Nou bedankt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:02

Wat ik vooral lees:

- eerst was alles goed, jullie waren blij met haar en dat ze bij jullie kwam staan, vonden het een prima meisje
- zij verzorgt de paarden terwijl jij ziek bent, heeft kenmerken van hoefbevangenheid over het hoofd gezien (en dat zal ook zeker niet expres zijn geweest!)
- jij praat haar een schuldgevoel aan door commentaar te hebben op haar onoplettendheid (ja hoor, ze zal echt graag gewild hebben dat je paarden ziek werden :? )
- zij voelt zich daardoor niet meer prettig/welkom bij jullie en wil daarom zsm vertrekken
- vervolgens brand jij haar helemaal af op social media en je praat over alles wat zij fout heeft gedaan, behalve over jouw opmerking

En daar draait alles om! Die opmerking die jij hebt gemaakt over het zieke paard. Absoluut schandalig dat je zo'n meisje durft te beschuldigen in het ziek laten worden van je paard. Je laat het lijken alsof je haar niet hebt beschuldigd, maar dat heb je wel dubbel en dwars gedaan. En dat komt bij haar natuurlijk keihard aan. (Dus, logisch dat zij weg is gegaan. Alle andere verhalen terzijde).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:03

pien_2010 schreef:
Dit is wel heel erg sneu voor alle partijen.
Hoefbevangenheid komt door onwetendheid, daar zal ze totaal niet op gelet hebben en wellicht ook totaal geen erg in gehad hebben. Vervelend voor jou maar ik vind dat niet verwijtbaar.
Hoeven idem dito. Ze zal niet gekeken hebben en door haar onervarenheid vind ik dat niet zo raar.
Dus hoe ik het zie, is onkunde en onervarenheid waardoor dit mis is gegaan. Treurig en verdrietig voor jou, zeker in jouw toestand. Maar verwijtbaar, eerlijk gezegd vind ik dit van niet.
Tja dat meisje hierna zich niet meer fijn voelt en vertrekt, kan ik me wel wat bij voorstellen want het is ook niet niks dat ze niet gezien heeft.

Moraal van het verhaal, als je zelf door omstandigheden iemand bij je paard moet laten in de toekomst kies dan iemand met kennis en kunde. Of zoals mijn vriendin doet die ooit ook een onervaren meisje had, de dierenarts die daar op stal voor paarden regelmatig kwam, checkte gelijk haar kudde zodat de paarden allemaal door een deskundige om de dag gezien zouden worden.

Sneu dus voor iedereen en sterkte met je gezondheid van jou en je paarden.

Je kunt gerust op anderen vertrouwen want dat doen wij ook, maar ik vraag altijd iemand die echt kennis heeft van en verstand van zaken van sobere paarden en dat gaat altijd goed.

Ben het hier 100% mee eens. Ik vind dat je teveel van haar hebt verwacht en teveel aan haar hebt overgelaten. Je kunt van zo'n meisje toch niet verwachten dat ze die ervaring heeft waar sommigen jaren over doen. Als je nooit met bevangenheid te maken hebt gehad zie je de eerste tekenen ook niet. Jij daarentegen, kent wel de risico's van rijk gras en voorjaar etc en laat dan alle verantwoordelijkheid aan zo'n meisje precies in die tijd.
Vind ik niet kunnen en erg naief om haar, zonder begeleiding, alle verantwoordelijkheid te geven.
Ze heeft je uit de brand geholpen tijdens je opname en krijgt een bak prut over zich heen.
Ze zal zich al banketstaaf hebben gevoeld dat de pony ziek was. Ik geef haar groot gelijk te zijn vertrokken.
2 maanden opzegtermijn, tja....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:08

Ken je de theorie van de Reddersdriehoek?
Beschuldigen, de vermoorde onschuld spelen... het ligt altijd aan de ander.
Ik hoop dat je de kracht vind om daaruit te stappen. Het zal je zeker helpen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:14

Ik heb met verbazing het topic zitten lezen.
Kan me heel goed voorstellen dat je er echt van baalt, maar dit meisje heeft werkelijk alles voor je gedaan toen je het zelf niet kon. Door haar gebrek aan kennis herkent ze dingen niet en krijgt een bak ellende over haar heen.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe ze zich moet voelen. Zij denkt dat door haar schuld het paard ziek is. Wat zal ze zich hier ellendig over voelen. Ze heeft haar uiterste best gedaan en krijgt dan ook nog eens stank voor dank.

Leeftijd speelt hier geen rol. (Behalve dan dat je zo'n verantwoording niet bij een 18/19 jarig meisje kan leggen) Er zijn zelf mensen van in de 40 die dit soort dingen niet herkennen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:15

Citaat:
Ook liep hij raar, het was niet manken, maar ook niet zuiver. Ik kon er mijn vinger niet op plakken, maar ik had er geen goed gevoel bij.

Zelf had jij het dan toch ook niet gelijk door dat het paard bevangen was?
Hoe moet een onervaren iemand dat dan zien?
Ik heb het bij mijn Fjord ook over het hoofd gezien; die liep alleen iets stijver (echt minimaal).
Bleek toch kats bevangen met kanteling (dus ook al lopen ze nog. dat wil dus niet zeggen dat er geen schade is!!).

En ja ik ben een redelijk ervaren persoon en ja ik leer nog steeds bij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:19

Lolleke schreef:
Er komt steeds meer modder en stront op tafel en steeds meer dingen die echt allang spelen, waar je overduidelijk kromme tenen van kreeg m.b.t. haar beestje. En dan vervolgens zeggen dat je er van baalt dat je haar in vertrouwen hebt genomen met je eigen paarden toen je ziek was?

Inderdaad en voor mij absoluut onbegrijpelijk dat jij haar alleen de zorg over jouw paarden hebt gegeven.

DeHP

Re: Nou bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:49

TS, ik wil je nog een laatste advies geven, waarvan ik bang ben dat het niet tot je door gaat dringen.
Vraag een Mod toestemming om dit topic te laten verwijderen. Je gooit zoveel oliebol over een ander heen, die zich hier niet kan verdedigen. (mocht ze het wel kunnen dan zou het toch nog steeds niet tot je doordringen wat ze zegt.) Leer objectief naar je eigen aandeel te kijken i.p.v. alles maar de hele tijd op een ander af te schuiven en jezelf als heilige te zien.
Ik heb medelijden met je verzorgster, die heeft al deze oliebol niet verdiend. Ik heb ook medelijden met jou. Jouw leven lijkt me erg zwaar en ik zou niet met je willen ruilen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:56

Ik ben blij voor het meisje dat ze is weggegaan.

Ik hoop dat je je rust terug vind en dat je het los kan laten. Je kan het verleden toch niet meer veranderen. Blijf er dus ook niet in hangen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:00

SETEFURII schreef:
Nog maar een maand geleden post je dit in een ander topic.

Citaat:
Amaai jij bent een geduldige persoon TS. Bij mij vloog ze na waarschuwing 1 al. Ik zou overigens ok niet het geduld hebben om ze 6 (!) maanden op te leiden alvorens het uit handen te geven. Of ze kennen het, of ze kennen het niet, 1 maand is hier de proef, maar ik ga niet 6 maanden hun handje staan vast houden. En dan nog: je hebt dat zo lang gedaan en NOG weet ze niet hoe ze zorg moet dragen voor de spullen? :evaw: zou ik zeggen.
Ik heb zelf redelijk snel een gevoel of ik met iemand klik of niet, en of die persoon mij aan staat of niet (als in: betrouwbaar of niet). Al heb ik me daar ook al lelijk in vergist (iemand die ik dacht betrouwbaar ingeschat te hebben, heeft mijn pony helemaal verkl**t)

En weet je, "veeleisend".. ik vind je niet veeleisend. Ten eerste ben jij de eigenaar en als er iets gebeurd dan ben jij verantwoordelijk... Ten tweede, gewoon je aan de regels houden en er is niets aan de hand toch? niets mis mee om alles ordelijk te willen hebben.

Wij hebben nu terug een verzorgster (alle, ondertussen heeft ze haar eigen pony die bij ons staat) en in het begin heb ik het ook vaak genoeg gezegd hoe we alles graag hadden etc (dit ligt daar, dat ligt daar etc). Gelukkig is zij een van de uitzonderingen die wèl gezond verstand heeft dus al bij al gaat het prima, we hebben het echt getroffen van iemand te vinden die nog gezond verstand heeft en een beetje respect kent. Maar heb ook al veel verzorgers gehad die je 3x iets kan zeggen en dan hebben ze het nog niet door. Die gaan bij mij wel redelijk snel richting de uitgang :j Ooit nog iemand gehad die constant zat te roken bij mijn paarden. Die is er niet goed van geweest }> :+

Dat is toch wel een hele ommeslag op een maandje tijd..
Ik denk echter dat dit topic een hele boel verduidelijkt. Al dan niet voor jezelf
FjordHorse @ [MWS] Is het nu ongeveer gedaan?

TS - hier zeg je dat je meerdere verzorgers gehad hebt waar je óf meteen een 'klik' mee had, óf die er wegens vermeende onbetrouwbaarheid meteen (binnen een maand) uitvlogen. Blijkbaar is geen enkele relatie met een verzorger tot aan deze echt prettig gegaan - en ook deze, die je aanvankelijk zag als erg leuk en prettig, is met een knal 'uitgegaan'. Zegt dat iets over die groep verzorgmeisjes, of vooral iets over jouw manier van selectie en omgaan met de meisjes? Dáár zou ik me op richten, als het zo vaak onprettig verloopt en met ruzie of wegsturen eindigt. Je kunt verzorgers die je aanneemt niet drastisch veranderen, en hoe het in het verleden gegaan is ook niet meer, maar wél jouw eigen houding in deze relaties in de toekomst. :j

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:02

DeHP schreef:
TS, ik wil je nog een laatste advies geven, waarvan ik bang ben dat het niet tot je door gaat dringen.
Vraag een Mod toestemming om dit topic te laten verwijderen. Je gooit zoveel oliebol over een ander heen, die zich hier niet kan verdedigen.

TS doet dat niet alleen hier, maar ook in andere topics, dus het zal niet zoveel uitmaken of dit topic verwijderd wordt of niet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:02

Zo zeg :+ je kan inderdaad maar beter vragen of dit topic verwijderd kan worden, hoe jij hier als volwassen vrouw jezelf maar zielig op blijft stellen en een jonge meid zwart maakt vind ik écht te misselijk voor woorden. Je verzint steeds nieuwe dingen bij het verhaal en dit zegt echt meer over jou dan over dat meisje. Vind je het gek dat ze snel vertrokken als jij haar niet normaal te woord kan staan? Ik hoop voor je dat ze niet op bokt zit, en dit niet leest want dan zou ik zeker stappen ondernemen als ik haar was.

Wees eens eerlijk tegen jezelf TS, stop met alles op anderen af te schuiven.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:10

IsaCalixa schreef:
Wat ik vooral lees:

- eerst was alles goed, jullie waren blij met haar en dat ze bij jullie kwam staan, vonden het een prima meisje
- zij verzorgt de paarden terwijl jij ziek bent, heeft kenmerken van hoefbevangenheid over het hoofd gezien (en dat zal ook zeker niet expres zijn geweest!)
- jij praat haar een schuldgevoel aan door commentaar te hebben op haar onoplettendheid (ja hoor, ze zal echt graag gewild hebben dat je paarden ziek werden :? )
- zij voelt zich daardoor niet meer prettig/welkom bij jullie en wil daarom zsm vertrekken
- vervolgens brand jij haar helemaal af op social media en je praat over alles wat zij fout heeft gedaan, behalve over jouw opmerking

En daar draait alles om! Die opmerking die jij hebt gemaakt over het zieke paard. Absoluut schandalig dat je zo'n meisje durft te beschuldigen in het ziek laten worden van je paard. Je laat het lijken alsof je haar niet hebt beschuldigd, maar dat heb je wel dubbel en dwars gedaan. En dat komt bij haar natuurlijk keihard aan. (Dus, logisch dat zij weg is gegaan. Alle andere verhalen terzijde).

Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent dit meisje echt ontzettend zwart aan het maken op internet en dat is mijn ogen nergens voor nodig. In je OP schrijf je nog dat het zo'n lieve meid is en nu zet je haar neer als iemand die slecht is voor haar paard. De beschuldigingen worden steeds erger.

Ik zou ook not amused zijn als ik zulke verwijten krijg en zo afgebrand word. Zij heeft met de beste bedoelingen voor jou paarden gezorgd en het eerste wat ze moet horen is dat ze dit niet goed heeft gedaan en dat niet goed heeft gedaan. Je schrijft zelf al in je OP dat er van buiten weinig te zien is aan het zieke paard, waarom verwijt je haar dan dat ze niets gezien heeft?

Als ik zo behandelt zou worden, zou ik ook snel weggaan. Jij moet ervoor zorgen dat je de zorg van je paarden geregeld hebt, dat is jou verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 24-05-16 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:11

Wauw.

TS, ik weet niet of je je ervan bewust bent, maar wat kan jij vreselijk agressief overkomen zeg, niet normaal meer. Wellicht een gevalletje burn-out als je zo'n gigantisch druk leven hebt, maar dan zou ik dat ten eerste niet op een 18jarig meisje af reageren en daar zeker je woede niet op laten botvieren, en ik zou een stapje terug doen qua werkzaamheden.

Vind het misselijkmakend hoe je over iemand praat die haar best heeft gedaan je te helpen waar ze kon.

Het is niet haar schuld dat jij het zo druk hebt.
Het is niet haar schuld dat jouw paarden blijkbaar sneller dan anderen ergens last van hebben.
Het is niet haar schuld dat jij het te druk hebt om alles zelf te doen.
En het is zéker niet haar schuld dat jij geopereerd moest worden, dus maak er dan ook niet haar probleem van.

Jij moest geopereerd worden, wist dit een maamd van tevoren. Dan had je een maand de tijd om hier een goed plan voor te maken met je partner.

En ja. Ik ben ook geopereerd, had toen ook een pony en mijn vriend heeft 2 eigen bedrijven draaiende te houden en heeft in die tijd ook alles geregeld rondom m'n pony.

Echt. De wijze waarop jij met mensen om gaat is om je kapot te schamen. Ik hoop oprecht dat dat meisje dit niet hoeft te lezen.

Jij had het over een messteek in je rug? Lees jij alsjeblieft je eigen berichten nog eens na op een helder moment..

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:27

Je bent echt een aansteller en ik zou me schamen over de manier waarop jij met de verzorgster om bent gegaan :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:37

Citaat:
Iedereen in onze omgeving is het met ons eens (en neen, ook al willen jullie dat zo graag geloven, het is niet naar de mond praten, deze mensen kennen ons gewoon en kennen haar verhaal ook beter en kennen de problemen die langer gaande waren die ik gewoon niet allemaal online wil smijten) dat het van haar kant erg ondankbaar is en dat ik véél te veel geduld heb gehad met haar (iemand zei me al maand geleden van er zelf komaf mee te maken vb, maar ik heb het niet willen doen). En achteraf gezien, het is goed dat ze vertrekt want zo hebben wij tenminste onze weide terug voor ons alleen en niet meer de constante extra zorgen en last van een extra pony waar we niet om vroegen.

Als ik jou manier van reageren lees... denk ik ook wel dat die mensen jou heel goed kennen en maar je direct gelijk geven om een waterval van argumenten te voorkomen die jij aanvoert als iemand maar 1 dingetje tegen jou zegt.

Ik ken ook zo'n iemand; die vraagt niet normaal "wat vindt jij ervan?";
Maar begint gelijk met.... JEEEH absurd toch dat xxxxxxxxxx ?
En oh wee als je zegt "nou maar...." dan krijg je gelijk een preek van 10 minuten waarom het wel zo is en dat jij als buitenstaande er niets van weet en dat als jij in hetzelfde schuitje zat je ook zo zou reageren.
Dus iedereen zegt maar gelijk; "Ja jeeh zeg; niet normaal" of "ohh wat erg".
Gewoon om geen reactie te krijgen waardoor je het gevoel krijgt dat jij degene bent die verkeerd is bezig geweest en haar direct maar af te kappen.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:45

Als je op je weg alleen maar spookrijders tegenkomt, dan wordt het misschien eens tijd voor een stevig stukje zelfreflectie. En als je daar geen zin in hebt of als je dat niet kan, waarom open je dan een topic zoals dit?

Je schrijft dat je zelf op je 18de veel volwassener was, maar zoals je in dit topic tekeer gaat over iemand achter diegene haar rug om, heeft niets met volwassenen gedrag te maken; het is juist ronduit kinderachtig.

Ik ben een volwassen vrouw, maar als je gedrag in het 'echte leven' ook maar iets lijkt op je gedrag hier op het forum, dan zou ik het net als dat meisje op een gegeven moment zat zijn en m'n spullen pakken en vertrekken. Als jij haar belerend of beschuldigend toespreekt nadat ze HAAR vrije tijd (zonder een tegenprestatie van jou te verwachten) in JOUW dieren steekt om JOU te helpen, dan getuigt dat van weinig respect naar haar toe. Het ie dan niet zo vreemd dat zij denkt 'zoek het maar uit met je twee maanden opzegtermijn'.

Ik hoop voor dat meisje dat ze deze bak mest die je digitaal achter haar rug om over haar heen hebt gestort nooit onder ogen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:55

ik heb er maar 1 woord voor... misselijkmakend!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:18

Goed de les hier.

Hou heel goed gescheiden wat prive is en wat zakelijk. Want daar zie ik hier jou TS heel zwaar de fout in gaan. Met wij hebben alles voor dr gedaan. Wij hebben lint en isolatoren gekocht. Wij hebben dr geholpen zodat ze kan leren hoe met een paard om te gaan. Wij hebben dit en wij hebben dat allemaal voor dr gedaan en er kwam maar weinig voor terug.

Dit moet je echt los gaan zien van prive. Dit is zakelijk. Jij gaat dat stukje wei verhuren, dus moet er gezorgd worden dat de omheining deugdelijk is. Jij hebt dit zelf op je genomen. Je had nl ook kunnen zeggen ik verhuur maar de huurder moet zorgen voor een deugdelijke omheining. Klaar punt einde discussie. Het is het ene of het andere, maar als je dat dus zelf op je neemt niet klagen dat je het moet bouwen en financieren, dat er extra maatregelen genomen moeten worden omdat het niet afdoende blijkt, en dat er maar 3 maand gebruik van wordt gemaakt. Dat is de keuze die je als verhuurder maakt. Wil je dat niet moet je er gewoon niet aan beginnen.

Hetzelfde geld voor het haar leren en ondersteunen hoe ze met haar paard moet omgaan. Is een vorm van lesgeven. Hoef je als verhuurder niet te doen. JA zelfs niet als je de haren te berge gaan hoe ze met dr dier omgaat. Tevens is het nog steeds aan een eigenaar wat en hoeveel hij/zij kan en wil uitgeven aan het paard. Kan jij hoog en laag springen. Jij doet het ook zoals jij zelf het beste vind. Dat een ander er mss geen of minder geld in wil steken is hun pakkie aan. Daar heb jij als VERHUURDER (en ik schrijf het maar even dik) niks mee te maken. Jij stelt alleen een wei ter beschikking.

Dat je huurder dan de gemaakte afspraken niet nakomt. Als in niet de wei afmesten enz enz. Daar kan je dr op aanspreken. LET WEL AANSPREKEN!!!!! niet via mail/berichten of wat dan ook. Zulke dingen bespreek je, en zet je dan evt op papier. Er zijn nl afspraken over gemaakt, en aanspreken daarop mag. Maar zoals jij hier nu prive en zakelijk door mekaar trekt en dat meiske afbrandt. Echt doe jezelf een lol begin er niet weer aan. Jij bent in dit opzicht niet in staat om prive en zakelijk gescheiden te houden. En dat is wat je echt nodig bent als je je weiland gaat verhuren.

Wat het compleet laten verzorgen door je ziekenhuis oponthoudt aangaat. Dat is net als delegeren. Vertrouwen is goed, controle is beter. Als je mensen onder je laat werken moet je wel controle uitvoeren en er niet zomaar vanuit gaan dat alles wel gedaan wordt.
Ik ben zelf jaren geleden halsoverkop het ziekenhuis ingedoken vanwege een bijna geknapte blinde darm. Daarna was ik ook niet in staat om maar wat te doen kwa paarden. Toen heeft een Bokker mij giga uit de brand geholpen. Die is elke dag hier een aantal uur aan het werk geweest. Maar ik heb nooit en nergens van haar verwacht dat zij het precies zo kon als ik. Op dezelfde snelheid als ik, in fitte dagen. Dat zij gewend was dingen anders te doen. Dat er bepaalde dingen gewoon niet gedaan werden omdat ze het niet zag. Zij had dr paard altijd in pension staan, dan zie je bepaalde dingen niet die je wel ziet als je ze in zelfverzorging hebt staan. Maar ik heb altijd controle uitgeoefend, dr aangestuurt en evt gecorrigeerd. En zij had al jaren verzorg en een eigen pony. Alleen is er wel een manier waarop je dat doet. En dat is vriendelijk en uitleggen waarom ik het op mijn manier doe. En nooit verwachten dat zij het dan ook op die manier gaat doen. Haar pony heeft later ook nog een winter hier in pension gestaan. Ook met afspraken van werkzaamheden ipv geld. Maar nooit, nergens en te nimmer heb ik me ingelaten met prive en zakelijk door elkaar te gooien. Ja ik heb ook een hoop voor haar gedaan, kwa ondersteunen, haar dingen leren. Maar voor mij stond dit compleet los van onze overeenkomst. Dat was puur omdat ik dr wilde helpen, niet omdat ze voor mij werkte.
En denk erom, ik ben ook niet makkelijk. Ik kan ook hard overkomen. Weet precies hoe ik het graag wil. En wat ik graag zou willen verwachten. Maar weet ook dat niemand het zo kan doen als ik. En kan heel goed zakelijk van prive te scheiden.

Op het moment dat jij werkzaamheden uit handen geeft, om wat voor reden dan ook, moet jij jezelf in het hokje baas gaan zetten. En ook in die hoedanigheid de dingen controleren, aansturen en corrigeren.
Je hebt je hier en nu in de verleiding laten brengen prive en zakelijk door elkaar te trekken.

En voordat je nou weer vol woede in je toetsenbord klimt. Adem 10x door, lees het nog een keer, en nog een keer. Dit is echt alleen maar management les 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:25

SETEFURII schreef:
Ik denk echter dat dit topic een hele boel verduidelijkt. Al dan niet voor jezelf

Ai, wat een heftige post is dat! Ik schrok echt toen ik het las. Hoe is het intussen mentaal met je gesteld, TS?

Ik kan je maar een ding meegeven:
Misschien is het een idee of er even voor te kiezen geen energie meer te steken in je woede en verontwaardiging. En ook niet in het overtuigen van anderen hier van je gelijk. Het brengt je nergens. Je gaat je er in ieder geval niet beter van voelen. Hoe harder je probeert, hoe meer negatieve reacties je oproept. En hoe sterker ze worden. Je krijgt nu echt de naarste opmerkingen naar je hoofd. En dat lijkt me niet wat je nu nodig hebt als ik je verhaal zo lees.

Waarschijnlijk vind je dat ik makkelijk praten heb. (En daar heb je trouwens ook helemaal gelijk in). Maar misschien zit er wel een kern van waarheid in: Herstel (mentaal en fysiek) begint bij het richten van je aandacht op dingen die je kracht, moed en energie geven. Al zijn het maar hele kleine dingen. Het in prima dat je boos bent. Dat mag. Maar probeer ook eens te kijken wat er, naast dat allesoverheersende boze gevoel, nog in je leven is. Probeer je wereld wat groter te maken dan je zieke lijf en die verzorgster waar je zo kwaad op bent.

Kortom:
Boosheid, pijn, verdriet en frustratie: het mag er allemaal zijn. Maar vergeet daarnaast niet te bouwen aan een stuk gezondheid, geluk, welbevinden en kracht. Want dat heb je nu waarschijnlijk het hardst nodig.

Dus waar begin je? Het hoeft niets groots te zijn. Geef jezelf een ban van bokt. En als je dat gedaan hebt: Maak je favoriete thee. Knuffel je hond of kat. Schrijf een lief berichtje aan iemand die je dierbaar is. Luister je favoriete muziek. Bel een therapeut en maak een afspraak. Ga naar buiten en luister naar de vogels. Of doe wat anders wat jou voldoening geeft. Je weet zelf ongetwijfeld wat nu het juiste is om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:01

Volgens mij lees ik ergens dat de TS zelf 23 jaar is, dus waarom zo laatdunkend doen over iemand van 19 jaar oud?

Ik denk dat je daar al gelijk ongelofelijk mee mis gaat eerlijk gezegd.

Ik vind het heel naar voor je dat je zelf zo ziek bent en dat je paarden nu ook van alles mankeren; zit zelf nog steeds in die situatie, dus herkenbaar, ook jouw gedrag.

Maar je kunt het simpelweg niet maken, door een ander zo door het slijk te halen, want dat is uiteindelijk wel wat je aan het doen bent.
Zou ook vriendelijk verzoeken of dit hele topic verwijderd kan worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:28

Ik vind het begin van de verwijten al vaag. Hoe kunnen hoeven in 1 week zo hard groeien dat de hoefsmid direct moet komen en jij de verzorgster verwijt dat ze dit nog niet geregeld heeft? Uiteraard kunnen hoeven snel groeien, maar in 1 week ontstaat echt geen situatie die zo ernstig is dat jij de verzorgster dit zo moet verwijten. Idem het hoefbevangen verhaal, je zegt zelf dat je het niet eens constateerde maar dat er iets aan de hand was waar je de vinger niet op kon leggen. Wat heeft die verzorgster in vredesnaam fout gedaan dat jij zo boos bent.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:32

safina schreef:
SETEFURII schreef:

TS, met deze info, snap ik het beter.
Je lijkt een heel eind over je grenzen te zijn/overspannen.
En dan kun je moeite hebben om reëel naar een situatie te kijken.
Al die boosheid gaat je niet helpen.... Je bent te (!) lang sterk geweest.

Dat is enorm moeilijk, maar je zult zelf een stap moeten maken op weg naar hulp/een oplossing. Zoek professionele hulp (huisarts oid) en ik hoop dat je partner en je vrienden je hierin kunnen steunen.
Veel sterkte :(:)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:43

Kinke schreef:
Ik vind het begin van de verwijten al vaag. Hoe kunnen hoeven in 1 week zo hard groeien dat de hoefsmid direct moet komen en jij de verzorgster verwijt dat ze dit nog niet geregeld heeft? Uiteraard kunnen hoeven snel groeien, maar in 1 week ontstaat echt geen situatie die zo ernstig is dat jij de verzorgster dit zo moet verwijten. Idem het hoefbevangen verhaal, je zegt zelf dat je het niet eens constateerde maar dat er iets aan de hand was waar je de vinger niet op kon leggen. Wat heeft die verzorgster in vredesnaam fout gedaan dat jij zo boos bent.

Verzorgster heeft niets fout gedaan, hier kun je de oorzaak lezen: [MWS] Is het nu ongeveer gedaan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:14

Tsjonge, wat is het weer gezellig hier. Dat soort aanvallen en oneliners heeft TS en ook de ex-verzorgster helemaal niets aan. Ook topics van een paar maanden oud aanhalen is zo respectloos en offtopic.
Nee, TS is niet handig om een topic over de gang van zaken te openen. Maar veel mensen zijn hier net zo hard TS aan het afbranden. En ook dat is stijlloos.

TS: neem het advies van o.a. rina en eerder van pien_2010 ter harte. Daar heb je wat aan, daar kun je van leren. Jullie hebben beiden dingen niet lekker aangepakt. Terugdraaien kan niet meer, dus zie het als een leermoment voor een volgende keer.
Onthoud 1 ding: niemand is perfect, zij niet en jij niet. En niemand kan voor je paard zorgen zoals jij. Geef je dit uit handen, zul je ook moeten accepteren dat dingen anders gaan dan jij het zelf zou aanpakken. Wil je dit niet, zul je het ook niet uit handen moeten geven.

Ik hoop dat het goed komt met je paarden en dat jij hier ook een leermoment voor jezelf uit kunt halen.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:20

Amanda ik denk dat het aanhalen van het oude topic hier toch echt wel van belang is. Dat maakt een hoop duidelijk over de situatie van TS en verklaart denk ik grotendeels haar reactie. Ik denk dat de verzorgster letterlijk en figuurlijk de dupe is geworden van de situatie van TS. Ik snap heel goed dat ze weg is gegaan met haar pony.

TS heb je therapie? Want volgens mij zit je echt in een ontzettend lastige situatie en groeit alles je een beetje boven het hoofd :(:)