Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:17

Jeetje ik schrik er echt van hoeveel mensen soortgelijke situaties hebben meegemaakt. Brrrr, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt. :\

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:28

Ja hoor, hier ook. Niet zo volhardend als bij jou gelukkig maar mijn paarden staan aan huis en wij wonen langs een fietsroutenetwerk.
Dus ik hoor heel vaak dat mijn shetjes verwaaloosd worden omdat ze maar een half stuk van de (mega grote) wei krijgen en dan ook nog het kaalste stuk. Ik moet ze gewoon op het gras laten! Dus dan vraag ik vriendelijk of ze ook begrijpen dat dat gras daar staat omdàt de paarden er niét staan. Ze krijgen elke dag een strook nieuwe wei bij, maar mensen weten het toch altijd beter.

Nu ook mijn grote paarden thuis staan, zijn vliegenmaskers natuurlijk ook mishandeling (want paard kan niks zien en veel te warm etc..). Eentje wordt mishandeld want je ziet de ribben en hij heeft een groei achterstand... Moet ik er bij zeggen dat het gaat om een 9-jarige ruin en een jaarling of spreekt dat ongeveer voor zich? Zou niet goed zijn moest mijn jaarling nu ook al 900kg wegen, het is zelfs voor de grootste tijd voor dieet :+

Sommige mensen hé... :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:39

Anoniem schreef:
Janine1990 schreef:
Lol, en dan ook nog gaan betalen voor deze visite? Kom nou, de beste man is al bij de kliniek geweest om te klagen over TS :+ Je dacht dat hij de dierenarts zou gaan geloven? _O-
Die man is niet goed.

Bellen is iets anders dan langs laten komen.

Dan moet je de rest van mijn opmerking even lezen, bellen heeft ook heus geen zin bij zo'n persoon... :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:15

Ben ik blij dat de weides waar mijn paarden staan niet toegankelijk zijn voor omstaanders zeg.. Het verbaast me echt hoeveel mensen zoiets al meegemaakt hebben.
Ik herinner me wel nog een hele klopjacht op FB waar ze de eigenaars van een "verwaarloosd" paard zochten. Klein detail, beest was al ver in de 30, niet abnormaal dat het dier er schraal uitzag. De eigenaars hebben noodgedwongen hun paard op stal moeten opsluiten omdat mensen allerlei eten in de weides kwamen gooien :n

Ik zou ook niet meer wachten TS, gewoon met die brief naar de politie gaan!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:21

Snollygoster schreef:
Ik zou ook naar de politie gaan. Laat eventueel ook een brief opstellen door je dierenarts waarin staat dat het paard om medische reden een deken moet dragen + een korte uitleg waarom.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:24

Adviseer de man een eigen paard te kopen, daarmee kan hij doen wat hij wil. Met jouw eigendommen heeft hij niets te maken en inderdaad, laat hij gewoon lekker politie/ dierenbescherming bellen als hij het niet vertrouwt. Het is zijn zaak niet en hij heeft niet te "praten" met jouw beestje. Als je dat ziet gewoon zelf de politie bellen. Ik kom ook niet aan de auto van de buren, zo zijn nou eenmaal de regels van de wet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:25

Riel schreef:
Snollygoster schreef:
Ik zou ook naar de politie gaan. Laat eventueel ook een brief opstellen door je dierenarts waarin staat dat het paard om medische reden een deken moet dragen + een korte uitleg waarom.

Onzin ts hoeft zich niet te verantwoorden voor wat ze met haar paard doet. Dat is de omgekeerde wereld hè...

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:32

piezze schreef:
[
Onzin ts hoeft zich niet te verantwoorden voor wat ze met haar paard doet. Dat is de omgekeerde wereld hè...
Uiteraard hoeft ze dat niet maar dan staat ze misschien nog sterker bij de politie. Niet elke agent weet wat eczeem is bij een paard. Volgens mij kan dergelijke verklaring de procedure om de man aan te spreken/tegen te houden enkel versnellen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:36

Is je zaak je op orde, is het aantoonbaar dmv dierenarts ...Ja laat die man dan maar eens naar depolitie bellen. Moet je opletten wie er hier gelijk krijgt.
Laat die vent toch...als je het niet meer trekt zoek je een andere stalling!

wel moet je melden bij je wijk agent dat dit speelt!

en neem die brief mee, vraag mede pension gasten om voor je te getuigen en ook de pension eigenaar!
de politie wilt namelijk altijd bewijs....helaas, ze zullen hem kunnen waarschuwen maar verder kunnen ze niets doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:39

piezze schreef:
Adviseer de man een eigen paard te kopen, daarmee kan hij doen wat hij wil. Met jouw eigendommen heeft hij niets te maken en inderdaad, laat hij gewoon lekker politie/ dierenbescherming bellen als hij het niet vertrouwt. Het is zijn zaak niet en hij heeft niet te "praten" met jouw beestje. Als je dat ziet gewoon zelf de politie bellen. Ik kom ook niet aan de auto van de buren, zo zijn nou eenmaal de regels van de wet.

Deze meneer geloofd dat het paard eigendom is van de natuur, niet van de TS.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:42

Hij mag alles geloven wat hij wil naar hij mag haar toch echt niet lastigvallen. Als hij daarmee doorgaat riskeert hij een straatverbod. Je kan beter zelf aangifte doen van het lastigvallen. Verder mag je echt je paard een dekentje opdoen. Daarvoor huef je echt niet naar de veearts hoor.

Trouwens als hij deze dingen aan een agent vertelt van eigendom van de batuur en praten met paarden dan wordt hij door geen een agent serieus genomen. Zeker niet als bekend is dat hij jonge meiden loopt op te wachten en aan te klampen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:04

Ik vind je stalhouder wel een beetje slap in dit verhaal. De stalhouder waar mijn paard stond zou dit nooit laten gebeuren bij een klant, die had al lang zelf actie ondernomen. Je hebt toch ook wel de plicht om als stalhouder ervoor te zorgen dat je klanten het leven niet zuur wordt gemaakt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:08

Vala schreef:
Ik vind je stalhouder wel een beetje slap in dit verhaal. De stalhouder waar mijn paard stond zou dit nooit laten gebeuren bij een klant, die had al lang zelf actie ondernomen. Je hebt toch ook wel de plicht om als stalhouder ervoor te zorgen dat je klanten het leven niet zuur wordt gemaakt.

Dit dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:16

Vala schreef:

Ben ik het zeker met je eens hoor, maar ik denk dat als hij zo laks is, het ook weinig uit maakt als TS vertrekt...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:42

Ik zeg ook niet dat TS moet vertrekken. Ik vind wel dat ze met de stalhouder om tafel moet gaan zitten. Ik neem aan dat de stalhouder niet wil dat mensen wel zouden vertrekken om zo'n reden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:44

Vala schreef:
Ik zeg ook niet dat TS moet vertrekken. Ik vind wel dat ze met de stalhouder om tafel moet gaan zitten. Ik neem aan dat de stalhouder niet wil dat mensen wel zouden vertrekken om zo'n reden?

Nee, dat was meer een gedachte waar ik mee speelde... De stalhouder zeggen dat hij overtuigender op moest treden en dat TS anders ging uitkijken naar een andere plek.

Ik neem ook inderdaad aan dat een stalhouder dat niet wil hoor...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:47

En als hij dat wel wil neem ik toch aan dat TS zo'n stalhouder niet wil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:52

Koper schreef:
En als hij dat wel wil neem ik toch aan dat TS zo'n stalhouder niet wil.

Nouja, je kan je afvragen bij dergelijke lakse personen, of het probleem voor TS daarmee voorgoed is opgelost...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:45

Of die kerel nu spoort of niet maar die meneer P kreeg van mij een schop onder zijn K!
Hier ging ik geneens mee in gesprek zo'n figuur meteen duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent dat hij zo'n bemoeizucht heeft.
Niks niet aardig zijn maar even keihard optreden anders gaat die dikke plank niet schuiven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:51

Junia schreef:
Ik heb vandaag via de stalbaas een brief mogen ontvangen van meneer P.
Van het weekend typ ik hem hier wel even uit. Het enige dat erin staat is een berg adviezen over hoe ik voor mijn paard moet zorgen, met een verzoek om mijn telefoonnummer.

Wauw, die is gek zeg!
:')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:29

Ik voel me als stalgenootje van TS wel een beetje genoodzaakt om het voor de stalhouder op te nemen.
De stalhouder is opgegroeid op die stal, en meneer P en heel zijn familie woont ook al heel zijn leven heeeel dichtbij in de buurt.
Voor de stalhouder is het ook enorm moeilijk om dus de strijd aan te gaan met iemand waarmee hij is opgegroeid. Ook hij heeft deze week alweer 2 brieven mogen ontvangen!
Zoals ik al eerder heb verteld heb ook ik al een gesprek met meneer P gehad, alleen word ik er niet warm of koud van.

We zijn er nu ook achter dat hij het niet alleen op onze stal heeft gemunt, maar neemt hij het nu ook op voor elk hert en schaap wat hij tegen komt :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:33

Rambogirl schreef:
Ik voel me als stalgenootje van TS wel een beetje genoodzaakt om het voor de stalhouder op te nemen.
De stalhouder is opgegroeid op die stal, en meneer P en heel zijn familie woont ook al heel zijn leven heeeel dichtbij in de buurt.
Voor de stalhouder is het ook enorm moeilijk om dus de strijd aan te gaan met iemand waarmee hij is opgegroeid. Ook hij heeft deze week alweer 2 brieven mogen ontvangen!
Zoals ik al eerder heb verteld heb ook ik al een gesprek met meneer P gehad, alleen word ik er niet warm of koud van.

We zijn er nu ook achter dat hij het niet alleen op onze stal heeft gemunt, maar neemt hij het nu ook op voor elk hert en schaap wat hij tegen komt :Y)

Ik neem aan dat de rest van de familie ook wel weet dat hij niet spoort? En dat die het je echt niet kwalijk nemen als je tegen hem in gaat... Toch? :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:37

Janine1990 schreef:
Rambogirl schreef:

Ik neem aan dat de rest van de familie ook wel weet dat hij niet spoort? En dat die het je echt niet kwalijk nemen als je tegen hem in gaat... Toch? :+

Ooit in een dorp geboren en opgegroeid? Nee zo makkelijk is dat dus niet.
Ik heb wel aan TS aangegeven dat zij daar los van staat dus dat zij wel makkelijker een gesprek aan zou kunnen gaan mocht dit nodig zijn.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:39

melden bij je pensionhouder,

verder niet met meneer in gesprek gaan, gewoon langs lopen of rijden en hem negeren. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij vast iemand anders vervelen.

het is jouw paard, jouw beslissing en je hoeft aan niemand je te verklaren en al helemaal niet aan een wild vreemde. je snapt zelf dat als meneer je lastig valt dat je daar je paard niet neer moet gaan zetten en gewoon lekker moet blijven staan op het veilige terrein waar hij niet komt.

mocht hij aan je paard gaan zitten ( pogingen tot dekens afdoen etc) melding maken bij pensionhouder of politie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:46

Rambogirl schreef:
Ooit in een dorp geboren en opgegroeid? Nee zo makkelijk is dat dus niet.
Ik heb wel aan TS aangegeven dat zij daar los van staat dus dat zij wel makkelijker een gesprek aan zou kunnen gaan mocht dit nodig zijn.

Lol, toch echt wel _O- Als hier 3500 mensen wonen, is het veel.
En je hoeft mij weinig meer te leren over dorpsgekken :')

Het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Ik begrijp dat je het op wilt nemen voor de stalhouder, maar je moet er niet in doordraven. Die man heeft een bedrijf te runnen en daarin bepaalde verantwoordelijkheden naar TS toe. Ik betwijfel echter of hij die neemt, zeker als TS vertrekt.