Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rizette schreef:Stapten ze echt zelf op Dimple? W.s. met krukje dan toch? En starten ze ook met hun pony? Dat vind ik met een grote pony toch wel een nadeel. Want dan moeten ze op hun leeftijd toch een knap parcours springen van 80 cm of tegen kinderen van een jaar of 12 tot 16 rijden in de dressuur.
Dan gooien ze de benen erover heen en zakken naar de grond.
maar met de kinderen........haar gewicht in goud waard.
hij staat inmiddels alweer 6 of 7 jaar bij ons en mijn kinderen rijden nu op hem. Deze pony vertrouw ik blind en zo'n tweede vind ik nooit meer.
Rizette schreef:Het ligt ook erg aan het type. Een smalle iele pony met weinig diepte of wat mindere rug, ,daar is een kind snel te groot/ te zwaar voor. Onze dochter heeft tot en met haar 11 e jaar op een grote a pony met diepte wedstrijden gereden en ik kon haar er met 11 alleen op laten gaan voor een buitenrit. Ze was gemiddeld van lengte. Wat je best vaak ziet is kinderen die nog niet eens met hun benen naast het breedste gedeelte van de buik van de pony komen en dat vind men een mooie maat. En dan vaak ook nog een zadel op de groei zodat ze net met de enkels onder het zweetblad uitkomen en er bijna in spagaat opzitten .Kinderen kunnen niet eens correct leren drijven en flapperen maar wat. Andere uiterste is dat de benen er onderuit hangen maar er tussenin zit ook nog een heel stuk wat er wel goed uitziet en passend is qua maat.
)