Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:30

Zo'n reading doet mij denken aan Mister Ed, het sprekende paard. :D
Ik zou hier nooit mijn geld aan uitgeven. Deze zogenaamde readers willen geld verdienen aan naïeve en goedgelovige mensen.
Net zoiets als je horoscoop lezen.

Tancreda4

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:41

Ik vind het altijd dubbel. Ik geloof er in maar zeker niet in alle readers. Ik zou iemand ook eigenlijk alleen aan huis willen omdat er op Internet Veel over mijn paarden te vinden is wat mijn geloof in het uiteindelijke verhaal zal beïnvloeden. Want immers is ook veel te Googlen. ... Heb vroeger paar x een reading laten doen. Een die echt klopte voor mijn gevoel en een die met dingen kwam die ik totaal niet kon plaatsen. Heb dat toen ook aangegeven maar nooit reactie op gehad. Zegt ook wel weer wat...

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:07

Paar jaar geleden is Symone bij mij thuis geweest en ze vertelde dingen die ze helemaal niet kon weten. Stond ook niet op i-net oid.

Ze vertelde wat mijn ruin van mijn merrie vond en op het moment dat Symone zei van ''hij vind haar een zuurpruim'' schudde de ruin (net een 3tiende sec eerder) met zijn hoofd richting de merrie. Was zo grappig om te zien.

De healing gaf toen wel duidelijkheid en rust tussen de paarden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:46

Het is toch een magisch wonderland waar jullie in leven... :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:36

Vindt dit wel erg vermakelijk. Een paard dat zegt dat hij gras het allerlekkerst vindt. Geweldig.
Misschien dat ze ook cursussen aanbiedt waarin je kunt leren om zelf goed naar je paard te kijken en zijn of haar signalen leert lezen? Dan kun je het in het vervolg zelf.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:44

Een paard heeft ook een goede woordenschat, want ik lees in een van de verslagen dat hij ook weet wat een osteopaat is.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:45

Ik heb dit ook met mijn pony gedaan 1,5 a 2 jaar geleden.
Helaas was het voor mij alleen onzekere bevestiging die niet te verifieren was. Erg jammer.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:51

Supervixen schreef:
Een paard heeft ook een goede woordenschat, want ik lees in een van de verslagen dat hij ook weet wat een osteopaat is.

Een paard dat in woorden kan denken? %)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:54

Ik heb een reading gehad met mijn overleden pony. Echt geweldig.. Kippenvel
Niet bij de persoon uit dit topic overigens.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:00

Ik heb persoonlijk een mindere ervaring.

Een jaar geleden een 'reading' bij haar laten doen, meer om mijn toenmalige stalgenoten/staleigenaren tevreden te stellen (mijn paard was lastig in de groep en ze wilden mij weg hebben, en ze vonden dat ik een reading bij haar moest doen om de problemen op te lossen).
Echter kwam er niet veel nuttigs uit, ik vond het ontzettend zweverig en totaal niet gerelateerd aan mijn paard. Ik had ook zo'n verhaaltje uit mijn duim kunnen zuigen. En ze had hem dan zogenaamd ook behandeld op afstand, maar mijn paard deed gewoon nog net zo lelijk tegen de andere paarden als voorheen. :D

Dus nee, voor mij geen readings meer. Ik geloof er niet in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:09

Mensen zien graag wat ze willen zien . Dit heet ook wel de conformation bias: je zoekt bewijs bij je eigen theorie of gedachtes en negeert wat niet klopt. Of je zorgt dat er geen conflict komt tussen de nieuwe info en wat je al dacht.

Dus als mensen veel geld aan een reading betalen en onbewust willen dat het waar is... negeer je de de dingen die niet waar zijn. Of ze zijn het niet waard tegen alles wat wel waar is.

Daarnaast heb je het horoscoop-effect. Redelijk algemene teksten met wat details zodat het precies lijkt te kloppen. Er was een keer een onderzoek, lieten ze mensen een beschrijving of horoscoop lezen. Iedereen vond het kloppen, moesten ze de tekst van de persoon naast zich lezen. Iedereen had dezelfde :')

Daarnaast hebben paarden niet de juiste hersendelen om in woorden te denken. Ze hebben ingebouwde instincten en lichaamstaal, bewustzijn laat ik in het midden. Maar paarden eten gras, zijn zeer sociaal en vluchten voor enge dingen. Ze weten niet wat een ostheopaat, zadelmaker of trainer is qua termen. Dat zijn allemaal mensen . Als ze die termen niet eens kunnen denken, hoe kan je het dan communiceren?

Dus het is allemaal heel psychologisch... uitgebreider en ingewikkelder dan ik beschrijf. Dus nee, ik geloof niet in deze lezingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:17

Communiceren gaat via beeld en gevoel.
Een paard kent zeker niet het woord osteopaat. Maar zou wel kunnen laten zien dat iemand op die manier met zijn lijf bezig is en daarbij een gevoel van tevredenheid laten voelen.
En dat kan dus vertaald worden in woorden door de reader.
Daarom zijn ze ook niet allemaal goed.
Het gevoel en wat voor beelden er door komen moeten goed geïnterpreteerd worden door de reader en dan nog eens goed uitgelegd.

Ik ken iemand die het kan. Maar ja ook hij heeft het wel eens mis. Terwijl hij ook erg rake treffers heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:21

Dat geeft ook meteen het probleem weer van de 'vertaling' als het paard zegt dat hij een osteopaat wil; wil hij dan een osteopaat, een fysio, een sportmasseur of een chiropractor?
Dat vult zo iemand toch mooi voor hem in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:37

Klopt. Dat ben ik met je eens.
Maar is er nooit wat anders bij geweest dan een osteopaat kun je wel de conclusie maken wat hij bedoelt.
Iets anders Kent hij dan ook niet.

Ik geloof niet er in dat hij een osteo ( of vergelijkbaar) vraagt als die nog nooit in zijn leven is geweest.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:16

bruintje123 schreef:
.

Deze opmerking kan ik dan weer in andere woorden vertalen; fantaseert er vrolijk op los.... :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:20

Kuggur schreef:
bruintje123 schreef:
.

Deze opmerking kan ik dan weer in andere woorden vertalen; fantaseert er vrolijk op los.... :D

Dat mag jij zo vertalen, maar dat is dan niet correct.
Als jij nu je vrouw voor je ziet die je voeten heerlijk masseert zeg je toch ook niet ik zie een stoel.

Of ja misschien vertaal je dat wel zo en dan begrijp ik wat vaker je berichten ... :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:21

Tuurlijk joh, tovenarij bestaat gewoon...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:23

Kuggur schreef:
Tuurlijk joh, tovenarij bestaat gewoon...

Nee tovenarij bestaat niet.
Heb ik ook niemand zien beweren :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:26

Oh? Reading is zo "bovennatuurlijk" als het maar kan. Gewoon tovenarij dus. De beoefenaars en gelovigen gebruiken uiteraard liever termen die serieuzer klinken, maar het komt gewoon neer op ouderwets magisch denken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:35

Dan noem je het toch lekker toveren Kuggur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:50

Ik noem het geen toveren maar oplichterij. :x :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:52

Kuggur schreef:
Oh? Reading is zo "bovennatuurlijk" als het maar kan. Gewoon tovenarij dus. De beoefenaars en gelovigen gebruiken uiteraard liever termen die serieuzer klinken, maar het komt gewoon neer op ouderwets magisch denken.

Je hebt nu al tig keer je zegje hierover gedaan. Kom je telkens tegen met dit soort reacties in verschillende topics. Is je goed recht, maar het begint nu wel een beetje irritant te worden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:53

Zammie schreef:
Kuggur schreef:

Je hebt nu al tig keer je zegje hierover gedaan. Kom je telkens tegen met dit soort reacties in verschillende topics. Is je goed recht, maar het begint nu wel een beetje irritant te worden.

Mee eens. Erg irritant

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:55

Tsja, dat is het nadeel van een openbaar forum, je kunt niet ongestoord reclame maken voor dit soort kwakzalverij, altijd weer die vervelende betweters die er tegenin lopen te zeuren.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:58

Kuggur schreef:
Tsja, dat is het nadeel van een openbaar forum, je kunt niet ongestoord reclame maken voor dit soort kwakzalverij, altijd weer die vervelende betweters die er tegenin lopen te zeuren.

Ik ben geen betweter, dus vind het nergens op slaan waar je me nu voor uitmaakt. Ik vind het gewoon interresant. Verder niets. Maar types zoals jij, verpesten het topic. 1 x of 2 x lijkt me voldoende. Maar jij bljjft maar doorgaan met je missie..Krijg haast medelijden met je, dat je blijkbaar dag en nacht zit te speuren naar dit soort topics. Heb je geen leven naast bokt?