Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:22

Dapper van je dat je die beslissing neemt. Het is niet gemakkelijk.
Als je de tijd hebt om een goede thuis te vinden voor je fjord, doe dat dan :j Het gaat ook veel gemakkelijker zijn om er daarna overheen te komen.
Ik heb ook in die situatie gezeten en ik heb heel veel geluk gehad.. mijn paard is uiteindelijk bij een vriendin beland en ik heb er nog geen spijt van gehad uiteraard! Hij is spring gefokt en zij is eigenlijk een dressuurruiter en heeft weinig vertrouwen in het springen. Eerst vond ik dat ook wel jammer dat hij dus niet echt zou vorderen in het springen maar who cares.. hij heeft het supergoed :) ik mag er natuurlijk altijd langs gaan en ik ga het springen terug oppakken met hem nu !
Neem je tijd :j
sterkte!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:24

Dat is een stuk betere tekst +:)+

Voor een paar foto's kan je ook van het weekend hem even poetsen, vierkant neerzetten en die erbij zo kunnen mensen hem beter beoordelen.

Maar sterkte met de verkoop :(:)

amyyy55

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:36

Bedankt, deze tekst was er al sinds vanmiddag maar hij wilde steeds niet :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:11

amyyy55 schreef:
bruintje123 schreef:
Ik heb net je advertentie gelezen en ik zou bij deze tekst niet gaan kijken.

Een paard dat verplicht twee keer per jaar de osteopaat nodig heeft?
Daar pas ik voor, die is niet gezond.

Geschikt voor ervaren ruiter, niet voor kinderen. Hij is niet meer extreem jong maar "al" 7.
Dan klinkt dat voor mij als een niet braaf paard.
Op elk paard moet je consequent zijn, maar zoals jij het schrijft klinkt het dat je meer dan dat moet zijn.

Dan de verplichting als hoefsmid.
Heeft hij zo'n verrotte hoeven? Klinkt als weer een punt dat niet gezond is.

Ik begrijp dat dit allemaal zo niets is uit je tekst hier.
Maar als ik dit hier niet zou lezen zou ik zo wel de advertentie oppakken.

Antwoord op de vraag spijt van verkoop.
Vaak geen spijt gehad. Van 1 wel omdat die later door verkocht is naar een voor mijn idee verschrikkelijke plek. Terug kopen kan helaas vanuit hun kant niet.

volgens mij gaat er iets mis, want de adv. is allang aangepast..
Hij is wel braaf, maar kinderen rijden nou eenmaal niet goed (vaak).
Hij bokt niet en zal niet gemeen tegen ze zijn, maar je hebt er weinig aan..
Rondhobbelen doet hij prima, maar dat is niet wat ik zoek voor hem!
Hij heeft prima hoeven, maar mijn vorige hoefsmeden waren minder goed dan die ik nu heb.
Hij is wel gezond

Ik begin zo langzamerhand geïrriteerd te raken dat iedereen me zo aanvalt erop..
Het is toch logisch dat ik hem niet neerzet als heilig boontje.
90% is hij braaf, soms bokt hij en buiten kan hij op de terugweg weleens een sprintje trekken, ik onderhoud hem GOED omdat ik hem zo soepel mogelijk wil houden. Maakt dat hem dan een ongezond, rot paard? Nee.. Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze advertenties direct wegklikken zonder door te vragen of te testen?

-O- -O-

Ach. Misschien iemand die fjordengek is en hun spelletjes kent...de ruiter bepaalt altijd nog of hij mag bokken en er tussen uit mag...paard met een karakter dus..dat maakt hem juist leuk...een slim ding dus.

Pas op dat je je paard niet te kort doet..
Is er een fjordenforum? Zet hem daar op...fjordenliefhebbers hebben meer gevoel om hem in zijn waarde in te schatten..niet fjordenliefhebbers hebben al snel het gevoel dat ze amper wat waard zijn..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:12

Complimenten voor je advertentie, ziet er een heel stuk beter uit!
Ik wil nog 1 tip meegeven, ik zie op de 1e foto een soort controletouwtje volgensmij, persoonlijk zou ik deze vervangen door een foto met een gewoon halster om.
Verder zou ik proberen nog proberen een paar goede verkoopsfoto's te maken, maar de 'lol met je knol' foto's ook zeker erbij houden :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:16

romyloverrr schreef:
Ik wil nog 1 tip meegeven, ik zie op de 1e foto een soort controletouwtje volgensmij, persoonlijk zou ik deze vervangen door een foto met een gewoon halster om.
Verder zou ik proberen nog proberen een paar goede verkoopsfoto's te maken, maar de 'lol met je knol' foto's ook zeker erbij houden :)

Dit is gewoon een monty Roberts halster. Erg fijn rij en loop halster :) rij foto's moet ik nog maar even maken. Ik hoop echter eruit te komen met de bokker waar ik contact mee heb

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:17

Ik zou je aanraden om het "binnenkort" weg te halen en hem gewoon te koop aan te bieden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:19

amyyy55 schreef:
romyloverrr schreef:

Dit is gewoon een monty Roberts halster. Erg fijn rij en loop halster :) rij foto's moet ik nog maar even maken. Ik hoop echter eruit te komen met de bokker waar ik contact mee heb

Oeps, sorry daar was ik niet bekend mee. Dan heb ik niets gezegd :)
Ik hoop het ook!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:27

Ik heb mijn paard 2 jaar geleden verkocht omdat ik ambities had waar hij mij niet verder mee kon helpen. Heb hem vanaf 2,5 tot 9 jaar gehad. Hij is naar Amerika gegaan en heb altijd contact gehouden met waar hij was, echter deden de foto's van hem daar mij geen goed hij was niet meer het paard wat ik verkocht heb. Uiteindelijk is hij weer verkocht naar canada waar hij nu super staat en waar ik ook weer contact eb met de eigenaren. Ik ben blij dat hij uiteindelijk goed terecht is gekomen en ik nog steeds contact heb. Ik heb er heel veel verdriet van gehad en nog steeds kan ik wel eens een traantje laten maar heb nooit spijt gehad van mijn keuze destijds.
Laatst bijgewerkt door Carmuh op 03-11-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:29

Dit is een hele andere advertentie. Netjes.

Antwoord op je vraag of je eroverheen komt had ik al gegeven.

Succes

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:29

Carmuh schreef:
Ik heb mijn paard 2 jaar geleden verkocht omdat ik ambities had waar hij mij niet verder mee kon helpen. Heb hem vanaf 2,5 tot 9 jaar gehad. Hij is naar Amerika gegaan en heb altijd contact gehouden met waar hij was, echter deden de foto's van hem daar mij geen goed hij was niet meer het paard wat ik verkocht heb. Uiteindelijk is hij weer verkocht naar canada waar hij nu super staat en waar ik ook weer contact eb met de eigenaren. Ik ben blij dat hij uiteindelijk goed terecht is gekomen en ik nog steeds contact heb.

Wow dat is ook wel gelijk heel ver weg!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:07

Hi, zag op je advertentie dat je al een reaktie hebt... ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:13

Dames/heren,

Willen jullie rekening houden met de gevoelens van andere gebruikers. De hoofdvrsag van de TS is of ze ooit over de verkoop van haar paard heen komt niet of er iets mis is met de advertentie :)

Graag vanaf hier weer ontopic, dankjulliewel !

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:26

Helaas nog niet een geschikte match gevonden

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:22

Jammer! Gad gehoopt voor jullie det het iets was geworden met de bokker :(

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 06:13

romyloverrr schreef:
Jammer! Gad gehoopt voor jullie det het iets was geworden met de bokker :(

Alles klikte, maar er was helaas één klein struikelblok voor haar waardoor het niet door kon gaan. Heel jammer!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:05

update

nog niks gevonden!
Inmiddels wel soepeler geworden met mijn 'eisen' en heb er al een wat beter gevoel over.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:20

amyyy55 schreef:
Het is een pre. Geen eis.
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

Wil hier toch op in haken want vind dit toch een beetje raar, verkocht = verkocht
Dus als iemand veel buiten wil gaan rijden en toch ijzers wil, dan heb je er niks over te zeggen.
Ik heb in maart mijn Welsh merrie verkocht omdat ik er geen klik mee had, ik heb haar verkocht waarvan ik verwacht dat ze een goed tehuis krijgt (heeft ze ook gekregen) maar wat die mensen er vervolgens mee doen, dat is dan hun keus.
Ik ben er ten slotte geen eigenaar meer van, dus in jou geval zou ik haar verhuren / leasen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:21

noah14 schreef:
amyyy55 schreef:
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

Wil hier toch op in haken want vind dit toch een beetje raar, verkocht = verkocht
Dus als iemand veel buiten wil gaan rijden en toch ijzers wil, dan heb je er niks over te zeggen.
Ik heb in maart mijn Welsh merrie verkocht omdat ik er geen klik mee had, ik heb haar verkocht waarvan ik verwacht dat ze een goed tehuis krijgt (heeft ze ook gekregen) maar wat die mensen er vervolgens mee doen, dat is dan hun keus.
Ik ben er ten slotte geen eigenaar meer van, dus in jou geval zou ik haar verhuren / leasen.

Even het topic doorlezen, daar staan al genoeg commentaren/antwoorden/updates/aanpassingen etc. ! :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:22

noah14 schreef:
amyyy55 schreef:

Jammer dat je niet verder heb gelezen. :D
Hij staat inmiddels alleen voor bruikleen met evt. optie tot koop na afloop.
En ik snap inmiddels dat verkocht verkocht is , daarom ga ik daar nu nog niet voor. :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:48

Een paard verkopen is nooit leuk natuurlijk. :(:) Sterkte!

Ik zou wel interesse hebben in Gamble, maar het komt voor mij te vroeg. Volgend (voor)jaar komt mijn paard aan huis te staan (24/7 buiten met inloopstal) en ik wil er graag een fjordje bij. Maar ik woon ook niet echt in de buurt trouwens. :P Hopelijk vind je snel een fijne oplossing!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:59

Niwla schreef:
Een paard verkopen is nooit leuk natuurlijk. :(:) Sterkte!

Ik zou wel interesse hebben in Gamble, maar het komt voor mij te vroeg. Volgend (voor)jaar komt mijn paard aan huis te staan (24/7 buiten met inloopstal) en ik wil er graag een fjordje bij. Maar ik woon ook niet echt in de buurt trouwens. :P Hopelijk vind je snel een fijne oplossing!

Als ik tegen die tijs niks heb neem ik contact met je op!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:01

Ik lees even mee maar... zorg voor goede foto's. Je verkoopt je paard echt op de foto's.
Misschien kan je alvast een 'afscheids'shoot plannen met een fotograaf en direct een paar foto's maken voor de verkoop. Scheelt zoveel. Succes!

Ik heb onlangs ook mijn paard verkocht, geen spijt maar wel veel verdriet van, mis haar zo!

oooh lees nu dat je haar toch niet wil verkopen, dat veranderd het verhaal :D
Als nog succes!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 14:14

Kaaaren schreef:
Ik lees even mee maar... zorg voor goede foto's. Je verkoopt je paard echt op de foto's.
Misschien kan je alvast een 'afscheids'shoot plannen met een fotograaf en direct een paar foto's maken voor de verkoop. Scheelt zoveel. Succes!

Ik heb onlangs ook mijn paard verkocht, geen spijt maar wel veel verdriet van, mis haar zo!

oooh lees nu dat je haar toch niet wil verkopen, dat veranderd het verhaal :D
Als nog succes!

Dankjewel! Gamble is trouwens wel een 'man'