7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: 7 jarige fjord aan het werk 24-2-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:14

Ik praat het zeker niet goed maar ik kan me wel inleven dat er zo na de reactie van ts zelf met zoveel emotie wordt gereageerd.
Wellicht meer als wake up call dan echte bedoelingen.
En als ts echt met de vee arts in overleg gaat waarom meld ze dat dan niet. Er wordt nu maar gespeculeerd nav ts haar laatste bericht.

Zoals ik al eerder schreef als ts meld dat ze een andere da inschakeld dan zal de toon hier van zelf om slaan.

We maken ons wel druk om de bio industrie en de manier waarop bont verkregen wordt, maar ook hier is sprake van een schrikwekkende situatie en dan kan je niet soort reacties verwachten.
Ik kan nergens terug vinden wat voor beperking ts heeft. Is dit mentaal of fisiek? Want ook hier zit nogal verschil in.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:16

nouklime schreef:
Ik begrijp denk ook wel waarom TS niet meer reageert. Heb het topic vanaf het begin gevolgd en vind sommige reacties erg heftig ik schrik daar best van. Hoe neerbuigend er tegen TS word gesproken terwijl zij zich echt van geen kwaad bewust was. Behandel elkaar met respect. En beeld je in als jij haar was? TS lijkt mij niet iemand die niet wilt leren of niet om hulp wilt vragen maar als iedereen tegen haar schreeuwt dat ze 144 gaan bellen haar gaan opzoeken etc komt niet vriendelijk over? Zou ik zelf persoonlijk erg van i
Misschien een andere aanpakt bokt praten communicaren ipv bommen gooien op TS zou waarschijnlijk effectiever zijn...

Niet geheel fair aangezien er eerst begonnen is op een normale manier. En van geen kwaad bewust zijn terwijl je zo'n filmpje post en denkt dat het prima is dat is 1 fout, maar vervolgens dan op een zondag avond ineens beweren dat er een Da is geweest en dat ze gewoon weer met het dier gaat werken is 2.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:31

Lienek schreef:
Ik praat het zeker niet goed maar ik kan me wel inleven dat er zo na de reactie van ts zelf met zoveel emotie wordt gereageerd.
Wellicht meer als wake up call dan echte bedoelingen.
En als ts echt met de vee arts in overleg gaat waarom meld ze dat dan niet. Er wordt nu maar gespeculeerd nav ts haar laatste bericht.

Zoals ik al eerder schreef als ts meld dat ze een andere da inschakeld dan zal de toon hier van zelf om slaan.

We maken ons wel druk om de bio industrie en de manier waarop bont verkregen wordt, maar ook hier is sprake van een schrikwekkende situatie en dan kan je niet soort reacties verwachten.
Ik kan nergens terug vinden wat voor beperking ts heeft. Is dit mentaal of fisiek? Want ook hier zit nogal verschil in.

Laten we wel wezen: de TS is jou of een andere bokker, of wie dan ook helemaal niets verschuldigd.
Jullie gaan hier echt veel te ver, ik heb ook getemt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:32

Ze is alleen haar paard wat verschuldigd..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:38

Jaime_ schreef:

Precies... Wie neemt het anders voor het paard op dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:39

Lienek schreef:
Jaime_ schreef:

Precies... Wie neemt het anders voor het paard op dan?

Iets met een bekend spreekwoord over vliegen, stroop en azijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:40

Ania schreef:
[naam] schreef:
Zinnen met : ik kom hem ophalen vind ik wat vergaan. Hopelijk ziet TS dat heel bokt samen er meer verstand van heeft dan 1 DA die zegt dat hij goed is.

Ik vind dit nogal een uitspraak. Wij beoordelen op basis van een filmpje. De DA heeft er (naast er jaren voor gestudeerd te hebben) ook nog fysiek naar gekeken.

Neemt niet weg dat het dier op het filmpje overduidelijk kreupel is.

Daarom dus. Als een DA zegt dat er niets aan de hand is met de pony en dat het alleen wat spieren kweken is, denk ik dat het geen goede da is. Maargoed, dat terzijde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:43

Wendy, dat kan zo zijn.
Maar dat ligt ook wel aan de onverantwoorde reactie van TS zelf.
Het is hier pas harder geworden met de berichten toen ze vertelde dat er niets aan de hand was en een DA dat had aangegeven.
Echter een leek ziet dat dat niet klopt.

Zoals ik eerder ook al zei, er liep een gelijksoort van topic, maar daar schrok ts en heeft nu alles uit de kast gehaald om het paard te verbeteren. En "heel toevallig" loopt dat topic dus ook compleet anders.
Je kan niet alles schuiven op de mensen die reageren. Actie geeft ook reactie als je dan toch spreekwoorden wilt gebruiken :P

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:45

Allicht loopt die pony met zijn hoofd omhoog. Dier staat stijf van de spat...
Edit : blijkbaar zijn er al heel wat reacties over de kreupelheid. Sorry dan, heb niet het hele topic gelezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:49

bruintje123 schreef:
Wendy, dat kan zo zijn.
Maar dat ligt ook wel aan de onverantwoorde reactie van TS zelf.
Het is hier pas harder geworden met de berichten toen ze vertelde dat er niets aan de hand was en een DA dat had aangegeven.
Echter een leek ziet dat dat niet klopt.

Zoals ik eerder ook al zei, er liep een gelijksoort van topic, maar daar schrok ts en heeft nu alles uit de kast gehaald om het paard te verbeteren. En "heel toevallig" loopt dat topic dus ook compleet anders.
Je kan niet alles schuiven op de mensen die reageren. Actie geeft ook reactie als je dan toch spreekwoorden wilt gebruiken :P

Natuurlijk geeft actie reactie. Maar als jij een bericht plaatst, wat voor reactie wil je dan zelf van TS? Op het moment dat je haar op deze manier aanvalt, bereik je sowieso niets. Je gaat op deze manier niet de TS van het benodigde inzicht voorzien :n je veroorzaakt alleen maar weerstand.

En daar help je de pony niet mee, je hebt alleen jouw zegje even gedaan en van achter de pc laten zien wat een ontzettende dierenvriend je wel niet bent.
Met andere woorden: dit soort reacties zijn niet eens bedoeld om te helpen.

En daar laat ik het bij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:53

Natuurlijk zijn de reacties wel bedoeld om te helpen.
Maar bij vele spreekt de emotie richting het paard harder dan die naar de ruiter die zo door blijft rijden.
En ja dat kan ik begrijpen. Misschien dat op een forum van de viva meer naar de mens wordt gekeken, maar hier met dierenliefhebbers zul je toch hebben dat veel mensen opkomen voor het paard.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:56

Voor de mensen die zeggen dat een andere toon beter zou zijn.....hebben jullie dan een idee? Want ik heb het idee dat de reacties, zowel aardig als onaardig totaal niet binnenkomen bij TS. Als een filmpje als deze gepubliceerd zou worden over bijvoorbeeld een manege zou iedereen op zijn achterste benen staan vanwege het feit dat het dierenmishandeling is om een kreupel dier te onthouden van medische zorg.

Wat moeten we dan? Goh TS, je paardje loopt niet lekker foei niet doen? Heb je niet gezien dat dit zo is? Nee. Blijkbaar niet anders waren er geen video's terug te vinden van 2014(!!!!) van een kreupel dier. Men raakt gefrustreerd uit liefde en medelijden voor andermans paard. Ik snap dat wel. En nee, TS is ons geen verantwoording verplicht maar ze had het zichzelf veel makkelijker kunnen maken door al veel eerder in te gaan op de reacties en (de reacties met bruikbaar advies) ze ten harte nemen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:07

Nog even over het niet stil kunnen houden van de benen. Ik heb zojuist namelijk weer wat topics terug gelezen en lees overal over de verminderde kracht in de benen ed. Maar in het filmpje van 41 seconden word er maar liefst 63 keer gedrijft, spoor in de buik, tenen naar buiten.... HOE dan?!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:11

Het kost een hoop tijd en moeite om je benen stil te houden. Bijna geen enkele (manege)ruiter kan zijn benen stil houden.
Ik hoop echter wel dat de TS een andere dierenarts heeft gevonden voor een second opinion

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:15

Ik vind dat er hier op bokt vaak te fel en te hard wordt gereageerd. Maar van het draf filmpje wordt ik oprecht verdrietig. TS, kijk nog eens goed, dit kan echt niet. Hier kun je echt niet op rijden. :(

Misschien wel grondwerk, dan zou ik een draffilmpje zonder ruiter moeten zien.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:21

......en daar is weer een topic 1 van de vele die ik hier en op een ander forum tegenkom van ts, met een waslijst aan kritiek,tips ed. en ts doet nog steeds of haar neus bloei.
Alles wordt afgeschoven op haar handicap kwa kracht. Maar de basis is nog nooit goed geweest dus ik denk dat het verspilde moeite is voor de mensen die reageren dit gaat nooit veranderen. Helaas voor het paardje want die kan hierin niks en is echt een goedzak dat hij dit accepteerd.
En mensen die ts helpen in real life zoals instructrices en vrienden moeten zich schamen dat ze dit zo laten doorgaan.

Vaak vind ik de kritieken en opmerkingen te overdreven hier op bokt maar jullie reacties snap ik volkomen helaas gaat ts dit nooit veranderen.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 07-03-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:36

Misschien een Tip om de Fb pagina van stal in te lichten, op een nette manier?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:40

Die stal is echt wel op de hoogte die zien toch ook al lang een kreupel paard.
Maar wat kunnen ze doen? Ja haar eruit zetten maar daar wordt het paard ook niet beter van.
En als Ts te eigenwijs is om iets te doen aan de situatie zoals corina omschrijft kan niemand dat helaas, ook de stal niet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:41

Ik vind het in en in triest hoe je Fjord erbij loopt, TS. Dat jíj zo graag wil rijden, is goed, maar niet over de rug van dit paard. Porren in het beestje z'n buik alsof het niets is... Laat ogenblikkelijk een dierenarts komen en erken het probleem van je paard. Ik snap hoe het is om bakken met kritiek te krijgen op Bokt en ook ik heb een keer goed op mijn flikker gehad op dit forum. Dat was schrikken en ik voelde me naar. Ik schaamde de ogen uit m'n kop, maar ben meegegaan met het advies dat werd gegeven en ben open geweest. Geen rotsmoezen verzinnen van 'de dierenarts is erbij geweest'. Onzin. Kom op, TS, ingrijpen!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:51

Pfoe wat ewn (terechte) reacties..
Ik hoop echt dat TS nog wat laat horen. Dat zou haar sieren!!

Ts ik hoop dat je ondertussen goed nieuws voor ons hebt e dat je er mee bezig bent.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:03

Lastig verhaal dit.
Moet voor haar ook schrikken zijn als ze trots een filmpje plaatst en zulke reacties krijgt..
Ik ben het er mee eens hoor, erg diervriendelijk is het niet.

Overigens heb ik met 114 geen goede ervaringen. Ik heb eens gebeld met een melding van uitgemergelde schapen. En toen werd me verteld dat het niet strafbaar is om uitgemergelde schapen te hebben. Pas als er meer dan 24 uur een dood schaap in de wei ligt kunnen ze wat doen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:22

Ik heb alles even doorgelezen. Ik hoop echt dat TS wat gaat doen met alle berichten en niet doet alsof haar pony niks heeft. :n

Wyomi178

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:37

Beste,

Ik snap dat sommige reacties heftig overkomen terwijl dat niet bedoeld is misschien.
Je vraagt om advies en hulp omdat je verder wilt komen.
Je paard loopt niet zuiver maar om te kunnen zeggen of die echt kreupel of stijf is via een filmpje dat is lastig te zeggen omdat je dat in het echt beter kan zien en voelen.
Misschien gewoon je eigen dierenarts er bij halen maar niet gelijk paniekerig een andere, wij weten niet wie jij heb en jij moet zelf bepalen wie jij wilt wij kunnen je alleen advies geven!

Mensen zien dat er iets is en geven je tips en dat is goed maar mensen houd het wel vriendelijk. Tuurlijk er is overal een discussie over te maken maar je moet na gaan als het jouw moeder, beste vriendin of je dochtertje was schrik je misschien ook in de reactie en dat kan heel kwetsend over komen!

Zeg wat je ziet en geef op een rustige manier je mening! Ieder paard en mens is anders en dat is ook zo beter. Maar houd het vriendelijk.

Mijn tip is kijk naar de reactie die mensen schrijven waar je wat aan heb! En misschien heb je al iets ergs meegemaakt waar je moeite mee heb maar dat gaat goed komen! Vele hebben al mooie tips gegeven waar je iets mee kan.

Maar gewoon rustig opbouwen en elke methode is anders en elk paard reageerd er anders op.
Blijven openstaan voor nieuwe ideeën, maar wel 1 kiezen waar je achtersta!

En als je nou echt niet weet raadpleeg je dierenarts hij kent jouw en jouw paard en komt het gewoon goed!

Ik vind het knap dat je durft om zoiets er op te zetten! Gewoon blijven oefenen en trainen, zeker met je beperking vind ik het al knap dat je zoon sport kies!

Hou vol en het komt goed!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:48

Soms is bokt heel handig en ook al zijn de reacties bot en hard waars heeft ts wel begrepen dat haar paard echt niet oke loopt en gaat of doet ze er inmiddels iets mee.
Ik denk echt dat ze het zelf niet heeft gezien anders zou ze echt geen filmpje plaatsen in deze toestand.
Dat ze niet meer durft te reageren zou ik ook goed begrijpen.

Ts ik hoop dat je een andere veearts naar je paardje laat kijken en zou je voor ons dan een update willen plaatsen?

Ps.ik dacht direct ook aan artrose/spat.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:30

Change3x schreef:
Ik heb alles even doorgelezen. Ik hoop echt dat TS wat gaat doen met alle berichten en niet doet alsof haar pony niks heeft. :n

Dit inderdaad ..