Ik denk dat het met sjakie als voorbeeld sws minder goed uit de verf komt
Maar bijvoorbeeld Belides TiSento CR klinkt meteen stukken beter.. sjakie is gewoon te hollands voor Belides en ik denk dat een naam zoals TiSento/fiore/la vie enz ook beter de toekomstige namen representeren dan sjakie
Ik vind Belides wel heel mooi.. ook vrij simpel waardoor het veel meer 'kracht' heeft
Zoek je serieus nog verder ? Dit is de eerste naam waarvan ik denk "wauw"
Mendel
Geplaatst: 20-12-16 20:18
Iets met Fleur de Lys/Lis? Maar dan net iets aan gepast naar jouw paarden.
Enige nadeel is de je dan Fleur de Lys's Sjakie wil zeggen. Maar het kan ook zonder 's.
Dat was het eerste wat in mij opkomt maar niets heel originele.
La Dafiodill? Daisy en Fiori zitten er in. Klinkt misschien te ingewikkeld:+ (van Daffodil - narcis)
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 20:47
Jokari: Nee Ik had net al een bericht getypt waarin stond: Ik ben eruit: Het wordt Belides
Alleen toen bedacht ik me: Laat ik eerst het WPCV mailen met de vraag of die naam nog beschikbaar is (zo, niet, ga ik iets slopen ), dus dat heb ik gedaan
Mendel, één van de eerste namen die ik in gedachte had, was FleurDesVie, dus dat lijkt een beetje op jouw voorstel, maar uiteindelijk is die afgevallen
Cynthia: ik heb ff gekeken bij het central prefix register.
Belides is daar niet bekend dus ook nog niet "bezet".
Als hij daar niet in het systeem tevoorschijn komt kun je hem dus gewoon gebruiken.
Ik zou hem alleen wel direct daar registreren,dan kan niemand hem meer gebruiken. Je krijgt dan ook een certificaat.
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 22:57
Ik heb het aanvraagformulier voor het CPR al liggen
En dan heb ik vandaag ook nog eens een hele toffe naam voor een zwarte hengst verzonnen! En met Belides ervoor en CR erachter, staat dat echt heel tof!
suffie
Geplaatst: 20-12-16 23:05
Cynthia82 schreef:
En dan heb ik vandaag ook nog eens een hele toffe naam voor een zwarte hengst verzonnen! En met Belides ervoor en CR erachter, staat dat echt heel tof!
Het werd toch een valk merrieveulen Mooie stalnaam, goede keuze!
Joh, jij hebt altijd nog prachtige veulens gehad, dat je de "verkeerde" kleur of geslacht heel snel bent vergeten. Gaat vast goed komen, ik vind het al hartstikke fijn voor je dat de merries het zo naar hun zin hebben op hun nieuwe stekkie. De rust straalt er gewoon van af!
Ik vind BellaVida ook wel wat hebben, namen erin verwerkt en het staat voor "mooi leven" alleen is missvhien teveel naam om naast een naam te hebben haha! Ik vind die je nu hebt mooier!