Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:35

Amy schreef:
Ik heb redelijk volle dagen vind ik zelf.

Maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag;

06:30 opstaan
07:00 - 19:00 werken
19:00 - 22:00 paarden
22:00 - 23:30 bankhangen, daarna naar bed

Woensdag en vrijdag;
07:00 - 16:00 werken
16:00 - 19:00 paarden
19:00 - 20:15 eten maken, huishouden
20:15 - 24:00 (soms uitloop naar 00:30) werken

Zondag
07:00 - 09:00 werken
09:00 - 11:30 relaxen met vriend
11:30 - 14:00 naar ouders, familie etc
14:00 - 17:00 paarden
17:00 - 18:00 eten maken, relaxen
18:00 - 21:00 werken
21:00 - 23:30 relaxen, daarna naar bed

Jij werkt dus 80 uur in de week, elke week 7 dagen? Eigen bedrijf ofzo?
Dan begrijp ik wel dat je het druk hebt, je werkt twee x zoveel als de meeste mensen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:57

Ik werk 40u in de week, 2 honden, 3 paarden en samenwonend, geen kids.

Vrij pittig maar lukt best vind ik :-)
2 paarden lopen in wedstrijdverband dus ik rij zowiezo elke dag. Paarden staan ook nog eens aan huis wat veel uitmesten/onderhoud aan de weide betekend.
Veel tijd voor andere sociale activiteiten is er niet maar daar heb ik ook geen nood aan :-)
Mijn dag begint om 06u en ik kom in huis rond 21u.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:06

SuperZodiaX schreef:
[naam] schreef:
Ik heb redelijk volle dagen vind ik zelf.

Maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag;

07:00 - 19:00 werken
19:00 - 22:00 paarden
22:00 - 23:30 bankhangen, daarna naar bed

Woensdag en vrijdag;
07:00 - 16:00 werken
16:00 - 19:00 paarden
19:00 - 20:15 eten maken, huishouden
20:15 - 24:00 (soms uitloop naar 00:30) werken

Zondag
07:00 - 09:00 werken
09:00 - 11:30 relaxen met vriend
11:30 - 14:00 naar ouders, familie etc
14:00 - 17:00 paarden
17:00 - 18:00 eten maken, relaxen
18:00 - 21:00 werken
21:00 - 23:30 relaxen, daarna naar bed

Dan begrijp ik wel dat je het druk hebt, je werkt twee x zoveel als de meeste mensen.

Ja, alleen de zondag middag ben ik vrij als er niks bijzonders is. En m'n uurtjes bij de paarden dan. Ik zit inderdaad bij een bedrijf in :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:10

Amy schreef:
SuperZodiaX schreef:

Ja, alleen de zondag middag ben ik vrij als er niks bijzonders is. En m'n uurtjes bij de paarden dan. Ik zit inderdaad bij een bedrijf in :)

Pff heftig. Maar in je schema gaf je aan dat zondagmiddag ook niet vrij is want dan bezoek je familie etc.
Wanneer pak jij je rust? Hoe staat je vriend erin dat je maar 1x per week wat tijd hebt?

Anoniem

Re: Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:28

@goof, mijn vriend en ik werken samen op zijn bedrijf. Klinkt leuk maar dat is het niet. Hij werkt ook net zoveel als ik. We werken veel samen maar het is absoluut geen quality time te noemen. Ik heb daar overigens meer moeite mee dan hij.
Maar we hebben beide de passie voor t bedrijf, dat is onze drijfveer.

Ik heb m'n paarden tijdje op t bedrijf gehad maar sinds een jaar op een all in pensionstalling. Ik wil echt ontspannen bij m'n paarden en niet meer hoeven werken, stallen uitmesten en voeren word gedaan. Veel mensen vinden dit een rare keus maar achteraf een goeie, want eerder kwam dat werk er ook nog bij IPV dat het ontspande. En het is ook heerlijk om er even uit te zijn.

Rust pakken doe ik dus vooral bij m'n paarden en s'avonds op de bank. Merk wel dat het eigenlijk te veel is allemaal, ook voor m'n vriend, dus we moeten maar eens gaan kijken naar wat mogelijkheden zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:45

Pfff...dat is idd wel extreem.
Herken het zelf wel.
Als je er passie voor hebt, voelen de uren anders.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 02:24

Wat een heftig schema heb je!

Mijn pony staat op een all in stal met altijd een binnenbak vrij en daarnaast heb ik een verzorger die dus niet rijd en een bijrijdster voor 2 dagen per week flexibel inzetbaar. Mijn pony staat met 3 andere ponys/paard op de wei waarmee we toerbeurten doen om op de wei te zetten en er af te halen. Ik maak elke zondag daarvoor het rooster wanneer iedereen kan. Daarnaast pakken we elkaars pony's ook wel eens bij ziekte/vakantie/drukke/als we eens samen met een vriendin of familie willen rijden. Ik werk zo een 24 uur per maand. Ik ben alleenstaand maar ik heb een zeer flexibele gastouder.

Ma, di, do en vrijdag:
Mijn kinderen zijn 4 en 7. We staan om 7 uur op en ik maak ze klaar voor school(3 mn fietsen of 2 mn met de auto school staat tussen mijn huis en de manege) om 08:30 zitten ze op school en 08:40 zet ik de andere paarden buiten ben daar mee klaar rond 09:30 poetsen/rijden tot 11 (longeren eerder klaar buitenrit later klaar zorg ik voor opvang voor mijn kinderen)pony eventueel met dit weer afspuiten en in de paddock en daarna op de wei nog voer klaar zetten bijvoer ( de pensionpaarden worden ook door de stal gevoerd). Is altijd lekker rustig op stal rond die tijd. Om 11:45 weg van stal en naar school kindjes ophalen middagpauze. 13:15 weer naar school brengen en of uitrusten, of huishouden, of administratie of andere dingen regelen. 15:15 haal ik mijn kindjes op. Tijd met hun besteden, zorgen voor het avondeten en ze op tijd naar bed brengen.

Woensdag is mijn jongste vrij en mijn oudste gaat zelf naar school dus dan kan ik bijslapen. Soms doen we iets leuks samen. Of hij gaat op mijn/onze pony rijden. Hij heeft veel lef en doet het erg goed! 3e keer er op en wilt al los galopperen. Red ik het niet doet mijn verzorgmeisje haar bijvoorbeeld.

Zaterdag is voor mijn kinderen en doet mijn bijrijdster haar

Zondag ga ik op wedstrijd en zijn de kindjes bij de gastouder

Als ik moet werken doet de bijrijdster haar en bij inval kan ik de verzorgster vragen daarnaast krijgt mijn pony ook wel een dag weide rust krijgt door de verzorgster dan een poetsbeurt en ze mag ermee wandelen.

Mijn pony staat doordeweeks van ongeveer 12 tot 18/20 op de wei en in het weekend van 10 tot 17 wordt in de avond doordeweeks van de wei gehaald door de andere dus of verzorgster of bijrijdster of weidegenootjes en in het weekend ook wanneer ik er niet ben er op gezet en er af gehaald. Voer wordt gedaan door stal net als mesten. Mijn verzorger/bijrijdster en weidegenootjes weten ook wat ze voor bijvoer krijgt mocht ik het zelf niet kunnen klaar leggen.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 02:42

Amy schreef:
@goof, mijn vriend en ik werken samen op zijn bedrijf. Klinkt leuk maar dat is het niet. Hij werkt ook net zoveel als ik. We werken veel samen maar het is absoluut geen quality time te noemen. Ik heb daar overigens meer moeite mee dan hij.
Maar we hebben beide de passie voor t bedrijf, dat is onze drijfveer.

Ik heb m'n paarden tijdje op t bedrijf gehad maar sinds een jaar op een all in pensionstalling. Ik wil echt ontspannen bij m'n paarden en niet meer hoeven werken, stallen uitmesten en voeren word gedaan. Veel mensen vinden dit een rare keus maar achteraf een goeie, want eerder kwam dat werk er ook nog bij IPV dat het ontspande. En het is ook heerlijk om er even uit te zijn.

Rust pakken doe ik dus vooral bij m'n paarden en s'avonds op de bank. Merk wel dat het eigenlijk te veel is allemaal, ook voor m'n vriend, dus we moeten maar eens gaan kijken naar wat mogelijkheden zijn.

Ik ken ook een instructrisse die haar paard op een andere manege had staan dan waar ze les gaf.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 03:33

_ENGEL_ schreef:
Wat leuk om te lezen hoe iedereen het doet.

Zelf heb ik ook een vruij intensief schema, maar heb geprobeerd het me zo makkelijk mogelijk te maken qua werk. Zo staan de pony's op een weide 1,5 km bij mijn huis vandaan. Ze hebben een weide met inloopstal en een goede gevulde slowfeeder.

Wij zijn een gezin met een zoontje van net 4 jaar die straks naar de basisschool gaat. Mijn man werkt fulltime en is iedere dag om 6.00 uur de deur uit. Ik zelf werk 24 uur over 4 dagen (2 van 5 uur en 2 van 7 uur). Mijn werk is 25km rijden en 45 minuten enkele reis. Ook hebben wij nog 2 honden.

Maandag: zoontje naar school brengen en naar mijn werk 9-16. Uit werk langs paarden om te mesten, daarna honden ophalen en naar mijn moeder die voo iedereen gekookt heeft. Om 19.00 uur weer op stal zijn want heb om 20.00 uur les. Vaak om 22.00 uur thuis

Dinsdag: zoontje naar school brengen en naar mijn werk 9-14. Zoontje uit school halen om 14.45 u. Tussen 19-22.00 uur bij de paardjes.

Woensdag: zoontje naar school brengen. Huishouden doen en naar de paardjes. Mesten word gedaan doen verzorgster dus vlug rijden en om 12.30 uur zoontje uit school halen

Donderdag: zoontje naar school brengen en naar mijn werk van 9-16. Uit me werk de boel mesten en voeren en verder niks. Mijn vrije avond, omdát mijn man dan savonds weg is.

Vrijdag: zoontje naar school brengen en naar mijn werk van 9-14. Uit me werk de paardjes doen en op tijd terug on eten te koken. Avonds lekker vrij.

In het weekend geef ik ze vaak 1 vrije dag, maar probeer dan wat weideonderhoud tedoen. Probeer zoveel mogelijk met mijn gezin af te stemmen dan. Ook gaan we dan met de honden op stap naar bos of strand. Alles moet ik plannen en vakantie is er niet bij.

Bij erge regenval sluit ze de nachten op in de paddock met inloopstal maar zet dan vaak smorgens voor het werk buiten.

Nu op hele zonninge dagen vaak smorgens zonnekap op en in avond weer afhalen.

Ook loop ik nog 2a3 xper week hard.
Best veel zo nu ik dit typ

Waar is je zoontje als jij naar de paarden bent? Ik mis daar een stukje

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:23

Haha...ja idd. Even wegtoveren. Zou soms wel makkelijk zijn

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:40

Anke schreef:
Haha...ja idd. Even wegtoveren. Zou soms wel makkelijk zijn

Wahaha echt he ik heb daar wel geluk mee met een 24/7 gastouder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:27

Dit topic is ook dood zeg... haha.

Ik had een vraagje. Als jullie zelf je paarden buiten zetten in de ochtend. (half 9 beginnen, paarden niet aan huis) Hoe doen jullie dat met hygiëne? Als je je paard voert, mee neemt naar de wei etc. evt. hooi voert op de wei, ruik je dan op je werk niet heel erg naar paard? Hoe gaan jullie hier mee om?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:09

kwestie van andere kledij. haren wegstoppen en handen wassen.op het werk.
Ik doe wel al mijn gewone broek en shirtje aan, maar daarover een ruime trui en een regenbroek. Ik doe handschoenen, een sjaal en mutsje om zodat haren weggestopt zijn.
Dan mest ik uit, hooi hangen en brokjes geven.
Aan de auto regenbroek uit. truien. jassen.mutsen en sjaals ook uit en ik haal een babydoekje over mijn handen, gezicht en hals.
in de auto haren uitborstelen, parfumpje op en dan op het werl grondig handen wassen. Nog nooit gehoord van iemand (ook na vragen niet) dat ik stink naar paard.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 01:17

Wat ik doe, schep brok in de hand en meteen naar de wei lopen. En stalschoenen aan. Bij blubberweer een regenbroek en mn paardenjas. En mijn paarden staan op vlas dus geen last van kleren die meteen naar zeik stinken wat ik bij stro wel zo ervaar. Handen wassen en klaar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 02:29

Mijn hemel wat eeb schema's, ik zou gillend gek worden van het gebrek aan rust.
Ik vind een pony zonder werk al een blok aan mijn been, laat staan doe het zelf.
Nu ben ik niet voor niks thuis, snel moe en mijn lichaam werkt nooit mee.
Ofwel voor mij is het ook veel verplichte rust, en dan is het al best heel wat.
Ik gok dat ik momenteel 2 van de 3 dagen denk hoefde ik maar niet naar stal.
Gewoon moe, versleten, en toe aan bergen slaap.
Echter moet ik met mijn aandoeningen wel blijven bewegen, voor mijn fysieke gestel
maar ook zeker mentaal.
Geen doel hebben werkt gewoon niet voor mij, dan takel ik af en dat weet ik en dus hoort mijn pony gewoon bij mijn verplichte bezigheden van de dag.
Klinkt negatief, en geloof mij ik ben gek op hem maar ik vind 7 dagen per week een
pony wel veel.
Gelukkig heb ik als ik weg wil oppas, vorig weekend ben ik 2 dagen niet geweest voor het eerst in langere tijd, heerlijk vond ik het!
Even écht weekend, en het voelde als 4 dagen rust.

Hier tijdelijk van de zomer veel werk gehad voor mijn doen.
Pony raakte bevangen en moest op de paddock, wat inhield met water en hooinetten zeulen, paddock mesten en hooi eruit harken geregeld.
Meneer was ook strikt op dieet dus dagelijks hooi wegen, 4 netten.
Dan voerde ik eerste 1,5 week zijn paddockmaatje ook bij en 2x daags stappen.
Zijn vriendje is bejaard en mocht hem vergezellen, hooi kan hij niet eten, dus 2x daags stal zodat ik zijn vriendje slobber kon bijvoeren -erbij blijven- en op de wei kon zetten.
Dan zette ik hem s'middags nog op de wei, zodat hij niet uit het weideritme raakte en haalde hem na een paar uur weer binnen.
Ik wilde hem naast zijn kudde zijn vriendje niet ook nog niet ontnemen, maar ik heb toen heel wat afgelopen.
De dingen lagen best onhandig ver uit elkaar, dat was het lastigste nog en dat met een
lichaam die dat slecht trekt.
Maar daarom, no way dat ik doe het zelf zou willen, dan hou je geen leven meer over.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 03:41

moonfish13 schreef:
Mijn hemel wat eeb schema's, ik zou gillend gek worden van het gebrek aan rust.
Ik vind een pony zonder werk al een blok aan mijn been, laat staan doe het zelf.
Nu ben ik niet voor niks thuis, snel moe en mijn lichaam werkt nooit mee.
Ofwel voor mij is het ook veel verplichte rust, en dan is het al best heel wat.
Ik gok dat ik momenteel 2 van de 3 dagen denk hoefde ik maar niet naar stal.
Gewoon moe, versleten, en toe aan bergen slaap.
Echter moet ik met mijn aandoeningen wel blijven bewegen, voor mijn fysieke gestel
maar ook zeker mentaal.
Geen doel hebben werkt gewoon niet voor mij, dan takel ik af en dat weet ik en dus hoort mijn pony gewoon bij mijn verplichte bezigheden van de dag.
Klinkt negatief, en geloof mij ik ben gek op hem maar ik vind 7 dagen per week een
pony wel veel.
Gelukkig heb ik als ik weg wil oppas, vorig weekend ben ik 2 dagen niet geweest voor het eerst in langere tijd, heerlijk vond ik het!
Even écht weekend, en het voelde als 4 dagen rust.

Hier tijdelijk van de zomer veel werk gehad voor mijn doen.
Pony raakte bevangen en moest op de paddock, wat inhield met water en hooinetten zeulen, paddock mesten en hooi eruit harken geregeld.
Meneer was ook strikt op dieet dus dagelijks hooi wegen, 4 netten.
Dan voerde ik eerste 1,5 week zijn paddockmaatje ook bij en 2x daags stappen.
Zijn vriendje is bejaard en mocht hem vergezellen, hooi kan hij niet eten, dus 2x daags stal zodat ik zijn vriendje slobber kon bijvoeren -erbij blijven- en op de wei kon zetten.
Dan zette ik hem s'middags nog op de wei, zodat hij niet uit het weideritme raakte en haalde hem na een paar uur weer binnen.
Ik wilde hem naast zijn kudde zijn vriendje niet ook nog niet ontnemen, maar ik heb toen heel wat afgelopen.
De dingen lagen best onhandig ver uit elkaar, dat was het lastigste nog en dat met een
lichaam die dat slecht trekt.
Maar daarom, no way dat ik doe het zelf zou willen, dan hou je geen leven meer over.

Hey,

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Ik herken het wel. Af en toe voelt het zeker als een verplichting. Vooral als mijn pony die ik pas sinds 10 juni heb en bij vorig thuis alleen af en toe een buitenritje en alleen stap en draf is gewend weer tegen het randje loopt wat resulteert in niet vooruit te branden wat terug valt te zien in de wedstrijden. Echt ze heeft regelmatig een rust dagje, doet veel afwisselend enz. Maar is niks gewend van het vorige huis. Ik ben me dan weer aan het bedenken wat ik moet dus een hoop kopzorgen: haver of meer sportbrok bijvoeren of kortere trainingen geven enz. Ik geef haar tussendoor ook zeker wel haar rust en heb haar al een keer een week rust gegeven. Maar dit moet niet telkens. Ze moet er doorheen.

Ik heb 2 bijrijders voor 3 dagen die ook financieel helpen. Ik ben een alleenstaande moeder van 2 jonge kinderen en mijn pony staat vol pension op een manege met luxe. Wel zelf binnen en buiten zetten met een wei op 10 mn afstand maar ze staat met een andere pony. We doen dus met 7 meiden dat rouleren en ik maak het rooster elke week.
Deze week omdat ze zo sloom is geworden geef ik haar kortere trainingen en rust en vooral stap en draf. Ze staat dagelijks buiten smorgens tot savonds.

Maandag poets ik haar en zet ik ze buiten, dinsdag rij ik wat stap en draf maximaal 30 minuten woensdag gaat mijn bijrijdster en mijn verzorgmeisje met haar vrijspringen maximaal 30 minuten, donderdag rijdt mijn andere bijrijdster ik ga haar ook vragen max 30 minuten, vrijdag ga ik haar 20 mn longeren met bijzet stap en draf en zaterdag en zondag doet mijn andere bijrijdster. Dus deze week doe ik ook niet zo veel en eerlijk gezegd bevalt het mij ook best wel. En ik hou ook zeker van mijn pony maar soms is het gewoon zwaar.