Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 09:13

Neon, ze staat op een all-in stal dus daar heb ik geen idee van.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:25

Ik zou rustig gaan zoeken naar een ander paard... kon ook mijn verzorgpaard overnemen maar daar heb ik ook niet voor gekozen. Artrose en 23 jaar. Heb uiteindelijk een 3 jarige barock pinto merrie gekocht. Het is in het begin even lastig maar als je eenmaal je eigen paard kent, en je gek bent op hem/haar, heb je nergens meer spijt van.

Als je gaat studeren zou je inderdaad een 2/3 jarig paard kunnen kopen en volgend jaar lekker oppakken! :D

Succes in ieder geval. Het is te doen hoor om het zelf te betalen. Ik ben 18 en doe een BBL opleiding, daarvoor werk ik nu 20 uur in de week (waarschijnlijk vanaf april meer) en hou zeker de helft van mijn loon over elke maand. :) dus je kan ook nog verder sparen!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 09:29

Ach, ik weet dat het gaat lukken omdat dit is wat ik al mijn hele leven wil. I'll do anything to make it work.

En ik heb ook een mond om om hulp te vragen als het eens even niet mee zit (en daarmee bedoel ik niet financieel).

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:39

Ik zou persoonlijk helemaal afstand doen van je verzorgpaard en je focussen op je doel: een jong paard kopen.

Ik denk dat als je die fjord overneemt je altijd verbonden zal blijven met de eigenaresse en ik denk persoonlijk dat dit nog wel wat problemen gaat opleveren.

Wees duidelijk en consequent: NEE. Als die fjord nu al niet zuiver is, dan is dat oerzonde van je zuurverdiende centen.

Een jong paard kopen hoeft niet perse te betekenen dat hij morgen met koliek in zijn stal ligt, dat kan die fjord ook overkomen. Het is belangrijk niet zomaar iets te kopen maar goed en kritisch te kijken. Ik denk zelf dat je heel veel plezier gaat krijgen van een jong paard, iets wat jij opvoed en wat mee opbouwt en nog jaren plezier van gaat hebben, helemaal door jou verdiend.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:47

Ik vind dat velen nogal belerend naar TS zijn over het aanschaffen van een paard. Volgens mij heeft TS er heel goed over nagedacht, het financieel ook goed in beeld en weet TS echt wel waar ze aan begint.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:01

Oei... Ik kreeg net dit terug: prima besluit, hoop dat je een geweldig leuk en lief paard vind, en natuurlijk vind ik dat niet erg, ik ga op zoek voor iemand anders voor tara

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:09

Fijn dat ze het begrijpt, vind alleen dat laatste stukje dubbel overkomen ;).
"ik ga op zoek voor iemand anders voor tara"

Zo van dan ga je misschien twijfelen/manipulerend komt het beetje over. Hoop toch dat ze dat niet zo bedoelt. En een fjord met zoveel mankementen blijft helaas ben ik bang alleen als weidemaatje of slachtpaardje over, het is meer een sjord met zoveel problemen. Vind apart dat als ze de fjord wat ik begreep zolang heeft, ze hem nu hij minder kan in eens ergens wilt dumpen...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:19

Mioux, ik hoop uiteraard haar nog te kunnen verzorgen dit jaar, dus ik heb haar even gevraagd of ik haar dan nog wel kan verzorgen, aangezien dat niet heel duidelijk is.

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:20

Ik heb voor precies dezelfde keuze gestaan.

Vijf jaar lang heb ik ultiem genoten van de schat.. Alleen kan ik met de eigenaresse niet goed overweg. Afspraken werden niet nagekomen en de eventuele verkoop werd omgedraaid in een soort van leasecontract. Iets wat ik zelf echt niet wilde.

Met ENORM veel tranen en nachten niet kunnen slapen toch gekozen om wat voor mezelf te zoeken. Een 2,5 jarige knapzak is nu mijn EIGEN paard. En hoezeer ik ook verdriet heb om het achterlaten van mijn trouwe vriendin.. Ik heb wel de goede keuze gemaakt.

En als ik je een tip mag geven: koop nooit een paard waarbij je signalen hebt om er vanuit te gaan dat het dier niet helemaal gezond is. Dat is in mijn ogen vragen om problemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:20

ja inderdaad, neem aan omdat t eerder geen probleem leek het nu ook geen probleem zou moeten zijn?

Anders zou het vreemd overkomen ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:30

Ik hoop het maar.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:36

Ik begrijp de eigenaar wel. Ik weet niet of zij makkelijk aan verzorgers kan komen, maar als dat niet het geval is zou ik ook al rustig uitkijken naar een verzorger. Dan heeft ze ruimschoots de tijd om iemand te zoeken en kun jij ook helpen met de overdracht.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:42

De meesten in de buurt vragen geld, zij niet. Al te moeilijk zal het dus niet zijn.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:45

Hopelijk kun je nog een paar maandjes doorgaan. Maar als zij denkt de juiste persoon te hebben gevonden zal ze die kans niet laten schieten. Een verzorger vinden is wellicht snel gedaan, een goede verzorger vinden is vaak veel lastiger.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:47

Dat ze geen geld vraagt lijkt me ene kant toch enigzins logisch, is niet bepaald een fjord als ik alles zo lees waar je ook van alles mee kan...

Denk dat het voor haar nog beat uitdaging is hoor om verzorgster / verzorger te vinden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:47

Leandros, daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk. We shall see. Anders zoek ik gewoon rustig een eigen beestje.

Moet wel zeggen dat ik er nu spijt van heb dat ik het geschreven heb, omdat ik haar nu misschien niet meer zal kunnen verzorgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:47

Ja, dat zou heel spijtig zijn, maar je hebt wel duidelijkheid dan. Ik zou het zelf een vaag vinden als je nu meteen niet meer mag verzorgen, maar zou het wel weer begrijpen dat ze nog een verzorger erbij zoekt (en jij dus gewoon kan blijven, tot je eigen paardje..)

Maar die laatste zin is dus nog niet duidelijk: bedoelt ze dat je nu niet meer hoeft te komen? Of idd dat ze rustig op zoek gaat naar een opvolger wanneer jij je eigen paardje hebt en zelf niet meer zo vaak kan komen? Toch wel een wezelijk verschil.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:52

Ik snap best dat ze een verzorger zoekt, maar wat marocje ook zegt, zou heel vreemd zijn als ze nu in ene zegt nee je mag niet meer komen?

Dan komt het helemaal over van je koopt hem niet dus je mag niet meer komen, had je hem maar moeten kopen. En dan vind ik het wel bot ;)

Zou gewoon even afwachten wat ze zegt, misschien omdat ze zelf ook wel weet dat het niet makkelijk is een verzorger te vinden voor een fjord met aardig wat "mankementen" ze misschien nu gewoon al rustig op zoek gaat voor erbij of als jij je eigen paardje gevonden hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:05

Dan stuur je toch even een berichtje terug met de opmerking dat je zolang je nog niet studeert je haar met alle plezier wil blijven verzorgen dus dat e niet op stel en sprong het paardje en haar in e steek laat. Dan krijg je wellicht een antwoord terug waar je wel wat mee kunt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:09

Heb ik al, maar ze leest en reageert niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:15

Dan gewoon heengaan wanneer je normaal ook gaat, dan is het of opzouten of je kunt nog even fatsoenlijk afscheid nemen of je kunt haar nog een poos verzorgen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:21

Ze staat sowieso op een stal waar ik ook een ander paard verzorg.

kayleigh_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:25

KirstenHorse schreef:
Ik zou je gevoel volgen. Om een ouder paard te kopen met meerdere minpunten zoals je ze opnoemt lijkt me geen goed plan. Na al dat sparen zou ik iets kopen waar jij je 100% goed bij voelt en dat net zo gezond is.

Helemaal mee eens, volg je gevoel.
Een paard kopen is niet goedkoop, dus ga voor een waar je 100% achter staat.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:33

Misschien is de eigenaar even bezig (werk, overleg, in bad etc..) likkt me sterk dat ze bewust niet meer reageert...komt vast goed :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:42

Neon, bewust negeren zal ze zeker niet. Maar ik zou het prettiger vinden zsm te weten hoe het zit haha.