Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Het verschil is in de manege lopen ze vier tot zes uren op een dag en vaak meerdere uren achterelkaar. Manege zijn massaproductie en staat geld voorop en niet de paardenwelzijn.
Bij mij lopen ze max twee uur op een dag een privé of een duoles.
Paarden staan bij mij op de eerste plaats en dan geld verdienen.
Paarden zijn bij mij geen afgestompte dieren en mankeren niet vanalles. Zodra er wel wat aan de hand is dan gaan ze de lessen uit en komt er iemand ervoor, da, hoefsmid, fysio, zadelmaker wie er maar nodig is.
superpony schreef:Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen; Ik heb het geld niet om een duurder paard te kopen en evt de onderhoudskosten dan niet.
En; ik heb dat bedrag niet voor dat paard over.
Geryon schreef:Ik vind het ook enorm irritant. Prima als je een paard probeert te zoeken voor noppes, maar als je dan eisen gaat stellen.. De advertentie van Bluebontje vind ik wel een advertentie passend bij dit topic. Althans, als die 500 die erbij staat het budget is.
Ik heb wél twee sportpaarden weggegeven aan iemand die een advertentie had staan met weinig budget, maar diegene was blij met elk paardje dat ze kon krijgen voor dat bedrag. Dat is een wereld van verschil.
Geryon schreef:Een klein gebrek en voor de rest een mooie leeftijd, goed gereden, sociaal en moet alleen en in een groep op pad kunnen. Voor 500, tja..
En wat is er irritant aan? Als je een pony of paard aanbied bijvoorbeeld. Of als je je bedenkt dat een fokker van 'normale' paarden voor dat soort prijzen niet eens quit kunnen komen.
Bluebontje schreef:Geryon schreef:Ik vind het ook enorm irritant. Prima als je een paard probeert te zoeken voor noppes, maar als je dan eisen gaat stellen.. De advertentie van Bluebontje vind ik wel een advertentie passend bij dit topic. Althans, als die 500 die erbij staat het budget is.
Ik heb wél twee sportpaarden weggegeven aan iemand die een advertentie had staan met weinig budget, maar diegene was blij met elk paardje dat ze kon krijgen voor dat bedrag. Dat is een wereld van verschil.
Enige verschil: ik zoek geen perfect paard, sterker nog: ik zoek 1 met een gebrek.
En daar ga ik geen grof geld voor neertellen.
Koia schreef:Ik vind het vervelender dat mensen voor een niet bijzonder paard van die droomprijzen gaan vragen. Vaak nog een paard met een hele handleiding en/of waslijst aan eisen van de vorige eigenaar. Of een paard dat er qua bouw vreselijk uit ziet maar toevallig een 'speciaal' kleurtje heeft..hoppa zomaar een duizendje of 2 erboven op.
Maris_ schreef:Breek me de bek niet open.![]()
Het is om moedeloos van te worden.
Zoals in mijn eigen geval verkoop ik 2 Fjorden hengst veulens en mensen die bieden dan serieus tussen de 300 en 500 euro.
Wat dacht je van je dekkosten, reiskosten, stallingskosten bij de hengst, scan kosten, Voer kosten na een tijdje (brok e.d.), hoefsmid (tis niet veel maar vast kennis maken) en ontwormen.
Maar hee, ze krijgen dan wel een 5* huisje
Dat kun je toch niet serieus nemen?
voor de mensen onder ons die niet in de fjorden zitten.. vraag is groter dan het aanbod en daarbij zijn ze in elk geval het dubbele waard tegenwoordig