Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:35

Pff wat een verschrikkelijke rotstreek TS. Ik hoop dat je toch nog een beetje geslapen hebt vannacht.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:41

Jeetje TS wat een verhaal, ik hoop echt dat dit zsm word opgelost!

Niets is zo vreselijk om met een naar gevoel naar je verzorgpaard te gaan terwijl je er normaal zo van geniet...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:54

betadine schreef:
Sjeezes wat 1 persoon toch van ellende kan veroorzaken. Heel erg om zo behandelt te worden. Ik zou proberen om op andere dagen of tijdstippen te gaan als die persoon in de mate van het mogelijke en anders negeren dat kreng ook de valse beschuldigingen. Jij weet dat je niet steelt en dat is het enige wat telt.
Ik zou zelfs durven nieuwe sporen kopen voor haar en in cadeaupapier verpakken en dan schenken waar iedereen bij staat. Je laat natuurlijk het prijskaartje hangen :P

Nee! Je hoeft niets voor zo iemand te kopen. Koop maar wat leuks voor jezelf.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:25

Hoe is het vandaag gegaan TS?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:33

Wat een ...wijf zeg! Zou haar zeggen dat als ze niet ophoudt je aangifte doet tegen haar ivm laster. Kijken of ze dan nog zo stoer is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:48

Ik zou hier korte metten mee maken.
Je zegt dat de camera beelden maar bekeken moeten worden ipv iemand vals beschuldigen.
Ook zou ik naar de politie gaan en een schriftelijke melding maken van dit incident. Je zou ook kunnen vragen of er iemand is bv een wijkagent die zou kunnen helpen dit aan te pakken.

Ik snap dat je de mensen eigenlijk niet meer wil zien. Maar goed dat is een keuze die je zelf zult moeten maken. Wat is je prioriteit.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:03

Niet te geloven dat zoiets gebeurt.. Soms zijn mensen echt niet te geloven.
Super stoer van je dat je nog gewoon terug gaat!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:26

Misschien nog een handige tip: Mocht je wat voor het paard kopen (gewoon voor jezelf of de eigenaresse) bewaar de bonnetjes goed. Als jij met enig toeval iets koopt en die vrouw raakt net toevallig dat kwijt of wil je daar op pakken, kan jij aantonen dat je het gewoon gekocht hebt. Als ze beweert dat je ook dat gemanipuleerd hebt (waar hébben we het over) dan kan ze toch in de stront zakken? Je hebt dan altijd nog je bankafschrift en geloof me, daar kan je niks aan manipuleren :Y)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:46

Als tip, als de camera's daar hangen, kan zij als het goed is ook niets doen zonder opgemerkt te worden. Zoals dus bijvoorbeeld iets tussen je spullen stoppen!

Hoe is het gegaan?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:15

Ik snap niet waarom mensen zeggen nieuwe sporen te kopen? Dat duidt juist op schuldig zijn.... Gewoon lekker in haar eigen strond laten zakken.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 13:41

We zijn erheen geweest. Sorry voor de late update, ik kom net bij de eigenaresse van mijn bijrijdpaard vandaan, ik ben bij haar blijven lunchen en we hebben de zaak besproken.

Mevrouw was er zelf niet, een paar mensen die er gisteren bij waren en die me berichtjes hadden gestuurd wel. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard werd door ze begroet, tegen mij zeiden ze niets. Het plan was dat ik een halfuurtje zou gaan rijden, zodat ik zelf mijn gedachten ook even kon verzetten.

Er hing een heel gespannen sfeer (wat stilte wel niet kan doen) maar mijn bijrijdpaard was eigenlijk heel lief. Normaal neemt hij mijn spanning over, maar vandaag werd ik juist rustiger van hem. Het eerste kwartier rijden ging prima. Achteraf vertelde de eigenaresse van mijn bijrijdpaard dat één van die vrouwen tegen haar had gezegd: "Wat goed dat je [mij] afscheid laat nemen van [bijrijdpaard], ik weet niet of ik dat zelf gekund zou hebben."

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft haar heel duidelijk uitgelegd dat ik volkomen onschuldig was, dat het op de camerabeelden te zien was en dat ze dat zeer binnenkort ook van de stalbaas zou horen. Ze voegde eraan toe dat ze het erg onvolwassen vond om iemand zonder bewijs te veroordelen, dat mensen op deze manier kapotgemaakt konden worden en dat ze haar (de vrouw tegen wie de eigenaresse sprak dus) intelligenter had ingeschat.

Maar dat hoorde ik later pas. Terwijl ik aan het rijden was, kwam de vrouw die me heeft beschuldigd naar stal. Die had ik nog niet eerder gezien op zondagochtend. Mijn bijrijdpaard liep als een zonnetje, ik was zelf al wat meer ontspannen, dus ergens vond ik het wel mooi dat ze kon zien dat bijrijdpaard en ik gewoon een volwassen combinatie vormen.

Naast de ingang van de bak staat echter een prullenbak. Zo'n ijzeren waar eigenlijk een deksel op hoort, maar de deksel heb ik nog nooit gezien. Ik heb geen idee wat dat ding daar doet, misschien staat hij daar zodat je je kauwgom kunt uitspugen voordat je op je paard klimt of zo? Dat maakt eigenlijk ook niet uit. Terwijl ik aan het rijden was, klonk er opeens een heel harde tik, metaal tegen metaal.

Bijrijdpaard begon te rennen, ik maakte de fout door mijn armen vast te zetten waardoor ik aan het bit hing, hij begon te bokken. Ik ben gelukkig blijven zitten, maar daarna waren we allebei zo overstuur dat ik de eigenaresse heb gevraagd om hem nog even een paar minuten te rijden. Zij kon hem op dat moment wat meer vertrouwen geven dan ik.

Na dat incident zijn we samen bij haar gaan lunchen. We hebben allebei nog nooit eerder iets tegen de prullenbak horen stoten (de prullenbak is het enige metaal als je scharnieren niet meerekent). Een bit, stijgbeugel of zelfs sporen zouden dat geluid kunnen maken. Ik was geconcentreerd aan het rijden en de eigenaresse stond naar mij te kijken, we hebben allebei niet gezien wat het geluid veroorzaakte. We willen niet hetzelfde doen als mevrouw en iemand zonder bewijs beschuldigen, dus de eigenaresse van mijn bijrijdpaard gaat de stalbaas op de hoogte stellen (we hebben hem al gebeld maar kregen hem niet te pakken). Hopelijk hangt daar ook een camera, dan weten we of mevrouw het heeft gedaan. Het is wel heel toevallig dat er helemaal niets gebeurde toen zij er niet was en dat het misging nadat zij was binnengekomen.

Dit is niet meer pesten, dit is gewoon gevaarlijk. Ik had kunnen vallen en gewond kunnen raken, of bijrijdpaard had in paniek een bocht te scherp kunnen nemen en een been kunnen breken. Als we kunnen bewijzen dat mevrouw dit heeft gedaan, gaat de eigenaresse van mijn bijrijdpaard eisen dat zij vertrekt. Of zij, of wij. En aangezien de eigenaresse van mijn bijrijdpaard meerdere paarden heeft en mevrouw één, hopen we dat dat doorslaggevend kan zijn, ook al staat zij er al veel langer dan wij.

Ik ben er zo bang van geworden. -O- Maar ik voel me ook een beetje schuldig omdat dit gedoe door mij komt. Tegen de eigenaresse doen ze wel normaal, zij zou in haar eentje zonder problemen op die stal kunnen blijven.

Het goede nieuws is dat we onze spullen en de kast hebben doorzocht en dat we niets hebben aangetroffen wat niet van ons was. Voor de zekerheid hebben we de spullen gefotografeerd, zodat we kunnen bewijzen dat ze minimaal sinds vandaag van ons zijn. Dieptriest dat het nodig is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:44

Misschien een rare gedachte, maar zitten die sporen niet toevallig nu in de prullenbak?

En wat een jammerlijke reacties zeg :\

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:48

Ik zit echt met verbijstering te lezen. Hoe kom je zo gek dat je iemand valselijk beschuldigd en dan nu zo'n rotgeintje erbij met die prullenbak (want dat lijkt mij geen toeval meer).
Heel veel sterkte TS. Fijn dat de eigenares achter je staat.
Ik vraag mij wel af of die rare vrouw dit niet een keer eerder gedaan heeft en de rest haar steunt omdat ze bang zijn anders zelf pispaal te worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:48

Meid,dit komt echt niet door jou!!!! Echt waar jij kan hier helemaal niks aan doen. Het is die vrouw die zo schandalig bezig is. En wat heb jij een super euhm... Bijrijdpaardbaas (bij gebrek aan een ander woord haha). Super dat ze je gewoon vertrouwt en het voor je opneemt.... Misschien haar bedanken met een bloemetje? Niet omdat dat moet maar om aan te tonen dat je dankbaar bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:49

He bah, wat een naar verhaal. Ik voel me er zelf helemaal naar en machteloos door. Heel veel sterkte en het komt vast wel goed!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:52

Cayenne schreef:
Misschien een rare gedachte, maar zitten die sporen niet toevallig nu in de prullenbak?

En wat een jammerlijke reacties zeg :\

dat was ook exact wat ik dacht!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 13:53

Maartje1990 schreef:
Meid,dit komt echt niet door jou!!!! Echt waar jij kan hier helemaal niks aan doen. Het is die vrouw die zo schandalig bezig is. En wat heb jij een super euhm... Bijrijdpaardbaas (bij gebrek aan een ander woord haha). Super dat ze je gewoon vertrouwt en het voor je opneemt.... Misschien haar bedanken met een bloemetje? Niet omdat dat moet maar om aan te tonen dat je dankbaar bent?

Ze is fantastisch. :j Ik ga zeker iets doen om haar te laten zien hoe dankbaar ik ben, goed idee!

Of die sporen in de prullenbak zitten weet ik trouwens niet, we hebben niet gekeken. Ik zal het de eigenaresse even laten weten, zodat ze het aan de stalbaas kan doorgeven.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:58

trouwens, is er een mogeljkheid dat ze bokt heeft en dit alles meeleest? niet dat ze je straks 3 stappen voor is en jou erin luist.

xxxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:01

Ik zit al een tijdje stil mee te lezen, maar ik moet er gewoon even uitgooien wat een vreselijk mens ik die vrouw vind!! Zoiets doe je toch niet als volwassen vrouw! En dat met die prullenbak kán gewoon geen toeval meer zijn. Ik vind het wel knap hoe netjes jij je houd, de meesten zouden al lang al zijn uitgebarsten tegen die vrouw denk ik. Heel veel sterkte in ieder geval ts!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:05

O mijn god wat een vreselijk mens! Als ze echt dat geluid met die prullenbak gemaakt heeft is ze echt enorm dom en kinderachtig.. En veroorzaakt ze gewoon levensgevaarlijke situaties!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:10

Hulde aan jou en de paardeneigenaar. Netjes gehandeld, dat kun je van die vrouw niet zeggen. Wees voorzichtig, zo te horen wil ze je echt wegjagen daar. Iemand die jouw paard zo laat schrikken -ervan uitgaande dat zij dat was- is misschien nog wel tot ergere acties in staat.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 14:12

Er is natuurlijk een kans dat mevrouw of één van de andere mensen van stal bokt heeft. Als dat zo is, denk ik niet dat ze hier reageren, tenzij ze heel dom zijn. Ik houd iedereen anoniem. Zelfs in mijn profiel kan je geen hints vinden naar de stal of naar mijn bijrijdpaard (mijn gebruikersnaam is een oude vezorgpony die helaas niet meer leeft). Als ze zouden reageren, zou iedereen hun profiel kunnen afzoeken en waarschijnlijk heel makkelijk vinden hoe hun paard heet of om welke stal het gaat. Als ik hen was, zou ik dat niet willen.

Dat mevrouw me voor zou kunnen zijn is inderdaad een risico, maar ik geloof dat ze me er toch wel kan inluizen als ze dat wil, ook zonder bokt. Na vandaag ben ik een beetje bang van haar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:14

Wat naar dit.

Ik zou eigenlijk vragen of je eigenaresse vandaag nog een gesprek aanvraagt met de stalbaas. Als klant heeft zij, samen met haar paard en bijrijders' recht op een goede en eerlijke behandeling. Ze betaalt voor een dienst, en daar hoort ook bij dat je met een fijn gevoel daar kunt zijn. De stalbaas moet echt zijn verantwoordelijkheid nemen en die vrouw hier op aanspreken EN dat ook publiek bekend maken.

Nu heb jij jezelf lopen wegstoppen, en je onveilig gevoeld, dat kan echt niet!

Jij hebt hier geen schuld aan. Die vrouw wel, en de stalbaas ook zolang die niets onderneemt. Hij moet hier echt in tussenkomen. Intussen is bewezen dat jij die sporen niet gestolen hebt, dus het is nu wel bewezen dat die vrouw je onterecht publiekelijk beschuldigd heeft. Daar mag best een fikse reactie op komen.

Ook van jouw kant hoor als je dat wilt! Ik kan goed geloven dat dat moeilijk is, weet ook niet of ik het zou durven, maar ik zou zeker die dame in kwestie eens flink mijn gedacht gaan zeggen en vragen wat er in godsnaam scheelt met haar.

Ik vind het echt zo erg voor jou dit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:20

Littera schreef:
Maar ik voel me ook een beetje schuldig omdat dit gedoe door mij komt.
is dus niet waar. Dit komt niet door jouw schuld! Maak jezelf dat niet wijs.

Ik zou voor nu eens gewoon afwachten. Je hebt een top paard, een top baas van bijrijd paard en laat nu maar eerst je "baas" de boel onderzoeken waardoor het lawaai maken van de prullenbak is veroorzaakt. Verder even niets doen, zodat mensen je ook niet als drammer gaan ervaren. Het gaat de goede kant op voor je, dus bravo, goed bezig!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:28

Ts, je moet het anders bekijken, eigenlijk heeft dit helemaal niets met jou te maken, dat mens kent jou niet eens en je hebt al een koffietje voorgesteld en dus je goede manieren getoond.

Als het jij niet was, had ze wel een andere nieuweling gevonden om op te vitten. Dat mens zal altijd een reden vinden om vervelend te doen, zolang ze daar ook haar slag mee thuis haalt.

Dus, niets op jezelf steken en de situatie rationeel bekijken, volwassen handelen en tonen dat je je niet laat doen. En daar ben je goed mee bezig.