Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:08

Bij de aldi heb je regelmatig wildcameras te koop

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 09:14

Dinopino schreef:

Klopt,maar dat bereik is te kort.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:39

Wat jammer nou dat die camera's zo duur zijn of te weinig bereik hebben :(

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:17

Misschien goedkope gewoon op op hangen en briefjes dat er bewaking is? Dit schrikt meestal gewone mensen al genoeg af.

Doorgewinterde criminelen trappen er niet in dus voor je huis heeft het weinig zin, maar het zal geen inbreker zijn die ongevraagd op je paard gaat rijden....Dus hoop lelijk schrikt het af...Wat erg joh, dat er zomaar iemand op je paard gaat rijden :(:) erg asociaal en ook wel eng, met wat je allemaal hoort tegenwoordig...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:25

gohya schreef:
Dinopino schreef:

Klopt,maar dat bereik is te kort.

Een beetje kwalitatieve wildcamera heeft geen bereik nodig. Die hang je op, filmt alleen als er wat beweegt en dat kijk je dan later terug via sd kaart oid.
Moet je hem alleen niet op de wei richten, dan staat hij constant aan omdat er beweging blijft. Maar voor het monitoren van de aanlooproute van de wei zou het voldoende zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:30

De aanlooproute is vanaf het hek,en de afstand van stal naar hek is behoorlijk groot.De camera moet ik bij de stal ophangen.Daarom wil ik ook een kwalitatieve wildcamera en die heb je voor een honderd of 3 á 4.En hij zal niet op stroom kunnen,moet op zonne energie of accu.Dat er een komt is zeker,kan alleen niet op staande sprong helaas.
Vandaag eens goed de rug bekijken en foto maken die duidelijker is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:31

IJsco_Love schreef:
Misschien goedkope gewoon op op hangen en briefjes dat er bewaking is? Dit schrikt meestal gewone mensen al genoeg af.

Doorgewinterde criminelen trappen er niet in dus voor je huis heeft het weinig zin, maar het zal geen inbreker zijn die ongevraagd op je paard gaat rijden....Dus hoop lelijk schrikt het af...Wat erg joh, dat er zomaar iemand op je paard gaat rijden :(:) erg asociaal en ook wel eng, met wat je allemaal hoort tegenwoordig...

Zo'n bordje heeft er gehangen,schrikt helaas niet af.Er hangt ook een zeer groot waarschuwings bord voor onbevoegden.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:57

Wat zijn er toch ziekelijke mensen.. Hoop dat je die persoon op heterdaad betrapt.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:16

Wauw, hier schrik ik zelf toch ook van. Ik moet er niet aan denken dat er zoiets bij ons gebeurt! Overlaatst vonden we in de wei overschot van brood... Hier was ik ook niet enthousiast over. Wat krijgen onze paarden dan nog meer? Ik ga ook eens een bordje maken met gelieve niet te voederen. Dit is waarschijnlijk goed bedoeld (er komen veel ouders met kleine kinderen langs), maar kan altijd slecht aflopen.

In de wei gaan ze bij ons gelukkig moeilijk geraken. De hele wei is omheind met stroomdraad én kippendraad van ong 2m hoog. Er was ooit een hond in één van de weien geraakt die de paarden opjaagde. Hierop heeft de boer alle weien op deze manier omheind. Ook zit er een slot op de poort. Hopelijk is dit genoeg om penny's buiten te houden!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:29

Moest je paard nu kunnen praten he!

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:49

gohya schreef:
De aanlooproute is vanaf het hek,en de afstand van stal naar hek is behoorlijk groot.De camera moet ik bij de stal ophangen.Daarom wil ik ook een kwalitatieve wildcamera en die heb je voor een honderd of 3 á 4.En hij zal niet op stroom kunnen,moet op zonne energie of accu.Dat er een komt is zeker,kan alleen niet op staande sprong helaas.
Vandaag eens goed de rug bekijken en foto maken die duidelijker is.

Nogmaals: Is marktplaats of een andere tweedehands geen optie? Daar kun je voor een relatief milde prijs vaak toch wel goede spullen vinden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:54

Op een forum waar ik zit maken juist heel veel mensen met een open stal gebruik van wildcamera van de aldi. Bij ons is ie vanaf 31 maart weer in de winkel voor een prijs van 79,99 op batterijen

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:54

gohya schreef:
kusvoorjou schreef:
Waarom heb je niet direct een camera opgehangen nadat dit gebeurt is als ik vragen mag..

Omdat niet iedereen effe een paar honderd euro uit zijn zak kan halen?
Als ik dat kon hing er allang een camera,en een flutding van een paar tientjes heb je niks aan.

Ik bedoelde het niet aanvallend hoor;) is er tweede hands ook niets dan?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:12

Heel gek Yvonne.

Ben heel benieuwd wat hieruit komt.

Ik zou de komende tijd als Fyanne gereden wordt inderdaad weer afsponsen of goed poetsen.
En maar eens op andere tijden naar de weide of vragen of er mensen wat vaker langs willen fietsen als ze toch in die buurt moeten zijn.
(moeten ze wel je verzorgster kennen natuurlijk :+ )

Wat brutaal als dit echt zo is.
Jij maakt echt van alles mee zeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:17

Zijn de wildcamera's niet ergens te huur?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:22

Misschien een camera lenen van een andere bokker? tot het is opgelost?
Sta wel versteld dat mensen dit doen, wat er wel allemaal niet kan gebeuren... dadelijk ligt er iemand in de wei door bijvoorbeeld verkeerd vallen of misschien per ongeluk een schop gehad (je weet maar nooit)
Wie moet er dan voor op draaien? Hoop dat je er achter komt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:19

Misschien een stom idee hoor, maar het kwam tijdens het lezen van dit topic bij me op.

Kun je, zeker nu de droge dagen er weer aan zitten te komen, de zadelplek niet insmeren met stoepkrijt of vetstift (wat ze voor schapen wel gebruiken)?
Wanneer er gereden is zou je dat duidelijk moeten zien. In het beste geval weerhoudt het de stiekeme rijders ervan nog op je paard te klimmen.

Je verzorgsters kunnen dan natuurlijk gewoon poetsen, rijden en de markering opnieuw aanbrengen. Onderling contact tussen paarden zal het misschien een beetje vervagen, maar vast niet in dezelfde mate.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:26

Jemig, wat lijkt die veel op mijn oude merrie!

Ik kwam hier eigenlijk voor de afloop, omdat het al een wat ouder topic was. Die eerste foto's vind ik het zadelgedeelte opvallend, het gedeelte achter het voorbeen kan ook gewoon een zweetplek zijn veroorzaakt door warmte. Dat verklaart dan nog niet het ruggedeelte, maar voor alleen rijden met een zadel vind ik de plek te vierkant. En dan had de singel wel helemaal aan de voorkant moeten zitten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:34

Hoe moeten ze bij het paard komen? Poortgrepen los en de wei in? Trek dan je stroomdraad ff door zodat je vol het draad vast pakt als je de poort pakt.
Is maar een idee

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:43

Tussen de draden door deden ze in deze omgeving....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:10

Dan een extra draadje spannen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:12

Waar een wil is. Zal een weg gevonden worden...
Al is het met rubberen handschoenen...

Simpel draadje enz is vaak niet genoeg helaas.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:20

Het nare is nog wel, dat er nog meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben :( (Niet dat ik het voor jou niet vervelend vind hoor :) ) Gewoon het idee dat het al gebeurd is vreselijk -O-

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:56

Ook op heterdaad betrappen werkt helaas niet altijd. Eigenaresse van mijn verzorgpony vertelde dat ze eens vreemde meisjes op het erf had (paarden staan aan huis!) die de pony's mee wouden nemen. Boos geworden, weg gestuurd, maar later waren ze er weer. Eigenaresse nog bozer geworden en weer weg gestuurd. Ouders wisten er niets van of deden in ieder geval alsof ze er niets van wisten.
Later heeft het verzorgstertje van de shet ze nog een keer aangetroffen terwijl ze in manen en staart aan het knippen waren...

Ik vind het bizar dat meisjes dit gewoon doen. Toen ik die leeftijd had was ik doodsbenauwd voor eigenaren :')

Succes met het vinden van de dader(s), en als je ze vind moet je het heel duidelijk maken dat ze niet meer mogen komen!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:05

Dat is vreemd ! laatst ook meegemaakt dat mijn pony haar manen glibberig waren van de antiklit... maar ik heb geen antiklit..