Paard kopen maar je weet niet wat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:01

Maureen95 schreef:
FCSA schreef:
Kun je niet een warmbloed van iemand lenen voor de opleiding, en later een ras kopen dat beter bij je past?

Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen :P

Dit heb ik destijds ook gedaan. Gewoon een paard geleend van een manege die mij als instructeur wilde hebben, dit was 1 van de paarden van de eigenares. Liep op dat moment Z2, eigenares was zwanger en zou dat jaar niet starten, en toen mocht ik hem starten. Voordeel was wel dat ik toen F12 al had uitgereden (destijds het hoogst) en dat ik toen kon instromen in de L1 (regeling tussen FNRS en KNHS) Samen met een jaar vol begeleiding (3x per week les van de eigenares te paard en 2x per week les in lesgeven) was ik M2 toen de ORUN weer begon. Heb ook mijn papieren met gemak behaald.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:56

Je hoeft je niet te verantwoorden, maar wat hier (door sommige) gezegd word is dat je beweegredenen niet kloppen.
Je bent gestopt met je opleidingen ddordat je gepest bent, dat is erg, zelf ook mee gemaakt. En ook ik dacht dan, ik stop ermee. Maar besefte me ook dat ik de opleiding voor mezelf deed om zelf verder te komen in mijn leven.
Je moet kiezen voor jezelf, de reden om met je opleiding te starten moet niet zijn om het geld. Je moet het doen omdat jij verder wil in je leven, er iets van wil maken.
En er zullen altijd tegenslagen blijven komen in je leven, en ja daar raak je soms van in de put, maar blijf knokken voor jezelf omdat je dat waard bent. Ik hoop niet dat het hard bij je binnenkomt, dat is namelijk niet wat ik hiermee zou willen bereiken.
Ik hoop dat je je leven op de rit gaat krijgen met welke keuzes je ook gaat maken.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 23-05-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

celine_l

Re: Paard kopen maar je weet niet wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:12

Wat je zoekt is inderdaad een spelt in een hooiberg, maar hee, wie zegt dat die niet bestaat. (Wij hebben er ook 1 gevonden vorig jaar;p) Ik zou zeggen goed alle verkoopsites in de gaten houden en misschien meer op karakter en talent afgaan dan op ras en kleur.

Een paard lenen/leasen zou een hele handige oplossing zijn maar let dan goed op dat je duidelijke afspraken maakt met de eigenaar.

Angela

Re: Paard kopen maar je weet niet wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:07

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie verzoeken om ontopic te reageren. De financiële achtergrond van TS is niet van belang voor het beantwoorden van de vraag in de OP.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:38

liekec schreef:
Lusitana schreef:
Een Lusitano of cruzado kan prima zo´n opleiding doen en is ook een fijn recreatie paard en supercomfortabel, plus dat ze over het algemeen goedkoop in onderhoudt zijn, zeker vergeleken andere sportpaarden.

Ik kan wel uitlijken voor een leuke hier in Portugal die binnen budget valt.

Ik vraag me ten zeerste af of die L springen aankunnen.

Dat in Nederland veel mensen met barokke paarden het leuker vinden om dressuur/vrijheidsdressuur/WE/aangespannen sport te doen, wil nog niet zeggen dat de paarden het niet kunnen ;) Met mijn lusitano's heb ik (naast dressuur) ook altijd gesprongen en SGW gereden. Toen oversteeg de capaciteit van mijn paarden mijn moed... Ik ben niet verder gekomen dan L, maar dat lag dus aan mij.

Maar ik sluit me aan bij het advies dat al is gegeven: zoek een braaf, wat ouder dier, dat al menig wedstrijd heeft gelopen. Die zal jou het beste de klasseringen door helpen.