Juangi schreef:Man, man, man... Wat een reacties.
Allemaal egoïstisch, ik doe het allemaal zo goed, ik heb duizenden euro's over om aan mijn zieke paard te trekken, ik vecht tot het einde en de mensen die realistisch een streep kunnen trekken zijn moordenaars???
Nu vraag ik mij af, hebben jullie wel daadwerkelijk nagedacht aan het welzijn van het paard? De stress die het paard krijgt van constant van kliniek naar kliniek, maanden boxrust, maanden injecties en dierenartsbehandelingen en van de zwakte die bij het ziek zijn komen? Het gaat hier om een prooidier, dieren die vaak slecht met stress kunnen omgaan. Google maar, flink wat literatuur over. Paarden kijken van dag tot dag en zien niet dat het over een paar maanden na al die behandelingen weer beter gaat worden. Het levert zo ontzettend veel stress op, dat zie je vaak bij magerder worden en een verslechterd immuunsysteem.
Ik ga zo ver als mijn financiële middelen reiken (mijn paard heeft er niks aan als ik mij in de schulden werk waardoor ik de stalling niet meer kan betalen...) en zover ik het acceptabel vind voor het welzijn van het paard. Welzijn staat voorop, en daar valt in mijn ogen ook mentale welzijn onder, hoe vaak is er wel geen link tussen mentale welzijn en fysieke welzijn?
Eh? De reacties al eens echt GOED doorgelezen?