Wel of niet een eigen paard aanschaffen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Wel of niet een eigen paard aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:10

Ik denk dat je het moet zien als combinatie van factoren: slagingspercentage, kosten, revalidatie, budget en leeftijd/conditie.
Voor een jong gezond dier ga je normaal gesproken verder dan bij een oud, zwak of ongezond (buiten hetgeen waar je voor behandeld) dier.

meggiemeg

Re: Wel of niet een eigen paard aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:45

Bij onze oude merrie van 22 is atrose vast gesteld, hierdoor niet meer in te zetten voor de wagen. Prima, ze mag blijven rondscharrelen zolang ze een waardig leven heeft. Maar ik ga er niet meer mee dokteren. Daar heeft ze de leeftijd niet voor. Was ze een heel stuk jonger geweest had ik dat wel gedaan.

digsbooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:10

Ik wil ook al jaren een paard hebben maar je moet er echt super goed over nadenken. En ervaring hebben ik zou zeker beginnen met een goede basis van het rijden op een manege bv dan miss prive lessen nemen voor er dieper op in te gaan en dan kan je bv een halve stal op verzorgpaard nemen hier ga je zeker veel van leren ook hoe duur het eig wel niet is. Dan kunnen jou ouders ook zien of je er klaar voor bent.