Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DatBenIkNou schreef:Het lijkt niet zeiken, het is het ook Gamblersclub? Vraag me bijna af of wij wel hetzelfde topic lezen hier. Wat veroordelend zeg. Of moeten we allemaal lid zijn van de 24/7 buiten, bitloos en ijzerloos-club om een goede paardeneneigenaar te zijn in jouw ogen?

Wendy schreef:Het grappige is dat ik vind dat ik inderdaad zelf verantwoordelijk ben voor de verzorging van mijn paard, inclusief het geven van medicatie. Dat kan ik op verschillende manieren regelen: door het zelf te doen (zoals ik nu doe) of door een goede betrouwbare stal te vinden waar ik van op aan kan.
Babootje schreef:Wendy schreef:Het grappige is dat ik vind dat ik inderdaad zelf verantwoordelijk ben voor de verzorging van mijn paard, inclusief het geven van medicatie. Dat kan ik op verschillende manieren regelen: door het zelf te doen (zoals ik nu doe) of door een goede betrouwbare stal te vinden waar ik van op aan kan.
Probleem is, dat je dat nooit zeker weet. Tot het fout gaat.
Mijn paard die een half jaar geleden een uveitis had moest 5-8 x per dag worden gedruppeld en gezalfd.
Daar ga ik geen risico's mee nemen. Gaat wel om de ogen.
En ik heb het meegemaakt hoor. Goed bekend staande stal waar je extra betaalde voor molen of binnen/buiten zetten en die je paard rustig een dagje lieten staan als het zo uit kwam.
Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ik vertrouw alleen mezelf.![]()
Maar waar ik nu sta zit het gewoon 100% goed, daar ben ik zeker van. Dus laat ik ze graag daar staan.Wendy schreef:Het grappige is dat ik vind dat ik inderdaad zelf verantwoordelijk ben voor de verzorging van mijn paard, inclusief het geven van medicatie. Dat kan ik op verschillende manieren regelen: door het zelf te doen (zoals ik nu doe) of door een goede betrouwbare stal te vinden waar ik van op aan kan.
Een stal waarbij ze zich niet aan de afspraken houden, valt daar dus niet onder, daar zet ik mijn paard niet neer.
Maar omdat ik daar zo strikt in ben, heb ik mijn paard dus vaak ver weg gestald. De consequentie was dan inderdaad dat ik er zelf minder vaak heen kon. Maar zij deden dus alles, inclusief medicatie geven, altijd. Dichterbij was zo'n goede stal simpelweg niet te vinden
Moet ik dan egoistisch zijn en mijn paard op een plek neerzetten waar hij het minder goed heeft, alleen omdat ik hem zo nodig vaker wil zien? Ik vond en vind dat niet eerlijk
Het grappige is dat ik mijn paard nu al een paar jaar aan huis heb. De band is niet echt veranderd nu ik hem meerdere keren per dag zie en de catering verzorg![]()
Want de band was altijd al heel goed, hij was altijd al enorm op mij gericht, ook al was ik er dan misschien niet iedere dag en mestte iemand anders zijn stal uit.