Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:18

Aan bijrijders die denken zelf een topruiter te zijn,terwijl zij vinden dat de eigenaar is om stal werk te doen,terwijl zij voor het rijden zijn,en dan ook niet eens betalen omdat ze op stal zouden helpen wat ze dus nooit doen,zodoende mee gestopt met die bijrijdsters.

Jorex

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:17

Dat ik nergens in de buurt spullen vind voor mijn pony's. Ze hebben maat minishet..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:28

Jessix schreef:
Ik word moe van mensen. :')

Gelukkig heb ik mijn paarden altijd al aan huis gehad, dus heb weinig met ze te maken. Maar als ik er al eens op een stal of manege kom ben ik altijd blij dat ik er zo weer weg ben! Ik zou daar niet tussen passen...

_/-\o_
Hier idem :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:42

leanR schreef:
Mensen die niet openstaan voor andere manieren/ideeën/kennis en geen respect hebben voor elkaar of voor hun paarden. :wave:

Dit. En dan kun je denken: trek het je niet aan maar op het moment dat iemand uit eigen beweging en zonder mijn toestemming mijn paarden denkt te kunnen gaan verzorgen trek ik mij dat wel degelijk aan.

En ik word ook heel moe van pensionstallen. Af en toe ben ik wel eens op een pensionstal, op bezoek bij iemand die daar met een paard staat ofzo. En ik ben dan altijd even extra blij en dankbaar dat ik het allemaal zelf kan regelen. Ondanks mijn hardnekkige penny :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:48

Ik vind af en toe de sfeer op wedstrijden echt verschrikkelijk.. Hoe mensen zich naar elkaar gedragen kan naar mijn mening echt niet. Maargoed, ik vind de sfeer op wedstrijden vaak wel gewoon leuk hoor!
En zoals al eerder werd genoemd kan ik er ook slecht tegen dat mensen niet open staan voor andere ideeën dan de ideeën die zij zelf hebben.

Eigenlijk heb ik er dan nog wel eentje, ik kan niet tegen mensen die alleen met mooi weer naar hun paard gaan. Sorry maar ook als het regent/sneeuwt etc. heeft een paard gewoon zijn verzorging en beweging nodig.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:56

slecht gereden paarden die daar duidelijk onder lijden! Vreselijk. Helaas is het vaak uit onkunde niet uit onwil. maar dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:04

ikke schreef:
Picasso schreef:
In sommige gevallen schort er weldegelijk iets aan het beleid Ikke.

Jawel, maar het is dus niet per se zo dat groot verloop = slecht beleid.

Dat bedoel ik ook niet, misschien omschreef ik het niet duidelijk genoeg. Ik ken een stal waar meerdere mensen vertrekken om min of meer dezelfde reden en dat heeft te maken met stalbeleid. Als dat herhaaldelijk voorkomt, dan moet je jezelf als pensioneigenaar afvragen of er niet iets veranderd moet worden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:16

Ja of de plank voor je hoofd koesteren. Blijkbaar gebeurt er nu dat laatste, blij dat ik daar niet moe van word

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:23

Dat veel paarden direct worden ingereden zodra ze 3 jaar zijn. "Maar ik zit er maar 2x per week een kwartiertje op." Heb gewoon geduld tot je paard fatsoenlijk is uitgegroeid (én er mentaal aan toe is).

En dat het in paardenland vaak om presteren gaat zonder dat er wordt gekeken naar de natuurlijke behoeften van een paard.

En dat er onder een bepaald slag paardenvolk altijd vergeleken wordt en op je neergekeken wordt als je bijv. met rubberen laarzen rondloopt of geen KWPN'er hebt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:29

meerkoet schreef:
Aan bijrijders die denken zelf een topruiter te zijn,terwijl zij vinden dat de eigenaar is om stal werk te doen,terwijl zij voor het rijden zijn,en dan ook niet eens betalen omdat ze op stal zouden helpen wat ze dus nooit doen,zodoende mee gestopt met die bijrijdsters.

Ik denk dat ze bij mij juist blij zijn.. Doe vaak klusjes zonder dat het gevraagd wordt. Is ook maar net of ik tijd heb etc. En ook een beetje aan het weer.. Want stro uit de paddock halen terwijl de paddock onder water staat.. Hoef ook weer geen hele dag bezig te zijn.. :+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:31

Eigenaren die hun bijrijders als stront behandelen en er zelf eigenlijk weinig van begrijpen!!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:32

ik erger me altijd aan mensen die zich met andermans paarden gaan bemoeien. Niet iedereen is een top amazone en iedereen doet het goed op zn eigen manier vind ik. Gelukkig staan mijn bijrijdpaardjes op een doe-het-zelf stal waar niemand zich ongevraagd met elkaar bemoeit. iedereen wil elkaar wel helpen en tips geven maar er zijn gelukkig op dit moment geen betweters op stal :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:41

Koninginnen als stalgenoten... Wat een k*t wijven heb je toch

Ik wordt geloof ik vaak gezien als zo'n bemoeial. En dat heb ik zelf helemaal niet in de gaten. Het is gewoon een overdreven hulpvaardigheid die me parten speelt. En als de ander dan zegt; Maar ik wil het zo" dan heb ik daar helemaal geen problemen mee. Maar vaak doen/durven mensen dat niet en dan krijg je dus scheve gezichten, moeheid en roddel.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:52

De afgunst die je te horen krijgt als je paard niet presteert zoals je graag zou willen, maar wel een heel mooi paard bij je hebben.

Bv: Je hebt zeker niet voldoende geoefend! Terwijl ik drie keer daar was geweest om te oefenen.

Er niet bij horen als je geen eigen paard bezit. Dat soort dingen stoort mij enorm! Dan wil ik er ook niet meer bij horen ook al heb ik mijn eigen paard! Die heb ik nu dus wel!

Die modeshows die gecreëerd worden door de commercie. Alles in dezelfde kleur. Kan mij niet schelen bv blauw en rood te combineren. Maar als je het niet doet wordt er alweer op je neer gekeken. Ik vind het leuk alles in dezelfde kleur maar als het een keertje niet zo is is iemand er voor mij niets minder om.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:57

Wat mij vooral irriteert zijn de mensen die denken alles beter te weten of mensen (met name op wedstrijd) die denken een streepje voor te hebben. Dat maakt de sfeer er niet beter op.

Wat mij ook stoort zijn mensen die tijdens de (groeps)les steeds het paard de schuld geven als het niet goed gaat en niets van hun instructeur aannemen.

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:02

Het ironische van dit topic is, dat wij moeite hebben in het accepteren van elkaar en onze gemeenschappelijk hobby een kudde dier is en juist floreert met aantallen bij elkaar. Bruin naast schimmel, klein naast groot, mooi naast aftands. En als er mot is, valt er een rake klap en daarna is er weer vree. Kan ik persoonlijk nog veel van leren.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:08

Stalgenoten en medepaardenliefhebbers die denken dat zij alles beter weten en dat eeuwige geroddel over andere mensen. Je maakt het elk jaar wel een aantal keer mee.

Dames en heren die vinden dat hun paarden beter af zijn in een stal dan op een weiland of paddock, met het verhaal dat de paarden het helemaal niet erg vinden om op stal te staan. Voorbeelden genoeg inmiddels.

Elkaar niets gunnen, maar dan ook echt niets. Geen rekening met elkaar houden.

Paarden die continue met een slof in elkaar getrokken worden,
De zweep heel goed weten te gebruiken, rukken in de mond en kapot prikken met de sporen en dan roepen dat het paard moedwillig dingen doet terwijl daarna blijkt het paard finaal kapot is van binnen.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:15

Dat mensen hun manier van paarden houden/rijden als de enige goede manier zien.
Terwijl er vele manieren zijn om leuk met een paard om te gaan en dat ieder het doet op een manier waarvan hij/zij denkt dat het goed is voor het paard.
Laat iedereen in zijn/haar waarde en respecteer elkaars manier van paarden houden!

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:17

Fennadev schreef:
Dat ik nergens in de buurt spullen vind voor mijn pony's. Ze hebben maat minishet..

Mijn bijrijdpaard heeft een énorm hoofd... Maatje XXL... Ook niet veel spullen voor.
(Nou hoef ik het niet te kopen, maar ik hoor de eigenaren er over)

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:23

Dat sportpaarden blijkbaar vrij makkelijk te "vervangen" zijn als ze niet meer goed genoeg presteren op het (hoge) niveau van de ruiter.

Dat hoeft natuurlijk niet voor alle wedstrijdruiters te gelden, maar jammer genoeg is dit wat ik in mijn omgeving heb gemerkt -O-

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:13

Ik ben zelf een gevoelig iemand die me heel snel iets aan trekt als er commentaar komt.
Al dan niet goed bedoelt, gewoon het punt van weer commentaar is voor mij al teveel :o

Ik ben niet het type dat met de rest meeloopt maar toch kunnen veel mensen die het wel doen
mij onzeker laten voelen en laten piekeren of ik wel goed bezig ben.

Ik heb mijn paarden aan huis staan en geen kat die komt kijken maar toch...

Heb met mijn pony in de LRV ponyclub gereden.
Een pony zonder basis, geen dure lessen, niet iedere week veel gereden.
Maar een pony met een hart van goud die altijd door het vuur ging voor mij!
Zonder lessen altijd foutloos rond geraken op jumping terwijl de rest maar volop leste en meer problemen hadden.
En dan die afgunst dan, mijn pony en mij afbreken tot op de grond en dergelijke.
Diep triest, reden dat ik nu ook niet meer goed met anderen durf samen te rijden -O-

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:54

Mensen die een pony of paard vermenselijken of denken dat ze van porselein zijn. Zo van cmon t zijn dieren, ze sprokkelen hun eigen eten bij elkaar knokken voor de rangorde worden aangevallen door wilde beesten (in amerika) en sommige mensen huilen al als hun paard in de regen staat. Of er weining gras op de wei staat. _O- :r

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:57

0407Tamar schreef:
Mensen die een pony of paard vermenselijken of denken dat ze van porselein zijn. Zo van cmon t zijn dieren, ze sprokkelen hun eigen eten bij elkaar knokken voor de rangorde worden aangevallen door wilde beesten (in amerika) en sommige mensen huilen al als hun paard in de regen staat. Of er weining gras op de wei staat. _O- :r

Hier worden paarden ook aangevallen door wilde beesten hoor.. Vliegjes.. Muggen.. :+

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:00

- Mensen die op iedereen neerkijken of meteen een oordeel klaar hebben als het een keer niet zo lekker gaat op wedstrijd. Ik was bijvoorbeeld een keer uitgebeld met mijn paard op de laatste hindernis 3x gestopt. Dat kwam omdat ik zo erg buikpijn had dat ik niet kon rijden. Tja maandelijkse struggle :') mijn moeder had het gefilmd en toen ik het terug keek hoorde ik "Als je B nog niet eens kan uitrijden met zo'n kant en klaar paard moet je BB gaan springen" nou whut xD
- Mensen die denken dat een scherp bit en slofteugel alles oplossen. Bij goed gebruik ja dan kan het wat oplossen, maar als je simpel weg maar wat doet niet.
- Mensen die hun paard over vragen

En ik erger me nog aan veel meer mensen maar dat zit nou eenmaal in mijn aard :+

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:16

puppy1128 schreef:
0407Tamar schreef:

Hier worden paarden ook aangevallen door wilde beesten hoor.. Vliegjes.. Muggen.. :+

Wahahaha ohjaa heeeel gevaarlijk. Pas op straks krijgen ze bultjes!