Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ohjajoh6 schreef:Ik vind de hele discussie over paard weg doen naar een goed tehuis voor een appel en een ei heel erg moeilijk;
Ik kan mijzelf namelijk niet voorstellen dat ik een paard, als die niet meer voldoet aan mijn wensen, weg zou doen. Dat maakt dus ook dat ik al helemaal niet kan begrijpen, dat je een dier wat iets mankeert, nog probeert te verkopen voor veel te veel geld. Ik snap het wel, want de verkoper, koopt er weer een nieuw paard van, maar uiteindelijk ga jij als nieuwe eigenaar (als je dus wel zo gek bent om tot het einde ervoor te zorgen) de meeste kosten er aan maken.
Dus eigenlijk vind ik het een paard wegdoen voor niets of weinig helemaal niet zo verkeerd naar een goed tehuis, maar het is in mijn ogen een enorm risico, omdat je tegenwoordig niemand meer op zijn kleur ogen kunt vertrouwen.
Ik moet echt eerst nog een bedrag bij elkaar gaan sparen, zoals ook in de OP vermeld staat, ik wilde echt alleen mijn licht eens opgooien, hoe dat jullie hier nu over denken. Omdat ik dus gewoon veel "kapotte" paarden (en daar wordt het dan nog eerlijk bij vermeld) voor in mijn ogen veel te grote bedragen te koop staan. Of idd de 20 jarigen, waarvan de eigenaar dan roept dat die nog jaren mee kan, maar waar je natuurlijk totaal geen zekerheid bij hebt.

. Ze werden ziek en 2 dagen daarna was het over. 
ohjajoh6 schreef:Ik heb idd wat rondgekeken en op sommige advertenties gereageerd, maar ik word er ronduit naar van en ben eigenlijk ook veel te bang om toch bij zo een dier te gaan kijken, want ik ben zo om. Ik wil natuurlijk ook veel te graag weer iets om voor te kunnen zorgen, omdat ik mij nu gewoon ontzettend eenzaam voel zonder mijn meiden.
Gewoon gaan kijken en iemand meenemen die je voor een impulsaankoop kan behoeden.
Shirley schreef:Gewoon niet gaan kijken voordat je zekerheid hebt dat je het kunt en wilt.
Heb jij niks aan, maar de verkoper ook niet

Elisa2 schreef:
Dees schreef:Prijzen van paarden zijn aan het stijgen.
Dat heeft te maken met schaarste op de markt. Er is een aantal jaren relatief weinig gefokt en dat zie je nu terug in het geringe aanbod in jonge rijpaarden.
Maar: flink, braaf, gezond en leuk... dat wil IEDERE koper. Helemaal de iets onzekere koper. Heb je zo'n dier te koop staan, terecht dat je er dan een flinke prijs voor gaat vragen.
Een paard wat goed bij de beschrijving van TS zal passen, zal zeker 3.000 euro gaan kosten. Maar houdt maar rekening met 5.000 euro. En dan nog gaat het je niet meevallen het juiste paard te vinden. De echt leuke paarden zijn namelijk niet te koop en staan zeer zeker niet op Marktplaats.