Gini schreef:Zo snap ik bv. jouw voorzichtigheid beter. Dat krijg je met een angstig paard vanzelf al zeer snel, bang om iets verkeerd te doen, maar als je ook daadwerkelijk al een paar rake klappen gekregen hebt, dan is het natuurlijk niet gek dat je dat liefst niet meer wilt. Je kan het in dit filmpje ook wel goed zien. De twee keren dat ze trapt, wijk jij uit door stappen naar achter te zetten. Dit is voor een paard al voldoende release om het als een succesvolle methode te zien om van dat enge ding af te geraken.
Gini: fijne input geef je in topic, gebaseerd op eigen ervaringen.
Hierboven geef je aan wat zo moeilijk is bij Roxy, zij haalt uit en dat maakt dat je als trainer voor zelfbehoud niet te dicht erop kan blijven.
Ik heb zelf gelukkig (nog)niet met angst trappers te maken gehad, wel omhoogkomers..
of op vier benen bolle rug bokkend...
Die van mij trapt alleen irriterend als ik zijn zaakkie schoon probeer te maken
Wat vindt jij van de zakjesdruk die hierbij aanwezig is ?, ik vindt die druk niet eens veel, mooi laag bij de grond ?
Maar vindt haar reactie en tijdsduur waarin ze blijft hangen in vluchtmodes vet lang duren en behoorlijk hoog in energie.
Citaat:
En eigenlijk zie ik in het filmpje een beetje hetzelfde als in het vorige filmpje. Een paard dat -door de angst- eigenlijk stopt met nadenken, stopt met zoeken naar het goede antwoord, maar kiest voor het enige antwoord dat ze kent (vanuit haar paard-zijn) en dat is voorwaarts vluchten en vechten.
Kan me hier prima in vinden, vandaar dat ik fijn vindt dat TS deze video heeft geplaatst, ik heb me toch vergist in de eerdere beelden , en ingeschat dat paard al veel relaxter was.
Vandaar dat ik bitje
wordt hierbij.
Weet alleen niet hoelang en welke regelmaat Kasmir met dit soort trainingen bezig is ongeveer in deze stijl.
"normaal" zie je in een sessie;s al vooruitgang, en is het de herhaling en intensie wat het krachtiger maakt.
Na een tijdje setteld dit geleerde zich in paarden-brain en dan kom je bv met een voorheen super enge bal veld in en paard is na 5 min er klaar mee.
Hoe denken jullie over korte maar hoge dosis inzet kruiden zoals valeriaan ?, of magnesium suppl ?
Ga er dus automatisch vanuit dat Roxy heel schraal staat kwa krachtvoer.
(is maar suggestie , open minded en vanuit een ervaring van goede resultaten)