Zo, zal ik dan ook maar eens zeggen wat ik er van vind
.
Vandaag is Choc goedgekeurd, door een DA van de TS, terwijl ik haar zondag heb gebracht. Voor mij een reden om nog niet eerder in dit topic te reageren, voor mij is een paard pas echt verkocht als het laatste stukje is afgerond.
Ik pak even wat quotes erbij
Fortitude schreef:Ruitje of niet, ik vind het echt duur

Vind het wel grappig dat mensen ineens helemaal draaien van mening omdat het toevallig om Ruitje gaat. De informatie veranderd niet. Ik snap wel dat Ruitje een fijne trainer is, dat geeft wat zekerheid, maar dan nog. Niks ten nadele van jou hoor Ruitje, heb respect voor wat je doet en volg je topics ook altijd stil mee

De informatie veranderd wel, ik heb jarenlang gewerkt( en geïnvesteerd) om te boek te staan als een eerlijke verkoper. Ik ben eerlijk en ja, voor die reputatie betaal je. De 'informatie' veranderd dus wel, want als dit hele stuk niets waard zou zijn: zou iedereen prima bij Stal Doorstap of welke andere malafide paardenhandelaar een paard gaan kopen en zou dat niemand iets boeien. Betrouwbaarheid is iets waard, voor sommige mensen. Niet voor iedereen, en dat mag ook.
tengeltje11 schreef:het zal waarschijnlijk ook streekgebonden zijn,maar wij wonen bv vlak op de franse grens.
(die paarden staan allemaal heel dicht bij de belgische grens)
hier bv enkele leuke franse dravers die leuk te rijden zijn,sommige ook groen,andere meer bevestigd,zien er stuk voor stuk leuke paarden uit,de prijzen zijn niet te vergelijken....
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
dan nog een boel dravers te koop die enkel nog maar aangespannen zijn en mss max eens een zadeltje of ruiter op de rug hadden.die vind je hier voor 500 euro....
De keren dat ik dravertrainers hoor klagen over de staat van paarden die uit Frankrijk komen zijn enorm. Dravertrainers hebben de grootste moeite om ze op gewicht te krijgen, ze weer vertrouwen in de mens te laten krijgen. Ik zeg absoluut niet dat alle Franse dravers het slecht hebben, er zitten ook hele goede tussen! Het is te vergelijken met de Spaanse paarden denk ik, de cultuur is daar gewoon anders.
Dus ja, als jij de kennis heb om er daar een voor 500 op te halen, moet je dat vooral doen. Dat mag ook gewoon, dat is een risico wat je wil nemen of niet.
Spaansepony schreef:Al onze dravers die het niet tot de baan redden kosten tussen de 1000 en 1500 beleerd, anders blijven wij ermee zitten terwijl een recreatie ruiter hier nog ontzettend veel plezier van kan behalen.
Denk dat ik ze allemaal maar naar ruitje stuur voor die vraagprijzen

Voor mij is het frustrerend dat elke trainer zijn paard voor 1500 euro op marktplaats zet, terwijl ze alleen zadelmak zijn. Terwijl ik ze een tijd heb staan en er dan 'raar' gekeken wordt als ik er meer voor vraag. Ik gun het iedereen dat hij ze voor 1500 kwijt raakt, maar niemand lijkt het mij te gunnen dat ik er meer voor krijg, raar is dat
. De balans is zoek, als iedereen zijn draver voor 500 aanbied en ik voor 1500 is dat logisch. Maar als je voor een draver bij de trainer 1500 betaald, is het toch logisch dat je er bij mij meer voor betaald?
Dees schreef:Ik denk dat kwa handelswaarde, de draver vrijwel achteraan in de voedselketen zit. Ik wens de draverhouder die een hogere prijs eist bij verkoop, veel plezier met zijn paard want hij zal het nog een lange tijd zelf in bezit mogen houden

Bedankt, ik heb die succeswensen hard nodig
. Het lukt mij best prima, maar jij zal het vast wel beter weten
. Ik had overigens na de TS nog 3 andere kijkers staan, maar dat wilde ik eerder niet zeggen omdat het dan net is alsof je iemand onder druk zet en daar ben ik niet zo van
. Ohja en newsflash, dit is ook niet de eerste die ik voor meer verkoop.
En ja, ik verkoop ze ook nog voor rond de 1000 euro, degene hiervoor was een dramatische kabouterzoeker van 1.50, daar kwam niemand voor. Dus nee, Dravers zitten niet 'onder aan de voedselketen' , sommige paarden met een lastig karakter, of gebrek, die wel. En daar vraag ik dan ook minder voor.
dromertje2 schreef:Maar is een paar passen galop en een draf waar nog werk aan is, een paard met een goede bassisopeiding?
Voor die prijs verwacht ik wel dat een paard al de 3 gangen keurig kan. Niet perfect maar wel bv meer dan een paar passen galop.
Ik heb een andere visie over scholing. Heel veel mensen vinden die galop belangrijk, die willen dat een dier dat kan onder het zadel. Als ik helemaal het pad mocht volgen wat ik zelf wilde, dan begon ik niet eens aan de galop. Wat heeft galop nou voor zin als een dier nog niet rechtgericht in draf rond gaat en nog weinig balans heeft? Dat duurt veel langer om op te bouwen. Als ik dat zou doen, zou ik mijn dravers een jaar hebben staan en ik ben geen filantropische instelling.
Dus ja, ik verkoop mijn dravers met een paar passen galop, niet omdat ik dat zelf wil. Maar omdat de markt dat vraagt.
Daarnaast zorg ik voor heel veel andere aspecten ( je zou het filmpje eens moeten kijken
) , omdat ik het veel belangrijker vind dat een dier een basisopvoeding krijgt en recht gericht wordt. Ik kan ook niet naar buiten, en een dier niet trailermak maken of kindmak en al mijn energie in een te snel aangeleerde galop stoppen. Is niet mijn manier van scholen. Ik vind braafheid meer waard, maar dat ben ik en daar mogen we van mening over verschillen.
DreamBigx schreef:Haha hier ben ik dan maar weer hoor.
Ik startte dit topic puur omdat ik zelf geen verstand heb van dravers en de verkoop prijs. Niet dat ik in de maling genomen zou worden. Ik heb namelijk al enige keer nare ervaring/gezeik gehad met het kopen van een paard. Daarom vraag ik het alleen maar na.
Ruitje en ik hebben het samen over het een en ander gehad en wij hebben de merrie gekocht!
Tja iedereen heeft een andere mening over veel en weinig merk ik nu
Ik heb het contact met jullie altijd prettig gevonden, ik snap ook waarom jullie dit gevraagd hebben.
Voor mij geld dat Choc een gezond, braaf jong dier is waar ik een super leuk huis voor gevonden heb. Als ik dan de foto's zie over de app, of het filmpje waar ze de kippen wegjaagd, DAT vind ik leuk. Dat we aan de koffie zitten te praten over jullie hondenfokkerij, dat vind ik leuk. Als het mij om het geld ging zat ik wel in een ander ras, en daarom boeide dit topic mij ook niet zo heel erg denk ik
Ik heb altijd mijn eigen pad gevolgd, bedacht dat ik deze hobby ( want dat is het als je de vraagprijs naast het werk en je investeringen legt) leuk vond omdat ik vond dat dit ras meer waard was en meer kon dan waar ze voor verkocht worden.
Dus ja, ik ben trots op het feit dat er nu mensen zijn die meer willen betalen voor een draver, ik denk dat mensen zoals ik, Wendy BZ en ook bijv. Boaz mensen laten zien dat dravers meer kunnen.
Als iemand mij 10 jaar geleden had verteld dat ik een draver zou verkopen voor boven de 750 euro had ik hem uitgelachen, maar de realiteit is nu anders.
En ik, heb een klein beetje de arrogantie dat ik daar zelf aan meegeholpen heb en daar ben ik nog trots op ook
. En ja, dat er dan nog mensen zijn die ze nu nog steeds 750 euro waard vinden, ach, misschien denken die er dan over 10 jaar anders over.
Of niet.
Want ik vind een doorgesnoven, strak staande met witte ogen zwaaibenende doorgefokte KWPN'er waar 5% van de ruiters op kan rijden 750 euro waard en geen 10.000.
Maar daar ga ik ook geen andere mensen mee lastig vallen, want ik heb daar vast gewoon geen verstand van.