Pffff het is toch niet makkelijk hoor. Ik blijf heel vriendelijk en al lachend wijs ik het meisje op haar verantwoordelijkheden maar dit lukt niet echt.
Het paard bokt al 2 jaar keihard in galop en haar gedrag wordt er niet makkelijker op. Andere professionals hadden haar reeds 2 jaar geleden aangeraden om een osteo te bellen maar dit deed ze niet. Nochtans was de osteo op stal geweest voor mij paarden. Neen het was het karakter van het paard. Omdat zij het te druk had met haar school had ik aangeboden om te rijden want mijn paard staat op rust met een peesblessure. Na 2 maal te rijden met het paard had ik echt het gevoel dat er iets niet klopte. Dus nu eindelijk toch een behandeling voor het paard. Bleek dat ze vast zat in de rug, in de lendenen en haar been op slot zat.
Het meisje moest enkel worteltjes meebrengen zodanig dat we de oefeningen konden doen. Resultaat: Geen wortelen. En ze vindt dit ook niet erg. Tja oeps vergeten...
Ik had zelf al wortelen gekocht
omdat ik wist dat dit ging gebeuren. Maar uiteindelijk is het niet aan mij om wortelen te kopen? En neen hoor, ze vraagt niet of ze deze moet betalen...
Paardje is een ijzer kwijt. Ik had dit reeds gezien maar bewust gezwegen. Meisje is 2 uur gaan wandelen met haar paard. Bij het thuis komen heb ik gevraagd of ze niets gemerkt heeft. Neen hoor niets gemerkt. Uiteindelijk met haar naast het paard gaan staan. En na 5 minuten zegt ze plots Oh ze is gekapt!

En als ik dan vraag kijk nog is beter ziet ze het nog steeds niet tot haar mama plots zegt Oh ze is een ijzer kwijt!
Daarna ging ze de oefeningen doen van osteo. Ze moest haar paard vastbinden
en voor de duizendste keer moest ik uitleggen hoe ze de knoop moet leggen. Ze vraagt dit ook en zegt Goh altijd vergeet ik dat!
Daarna moest ze de strecht oefeningen doen en
ook daar ging het niet alleen en had ze hulp nodig.
Sorry hoor maar hier word ik echt heel zenuwachtig van!
Het paard breekt ook sinds gisteren weer uit. En als reactie krijg je dan het is toch een poppemie he!

Mijn draden zijn wel stuk! Maar ook dit ziet ze niet.
Soms wil ik echt zetten pak je paard en ga hier weg! Maar wat dan met het paard? Ze zien niks! Moest het paard kolieken hebben zouden ze er naar kijken en het toch zo schattig vinden dat ze zo veel rolt en mooi neer ligt! Het paard is afhankelijk van haar als eigenaar maar de eigenaar ziet de noden niet van het paard.
Misschien had dit meisje beter op de manege blijven rijden? En nu lijk ik weer heel hard he. Ik weet het. Zie dit als therapeutisch afschrijven van mijn frustratie.

En dan kan ik stoppen met zeuren tegen mijn vriend! Dus bedankt om dit eens te lezen!