Paarden en relatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:46

Lusitana schreef:
Als er werkelijk sprake was van liefde, volgde ze hem zonder nadenken over de hele wereld.

Ehm... dat lijkt me nou niet zo heel verstandig. Even nadenken in alle romantiek, wat is daar verkeerd aan?
Ik denk zelf dat het hier niet zo de issue is of je paarden aan huis gaat houden of in pension, beide kosten linksom of rechtsom tijd en geld. En van op welke plaats paard en relatie komt vind ik echt afschuwelijke vergelijkingen. Het kan prima samengaan, ook als het zijn hobby niet is. Maar dat hij geen passie heeft voor iets (hobby, bezigheid in vrije tijd) dat zou me zorgen baren.

"Op weekend met vriendinnen om te gaan paardrijden is bijvoorbeeld ook uit den boze. "
Bedoel je daarmee een heel weekend weg en dat dat niet kan, 1 of 2x per jaar? Dat dat dus gewoon niet mag van hem? Dat zou voor mij wel de limit zijn. Het lijkt mij een heel moeilijke relatie zo... Stel jezelf de vraag of je zo wilt leven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:46

finnens schreef:
Nou ik denk dat vrij veel mensen hun familie boven hun vriend verkiezen en dat lijkt me ook niet heel vreemd. Dat betekend niet dat er geen liefde is hoor :') ik vind mijn vriend geweldig maar als ik er voor moet kiezen om in Nederland bij mn familie te blijven of in Australië met alleen mn vriend is de keus snel gemaakt ook al is het geen makkelijke

Nou sorry, maar als ik van iemand houd kan mijn familie de pot op. Ik moet met die persoon mijn leven opbouwen, dat heb ik met de familie al gedaan.
Wat is er zo belangrijk aan familie dat je er niet uit de buurt kan wonen? Ik begrijp dat echt niet. Helemaal niet in een tijd met internet en vliegtuigen.

Maar goed, jij zou voor jezelf kiezen en dat is okee want daarmee voorkom je gewoon de eeuwige verwijten en dat is feitelijk ook wat hier gezegd wordt, kies voor jezelf als je er samen niet goed uitkomt.

@stefje, dat was alleen een reactie op het feit zij hem nou ook niet helemaal vrijlaat in zijn droom uit laten komen. een en ander moet je in context zien.
Wat de rest betreft, kijk eens naar eerdere posts van mij in dit topic. Ik heb ook nl ook gezegd dat het niet gaat werken als iemand tégen je hobby is(en/of controle wil uitoefenen).
Ik krijg het idee dat de basis nogal wankel is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:52

Ik wilde ook altijd een paard aan huis. En ben daar helemaal van terug gekomen. Er kruipt heel veel geld tijd en werk in. Alles komt op je eigen nek en je hebt nooit een alternatief.
Maar ik heb inmiddels 3 paarden. die staan op een doe het zelf stal. 2 ervan op een locatie samen met ene paard van iemand anders. 24 op 7 buiten, alle verzorging voor ons. Mijn twenter bij mijn vriendin aan haar bedrijf. Verzorging delen we een beetje en regel ik zo dat ik 1 a 2 dagen per week niet hoef.
Zijn er fundamentele problemen dan is dat voor de staleigenaar. Meer luxe (piste, wasplaatsen) dan ik aan huis kan betalen. Altijd toezicht.

Mijn vriend heeft niks met paarden. Komt soms wel eens mee voor mannenklusjes (gaten boren, dingen herstellen) en helpt soms eens kwa vervoer. Voor de rest geen interesse.
We storten beide een bepaald bedrag op een gezamenlijke rekening, van de rest betalen we onze hobby's. Geen verantwoording af te leggen, geen geze*k over hoeveel alles kost.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Paarden en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:15

Je moet het even omdenken :D

1: Vriendlief mag een dikke bak van een auto rijden.
2: Vriendlief mag een quad aanschaffen, ideaal voor bak en wei slepen.
3: Jij zeurt niet als hij met vrienden iets gaat doen, jullie hebben allebei je eigen hobby's.
4: Jij blijft topfit van al dat stallen uitmesten.

En zo valt er nog wel wat te bedenken. :+
Maar ik kan me voorstellen dat aan huis voor iemand die er echt iets tegen heeft lastig is. Misschien moet je dan als compromis in pension doen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:34

Zo geweldig als Veel mensen het zien is aan huis ook niet altijd hoor. Heb mn paarden 6 jaar aan laten staan, ze staan nu volpension. Echt heerlijk. Denk niet dat ik terug zou willen naar aan huis.. maar dat is ook weer per persoon verschillend en moet je ervaren. Vond de winters vooral lastig als je in het donker pas thuis komt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:37

Ik ben heel blij dat ik niet hoef te reizen om mijn paard te zien en ik ben heel blij dat ik haar iedere dag zie. Er zit niemand anders met zijn tengels aan en alles is afgestemd op mijn wensen. Aan huis? Ik vind het fantastisch. Veel werk? Mwoah, best te overzien. Ik ben geen uren en uren kwijt. En dus genoeg uren over voor mijn wederhelft :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:33

Qimm schreef:
Ik ben heel blij dat ik niet hoef te reizen om mijn paard te zien en ik ben heel blij dat ik haar iedere dag zie. Er zit niemand anders met zijn tengels aan en alles is afgestemd op mijn wensen. Aan huis? Ik vind het fantastisch. Veel werk? Mwoah, best te overzien. Ik ben geen uren en uren kwijt. En dus genoeg uren over voor mijn wederhelft :D

Precies dit geldt ook voor mij. Het is een 'way of life' dat vind ik wel, maar het hele buitenleven en paarden erbij, zou niet anders willen (hoe ik soms ook wel eens mopper op onkruid en slecht weer en reparaties enzo). Ik denk dat de vriend van TS ook misschien niet goed kan inschatten hoe het zou zijn en daarom zo'n aversie heeft. Maar: 4 a 5 uur met mijn paard bezig zijn, zoals TS in de OP beschrijft, kan me voorstellen dat haar vriend dan denkt 'help wat kost dat een tijd zeg zo' n hobby'. Wandelen is bij mij gedaan in een uurtje, rijden deed ik toen ik nog voluit reed in 1,5 uur (met alles erbij, dus de tijd dat ik het huis uit was). De tijd met je paard (thuis) heb je ook bij voeren paar x daags enzo. Daarnaast natuurlijk klus(sen/jes) enzo, maar die kan je plannen op momenten dat je relatie dat ook beter uitkomt.

TS: ik vraag me af of je vriend wel wil buitenwonen? Want ook zonder paarden aan huis is dat algauw meer werk dan in een straat (maar ook genieten :-) ).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:26

Ik heb ze ook aan huis en zeeën van tijd, maar ik moet er toch echt geen vent bij.
Maar het zou prima kunnen.
Maar zodra zo´n man dan zijn mond open gaat trekken, dag in dag uit over hoe erg het het allemaal is, is de lol er snel af. Je moet echt een man hebben die zich er of niet mee bemoeid of het allemaal prima vind en als je er een hebt die zich zelfs positief er mee bemoeid is het helemaal mooi.

Ik vrees dat TS het risico loopt op het eerste, daar hij nu al bezwaren heeft zonder paarden aan huis, maar dat kan ze zelf het beste inschatten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:40

Ik verwacht ook dat hij zich liever in een woonwijk ziet wonen. Tja, buitenaf is sociaal heel anders en je hebt er überhaupt meer werk mee dan met je postzegeltuin (bij wijze van spreken).
Maar dan pas je niet bij elkaar, of hij is ongelukkig met de woonsituatie, of jij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:56

Lusitana schreef:
Ik vrees dat TS het risico loopt op het eerste, daar hij nu al bezwaren heeft zonder paarden aan huis, maar dat kan ze zelf het beste inschatten.

Zoals je, we, al eerder opmerkten is een paard aan huis een keuze voor een leefstijl. EEn leefstijl voor BEIDEN. Indien daar een partner niet achter staat werkt het niet.
Beiden hebben evenveel vrijheid van beslissing en dezelfde beperking; de vrijheid van de ander. Net bij een keuze als deze is dat tweede van toepassing.
Je mag niet kiezen de ander met een paard aan huis op de zadelen omdat het consequenties voor diens vrijheid heeft.
Dan is het maar net wat je hoogste prioriteit heeft.

Wij hebben 6 paarden aan huis en dat heeft GROTE consquenties voor ons leven. Het bepaalt in hoge mate onze vrijheid om samen weg te gaan en als de ene weg is, heeft de ander automatisch de zorg.
Ook heeft het relatief frequenter alleen weg gaan (potentieel) consequenties waar je vooraf rekening mee moet houden.
Dat kan je niet zonder wederzijdse motivatie duurzaam opgrengen en al helemaal niet als de ene er eigenlijk niet achter staat. Dat mag je die ander dan niet aandoen. Een paard op pension is dan een veel betere oplossing wanneer de relatie, je partner, belangrijk voor je is.

Wanneer je al paarden aan huis HEBT, dan is de situatie heel anders. Dan kiest de ander voor een bestaande situatie of niet. Take it or leave it.
Wanneer je in een bestaande relatie TIOLI roept en paarden aan huis zet, dan geef je blijkbaar niet veel om je partner en die weet dat dan ook gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:18

Je kan het ook nog anders aanpakken: je vriend zoekt een job waarvoor hij naar het buitenland kan/moet, maar wel bij jou in Nederland blijft wonen. Qua onkosten kan je het doen zoals Duhelo: je betaalt beide een vast bedrag op een gemeenschappelijke rekening voor de gezamenlijke kosten, en wat over blijft van je loon kan je dan vrij besteden: sparen, aan je hobby, extra opleiding, noem maar op.

Op dit moment is mijn relatie zoals bovenstaande. Mijn vriend is gemiddeld 6 maanden/jaar in het buitenland in periodes van 6 weken. Ik heb een goedbetaalde, deeltijdse job dicht bij huis. Hij kan zijn ambitie kwijt in zijn werk en doorgroeien, en ik kan dat ook in mijn job. Doordat ik deeltijds werk kan ik vaak overdag naar de paarden. Dat zorgt ervoor dat we 's avonds en in het weekend tijd genoeg met elkaar kunnen doorbrengen. We dragen allebei ons steentje bij aan de gemeenschappelijke kosten en doen met de rest van ons loon waar we zin in hebben, bij wijze van spreken.

Tussen maart en september/oktober heb ik de paarden op mijn eigen stukjes weiland rondlopen, die liggen ongeveer 10-15km van huis. Hoezeer ik ook merk dat de paarden genieten van 24/7 buiten met maatjes, het is immens tijdrovend en arbeidsintensief. Verkijk je daar alsjeblieft niet op. Ik heb een verzorgster die wel eens overneemt als ik op vakantie ga of ziek zou zijn, maar dat geldt andersom ook. Ik kan me voorstellen dat je vriend het niet ziet zitten dat er misschien een vreemde over je erf rond gaat lopen als jullie er niet zijn. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren altijd op een doe het zelf stal gestaan. Leuk, maar alweer, het is best intensief. Hooi zoeken en aankopen, ophalen of laten leveren. Idem met stro/vlas en krachtvoer. Dagelijks je stallen mesten, paarden binnen- en buitenzetten, dekens wisselen indien nodig. Met mijn viespeuken en 3 ruime stallen was ik daar al snel een uur aan kwijt. Dan nog 2x 30min verplaatsing, en je zit aan 2u/dag en dan moet je nog je paard trainen. Je kan geen dag overslaan, je moet door weer en wind, sneeuw, ijzel, bijtende kou, op je vrije dag, tijdens de feestdagen...

Voor komende winter heb ik terug volpension geregeld op stal. Hoe graag ik ook met de paarden bezig ben, het geeft me meer ruimte. Geen constante zorgen meer, gewoon naar stal, prullen, tutten, rijden en genieten. Kan ik een dagje niet, dan zorgt de stalbaas wel voor hun natjes en droogjes. Ben ik ziek? No stress. Onverwacht weekendje weg? Gaan.

En nog een laatste: soms is je paard op volpension goedkoper dan het zelf doen aan huis ;) Hier is hooi lastig te vinden door de vele regen de voorbije maanden. De stalbaas kan er een stuk goedkoper aan geraken + veel meer opslaan dan ik dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:34

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:

Zoals je, we, al eerder opmerkten is een paard aan huis een keuze voor een leefstijl. EEn leefstijl voor BEIDEN. Indien daar een partner niet achter staat werkt het niet.
Beiden hebben evenveel vrijheid van beslissing en dezelfde beperking; de vrijheid van de ander. Net bij een keuze als deze is dat tweede van toepassing.
Je mag niet kiezen de ander met een paard aan huis op de zadelen omdat het consequenties voor diens vrijheid heeft.
Dan is het maar net wat je hoogste prioriteit heeft.

Wij hebben 6 paarden aan huis en dat heeft GROTE consquenties voor ons leven. Het bepaalt in hoge mate onze vrijheid om samen weg te gaan en als de ene weg is, heeft de ander automatisch de zorg.
Ook heeft het relatief frequenter alleen weg gaan (potentieel) consequenties waar je vooraf rekening mee moet houden.
Dat kan je niet zonder wederzijdse motivatie duurzaam opgrengen en al helemaal niet als de ene er eigenlijk niet achter staat. Dat mag je die ander dan niet aandoen. Een paard op pension is dan een veel betere oplossing wanneer de relatie, je partner, belangrijk voor je is.

Wanneer je al paarden aan huis HEBT, dan is de situatie heel anders. Dan kiest de ander voor een bestaande situatie of niet. Take it or leave it.
Wanneer je in een bestaande relatie TIOLI roept en paarden aan huis zet, dan geef je blijkbaar niet veel om je partner en die weet dat dan ook gelijk.

Of zoals ik al zei: Als je grote droom is om een paard aan huis te hebben en de amder heeft weer een andere grote droom en beiden willen het niet hebben van elkaar... misschien moet je dan na gaan denken of je wel gelukkig zal worden met elkaar als je nooit die dromen kan verwezelijken. Voor sommigen is een paard aan huis een levensstijl, voor anderen is dat een grote droom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:47

Je kan ook beiden wat water bij de wijn doen. Zij een verzorgpaard, leasepaard of eigen paard maar dan niet aan huis, wel in pension. Hij een job met internationale werkmomenten of contacten, maar waarbij een verhuis naar het buitenland niet hoeft.

Of verhuizen naar de duitse of belgische grens met plek voor paarden. Beiden ook buitenland en alsnog paard aan huis :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:53

Varekaj schreef:
Je kan ook beiden wat water bij de wijn doen.

Inderdaad.
Kwestie van prioriteiten, keuzes en consequenties accepteren.
Niet alles kan, niet alles kan met iedereen en alles heeft consequenties.
Paarden aan huis is zoals Lusitana als schreef ook imo heel goed vergelijkbaar met kinderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:33

als het vergelijkbaar is met kinderen waarom doet iedereen dan zo onnozel als TS daarop liever geen water bij de wijn wil doen. Met kinderen zegt toch ook niemand "joh dan doe je maar geen kinderen". Dan zegt men gewoon "dan zoek je iemand die ook kinderen wil."

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:05

Ayasha schreef:
als het vergelijkbaar is met kinderen waarom doet iedereen dan zo onnozel als TS daarop liever geen water bij de wijn wil doen. Met kinderen zegt toch ook niemand "joh dan doe je maar geen kinderen". Dan zegt men gewoon "dan zoek je iemand die ook kinderen wil."

Is net als met hond in huis. Dat begrijpt ook een ieder hier wel met gezond verstand.
Ben het niet helemaal eens met jouw opmerking over iedereen onnozel trouwens; er zijn verheugend veel verstandige, relativerende opmerkingen.

Voor MIJ is het helder mbt paarden, honden, samenwonen t/m buitenland. Ik woon al jaaaaaren duurzaam samen, met paarden aan huis in het buitenland tenslotte ;)

Gooi belangrijke levenspunten op tafel VOOR je emotioneel investeert.*
Dat betreft van hoe je wil samenleven, wel/niet naar het buitenland emigreren, wel/geen kinderwens, tot wel/geen paarden aan huis EN dat niets voor altijd is, verandering een zekerheid DUS je spreekt laagdrempelige besprekbaarheid zonder waardeoordeoordelen af.

*Oh, let wel; uiteraard alleen wanner je een lief identificeert als potentieel voor duurzaam.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:10

Als een paard belangrijker voor je is dan de wens van je partner en als beide er geen compromis over willen sluiten (bv verzorgpaard), dan zou ik fijn paard aanschaffen en relatie verbreken. En wie weet kom je ooit een paardenfan tegen.
(En vul gerust ook kind, kat of hond in op die plek)

Maar.... Zie je wel degelijk een toekomst met deze jongen, dan zou ik zeker adviseren om kijken of een compromis mogelijk is. Er zitten 2 mensen in de relatie, dus puur en alleen je eigen plan trekken en denken 'ik ik ik' komt een relatie niet ten goede. Goede nieuws is wel dat je als single gewoon wel lekker 'ik ik ik' kan doen, al koop je 10 paarden haha. Maar idd water bij de wijn doen dus als de relatie voor jou toekomstmateriaal is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:18

Ayasha schreef:

Doet iedereen dat? Ik zie een groot deel mensen die suggereert dat het aanhouden van de relatie misschien niet de beste oplossing is als ze de paarden aan huis belangrijk vindt.

Ik vergelijk trouwens met nemen van pleegkinderen. Je kúnt ze "weg doen" als het nodig is en ze waren ook niet al aanwezig.

Overigens is er ook iets te zeggen van "dan doe je geen kinderen" in bepaalde omstandigheden. Wat ook daar kun je uit komen als stel. Bv als je onvruchtbaar blijkt, moet je dan aan de weg beginnen om alsnog te proberen, of niet.

Een en ander hangt gewoon heel sterk af van de bestaande dynamiek in het stel.
Soms is het heel gewoon dat een de baas is en de ander volgt en zijn ze daar gelukkig in en soms zorgt het voor mateloze irritatie als een de baas wil zijn, maar komt men steeds tot een compromis of oplossing en soms is het reden voor een breuk.
We kunnen van buitenaf niet zo goed zien wat het beste is, dus alleen maar allerlei dingen opperen waar men zelf maar uit moet halen wat toepasbaar en haalbaar is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:19

Huertecilla schreef:
Is net als met hond in huis. Dat begrijpt ook een ieder hier wel met gezond verstand.
Ben het niet helemaal eens met jouw opmerking over iedereen onnozel trouwens; er zijn verheugend veel verstandige, relativerende opmerkingen.

Voor MIJ is het helder mbt paarden, honden, samenwonen t/m buitenland. Ik woon al jaaaaaren duurzaam samen, met paarden aan huis in het buitenland tenslotte ;)

Gooi belangrijke levenspunten op tafel VOOR je emotioneel investeert.*
Dat betreft van hoe je wil samenleven, wel/niet naar het buitenland emigreren, wel/geen kinderwens, tot wel/geen paarden aan huis EN dat niets voor altijd is, verandering een zekerheid DUS je spreekt laagdrempelige besprekbaarheid zonder waardeoordeoordelen af.

*Oh, let wel; uiteraard alleen wanner je een lief identificeert als potentieel voor duurzaam.

Iedereen was inderdaad de verkeerde woordkeuze. Vervang dat door "veel" als het nog kan. Mijn excuses.

Een intense wens is een intense wens. Ik; gelukkig kindervrij, vind paarden veel en veel belangrijker dan kinderen krijgen. Alles valt en staat met hoe intens/groot de droom van TS is wb paarden. In welke mate het niet uit komen van die droom/wens haar levensgeluk zou beïnvloeden. In tegenstelling tot het populaire gedachten-goed zijn niet alleen kinderen bepalend voor levensgeluk. Voor mij zou een relatie met iemand die zo reageerd op paarden niet werken. Dan mag ik nog zoveel van hem houden/zo verliefd zijn, dan gaan we elkaar ongelukkig maken. (zeker als hij ook nog naar het buitenland wil) maar ik vind het ook verkeerd van TS dat zij hem "hier gehouden heeft". Als jullie wensen zo ver van elkaar af liggen laat je elkaar vrij... Dan ontneem je elkaar niet van alles (want dat is wat hier gebeurt, nu al. Ze moeten nog beginnen.) en dat gaat mis. Hoe dan ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:24

Dat geloof ik dus ook, heb ik al eerder aangegeven. Dus waarom op een zinkend schip blijven als je zoveel gelukkiger kan worden zonder dat je verantwoording af hoeft te leggen over de tijd en liefde die je geeft aan je paarden?
Voor mij zou de keuze ook niet zo moeilijk zijn. Maar veel mensen hebben best moeite met het wegdoen van het onbekende en de sprong in het diepe en blijven lang aanhouden tot het (soms buiten hen om) alsnog kapot gaat en dan is het verdriet vaak tig keer groter omdat je het dan niet wilde, maar het je overkwam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:32

Ayasha schreef:
Als jullie wensen zo ver van elkaar af liggen laat je elkaar vrij...

_/-\o_

Even nog, zonder kritiek!
Je schrijft 'laat elkaar vrij' .
Dat is heel normaal taalgebruik maar als je erover nadenkt, helemaal incorrect natuurlijk:
We ZIJN vrij en niemand kan ons vrij LATEN omdat niemand het recht heeft die vrijheid te beperken. Afgezien van de Staat dan, want we zijn eigendom daarvan, maar dat is een ander punt en hier off topic.

Dat vrij laten, onze vrijheid is een punt waar we vaak veel te makkelijk over vergeten na te denken. Bv met beslissingen welke consequenties voor onze partner of anderen hebben, zonder dat die daar inspraak in hebben. Dat overlapt het 'vrij laten'.
De wens paarden aan huis te hebben is een goed voorbeeld. Het vrij elkaar laten en de ander consequenties opleggen overlappen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:39

Huertecilla, het elkaar vrijlaten komt van elkaar vrijlaten in keuzes, maar is in de loop der jaren en zelfstandig begrip geworden, dat niets met vrijlaten als tegenover gevangennemen te maken heeft.

Men bedoelt (en zegt) ook wel loslaten als tegenovergestelde van aan elkaar hechten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:50

Lusitana schreef:
Huertecilla, het elkaar vrijlaten komt van elkaar vrijlaten in keuzes, maar is in de loop der jaren en zelfstandig begrip geworden, dat niets met vrijlaten als tegenover gevangennemen te maken heeft.

Men bedoelt (en zegt) ook wel loslaten als tegenovergestelde van aan elkaar hechten.

Taal is heel krachtig en leidt makkelijk tot begripsverarring. Het is imo een goede zaak om af en toe eens te kijken naar wat we zeggen versus bedoelen en wat de valkuilen mbt aannames door invullen van betekenis zijn.

Dat geldt bv ook voor 'mijn vriend' of 'mijn man/vrouw'. Dat bezittelijk voornaamwoord leidt tot een hoop verwarring over vermeende rechten. Waar jij en ik wonen leidt dat tot huishoudelijk geweld.
Ban dat woordgebruik en je bent fundementeel op weg naar het bannen van het waanidee.

'Vrij laten' is inderdaad nornaal, algemeen spraakgebruik doch let op; dat ook heeft een valkuil.

Hier op Bokt kan je legio voorbeelden vinden. Kijk naar draden over 'hoe vrij laat jij jouw vriend'. en de begripsverwarring voortvloeiend uit/ geillustreerd door dit woordgenbruik is imo glashelder.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:12

Gaat bij huishoudelijk geweld de stofzuiger op de vuist met de dweil? :Y)

Sorry flauw grapje hihi

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:12

IMO is "laat elkaar vrij" een prima woordkeuze in deze. Ze hebben allebei dromen moeten opgeven om bij elkaar te zijn. Dat noem ik geen vrije mensen meer.