Aankoopbedrag paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:44

Ik snap dat een leuk paard vinden in de prijsklasse en flink, gezond en braaf een lastig verhaal wordt.
Maar heb je er wel eens aan gedacht voor jezelf een lijstje te maken met wat voor jou acceptabel is.
Ik noem maar wat, een paard met cornage heeft in principe een "beperking". maar aangezien je geen grote sport ambities hebt zouden jij en het paard daar in de praktijk last van hebben? ik denk het niet namelijk. En dan wordt het paard ineens een stuk goedkoper.
Het is maar een ideetje hoor....

Elisa2

Re: Aankoopbedrag paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:34

Ik vind de hele discussie over paard weg doen naar een goed tehuis voor een appel en een ei heel erg moeilijk;

Ik kan mijzelf namelijk niet voorstellen dat ik een paard, als die niet meer voldoet aan mijn wensen, weg zou doen. Dat maakt dus ook dat ik al helemaal niet kan begrijpen, dat je een dier wat iets mankeert, nog probeert te verkopen voor veel te veel geld. Ik snap het wel, want de verkoper, koopt er weer een nieuw paard van, maar uiteindelijk ga jij als nieuwe eigenaar (als je dus wel zo gek bent om tot het einde ervoor te zorgen) de meeste kosten er aan maken.
Dus eigenlijk vind ik het een paard wegdoen voor niets of weinig helemaal niet zo verkeerd naar een goed tehuis, maar het is in mijn ogen een enorm risico, omdat je tegenwoordig niemand meer op zijn kleur ogen kunt vertrouwen.

Ik moet echt eerst nog een bedrag bij elkaar gaan sparen, zoals ook in de OP vermeld staat, ik wilde echt alleen mijn licht eens opgooien, hoe dat jullie hier nu over denken. Omdat ik dus gewoon veel "kapotte" paarden (en daar wordt het dan nog eerlijk bij vermeld) voor in mijn ogen veel te grote bedragen te koop staan. Of idd de 20 jarigen, waarvan de eigenaar dan roept dat die nog jaren mee kan, maar waar je natuurlijk totaal geen zekerheid bij hebt.

Anoeskalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:59

Je kunt ook eerst bij wat paarden kijken met ervaren mensen die het paard vaak gaan zien.

Dan kun je proefrijden en de waarde inschatten. Is het echt zoveel waard zoals bij de advertentie staat?
Misschien vindt je het geld waard en kun je het misschien lenen voor een tijdje of vaak langs komen.
Een beginnersband met een paard is belangrijk, zodat ze zich thuis voelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:11

ohjajoh6 schreef:
Ik vind de hele discussie over paard weg doen naar een goed tehuis voor een appel en een ei heel erg moeilijk;

Ik kan mijzelf namelijk niet voorstellen dat ik een paard, als die niet meer voldoet aan mijn wensen, weg zou doen. Dat maakt dus ook dat ik al helemaal niet kan begrijpen, dat je een dier wat iets mankeert, nog probeert te verkopen voor veel te veel geld. Ik snap het wel, want de verkoper, koopt er weer een nieuw paard van, maar uiteindelijk ga jij als nieuwe eigenaar (als je dus wel zo gek bent om tot het einde ervoor te zorgen) de meeste kosten er aan maken.
Dus eigenlijk vind ik het een paard wegdoen voor niets of weinig helemaal niet zo verkeerd naar een goed tehuis, maar het is in mijn ogen een enorm risico, omdat je tegenwoordig niemand meer op zijn kleur ogen kunt vertrouwen.

Ik moet echt eerst nog een bedrag bij elkaar gaan sparen, zoals ook in de OP vermeld staat, ik wilde echt alleen mijn licht eens opgooien, hoe dat jullie hier nu over denken. Omdat ik dus gewoon veel "kapotte" paarden (en daar wordt het dan nog eerlijk bij vermeld) voor in mijn ogen veel te grote bedragen te koop staan. Of idd de 20 jarigen, waarvan de eigenaar dan roept dat die nog jaren mee kan, maar waar je natuurlijk totaal geen zekerheid bij hebt.

Ik snap je wel..ik zou zelf ook niet gauw een paard verkopen die wat mankeert. Dan is het of zelf houden of zelf wegbrengen.
Maar een paard kopen, en zeker een ouder paard kopen is altijd een risico he..je kunt wel het ea uitsluiten met keuringen maar voor de rest moet je ook een dosis geluk hebben denk ik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:11

Ik denk dat een jong paard net zoveel risico met zich mee brengt.
Ik heb er al genoeg gezien die onder de 15 afgemaakt moesten worden en daar tegenover staan er misschien 2 die over de 20 waren.

Een vriendin van mij kocht vorig jaar maart een fries en die lag in december dat zelfde jaar s'ochtend dood in de box. Arme beest was net 10 jaar oud.

Het zegt gewoon niks.
Mijn 2 katten zijn ook maar 5 jaar geworden |( . Ze werden ziek en 2 dagen daarna was het over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:14

ohjajoh6 schreef:
Omdat ik dus gewoon veel "kapotte" paarden (en daar wordt het dan nog eerlijk bij vermeld) voor in mijn ogen veel te grote bedragen te koop staan.

Als het om een merrie gaat met een goed papier erbij, kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:33

Heb jij helemaal gelijk in Cowgirl; Mijn meiden zijn dus ook maar 15 en 11 jaar oud geworden.

Dat maakt dus ook dat ik het zo apart vind dat je als verkopende partij durft te zeggen dat een 20 jarige nog jaren mee kan. Of dat een paard met een mankement, zoals bv artrose, nog jaren meegaat en bereden kan worden.
En ik wil best een risico nemen, maar dan betaal ik er geen klap geld eerst nog eens voor, dat steek ik dan wel in de verzorging en da kosten.

Ik ook Babootje, hoewel ik het bij een aantal mankementen eigenlijk ook ronduit dierenbeulerij vind als je daar nog een veulen in gooit.
Maar het staat dus rustig bij de ruinen vermeld, dat het dier in kwestie een goed papier heeft.

Ik heb idd wat rondgekeken en op sommige advertenties gereageerd, maar ik word er ronduit naar van en ben eigenlijk ook veel te bang om toch bij zo een dier te gaan kijken, want ik ben zo om. Ik wil natuurlijk ook veel te graag weer iets om voor te kunnen zorgen, omdat ik mij nu gewoon ontzettend eenzaam voel zonder mijn meiden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:43

Gezondheid is een momentopname.
Kan zo gebeurd met je, dus ook met een dier...
Niemand kan daar garantie op geven of een zinnige uitspraak over doen :n
Hooguit dat je er normaliter van mag uitgaan dat je van een jonger dier langer mag genieten dan van een oudje, maar zekerheid heb je nooit -O-

Heb hier een ruintje van drie die vaker de dierenarts heeft gezien dan twee oudjes bij elkaar die inmiddels tien maal zo oud zijn!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:54

ohjajoh6 schreef:
Ik heb idd wat rondgekeken en op sommige advertenties gereageerd, maar ik word er ronduit naar van en ben eigenlijk ook veel te bang om toch bij zo een dier te gaan kijken, want ik ben zo om. Ik wil natuurlijk ook veel te graag weer iets om voor te kunnen zorgen, omdat ik mij nu gewoon ontzettend eenzaam voel zonder mijn meiden.

:D :D :D Gewoon gaan kijken en iemand meenemen die je voor een impulsaankoop kan behoeden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:57

Gewoon niet gaan kijken voordat je zekerheid hebt dat je het kunt en wilt.
Heb jij niks aan, maar de verkoper ook niet :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:01

Misschien kun je het omdraaien. Bied aan om mee te gaan met mensen die een paard willen kopen en (net zo hard als jij) een paar objectieve ogen nodig hebben om te voorkomen dat ze een impulsaankoop doen. Dan kun jij alvast 'droog oefenen' en leer je ondertussen de markt weer een beetje kennen.
Ik denk dat daar eigenlijk best wel behoefte aan is. Tenzij je daarvoor geen tijd en/of geen energie hebt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:28

Dat is wel een goeie Ibbel, maar ik heb eigenlijk geen netwerk of veel sociale contacten.

Zelf gedaan hoor, zo loopt het nu eenmaal als je zelf ziek bent en al je ziel en zaligheid in je paarden hebt gegooid.

Doe ik ook niet Shirley. Ik geloof dat ik het allemaal nog best helder zie, hoewel... Als ik wel een pak geld in een ouwe sok had gehad, was die impulsaankoop al lang gedaan vermoed ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:33

Shirley schreef:
Gewoon niet gaan kijken voordat je zekerheid hebt dat je het kunt en wilt.
Heb jij niks aan, maar de verkoper ook niet :(:)

Als je veel gaat kijken, dan weet je vaak ook beter wat je wil en wat niet.
Het is wat Ibbel zegt: het is goed de "markt" weer even te leren kennen voordat je een aankoop doet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:35

ohjajoh6 schreef:
Dat is wel een goeie Ibbel, maar ik heb eigenlijk geen netwerk of veel sociale contacten.

Is bokt geen netwerk dan? :+

Topicje openen op bokt of er behoefte aan is? Advertentie zetten op de markt? Gewoon domweg reageren op topics waar mensen aangeven op zoek te zijn naar een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:20

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:41

OJJ! Ik zie je topic bij toeval en ik schrik ook van de prijzen!
Je laatste link ziet er zeker leuk uit!

Nog even sparen!

Top dat je een doel hebt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:35

ohjajoh6 schreef:
Elisa2 schreef:

Zo chips met dipsaus, die zijn leuk! En betaalbaar zo te zien, wel jammer dat ze aan de andere kant van Duitsland wonen. En dat ik nu dus nog geen geld heb, anders was ik serieus op pad gegaan!

Dat zijn tenminste nog paarden!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:58

Elisa2 schreef:

Het lijkt wel familie van mijn paard.

Denk dat je heus wel wat kan vinden in die prijsklasse maar dat het ook een kwestie van geluk hebben is.
Zou ik de mijne nu verkopen zou mijn vraagprijs ook zo incl alles tussen de 2500 en 3000 zijn. Voor mij is ze de wereld waard maar verder heeft ze niks bijzonders.
Geen interessant bloed en geen wedstrijdniveau. Wel een braaf recreatiepaard wat ook dressuurmatig wat kan.
Zo zullen er vast en zeker meer rond lopen.
Ik denk dat je doel wel haalbaar is voor dat bedrag maar dat het wel flink zoeken tegen die tijd zal zijn.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:48

Dees schreef:
Prijzen van paarden zijn aan het stijgen.
Dat heeft te maken met schaarste op de markt. Er is een aantal jaren relatief weinig gefokt en dat zie je nu terug in het geringe aanbod in jonge rijpaarden.

Maar: flink, braaf, gezond en leuk... dat wil IEDERE koper. Helemaal de iets onzekere koper. Heb je zo'n dier te koop staan, terecht dat je er dan een flinke prijs voor gaat vragen.

Een paard wat goed bij de beschrijving van TS zal passen, zal zeker 3.000 euro gaan kosten. Maar houdt maar rekening met 5.000 euro. En dan nog gaat het je niet meevallen het juiste paard te vinden. De echt leuke paarden zijn namelijk niet te koop en staan zeer zeker niet op Marktplaats.

In dat laatste heb je zeker geen gelijk. Er staan ontzettend leuke paarden op marktplaats. Misschien niet het soort paarden waar jij naar op zoek zou zijn maar er staan zat paarden op marktplaats die voldoen aan de beschrijving van TS. Misschien niet voor 1500 maar ze staan er zeker weten. :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:53

Leuk dier in die laatste link TS! En ook nog eens voor een hele leuke prijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:59

:7 :j vind ik dus ook. Maar ik heb al besloten voor mijzelf dat als ik een bedrag bij elkaar heb gespaard, ik dan gewoon jullie hulp weer inroep, als dat mag?

En dat ik voor nu maar even moet stoppen met deze masochistische neiging tot zelfkwelling.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:02

Ik vind het wel leuk om tegen die tijd met je mee te denken, dus ik zou zeggen maak maar weer gewoon een topic aan. Voor nu inderdaad eerst maar even sparen, dus de zoektocht nog maar even staken, ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:07

Het paard wat ik net heb verkocht, past volgens mij helemaal bij jouw lijstje, TS. Alleen misschien de leeftijd. Maar verder. Succes met sparen en ben ook erg benieuwd wat je tegen die tijd gaat kopen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:24

Absoluut!
Jij verdient een leuk paard en ieder paard mag blij zijn met jou!