Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:28

Laibadji schreef:
Ze mag gerust met haar paard weg gaan hoor. Maar ze staat hier zo graag omdat alles gedaan wordt voor haar. En ja ik heb bewust verzwegen dat het ijzer van haar paard gevallen is want anders ben ik toch de bemoeial. Ik vind het heel erg dat jullie niet kijken naar het goed voor het paard! 2 uur in het bos gaan rijden moet maar kunnen! Het paard is aan het revalideren! En neen ze was niet gezond door de goede behandeling van haar eigenares!

Maar goed ik zie de paarden die hier staan graag en ga er voor door een vuur. En ja dan word ik heel kwaad als ik merk dat iemand zo nonchalant is. En zeker als het de gezondheid van haar paard schaadt! Maar blijkbaar moet dit allemaal wel kunnen.

En ja het meisje betaalt hier een bijdrage maar bijlange niet genoeg om al het werk en de kosten te dekken die ik doe voor haar! Maar ja ook dit moet kunnen he!

Dan moet je die kosten verhogen. Ik sta ook op een stal waar alles voor me gedaan wordt omdat ik er door mijn studie weinig tijd voor heb. Als ik dan een keer naar stal ga, doe ik liever iets met mijn paard ipv klusjes eromheen. En daar betaal ik ook voor.
Ik zie het probleem niet. Het is jouw stal, dus jij moet er wat aan doen als je het vervelend vind. Koop het paard over, stuur ze weg....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:32

Laibadji schreef:
Ze mag gerust met haar paard weg gaan hoor. Maar ze staat hier zo graag omdat alles gedaan wordt voor haar.

En ja het meisje betaalt hier een bijdrage maar bijlange niet genoeg om al het werk en de kosten te dekken die ik doe voor haar! Maar ja ook dit moet kunnen he!

Dan ga je met haar om de tafel en stel je voor dat ze extra gaat betalen voor de dingen die je doet, of je stopt met deze dingen :)

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:35

Wat een boel frustratie, ik ben blij dat ik niet zo'n stalhouder heb :o Of koop dat paard terug over zodat je ermee kunt doen wat je wilt, of bemoei je er niet mee. De situatie is nu eenmaal zo dat het niet meer jou paard is, en die heb je te accepteren, of je dat nou wilt of niet. Meer dan advies geven kun je niet doen (hoewel ik niet blij wordt van een stalhouder die me ongevraagd advies geeft). Ik was allang verkast als het mijn paard was.

Mijn eerste pony heeft het achteraf gezien ook wel eens te verduren gehad, maar ik wist toen gewoon niet beter. Hij leeft nog steeds en al doende wordt men wijzer.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:38

Lastige situatie ts..
Er zijn nu eenmaal veel meer mensen met paarden dan paarden mensen.
Toch denk ik dat je moet proberen los te laten Hoe moeilijk dat ook is..niet ieder paard is te redden of je moet het paard voor een prikkie weer zelf terugkopen. Het enige wat je kunt doen is goed voor t paard te zorgen in de zin van voeding, stal en zorgen dat t paard eruit komt. Mocht t paard iets mankeren of gaan mankeren of een ijzer kwijt zijn zou ik dat wel melden en voor de rest laten voor wat het is.. Zo doe ik t igg en dat geeft rust!
Sterkte!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:40

Ik snap heus wel dat je het beste met het paard voor heb en wilt dat de eigenaresse gaat veranderen. Echter, na al jullie gesprekken en al jouw moeite is ze nog steeds niet veranderd.
Dus ga er maar vanuit dat zij gewoon hetzelfde blijft en niet meer moeite in het paard gaat steken. Dan blijven er nog een paar opties over: accepteren (en er dus ook niet meer zoveel moeite instoppen), het stalgeld verhogen (om al je diensten te bekostigen) of haar wegsturen van stal.

Maar onthoud wel dat het haar paard is, daar heb jij in principe niets over te zeggen, ook niet als je vind dat ze daar verkeerd mee omgaat. De stal is wel van jou, dus je kunt wel het stalgeld verhogen of haar en haar paard wegsturen. Maar reken er alsjeblieft niet op dat ze veranderd, want dat gaat ze echt niet doen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:41

Solistar schreef:
Wat een boel frustratie, ik ben blij dat ik niet zo'n stalhouder heb :o Of koop dat paard terug over zodat je ermee kunt doen wat je wilt, of bemoei je er niet mee. De situatie is nu eenmaal zo dat het niet meer jou paard is, en die heb je te accepteren, of je dat nou wilt of niet. Meer dan advies geven kun je niet doen (hoewel ik niet blij wordt van een stalhouder die me ongevraagd advies geeft). Ik was allang verkast als het mijn paard was.

Mijn eerste pony heeft het achteraf gezien ook wel eens te verduren gehad, maar ik wist toen gewoon niet beter. Hij leeft nog steeds en al doende wordt men wijzer.

Maar hoe wordt je wijzer? Ik denk toch ook zeker door een pensionhouder die het beste met je voorheeft toch? Bemoeien is wat anders dan goedbedoelde adviezen ter harte nemen..Wie weet steek je er weer wat van op!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:42

elenaMM77 schreef:
ik vind het ook apart dat je stelt dat het 'probleem is opgelost'.
Simpelweg omdat jij m mag rijden.

Om heel eerlijk te zijn, vind ik het juist verergerd sinds de opening van dit topic.
Je bemoeit je nu nog veel meer met het paard en je hebt de eigenaresse min of meer 'verlaagd' tot bijrijdster in je eigen gedachten.

Wat is nu belangrijker, jouw gelijk of je expaard's welzijn..
Testen of een eigenaar wat gezien heeft, in plaats van als stalhoudster actief een issue te melden.
Dat zou voor mij de druppel zijn.

stel dat mijn pony iets aan z'n hoeven zou hebben en ik zou het om wat voor reden dan ook, pure onachtzaamheid, of mijn hoofd loopt over van de beslommeringen, of wat dan ook, niet opermerken. En mijn stalhoudster laat mij gewoon met de pony het erf af vertrekken zonder ook maar iets te zeggen? Dat zou voor mij de absolute druppel zijn en ik zou direct wat anders zoeken. Mij testen is niet in het belang van mijn pony, wat de achterliggende gedachte ook is.

Bij mij heeft het 15 jaar geduurd voor ik een behoorlijke paardenknoop kon leggen, ik had daar een zwart gat voor. Heb er 100x om gevraagd en het is mij 100x voorgedaan.. Guess what.. so af en toe staat mijn paard nog steeds zomaar ineens los.. of heb ik de knoop verkeerd gelegd, hoe simpel die ook is.. Boeiend. Sommige dingen leer je snel. andere blijf je volkomen onnozel in.

So what als ze hulp nodig heeft bij oefeningen.. Wees blij dat ze erom vraagt.. of als ze er niet om vraagt, ga er dan niet met je neus bovenop staan om je te ergeren.

Paard breekt uit. again, So what.. stuur een whatsupje, repareer de draad en geef de rekening voor het vervangen stuk draad.. klaar. Blijkbaar zag je het gebeuren, anders weet je niet welk paard de draad gemold hebt, dus wat als ik er niet bij was, is puur een hersenspinsel om jezelf over de rooie te krijgen. je was erbij. Heb zelf ook 6 palen moeten dokken omdat meneer na het verplaatsen liever op de kale wei naast de merries terug stond.

als je er niet tegen kunt, gewoon weg sturen.. Een paard gaat niet direct dood als er een keer iets niet gezien wordt, of wanneer oefeningen niet lukken.. het is hooguit niet in de maximale conditie die hij zou kunnen hebben.. Waar komt jouw idee vandaan dat jij de enige goede stalhoudster bent? Want als dit paard verkast, dan krijgt de eigenaresse gewoon een belletje als er wat aan de hand is, zodat er actie kan worden genomen.. paard kan net zo goed bij jou op stal koliek krijgen.. zo ook bij een ander, de stalhouder is dan de eerste die actie onderneemt, want die zit er bovenop. Dat geld voor iedereen die een paard in pension heeft staan elders. 90% van de tijd is de eigenaar immers niet bij het paard. De stalhouder is veel vaker in de nabijheid van het paard.. Dus waar komt dan het idee vandaan, dat koliek niet opgemerkt zou worden op een andere stal?

Dag ElenaMM7 bedankt voor jouw uitgebreide bericht. Ben ondertussen zelf even bekoeld. Ja ik heb het er lastig mee dat ze na 4 jaar een eigen paard nog steeds niet weet hoe ze met haar paard moet omgaan. Ik vind het moeilijk te vatten dat je na zoveel jaar en zoveel begeleiding nog steeds de handeling niet onder de knie hebt. Maar als ik jouw verhaal lees is zij blijkbaar niet de enige en duurt het soms langer bij sommige mensen. En dat is zeker niet slecht bedoeld hoor!

Wat het ijzer betreft heb ik de eigenaresse reeds vele keren aangeraden om de datum van beslaan in haar gsm te voegen zodanig dat er na 2 maanden een belletje kan afgaan om haar er aan te herinneren. Dit doet ze niet. En is telkens verbaasd als er na 4 maanden een ijzer af valt. Ik heb haar telkens gewezen op de voeten van haar paard en wanneer ze moet beslaan worden.
Het meisje wil het paard deze zomer dichterbij huis op een weide zetten. Zonder stalhouder of ander toezicht. Enkel zij en haar mama en dan maak ik mij grote zorgen!

En neen hoor. Ik voel mij zeker niet beter dan andere stalhouders. Trouwens ik heb ook geen pensionstal. Paardje staat gewoon bij mij thuis. De eigenaresse zou haar paard dichter bij huis kunnen plaatsen maar ze doet dit niet omdat ze weet dat haar paard hier zo goed verzorgd wordt en dat zij er helemaal geen omkijken naar heeft wanneer ze het druk heeft met school. En hier heb ik alle respect voor. Moest zij op een ander pension staan zou zij het dubbel van het bedrag betalen of alle dagen moeten gaan om te werken.

Mijn frustratie is gewoon dat ze niet ziet dat haar paard noden heeft los van het rijden. Het voelt een beetje of het is een fiets. Ze vindt het ook niet erg dat ze dit niet ziet of de wortels vergeet voor de revalidatie. Het is toch haar verantwoordelijkheid? Denk ik dan?

En ik probeer heel vriendelijk te zijn tegen haar. Ik behandel haar lief en zeg dingen met een lach en een grap maar inwendig heb ik het dan heel moeilijk. En hier op bokt lucht ik mijn hart en zeg ik wat ik denk maar dat zijn niet de dingen die ik tegen haar zeg. Bij haar verbloem ik alles en ben ik heel hartelijk. Nadien pas komt de frustratie.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:49

Cayenne schreef:
Laibadji schreef:
Ze mag gerust met haar paard weg gaan hoor. Maar ze staat hier zo graag omdat alles gedaan wordt voor haar.

Dan ga je met haar om de tafel en stel je voor dat ze extra gaat betalen voor de dingen die je doet, of je stopt met deze dingen :)

Dit is denk ik een briljant plan. Ga in gesprek, vertel dat ze essentiële dingen niet doet die haar paard wel echt nodig heeft (om de 8 weken nieuwe ijzers bijvoorbeeld) en dat ze 2 opties heeft, vertrekken en het zelf uitzoeken of jou vanaf 1 april een X bedrag extra betalen zodat jij het kan regelen. Dan heb jij de extra onkosten eruit en kan je gewoon de hoefsmid een extra paard laten doen en is al die extra tijd van jou ook betaald.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:55

Laibadji schreef:
Pffff het is toch niet makkelijk hoor. Ik blijf heel vriendelijk en al lachend wijs ik het meisje op haar verantwoordelijkheden maar dit lukt niet echt.

Het paard bokt al 2 jaar keihard in galop en haar gedrag wordt er niet makkelijker op. Andere professionals hadden haar reeds 2 jaar geleden aangeraden om een osteo te bellen maar dit deed ze niet. Nochtans was de osteo op stal geweest voor mij paarden. Neen het was het karakter van het paard. Omdat zij het te druk had met haar school had ik aangeboden om te rijden want mijn paard staat op rust met een peesblessure. Na 2 maal te rijden met het paard had ik echt het gevoel dat er iets niet klopte. Dus nu eindelijk toch een behandeling voor het paard. Bleek dat ze vast zat in de rug, in de lendenen en haar been op slot zat.

Het meisje moest enkel worteltjes meebrengen zodanig dat we de oefeningen konden doen. Resultaat: Geen wortelen. En ze vindt dit ook niet erg. Tja oeps vergeten...
Ik had zelf al wortelen gekocht omdat ik wist dat dit ging gebeuren. Maar uiteindelijk is het niet aan mij om wortelen te kopen? En neen hoor, ze vraagt niet of ze deze moet betalen...

Paardje is een ijzer kwijt. Ik had dit reeds gezien maar bewust gezwegen. Meisje is 2 uur gaan wandelen met haar paard. Bij het thuis komen heb ik gevraagd of ze niets gemerkt heeft. Neen hoor niets gemerkt. Uiteindelijk met haar naast het paard gaan staan. En na 5 minuten zegt ze plots Oh ze is gekapt! :? 8)7 En als ik dan vraag kijk nog is beter ziet ze het nog steeds niet tot haar mama plots zegt Oh ze is een ijzer kwijt! |o

Daarna ging ze de oefeningen doen van osteo. Ze moest haar paard vastbinden en voor de duizendste keer moest ik uitleggen hoe ze de knoop moet leggen. Ze vraagt dit ook en zegt Goh altijd vergeet ik dat! |(

Daarna moest ze de strecht oefeningen doen en ook daar ging het niet alleen en had ze hulp nodig.

Sorry hoor maar hier word ik echt heel zenuwachtig van!
Het paard breekt ook sinds gisteren weer uit. En als reactie krijg je dan het is toch een poppemie he! -:(- Mijn draden zijn wel stuk! Maar ook dit ziet ze niet.

Soms wil ik echt zetten pak je paard en ga hier weg! Maar wat dan met het paard? Ze zien niks! Moest het paard kolieken hebben zouden ze er naar kijken en het toch zo schattig vinden dat ze zo veel rolt en mooi neer ligt! Het paard is afhankelijk van haar als eigenaar maar de eigenaar ziet de noden niet van het paard.

Misschien had dit meisje beter op de manege blijven rijden?

En nu lijk ik weer heel hard he. Ik weet het. Zie dit als therapeutisch afschrijven van mijn frustratie. :o En dan kan ik stoppen met zeuren tegen mijn vriend! Dus bedankt om dit eens te lezen!

Pfoe jeetje ik zou als meiske ook onzeker worden (dikgedrukt). Als jij dit schrijft zal dat zeker naar haar doorstralen. Alles wat zij doet wordt gecontroleerd en een oordeel over gegeven. Je geeft aan dat het niet eerlijk is te oordelen maar het komt in bijna ieder bericht weer terug..

In dit bericht heb je het over bokken, maar kan me nog terug halen dat het meisje bang is dat hij "heel niet zo heftig bokt..
Citaat:
Paardje is ondanks zenuwen bomproof. Durft wel eens bokken maar valt mee. Zoals reeds gezegd is de eigenares hier bang voor en vooral...ze praat zichzelf dt inderdaad aan.

En hoe groot is het drama dat ze wortels vergeten was? Het zijn maar wortels. Ik had jou ook geen geld gegeven omdat jij ervan uit was gegaan dat ik het wel weer zou vergeten? Ik vraag jou toch niet om maar bij voorbaat wortels te kopen? Dat is heel niet jouw opdracht/ taak verantwoordelijkheid.

Je komt ontzettend betuttelend naar het paard over, alsof het nog jouw eigen paard is en je het graag op jouw manier wilt voortzetten. Daarnaast help je haar met alles wat ze vraagt/ doet / wilt. Die afhankelijkheid van haar wordt van twee kanten in de hand gewerkt.

En tuurlijk blijft zij staan daar op stal, zij heeft weinig tijd en iemand die alles voor haar en haar paard doet. Ik denk dat jij in deze de verstandige moet zijn en afstand moet nemen van het paard en van haarzelf. Of haar naar een andere stal laten vertrekken of in een duidelijk gesprek aangeven dat jij enkel bezig zal zijn met voeren en bijvoorbeeld buiten zetten. Maar dat alle overige taken (DA en hoefsmid etc.) vanaf heden haar verantwoordelijk is en dat jij daar niet meer voor open staat om te helpen. Er lijkt namelijk alleen maar spanning en frustratie te ontstaan over de meest kleine dingen. En dat zij dan haar paard eventueel moet verkopen, is wederom niet jouw probleem. En dat is zwaar die afstand nemen... Dat snapt iedereen ;) Maar hoe het nu loopt zal op langertermijn voor beiden ontzettend vervelend zijn.

Sarah_Elise

Re: Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:00

Volgens mij is de situatie zoals die nu is echt niet wenselijk en moet je kiezen om hier wat aan te doen. Je blijft je anders maar irriteren en zelfs al ga je de extra kosten aan haar doorberekenen, je blijft niet happy met de situatie omdat je een andere mening hebt over wat er met het paard moet gebeuren. Dan zijn er denk ik, grofweg, maar 2 opties:
1. Je geeft aan dat ze een andere stal moet gaan zoeken.
2. Je vraagt of je haar paard mag overkopen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 13:14

Dag Yasmine, aangezien het meisje geen tijd heeft voor het paard had ik voorgesteld om er mee te rijden. Toen ik er mee reed begreep ik haar angst en heb ik haar dat ook verwoord. Wat je wel moet weten is dat er reeds 2 jaar aangeraden werd om een osteo te laten komen. Nu heb ik toch wel even doorgedrukt om hem te bellen want dit was echt niet meer normaal. (Meisje gaat al meer dan een jaar alleen rijden dus heb ik er geen zicht op enkel de verhalen die ze vertelt. Wij hebben zelf geen piste.)

Wat de worteltjes betreft heb ik het er wel moeilijk mee aangezien deze dienen voor de revalidatie van haar paard maar blijkbaar vindt zij dit niet belangrijk en ziet ze het nu van de oefeningen niet in.

Ik ben nu echt op een punt dat ik geen traan zou laten moest ze vertrekken. Ik wil met heel veel plezier heel veel moeite in mensen steken en hen dingen aanleren en mijn tijd er voor nemen maar dan wil ik ook enige minimale vooruitgang zien. Kleine stapjes zijn genoeg maar hier heb ik soms echt het gevoel dat ze het zich allemaal niet aantrekt. Ik hoop langs een kant dat ze deze zomer dus op een weide zal staan en dat het meisje zelf voor haar paard moet zorgen en zo eens geconfronteerd wordt met het gegeven PAARD en hier moeten voor zorgen zonder dat er hulp is. Ik hoop zo hard dat ze hier uit leert.

En ik heb het echt niet slecht voor met haar. Ik wil het liefst van al dat ze heel veel plezier heeft met haar paard. Zo zal ik haar paard een aantal uren op de weide zetten vooraleer zij komt rijden zodanig dat het paardje rustig is en geen winterstress heeft. Maar misschien doe ik te hard mijn best...

En ondertussen naar buiten mogen lopen. Haar paard heeft heel mijn draad afgebroken en palen afgetrokken. |( Deze factuur zal ze krijgen! Wel rot want nu kunnen mijn paarden niet meer buiten vandaag. -:(-

Special_Da

Re: Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:24

Volgens mij kan het ook uit angst zijn. Ik snap jouw frustratie maar ik heb het ook meegemaakt. Mijn verzorgpaardje stond ook telkens heel erg fris en elke keer gebeurde er wel wat.. Omdenduur kreeg ik angst om te rijden en ging ik met heel veel stress naar mijn verzorgpaard. Hoe langer ik wachtte hoe hoger de drempel werd om te rijden. En dan begon ik uitvluchten te zoeken.. Het gaat morgen regen... Ik heb geen tijd... Ik ben zien... Heel erg stom maar in was gewoon bang. Ik ging alleen nog rijden als er een vriendin meeging. Nu ondertussen is mijn vertrouwen gegroeid en mijn angst helemaal weg. En nu ga in plots 4x per week rijden. Ik kijk er nu echt naar uit om met het paard bezig te zijn. Misschien moet je proberen wat tijd vrij te maken voor haar en zoals iemand eerder al zei een uur tutten met het paard in plaats van een uur kletsen. Gewoon kleine dingen, wat grondwerk, wat borstelen, spelen op de wei,... Het heeft mij enorm geholpen! Het is misschien jouw taak niet maar het kan wel helpen. En ik denk vanaf ze haar vertrouwen terug heeft en terug plezier heeft in het rijden zal ze meer komen en met veel meer plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:45

Wauw, ik snap jouw frustratie heel goed: het zou mij ook een doorn in het oog zijn zo iemand... wat een gemakzucht.... En imo kan je er rustig een opmerking over maken als je ziet dat zaken misgaan... Ik zou het slecht vinden als je het niet zou doen. En gewoon rustig de rekening presenteren voor de kosten die je gemaakt hebt voor haar paard hoor, niet meer dan normaal.... Echter: ik ben bang dat je de 'mindset' van het meisje niet gaat veranderen binnen nu en korte tijd, dus moet je jezelf afvragen of het je dit allemaal waard is.... Misschien toch beter dat ze vertrekt en elders haar 'geluk' gaat zoeken. Denk dat ze er vanzelf achter gaat komen hoe goed ze het bij je gehad heeft dan. En hopelijk gaat dit dan niet ten koste van het dier.... maar vrees het ergste.... Succes TS!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:02

[quote="Picasso"]En gewoon rustig de rekening presenteren voor de kosten die je gemaakt hebt voor haar paard hoor, niet meer dan normaal....

En wat nou als de eigenaresse er niet om heeft gevraagd dat TS deze kosten maakt?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:13

Cayenne schreef:
Picasso schreef:
En gewoon rustig de rekening presenteren voor de kosten die je gemaakt hebt voor haar paard hoor, niet meer dan normaal....

En wat nou als de eigenaresse er niet om heeft gevraagd dat TS deze kosten maakt?

Dus ik mag mijn omheining niet maken wat haar paard stuk maakt?

Net met de mama gebeld. De kosten worden vergoed door hun verzekering.
Ach ik vrees ook dat het meisje (19jaar) niet zal veranderen en altijd op iedereen zal blijven rekenen. Ik moet mij hierbij neerleggen en vooral blijven ademen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:16

Laibadji schreef:

Waar staat dat? :? Je interpreteert dingen op een verkeerde manier.
Blijf idd ademen :) Wat een frustraties.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:17

Cayenne schreef:
Laibadji schreef:

Waar staat dat? :? Je interpreteert dingen op een verkeerde manier.
Blijf idd ademen :) Wat een frustraties.

Oeps sorry! Mijn oprechte excuses!!! :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:34

Ik denk dat het voor iedereen beter is als ze een andere stalling zoekt. Kan voor haar ook niet echt leuk zijn. Die frustraties moet ze toch haast wel merken.
Ja je zult je er bij neer moeten leggen vraag me alleen af of je dat wel kunt?
Heb zo idee van niet. Wat ik me best voor kan stellen. Iedereen heeft zo zijn eigen manier en zeker als je het paard bij een particulier zet( meisje dus bij jouw) moet je erg goed overeenkomen anders gaat dat uiteindelijk botsen.
Tja verder vervelend van de omheining maar dat kan nu eenmaal gebeuren met paarden. Dat zijn van die kleine dingen die je nu niet meer kan hebben.
Wat wil je er nu mee gaan doen? Gewoon proberen om je erbij neer te leggen? Of ga je wel een gesprek aan?

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:50

Ik heb alleen de openingspost gelezen en een paar reacties. Daar ga ik maar snel overheen. Ik kan je heel goed begrijpen hoor TS. Wij hebben een pensionstal en je moet zakelijk zijn. Maar dierenliefde staat daar toch nog boven. Ook wij gaan wel eens de mist in met pensionklanten die steeds makkelijker worden omdat wij -te- goed voor het paard zorgen. Ook een pensionklant die niet betaalt; je kunt het niet over je hart verkrijgen om het paard alleen de basiszorg te geven. Dus uiteindelijk geef je je liefde en zorg en wordt het paard op een avond weg gehaald, zonder te betalen.
Dus doe wat je hart je ingeeft TS maar probeer ook wat met de frustratie te doen. Daar heb jij alleen last van. Wie weet zet je haar aan het denken en leert ze hiervan.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:53

Cayenne schreef:
Picasso schreef:
En gewoon rustig de rekening presenteren voor de kosten die je gemaakt hebt voor haar paard hoor, niet meer dan normaal....

Als haar paard door de omheining gaat, dan vind ik dat er wel meegedacht en bijgedragen mag worden in de kosten. Persoonlijk zou ik dit aanbieden als ik pensionklant was en dan is het aan pensionhouder om te beslissen of dat wel of niet nodig is. Ik vind dat je als pensionklant ook te gast bent bij een pensionstal; geven en nemen van beide kanten in goed overleg. En is een van beide partijen niet tevreden of gaat het niet meer, dan kan je ervoor kiezen om elk je eigen weg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:00

Laibadji schreef:
Paardje is vorige week eindelijk door een osteopaat (Die ook fysio en acupunctuur doet)behandeld nadat ik hier op aangedrongen had. (...) Bleek dat ze vast zat in de rug, in de lendenen en haar been op slot zat. Ook was er een spier in de onderhals die constant samentrok. Paard had wel degelijk pijn. Osteo heeft een aantal duidelijke boodschappen gegeven dat ze meer met haar paard moet bezig zijn maar dit is niet toe gekomen. Paard moet nu revalideren dus nu ook weer hulp aangeboden aangezien ze nu een hele drukke periode heeft op de universiteit.
(...)
Paardje is een ijzer kwijt. Ik had dit reeds gezien maar bewust gezwegen. Meisje is 2 uur gaan wandelen met haar paard.

Oef, maar dit vind ik welzo verschrikkelijk fout... :x
Van jou dus. :oo

Je loopt hier het hele topic hoog op te geven over hoe jij het beste met het paard voor hebt en dat je zo bezorgd bent over de gezondheid van het paard omdat het volgens jou te weinig bereden wordt, maar jij laat een paard dat van de osteopaat nog moet beginnen met revalideren bewust op maar 3 ijzers met de eigenaresse wandelen - waarschijnlijk ook over het harde! - zodat je de eigenaresse een lesje kunt leren?

Hiermee laat je jezelf in mijn ogen zo verschrikkelijk kennen: het gaat je helemaal niet om de gezondheid van het paard (want anders zou dat verloren ijzer het eerste zijn wat je tegen de eigenaresse gezegd had), maar om de machtsstrijd.

Tot nu toe vond ik het gewoon jammer dat je zo in de knoop zat met jouw eigen wensen/eisen en die zo wild rondprojecteerde op anderen als 'het beste', maar nu je zover bent gezonken dat je er bewust voor kiest om een paard met lichamelijke problemen nog meer pijn en ongemak te bezorgen, enkel en alleen om de eigenaresse een hak te kunnen zetten, ben je echt al mijn sympathie kwijt. :n

Mijn enige advies is nu nog: lees eens heel langzaam regel voor regel al je posts in dit topic door.
O, en advies nummer 2: bestel die osteopaat maar maar opnieuw en nu op jouw kosten om ervoor te zorgen dat de schade die je het paard lichamelijk hebt berokkend zo snel mogelijk weer ongedaan gemaakt wordt, want die schade zal er na die wandeling op 3 ijzers gegarandeerd zijn.
Dat die behandeling op jouw kosten is, lijkt me duidelijk. :\

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:08

Dit topic al paar keer tegen gekomen. Denk iedere keer weer van bij kop en kont vast pakken en nieuwe stal laten zoeken. :evaw: Ik had dit gedrag maanden geleden al niet meer gepikt :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:13

Daar had ze de eigenaresse inderdaad beter vóór de wandeling voor kunnen waarschuwen.. Om de tafel nogmaals en anders je handen er van aftrekken en laten gaan.....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:23

Laibadji schreef:
En ik probeer heel vriendelijk te zijn tegen haar. Ik behandel haar lief en zeg dingen met een lach en een grap maar inwendig heb ik het dan heel moeilijk. En hier op bokt lucht ik mijn hart en zeg ik wat ik denk maar dat zijn niet de dingen die ik tegen haar zeg. Bij haar verbloem ik alles en ben ik heel hartelijk. Nadien pas komt de frustratie.

Dikke kans dat zij prima merkt dat jou iets enorm dwars zit. Met lief behandelen en dingen met een lach zeggen kunnen de meeste mensen voor mij iig niet hun ware boodschap verdoezelen hoor.

Ik denk echt dat jij door jouw houding haar enorm remt en dit probleem in de hand werkt. Ik functioneer voor geen meter als ik het gevoel heb dat mensen me op de vingers kijken. En dat is wel degelijk wat jij doet. Waarschijnlijk neemt ze het voor lief, omdat het anderzijds enorm makkelijk is dat er goed voor haar paard gezorgd wordt als zij druk is met haar studie.

Je moet haar echt zelf de kans geven om te leren en daar hoort fouten maken ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:29

Serendipity1 schreef:
Laibadji schreef:

Dikke kans dat zij prima merkt dat jou iets enorm dwars zit. Met lief behandelen en dingen met een lach zeggen kunnen de meeste mensen voor mij iig niet hun ware boodschap verdoezelen hoor.

Ik denk echt dat jij door jouw houding haar enorm remt en dit probleem in de hand werkt. Ik functioneer voor geen meter als ik het gevoel heb dat mensen me op de vingers kijken. En dat is wel degelijk wat jij doet. Waarschijnlijk neemt ze het voor lief, omdat het anderzijds enorm makkelijk is dat er goed voor haar paard gezorgd wordt als zij druk is met haar studie.

Je moet haar echt zelf de kans geven om te leren en daar hoort fouten maken ook bij.

Ook als je ziet dat de gezondheid van het paard in het geding is? Ik las iets over een niet overbodige behandeling van een osteopaat....soms zie je gewoon dat iets niet goed met een paardenlijf en grijp je in om erger te voorkomen? Terecht bleek in deze situatie... En er is ook op voorhand overlegd begreep ik....