tot ik zelf een paard ga kopen die er waarschijnlijk toch niet in gaat passen.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:30

Ik heb laatst al m’n spullen verkocht, behalve m’n laarzen en cap. Ik heb niks meer aan halsters voor shetlanders helaas.. als ik een paard koop begin ik helemaal opnieuw :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:32

gerpiegorp schreef:
k_m: Heel persoonlijk zou ik geen paard kopen met een peesblessure. Het kan verder heel probleemloos zijn hoor, maar ik zou liever geen paard met een bemerking willen kopen, zeker niet als eerste paard. Verder zou ik gewoon nog een aantal paarden bekijken, inderdaad niet meteen op de eerste vastpinnen maar vooral ook kijken naar andere paarden.

Horsetime: Ik spaar iets te veel al voor mijn toekomstige paard. Ik heb al teveel dekjes en halsters en nog meer spullen die ik momenteel niet gebruik. Ik koop het meer omdat ik het mooi vind (maar wel alleen afgeprijsd :Y)) en met het idee dat het voor mijn toekomstige eigen paard is. Dat duurt nog wel 3 jaar overigens, maar dat doet er niet toe :+


Haha ja ik denk dat ik mij ook echt moeilijk wordt om me in te houden Haha. Ik hoop wel in 2018 een paard te gaan kopen. Maat eerst nog even afstuderen en op mijzelf. Zijn er hier ook singels die hoe dan ook een eigen paard wil aanschaffen? In heb nog geen vriend maar wil hoe dan ook een paard want het is zo grote droom van mij.

@Salena ja dat had ik ook, alles lekker nieuw. Wordt wel een paard die wat bling bling op zn geweten moet hebben Haha.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:50

Ik heb wel een vriend maar die gaat echt niet bijdragen aan mijn paard :p of bedoel je om dan alleen te kunnen gaan wonen enzo?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:57

Ja of je er dan een paard bij kan hebben. Ik denk ja het is mij droom dus dan wil ik het hoe dan ook wel eigenlijk terwijl ik merk dat me ouders meer hebben van heb eerst een relatie en dan pas een paard.. maar de droom is zo groot.

Anoniem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:03

Ik wil heel graag mijn eigen bedrijfje met paardencoaching... Dus ik wil in de toekomst twee paarden, het liefst drie eigenlijk. Eén helemaal voor mezelf waar ik geen coaching mee doe maar gewoon lekker veel mee rijd, en twee om mee te coachen en in onze vrije tijd gewoon lekker mee te knuffelen en grondwerken. Die twee mogen dus ook ouder zijn, of een blessure hebben waardoor ze niet meer voluit gereden kunnen worden.

Vind het alleen heel moeilijk waar ik ze vandaan zou moeten halen. Je hoort zoveel horrorverhalen over mensen die zijn 'opgelicht' door een paard te hebben gekocht wat van binnen allemaal verborgen gebreken blijkt te hebben... Voor mijn 'eigen' paard wil ik heel graag een Quarter omdat ik western rijd, maar die worden vaak veel te jong ingereden en doorgereden. En een veulen kopen schiet niet op want ik heb nul ervaring in het zadelmak maken van een paard. Echt géén idee hoe ik dat aan ga pakken. Scheelt dat het nog een paar jaar duurt... Maar als iemand tips heeft, welkommm!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:04

Als dat echt je passie is dan denk ik dat je je daar niet te veel van moet aantrekken. Het is jou hobby en dat valt normaal gezien altijd wel te combineren. Mijn vriend voetbalt bijvoorbeeld en de avonden dat hij training heeft zou ik perfect naar mijn (toekomstige) paard kunnen.

Klinkt echt super leuk xxx!Wil je ze dan ook aan huis?

Piekosjj

Berichten: 5497
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:09

Ik ga binnenkort samenwonen en mijn vriend weet heel goed van mijn grote droom van het hebben van een paard. Hij maakt soms wel 'ns grapjes dat ik meer van paarden houd dan van hem als ik 't weer eens over mijn toekomstige paard heb :D Gelukkig staat hij wel helemaal achter me, en kwam hij zelf met het idee om eerst in Zweden op zoek te gaan naar een bijrijdpaard totdat ik een paard zou kunnen betalen :j

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:15

Aah wat leuk Piekosjj gaan jullie verhuizen naar zweden? Moet echt prachtig daar zijn. Ja dat heb ik ergens ook, het is al een door vanaf toen ik klein was.. ik vind ook dat mijn toekomstige partner het maar moet accepteren..

mikitaxxx
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:16

Ik meld me ook!

Rijd nu 10 jaar paard en al die jaren roep ik al, ooit komt er een eigen paard!
Helaas veel tegenslagen gehad ( verhuizen, gedumpt worden en achtergelaten in een veel te duur huis :(:) ) Maar nu op zoek naar een goedkoper huis, bezig met rijbewijs en daarna sparen voor een leuk boerderijtje en dan een eigen paardje.
Misschien zelfs wel eerder en dan op een pensionstal als ik het geld er voor heb.

Voor nu geniet ik mee met de verhalen! En droom ik natuurlijk elke dag verder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:16

k_m schreef:
Als dat echt je passie is dan denk ik dat je je daar niet te veel van moet aantrekken. Het is jou hobby en dat valt normaal gezien altijd wel te combineren. Mijn vriend voetbalt bijvoorbeeld en de avonden dat hij training heeft zou ik perfect naar mijn (toekomstige) paard kunnen.

Klinkt echt super leuk [naam]! Wil je ze dan ook aan huis?


Ja dat is zeker de droom! Maar omdat je dan natuurlijk ook een waterdicht bedrijfsplan moet hebben (en een soort van garantie dat je het terug kan betalen dmv de coaching) weet ik niet of dan vanaf het begin al helemaal realistisch is dus als we geen financiering voor een huis met weide/paddocks (24/7 weidegang) en rijbak kunnen krijgen ga ik op zoek naar een klein stukje land met rijbak erbij om maandelijks te huren. En dan opbouwen naar een eigen huis uiteindelijk! Maar de financiële situatie is héél krap hier momenteel dus een hypotheek krijgen we in deze situatie nooit, en zou nu ook geen paard kunnen onderhouden. Dus het blijft afwachten en orienteren!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:19

Ja heerlijk het dromen he! Ik ben ook zo blij dat ik weet dat mijn ouders financieel garant willen staan als er medisch gezien wat zou gebeuren. Dat geeft mij de ruimte om iets sneller te kijken naar een eigen paard. Maar eerst afstuderen, daarna huisje zoeken, daarna sparen en dan hopelijk eind volgend jaar een paardje kopen. Maar dat alleen als het goed gaat natuurlijk.. je weet nooit wat er allemaal gebeurd.

Piekosjj

Berichten: 5497
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:23

HorseTimeXL schreef:
Aah wat leuk Piekosjj gaan jullie verhuizen naar zweden? Moet echt prachtig daar zijn. Ja dat heb ik ergens ook, het is al een door vanaf toen ik klein was.. ik vind ook dat mijn toekomstige partner het maar moet accepteren..

Alleen ik, m'n vriend woont er al :D Het is er inderdaad prachtig, kan niet wachten er heen te gaan! Ook een hele fijne paardencultuur daar met vooral heel veel ruimte voor de paarden!

Zo vind ik het ook hoor, ik ben een paardenmeisje, ik studeer in de paarden en ga er mijn werk van maken. En dat wist 'ie van tevoren ook al, want we hebben elkaar op onze studie dierwetenschappen leren kennen :+

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:53

Wat gaaf Piekosjj! Ik kom net terug uit Noorwegen en nu ben ik al helemaal jaloers op je, de natuur in Scandinavië is zo prachtig!

Mijn vriend is ook nog een beetje huiverig om het hele concept “eigen paard”. Meneer is bang dat ik meer tijd aan het dier dan aan hem ga besteden. Maar hij kent ook niemand in de paardenscene, dus dan snap ik de angst wel van alle spookverhalen over “paardenmeisjes”. Misschien krijg ik hem wel ooit zo ver om zelf te gaan rijden.

Ik krijg overigens nog elke dag trouw een melding van m’n zoekopdracht binnen Sporthorses. Kijk dit nou <3

Klik!

xRivaldo

Berichten: 825
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:04

mikitaxxx schreef:
Ik meld me ook!

Rijd nu 10 jaar paard en al die jaren roep ik al, ooit komt er een eigen paard!
Helaas veel tegenslagen gehad ( verhuizen, gedumpt worden en achtergelaten in een veel te duur huis :(:) ) Maar nu op zoek naar een goedkoper huis, bezig met rijbewijs en daarna sparen voor een leuk boerderijtje en dan een eigen paardje.
Misschien zelfs wel eerder en dan op een pensionstal als ik het geld er voor heb.

Voor nu geniet ik mee met de verhalen! En droom ik natuurlijk elke dag verder :P


Maar je bent 18 jaar? Hoe denk je dat te kunnen doen? :wow:

mikitaxxx
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:08

xRivaldo schreef:
mikitaxxx schreef:
Ik meld me ook!

Rijd nu 10 jaar paard en al die jaren roep ik al, ooit komt er een eigen paard!
Helaas veel tegenslagen gehad ( verhuizen, gedumpt worden en achtergelaten in een veel te duur huis :(:) ) Maar nu op zoek naar een goedkoper huis, bezig met rijbewijs en daarna sparen voor een leuk boerderijtje en dan een eigen paardje.
Misschien zelfs wel eerder en dan op een pensionstal als ik het geld er voor heb.

Voor nu geniet ik mee met de verhalen! En droom ik natuurlijk elke dag verder :P


Maar je bent 18 jaar? Hoe denk je dat te kunnen doen? :wow:


Hoe denk ik wat te kunnen doen?
Rijbewijs ben ik al mee bezig. Proces ander huisje loopt ook en verder lekker sparen en hopen dat ik in de tussentijd een paard mag rijden tot ik zelf kan kopen ( paard en boerderij ) ;) :D

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:42

Wat een leuk topic zeg! Ik lees mee, ben niet op zoek heb na verkoop eerste paard (ruin) al een tijdje mijn tweede (merrie) staan. Ik vind het wel heel leuk om al die dromen van anderen te volgen.

Het leuke is ook dat je bijna altijd met iets anders thuis komt dan wat je zoekt. Ik zocht als eerste paard een goed doorgereden paard van minstens 8 jaar met wedstrijdervaring. Ik kwam thuis met een net 5 jarige ruin die nog helemaal doorgereden moest worden :=

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:58


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:43

Selena schreef:


Wauw plaatje <3 die hiervoor ook. Haha ja ik kan mij ook voorstellen dat ik met iets anders terug kom. Mijn voorkeur gaat uit naar Eem doorgereden paard, ivm dat ik nog nooit een paard zadelmak heb gemaakt en ik van nature wel iets angstig ben aangelegd ben. Maar ja je hebt ook zat jonge paarden die worden ingereden en die geen stap verkeerd doen. Zag half jaar geleden zo’n leuk bont warmbloed paard!