wel of geen pony kopen voor 9 jarig dochter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Re: wel of geen pony kopen voor 9 jarig dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:09

Leuk om te horen dat het goed gaat, TS! Klinkt als een superkeuze!

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 10:43

Hoi hoi

Mijn dochter is juist helemaal niet arrogant en doet niet verwend. Snap ook niet dat daar meteen vanuit gegaan word. Maar goed

De foto's krijg ik er niet op! Zo jammer... had het graag met jullie willen delen.

Mijn meisje gaat elke dag met heel veel plezier er heen. Vrijdag gaat ze haar 1e privé les krijgen en na de zomer vakantie de springcursus in.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:05

dabi1983 schreef:
Hoi hoi

Mijn dochter is juist helemaal niet arrogant en doet niet verwend. Snap ook niet dat daar meteen vanuit gegaan word. Maar goed

De foto's krijg ik er niet op! Zo jammer... had het graag met jullie willen delen.

Mijn meisje gaat elke dag met heel veel plezier er heen. Vrijdag gaat ze haar 1e privé les krijgen en na de zomer vakantie de springcursus in.

Evt kan je mij een pb sturen dan stuur ik mijn mail adres dat ik ze voor je kan uploaden

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:34

Wat leuk dat het zo goed gaat! Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's :) Zelf ook voor mijn 11e verjaardag een eigen pony gekregen en die heb ik nog steeds.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:05

EliseXJoelle schreef:
dabi1983 schreef:
Hoi hoi

Evt kan je mij een pb sturen dan stuur ik mijn mail adres dat ik ze voor je kan uploaden

ja zou leuk zijn!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:21

dabi1983 schreef:
Hoi hoi

Ik denk dat mensen die kinderen met een eigen pony 'verwend' of 'arrogant' noemen stiekem een beetje jaloers zijn omdat ze dat zelf nooit hebben gehad, zou me er niet al te veel van aantrekken ;)
Ik heb vroeger ook eigen pony's gehad, en die pony tijd, dat is zo"n unieke ervaring, die pakt mooi niemand haar meer af!

Fijn dat het zo goed gaat, ik hoop dat het nog lukt met foto's, ben benieuwd! :D

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:50

saddledancer schreef:
Ik denk dat mensen die kinderen met een eigen pony 'verwend' of 'arrogant' noemen stiekem een beetje jaloers zijn omdat ze dat zelf nooit hebben gehad, zou me er niet al te veel van aantrekken ;)

Ik denk dat deze mensen inderdaad een tikkeltje jaloers zijn en dat is ook begrijpelijk. Een eigen paard/pony hebben biedt zoveel voordelen als jonge (en oudere) ruiter. Met een eigen pony ben je ook een beetje "verwend" vind ik. Dit bedoel ik overigens niet negatief. Ik vind het juist super mooi en fijn dat ouders hun kinderen deze kans willen en kunnen bieden. Al vind ik wel dat de kinderen met een eigen pony in een luxe positie zitten als je ze vergelijkt met kinderen waarvan de ouders geen pony of paard willen en/of kunnen kopen. Helaas (o.a. door de ongelijkheid in de samenleving) kunnen niet alle ouders van kinderen die gek zijn op paarden dit mooie cadeau bieden aan hun kinderen.

Maar bon, hier gaat dit topic natuurlijk niet om! Heel veel plezier samen! Geniet!!! :-)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:55

Ik lees het topic net pas. Superleuk voor jouw dochter en natuurlijk voor jou! Veel plezier en geluk met hem. Ben benieuwd naar de foto's!

Sarah_91_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:00

Ooh wat leuk!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:17

Beste topicstarter, wat superlief zeg dat je de pony toch gekocht hebt voor je dochter! Ik hoop dat je nog foto's kan plaatsen een keertje..
En wat ik zei over verwend, dat ging over ervaringen die ik heb met bepaalde personen, (dus saddledancer, dat zeg ik niet omdat ik jaloers ben of was hoor)Maar goddank zijn de meesten niet zo hoor!!!
By the way; heel veel geluk toegewenst samen :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:50

Leuk voor haar en dat meen ik echt... anderen hebben geen pony maar zijn ook echt super verwend in andere zaken ,dus laat het zo het is. geniet van je kindje haar uitgekomen droom!
( ik hoop echt nog eens foto's te kunnen zien)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:56

Een tijd geleden heb ik de geuploade foto's al door gestuurd naar TS maar daarna niks meer gehoord. De foto's plaatsen wilde ik wel aan TS overlaten.

Maar het is een leuke pony en leuke combi met haar dochter <3

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:01

Ik ben nu wel nieuwsgierig zeg.. :)

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:49

Dames heb idd de foto's ontvangen en 2 dagen bezig geweest maar is niet gelukt. Gisteravond weer geprobeerd aangezien ik jullie reacties zo super vind. Maar helaas.. Ik krijg het niet voor elkaar...

Heb wel leuk nieuws. Gisteren eerste wedstrijdje gehad en meteen 1e geworden. Ook doen ze samen cross. Erg leuk allemaal...

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:53

Kan anders wel via fb foto's doorsturen. ..

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:02

Als het niet lukt deze foto's had ik gekregen:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:09

Mooie pony! Ziet eruit als een leuk stel :) .

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:16

Wauw! Wat een leuke pony!!

Heb zelf een pony gehad toen ik 15 was. Ben er niet verwend/verwaand door geworden.

Zodra het kon moest ik er zelf voor zorgen dat de stalling ed betaald werden. Was/is een erg goede les in wat het nu allemaal daadwerkelijk kost en dat het niet iets is wat je zomaar ff doet. Ook krijg je een flinke verantwoordelijkheid waar je de rest van je leven wat aan heb.
Ik moest dus ook alles zelf doen. Het rijden(wat vervelend :+) , mesten, wei schoonhouden, helpen op de boerderij ed.

Het ligt in mijn ogen dus echt aan de ouders of ze verwend/verwaand worden en niet aan wat ze krijgen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:18

Ja,leuke pony! Maar,wat zie ik ,zonder zadel en zonder cap over de stenen rijden? Gevaarlijk hoor,op die cap!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:21

anjali schreef:
Ja,leuke pony! Maar,wat zie ik ,zonder zadel en zonder cap over de stenen rijden? Gevaarlijk hoor,op die cap!

De foto's zijn genomen op haar verjaardag toen ze de pony kreeg en er loopt iemand naast. Wat ik begreep uit de berichten doen was het een paar rondjes

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:31

Er moet ook altijd wel wat gezeurd worden..

Ik heb dit topic maanden geleden al een keer doorgelezen en kwam het nu weer tegen, wat hebben jullie een superleuke pony! :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:44

Meisjes van mijn stal waren 9 & 7 toen ze hun pony kregen. Deden de verzorging ook samen met mama en mama rijd ook. Maar heel af en toe. ze hebben een bijrijdster maar de kinderen zijn dol op hem. Meisje van toen 9 is inmiddels 12 en rijd zelf ook van tijd tot tijd. Denk dat het gewoon wel kan met de juiste begeleiding en hulp van u.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:45

Oh oooops pony is er inmiddels al hahaha.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:51

Mooie pony, heel veel plezier en geniet ervan!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:53

Wat een leuke combi zeg!