Help! Ik wil mijn beste vriend niet kwijt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:37

Je bent totaal niet realistisch bezig.
heel leuk dat hij nu ergens gratis staat en de hoefsmid je maar 15 euro kost maar dit kan ook veranderen. en dan??
Ik heb een pony die gratis bij zijn vorige eigenaar mocht blijven staan. ik was 17 toen ik hem kocht. ik hoefde alleen het brok, hooi, hoefsmid, dierenarts, ontworming zelf te betalen. Ik kreeg van mijn ouders toestemming om hem te kopen omdat ik de kosten prima zou kunnen betalen. stalling was immers gratis en hij zou daar voor aaaaaaaaltijd mogen blijven staan. Niet dus. 2 jaar later moesten ze het vanwege omstandigheden verkopen en stond ik met mn pony op straat. gelukkig stalling gevonden maar wel meteen 200 euro. gelukkig had ik toen een gewone baan anders had ik hem weg moeten doen. daarna nog een pony gekocht. met andere stalgenoot constructie dat de pony's samen in 1 stal gingen. zo hoefden we maar ieder de helft van de stal te betalen. helaas, na 2 jaar verkocht die zn pony en kon ik de volle mep betalen. gelukkig had ik het geld.
pony had nooit wat en kreeg van alles. hij moest hoefijzers a 80 euro in de 8 weken. diverse malen dierenarts. paar x uithof waarbij ik zo 2000 euro in 1x kwijt was. operatie was "maar" 500 euro dus dat kon prima. tja, toen kwamen de complicaties, er moest een extra onderzoek gedaan worden a 500 euro, langer blijven enz.
gelukkig heb ik altijd een potje van gemiddeld 5000 euro voor ze. want op afbetaling klinkt heel mooi maar dat kan je alleen betalen als je met de rest van je geld uit komt. en dat gaat jou met 60 euro per maand NOOIT lukken. want je bent bezig met het ene af te betalen en daar komt met een beetje pech de volgende dierenarts rekening al aan.
mijn paard werd ziek. moest prednison hebben. een paar weken lang. bijna 60 euro per flesje waar ik 5 dagen mee deed met daarnaast nog een week metacam a 80 euro.
tel maar uit.
en dan komen er nog entingen bij, tuig wat misschien vervangen moet worden enz.

white_flame

Re: Help! Ik wil mijn beste vriend niet kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:30

Ik denk dat er veel verschillende meningen zijn. Ook qua wat je aan je paard kwijt bent als ik uit de reacties kan lezen.
Dus ik zei al dat ik genoeg reacties heb gehad. Dus bedankt voor de reacties