Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Varekaj schreef:Het is een optie, geen verplichting, als ze graag het paard verder willen blijven verzorgen. Doen ze dat niet, dan zit de kans er dik in dat Henk zelf zegt dat ze niet meer hoeven te komen.
Uiteraard moet het geen vrijgeleide zijn voor Henk om steeds meer te gaan vragen qua zorg, daar kunnen en mogen ze absoluut weigeren. Maar wat als ze die mens nou gelukkig maken met even een uurtje of 2 snel poetsen? Of zijn boodschappenlijstje meenemen en alles voor hem halen (niet betalen natuurlijk). Het zijn kleine dingen, ergens is het een mogelijkheid.
Vanntje schreef:Ik heb je hele verhaal gelezen. Juridisch gezien , zijn jullie de eigenaar. Zowel op papier als de overige kosten (da en voer) wat jullie hebben betaald. Evt. Zou je ook nog met de paarden advocaat kunnen bellen, zij kan hierin ook helpen.
Daarnaast los van feiten. Is het niet realistisch en ook niet netjes om het paard mee te nemen. Henk heeft er ook zijn tijd en aandacht in gestopt en word gewoon wat ouder. Probeer toch eens via familie of iets dergelijks van Henk (of een evtuele huis hulp) hierover te praten.
Diablo schreef:Zidore schreef:het paard staat toch op hun naam en ze betalen de verzorging? ik zie niet waarom dat diefstal is, je paard door een oudere, verwarde man naar de slager laten brengen zie ik niet als oplossing...
Het paard staat helemaal niet op hun naam en ook de verzorging betalen ze niet, wat haal je dat vandaan? Je zit hier gewoon mensen tot diefstal aan te zetten.
Niqui schreef:Henk lijkt erg agressief en manipulatief te reageren. Dit wordt vermoedelijk door dementie veroorzaakt, maar een meisje van 16/17 zal dit als erg verwarrend en bedreigend ervaren. Daarom lijkt het mij sowieso niet de juiste omgeving voor deze meiden. Als ik hun ouders was, zou ik dat ook zeker niet willen. Ze zijn zijn in mijn ogen niet de aangewezen personen om het probleem van Henk op te lossen. Daarvoor zijn ze echt te jong. Zeker zonder enige begeleiding hierbij.
En nog even tegen de mensen die het over diefstal hebben. Dat vind ik ook wel erg scherp gesteld. De eigenaar heeft, zoals hier al eerder opgemerkt, steeds gezegd dat het hun paard is. Waarvoor ze dan ook maar de rekeningen moeten betalen. In het verleden is met hem overeengekomen dat het paard op naam van de meisjes werd overgeschreven. Dit is gedaan via het paspoort. Dat dit laatste niet rechtsgeldig is, wisten ze niet.
Het feit dat ze door het bovenstaande het idee hadden het paard weg te kunnen halen, hoeft hen daarom niet meteen zo kwalijk te worden genomen. Henk heeft hen immers diverse keren gedreigd met de slacht van het paard als ze niet deden wat hij van hen vroeg. Dat hij dit in werkelijkheid niet zal doen, is een ander verhaal..
Vanntje schreef:Ik heb je hele verhaal gelezen. Juridisch gezien , zijn jullie de eigenaar. Zowel op papier als de overige kosten (da en voer) wat jullie hebben betaald. Evt. Zou je ook nog met de paarden advocaat kunnen bellen, zij kan hierin ook helpen.
want dat is wel wat het is, ts en haar zusje zijn gewoon bijrijdsters die wat kosten op zich nemen en helpen in huis.
44Myrthe44 schreef:Ik denk dat ts juridisch gezien de eigenaar is, aangezien ze de maandelijkse kosten betaald voor een aanzienlijke periode en de papieren op haar naam staan.