Ja dat hoofdstel was echt een rib uit mijn lijf.. Had eigenlijk het geld niet echt, maar met die korting kon ik het niet laten.Komende weken maar op water en brood leven
Morgen gaan we lekker op buitenrit het hoofdstel teste en dan volgend weekend hebben we weer les!
BR is ook een heel fijn merk, dus ik ga er zeker meer dekjes van kopen! Plus oornetjes natuurlijk
Toen ze echt los was heb ik haar iets opgepakt waarbij ze ook heel fijn bleef lopen. Daarna besloten gewoon maar te gaan draven. Waar ze zich gisteren volledig scheef wegzette, had ik nu een bijna rechte pony onder mn kont
Aandraven gaat steeds beter en rustiger, weinig verzet. Ze gooit nog steeds graag de kop in de lucht, maar als je haar daar doorheen rijdt en goed voorwaarts houdt.. Pff dressuurknol 

Dit is haar makkelijke kant, dus dat hebben we eerst gedaan. Aan het eind rechtsom meegepakt.

Dus dan maak ik continu overgangen stap-draf, tot ze het zat wordt. Daarna kan ze ineens wel normaal draven. In draf werken we voornamelijk met meer aan het been krijgen, dus aandraven en doordraven zonder continu te moeten drijven. Dat doen we dus ook door overgangen en veel schakelen. Lange zijde draf verruimen, korte zijde verzameld, dan weer verruimen etc. Overgang terug naar stap en binnen enkele passen weer aandraven. Als dat allemaal goed gaat, dan gaan we halt-draf meepakken. Ik ben er inmiddels achter dat mijn paard direct stilstaat als ik 'Ho' zeg

In deze weken gaat mijn bijrijder haar longeren en stalgenootje een paar keer rijden. Zo kan ik over een week of 2 mijn training ook weer simpel oppakken.
Ze doet gelukkig nooit iets gemeen, alleen even laten weten dat ze lui is en geen zin heeft om te werken. Doet ze overigens maar 1 keer en dan geeft ze het al op.. Diepe zucht en dan gaan de billen eronder