Paard aangeboden gekregen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:21

Voor kuil zou je ook een voerkist kunnen maken met een rooster er op. Koop je een kist en zo'n rooster plus wat ketting en musketonhaken. Misschien is dat een idee.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:32

Oh wat leuk dat je hem al hebt!! Veel plezier met hem

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 19:42

Dank jullie wel :)

Vandaag was het iets minder. Hij was lekker naar buiten geweest, en toen nog even gelongeerd. Maar toen ik hem op stal zette kreeg hij opeens moeite met ademhalen, en wilde hij gaan liggen. Er was bijna niemand op stal, maar toch iemand kunnen vinden die mij kon helpen, begon best wel in paniek te raken namelijk. Zij dacht aan verstopping of koliek, maar omdat hij gister ook al wat last had met mesten begonnen gelijk alle alarmbellen te rinkelen. Gelukkig na 20 minuten stappen en weer naar stal was alles over en moest hij gelijk mesten :)
Wel gelijk gestopt met kuil voeren en dan maar iets extra's betalen voor hooi.
Maar dit betekend al met al dat ik voor binnen en buiten zetten (1 uur per dag ) en het hooi ongeveer 100 euro meer moet gaan betalen voor de stalling. En ik vind dat ene uur niet genoeg. Dus nu toch maar langzaam opzoek naar een andere stal denk ik. Al is het wel lastig omdat ik er nog maar zo kort ben. Maar iedereen zegt volg je hart en dan ga ik dat maar doen

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:01

In welke omgeving woon je/zoek je iets? Ik heb wellicht een mooi aanbod voor je ;) mag ook via pb.

Maar vervelend dat hij koliekverschijnselen had! Maar natuurlijk best een flinke overgang van omgeving en ruwvoer. Maar fijn dat het weer over is.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:38

Jeetje een uur per dag buiten?? Dat is ook wel heel erg weinig, zou zeker verder zoeken
naar stalling waar die meer naar buiten kan.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:52

Oei dat is zeker schrikken.
Ik vindt een uurtje per dag naar buiten ook echt weinig hoor.
Als er op je huidige stal geen mogelijkheid is om langer buiten te mogen en er ook geen optie is om ipv kuil hooi te krijgen zou ik toch ook voorzichtig even verder gaan zoeken.

Welke omgeving zoek je stalling?
Dan kunnen mensen uit de betreffende omgeving met je meedenken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:15

noah14 schreef:
Jeetje een uur per dag buiten?? Dat is ook wel heel erg weinig, zou zeker verder zoeken

Er staat toch een uur om te wennen, morgen mag hij langer?

Bij ons komen sommige paarden er korter uit hoor. Alleen rijden en weer naar binnen. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar hier in de omgeving is dat normaal.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 04:47

GabberGill schreef:
noah14 schreef:

Er staat toch een uur om te wennen, morgen mag hij langer?

Bij ons komen sommige paarden er korter uit hoor. Alleen rijden en weer naar binnen. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar hier in de omgeving is dat normaal.

Ik zoek in omgeving Haarlem / Hoofddorp. Ik dacht zelf ook eerst om te wennen. Maar langer is bijna niet te doen. En wil toch wel graag meer voor het paard

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:40

Logisch heb ik ook, maar hier is dat gewoon onvindbaar. Ik heb pas een paddock paradise gevonden bij mij om de hoek, was mijne te groot!!! Verder weinig te vinden en als deze stallen het wel bieden betaal je gelijk 400 euro en profiteren de stalhouders ervan

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:47

Ruimte is schaars maar wel nodig voor je paard. Van te weinig bewegen kan je paard ook verstopt raken, als hij ook nog weinig drinkt bijvoorbeeld. Neem in ieder geval zo'n simpel zoutblok van de KNZ is lekker zou en gaat hij voldoende drinken dus minder snel verstopt. Je rijdt wel elke dag?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:50

Ik lees net dat er kuil gevoerd wordt vaak eten paarden daar graag wat stro bij dat is niet zo erg als je paard maar wel veel ruwvoer krijgt want als het weinig is zal het te veel stro gaan eten.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:06

Ik rij nog niet, ben nog opzoek naar een zadel.
Heb wel een mineralenblok liggen, misschien dat ik dat wel kan ophangen idd. Hij krijgt nu sinds gister hooi ipv kuil want ik denk dat hij daar een beetje ziek van is geworden, dit at hij ook gelijk stukken beter.
En als ik zo thuis ben een andere stal bellen. Heb er eentje gevonden met plek en vol pension dus misschien dat ik binnenkort kan komen kijken

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:09

Wat naar dat hij niet lekker was. Heb je bij ons op stal nog gekeken toen ? Of ben je alleen bij de stal wezen kijken waar je nu staat ?

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:29

ittheclown schreef:
Wat naar dat hij niet lekker was. Heb je bij ons op stal nog gekeken toen ? Of ben je alleen bij de stal wezen kijken waar je nu staat ?

Ik ben bij twee stallen wezen kijken, (uiteindelijk niet de stal die jij had gezegd), en die ander was helaas vol. En deze klonk heel goed en paste bij mijn budget. Maar nu met ander voer, en buiten laten zetten kost het toch al zo'n 120 per maand extra, en dan is volpension op een andere stal veel goedkoper.

Maar woensdag heb ik vrij van mijn werk en ga ik eens kijken op die andere stal. Manege Easy riders, misschien heeft iemand daar ervaring mee? En deze keer heeft hij een stal. Dus hoef geen overhaaste beslissingen te nemen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:23

Ik woon nog niet zo lang in deze omgeving dus heb helaas ook nog nooit van die stal gehoord hahaha. Ik ben zoiezo picky wat stalling betreft aangezien ik iever heb dat die van mij 24/7 buiten is met schuil mogelijkheden ^-^

Ben benieuwd hoe de stal is en hoop dat het beter gaat dan waar je nu staat, hou ons op de hoogte ! ^-^ Ook over de voortgang met je paardje etc ben benieuwd.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 17:07

Vandaag ben ik wezen kijken bij een andere stalling, was zeer positief op een ding na, er is geen weide voor in de zomer. Nu heb ik ook een manege gebeld, maar die is pas in september klaar met verbouwen dus daar is helaas geen plek.
Maar nu twijfel ik:
Optie 1, nu verhuizen naar een stalling gaan zonder weide ( maar wel 4 uur minimaal buiten per dag )en eventueel na 8 maanden weer verhuizen.
Optie 2, het hier uitzingen, en per dag maar een uur naar buiten.
Optie 3 Nu verhuizen, en het weiland maar achterwege laten, en gewoon wandelen op gras?

Wat zouden jullie doen?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:54

Ik zou zelf nu verhuizen, ik vind 4 uur buiten eigenlijk al te weinig maar alles beter dan maar 1 uurtje. Staat je paard daar fijn prima kan je daar blijven mits jij het er ook naar je zin hebt en anders kan je daarna altijd nog besluiten als je iets beters vind om tw verhuizen

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:30

Afbeelding
Vandaag nog even lekker wezen wandelen in het park, voor de derde keer naar buiten en hij gedraagt zich voorbeeldig

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:43

Echt een mooi paardje! :)

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:53

Ik heb zelf jaren (8 om precies te zijn) op deze stal gestaan, het is bekend dat je paard in de winter met de staldienst max. anderhalf uur naar buiten gaat, dat wist je van tevoren neem ik aan. Maar ik regelde door middel van afspraken met stalgenoten, dat mijn paarden ook in de winter gemiddeld 4 uur per dag buiten kwamen.
Er is een hele goede stapmolen beschikbaar waar je hem ook nog in kunt zetten, evt kun je dat ook onderling regelen dat iemand het voor jou doet en jij voor diegene als jij op stal bent. Als je het met elkaar regelt kom je de winter echt wel goed door, maar het is wel zo dat het in de winter wat meer tijd en moeite kost dan in de zomer.
De weidegang is op deze stal goed geregeld en ze mogen er ook altijd al vroeg in het seizoen op (soms al in april, als het weer het toelaat uiteraard)en lopen soms wel tot november. In de grote groep mogen ze bijna de hele dag en dat vind je bijna nergens hier in de omgeving. Jouw paard kan perfect in een groep, is gewend om elke dag een uur in de stapmolen te staan en je kunt hier meteen het park in rijden (dat mis ik nu echt!). Kortom ik vind het zo slecht nog niet, helemaal vergeleken met veel stallen in de regio.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:57

Kimmie1974 schreef:
Ik heb zelf jaren (8 om precies te zijn) op deze stal gestaan, het is bekend dat je paard in de winter met de staldienst max. anderhalf uur naar buiten gaat, dat wist je van tevoren neem ik aan. Maar ik regelde door middel van afspraken met stalgenoten, dat mijn paarden ook in de winter gemiddeld 4 uur per dag buiten kwamen.
Er is een hele goede stapmolen beschikbaar waar je hem ook nog in kunt zetten, evt kun je dat ook onderling regelen dat iemand het voor jou doet en jij voor diegene als jij op stal bent. Als je het met elkaar regelt kom je de winter echt wel goed door, maar het is wel zo dat het in de winter wat meer tijd en moeite kost dan in de zomer.
De weidegang is op deze stal goed geregeld en ze mogen er ook altijd al vroeg in het seizoen op (soms al in april, als het weer het toelaat uiteraard)en lopen soms wel tot november. In de grote groep mogen ze bijna de hele dag en dat vind je bijna nergens hier in de omgeving. Jouw paard kan perfect in een groep, is gewend om elke dag een uur in de stapmolen te staan en je kunt hier meteen het park in rijden (dat mis ik nu echt!). Kortom ik vind het zo slecht nog niet, helemaal vergeleken met veel stallen in de regio.

4 uur buiten goed? dan staat het beestje alsnog 20 uur in zijn eigen toilet :n

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:20

Ik zou niet gaan blijven verhuizen dus iig deze winter hier blijven en er het beste van maken. Dus stalgenoten vragen en uurtje de stapmolen etc. Als je wil voldoen aan alle eisen van alle Bokkers moet je het winnende staatslot kopen.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:25

Evelijn schreef:
Ik zou niet gaan blijven verhuizen dus iig deze winter hier blijven en er het beste van maken. Dus stalgenoten vragen en uurtje de stapmolen etc. Als je wil voldoen aan alle eisen van alle Bokkers moet je het winnende staatslot kopen.

Nee dat is zeker waar,
Ik denk dat ik gewoon rustig verder ga kijken tot ik iets zie waar zowel ik als het paard het prettig zullen hebben. Toevallig ga ik morgen ook ergens kijken. Maar als ik er niet 100% achter sta ga ik het zeker niet doen. Op dit moment hebben we een stal, dus we hoeven niet morgen wat anders te hebben gevonden. Het is geen slechte stal, zeker niet. Maar ik ben een zeurpiet over dingetjes en dan ga ik liever op zoek naar wat anders

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:54

Ik volg al even, hoop dat je er plezier aan beleefd.

Kijk wat kimmy1974 deed is het wel nog vol te houden. Als je daar naast nog wat doet is je paard al snel 5 uur per dag zijn stal uit, verdeeld over de dag. Nog niet ideaal maar klinkt al weer stukken beter!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:34

Evelijn schreef:

Rare redenatie. Waarom een paard aanschaffen als je geen fatsoenlijke plek hebt?