Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:23

wwillemijn schreef:
Dierenarts z'n bevindingen op papier laten zetten en meenemen bij je aangifte.

Supertip!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:23

Wat lief van je dat je het andere meisje nog de kans geeft zeg :)

En wat een volk zeg jeetje..... heb er geen woorden voor!

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:24

Het meisje dat sorry is komen zeggen heeft alles eerlijk verteld en ook haar ouders beaamden haar verhaal, want zij wisten van niets. Mocht het van een rechtszaak komen, zullen ze aan mijn kant staan. Ik ken ze wel een beetje, want ja, een dorp he, ons kent ons, en ze staan te boek als eerlijke goedwillende mensen, dus dat vertrouwen heb ik wel.

Dierenarts heeft inderdaad een rapport opgesteld, als ik dat nodig heb kan ik het krijgen

MarlindeRooz

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:25

Je bent een mooi mens ts, dat je dat meisje zo'n kans geeft. :j

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:26

MarlindeRooz schreef:
Je bent een mooi mens ts, dat je dat meisje zo'n kans geeft. :j

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:26

amkeVH schreef:
ik kan het nog enigszins door de vingers zien van de kinderen, die zijn nog jong en een beetje dom.

Ik ben ook 15, en niet dom. maar bedankt :')

De meiden zijn op JOUW land gekomen, toch? Kan je geen aangifte voor inbraak doen? Willen wij misschien ook gaan doen :j (in mijn situatie dan he, haha)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:27

Wat een lef zeg! Hopelijk komt je pony er verder goed vanaf.

Let wel op dat je beide meisjes nu niet teveel anders gaat behandelen na dezelfde situatie. Tegen de ene doe je aangifte vanwege dierenmishandeling en erfroof, maar de andere mag vervolgens komen helpen met de pony`s. Dat zal in je aangifte niet echt goed staan denk ik, want beide meisjes lijken mij hier schuldig aan.
Dan zou ik de aangifte beperken tot mishandeling voor het meisje dat erop zat.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:28

Moest dit tot een zaak komen, kan je al wel het andere meisje laten 'spreken/getuigen', ze is zich komen verontschuldigen dus weet dat ze fout is, maar ik hoop dat het niet zover komt, want zo een meisje laten getuigen tegen haar enige vriendin, is nooit leuk.

Ts, goed bezig! Laat je niet van de wijs brengen, en probeer zelf rustig te blijven, dit komt wel goed (uiteindelijk)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:29

Heel verhaal getypt en weg is t Pffft

Even in het kort dan
Heel erg knap dat je zo rustig gebleven bent dat die vrouw zo weg stuift zegt imo meer over haar dan over jou
Heel erg veel sterkte voor zowel jou als je pony het arme dier :(:)
Dikke knuffel voor jullie beide
Verwen je beestje maar lekker de komende tijd

Morgen direct gaan voor aangifte zorg dat je de eerste bent met stappen ondernemen
Neem verklaring van je dierenarts mee en ook een verklaring dat ze vorige week bij de gebits controle kern gezond waren
Een beetje rechter prikt door die foto heen een pony in de regen tja niks zieligs aan en met de verklaring van je dierenarts sta jij n stuk sterker dan die foto

Maak er direct werk van ga langs bij(indirecte) buren en vraag of ze wat gezien hebben en eventueel dat ook willen verklaren tegen bv een rechter mocht t zover komen
Als getuigen hebben gezien dat de kinderen over of door n hek gekropen zijn ontkrachtigd dat al het verhaal van dochter (en moeder)
Zeker als die moeder ook daar in de rechtszaal zo te keer gaat heb je de rechter vaak wel "met je mee"

"Fijn" dat het vriendinnetje excuses aangeboden heeft ik weet heel goed hoe het is om maar een of enkele vriendinnen te hebben die jou negatief beïnvloeden arme meid :(:)
Zeker omdat ze er zo open over spreekt en daarbij huilt ben ik idd ook wel geneigd dat verhaal te geloven als ik hoor wat voor type die andere moeder is
Lief van je dat je haar aanbied om te komen helpen dat siert je kijk of je samen iets kunt opstellen mocht er ooit iets gebeuren enz enz maar dat kun jezelf wel bedenken denk ik
Oa dat ze er niet mag zijn als jij er niet bent enz

Tja dan over die operatie ik hoop dat ze pijn heeft klinkt heel stom maar z'n achterlijk (ja ik weet dat ik t eigenlijk niet mag zeggen) wicht heb ik geen goed woord voor over icm haar leeftijd uiteraard

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:29

Vind het heel tof van je dat je dat andere meisje laat komen. Misschien ook leuk voor t meisje om zo te leren hoe het wél moet bij paarden zijn en omgaan met. Misschien dat ze het zelf ook niet weet.

Hoop van harte dat die andere moeder flink aangepakt word. Kan er met mijn hoofd niet bij dat je zo tekeer gaat terwijl jouw dochter fout is, en niet de eigenaar van die pony die ze op (eigen?) erf heeft staan waar hun niks te zoeken hebben...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:30

Wat een mensen zeg! Je moet er echt politie werk van maken. Desnoods nu nog! Bel ze op en vertel wat er is voordat die moeder je voor is en met een mooi verhaal aan komt

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:30

De aangifte van eerroof en lasterkomt tegen de moeder vanwege het telefoontje naar de dierenbescherming, dat meisje wat op de pony is gaan zitten gaf nog een grote bek ook, terwijl die ander er beduusd en doodongelukkig bij stond, is het voor mij vrij snel duidelijk

Ik heb nog een e pony staan, misschien dat het meisje er tzt op kan leren rijden. Haar ouders begonnen zelf al over een soort contract opstellen, zij komen zaterdag dan ook mee om dat te regelen. Mensen die hun fouten toegeven wil ik alle kans van de wereld geven.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:34

Lief dat je het andere meisje nog een kans gaf :)
Sprakeloos hoe dat andere meisje en die moeder reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:35

Je hebt echt supergoed gehandeld! Ik denk niet dat ik zo kalm had kunnen blijven.
Probeer eerst even rustig te worden, er staan zoveel mensen achter je en het komt vast allemaal weer goed.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:37

Wat een verhaal zeg! Ongelofelijk! En die ouders... dat had mijn kind niet moeten zijn. Dan had ik haar meegesleurd en haar excuses laten maken en de schade proberen op te lossen. Dochterlief zou 6 jr stalarrest hebben. Ben je nou helemaal gek geworden....

Wel fijn dat je het meisje een kans geeft!
Ik denk dat dat je siert!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:38

Hoe aardig bedoeld ook. Ik zou eerst de kwestie willen oplossen met de ene familie, voordat er serieuze afspraken worden gemaakt met het andere meisje.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:39

Ik zou inderdaad wel voorzichtig zijn mbt meisje 2. Ze hebben samen de fout begaan. Ongeacht wie wat heeft gedaan.

Als je dan aangifte doet tegen meid 1. Kan zij niet zeggen. Wat ik heb gedaannis niet erg, want meisje 2 is nog wel welkom.

Tuurlijk kun je dit met meisje 2 bespreken en aangeven dat ze later uiteraard nog wel welkom is.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:39

Oh jeetje wat een verhaal zeg, sterkte!!

En wat lief dat je het andere meisje nog zo'n kans geeft :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:40

Met grote verbazing over de brutaliteit van sommige mensen heb ik je verhaal gelezen. Iedereen doet wel eens stommiteiten, maar wat een verschil tussen de beide families hoe ze hier mee om gaan!

Voor jou, TS, niets dan respect over hoe je met deze situatie om gaat. Je hebt veel goede tips gekregen. Beterschap voor de pony!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:40

Lanolynn schreef:
De aangifte van eerroof en lasterkomt tegen de moeder vanwege het telefoontje naar de dierenbescherming, dat meisje wat op de pony is gaan zitten gaf nog een grote bek ook, terwijl die ander er beduusd en doodongelukkig bij stond, is het voor mij vrij snel duidelijk

Ik heb nog een e pony staan, misschien dat het meisje er tzt op kan leren rijden. Haar ouders begonnen zelf al over een soort contract opstellen, zij komen zaterdag dan ook mee om dat te regelen. Mensen die hun fouten toegeven wil ik alle kans van de wereld geven.

Wat ben jij een top mens! Het siert je echt ik zat al na je woonplaats te kijken anders was het meisje hier wel welkom om te rijden
Hoe zei er bij stond toen je ze betrapte zou mij idd ook al heel veel zeggen zeker icm dat ze sorry kwam zeggen en zo in tranen uitbarstte enz
Fijn dat de ouders zaterdag mee komen om het een en ander te bespreken
Zou ook voorstellen dat de ouders zeker in t begin met enige regelmaat mee komen of even langs komen
En dat de ouders dit doorgeven op school ivm pesterijen omtrent het meisje omdat ze nu een en d'r enige "vriendin" zo in de steek laat zeker iets om rekening mee te houden

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:41

Klinkt echt als een enorme tokkie dat kind _-:( Die moeder drvan ook _-:( _-:(
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 19-05-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:41

Hoe haal je het in je hoofd om op een vreemde kleine pony te zitten en met 15 jaar hoor je allang te weten dat dat niet normaal is!!
Ik ben zelf ook 15 en ik kan hier ook zo boos over worden!
Super dat je het andere meisje een kans bied om te gaan rijden.
Dat meisje die op je mini is gaan rijden verdient geen pony!
En die moeder bah bah bah vrezelijk! Hopelijk komt alles goed
Met je mini

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:42

TS petje af voor de manier waarop je gereageerd hebt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:43

Ik zou eerst info inwinnen voordat je meisje 2 ineens verzorger maakt. Kan tegen je gaan werken

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:44

Wat ben jij een geweldig mens zeg! Onwijs lief dat het andere meisje vaker mag komen.

Hierin maakt de houding van de meisjes/kinderen en ouders zo'n enorm verschil..