Wat te doen met bang kind wat alleen van haar pony af wil.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:46

Die kinderen willen niet dat zij stopt omdat ze bang zijn voor een ander die hun ook gaat dwingen. Duidelijk zeggen tegen die ouders dat ze moeten kappen en dat ze hun kind doodongelukkig maken, en geestelijk mishandelen, ze verpesten haar hele zelfbeeld en zeggen eigenlijk dat ze geen grenzen mag stellen. Lekkere opvoeding ook meteen voor later.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 00:51

Mijn kennis vind het prima om 3 kwartier in de bak rond te stappen en over koetjes en kalfjes te praten en dwingt haar verder tot niks. Alleen blijven zitten en dit vanwege de gevolgen die er waren toen ze wel toestond dat er eerder afgestapt werd.

rien10

Re: Wat te doen met bang kind wat alleen van haar pony af wil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:58

Mmmmm klinkt mij als n gevalletje "jeugdzorg bellen" in de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:00

Gevolgen toen ze wel eerder afstapte? Ik vind dit verhaal echt steeds enger worden.

Dusdanige dwang valt, zoals eerder is gezegd, onder psychologische mishandeling. Daar hoor je melding van te maken bij het AMK. En als je eraan meewerkt ben je -ook al doe je het met de beste bedoelingen- écht heel fout bezig.

Melding maken dus. En doorgeven waar je getuige van bent geweest. Want dat meisje en haar ouders klinken mij in de oren alsof ze echt hulp nodig hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:21

Inoterry schreef:
Mijn kennis vind het prima om 3 kwartier in de bak rond te stappen en over koetjes en kalfjes te praten en dwingt haar verder tot niks. Alleen blijven zitten en dit vanwege de gevolgen die er waren toen ze wel toestond dat er eerder afgestapt werd.

Ik hoop niet dat ik denk wat ik lees.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:28

Ik geef ook een beetje les aan een heel bang meiske. Ik zou wel met de ouders om de tafel gaan om uit te leggen dat angst wel degelijk overwonnen kan worden, maar wel in kleine hapjes. 45 min is erg lang voor een 7 jarig kind (ook gezien groei/vervorming), concentratie houden ze doorgaans maar max 20 min vast, en zeker als ze bang zijn (wat veel meer energie kost).

Afijn, 'mijn' lesmeiske was zo'n beetje net zo bang. Korte sessies, niet teveel verlangen.
Rondje om de wereld en zweep ergens insteken is al heel wat. Sommige kids gaan gewoon niet zo snel in vertrouwen winnen.
Ik maakte ook met pionnen altijd 'parcoursen' en ondanks dat ik haar vast had vertelde ik haar wel 1000x dat ze zo goed leiding had over de pony, haha. Balkjes op de grond, en als ze eroverheen gaan (in stap, terwijl ik haar vast had) super overwinning! Pony kusje op zn kont, tenen aanraken (hoofd schouders knie en teen :P). Tja, veel meer dan dat was het ook niet in 't begin hoor.

Ondertussen (anderhalf jaar verder gok ik? Misschien wel 2 jaar al) ze kan nu redelijk goed losdraven, beetje rondsturen. Galop is nog even iets anders, maar ze heeft laatst zelfs echt gesprongen (uit draf dus..) en hobbelt veel zonder zadel. Ennnn ondertussen durft ze hem te poetsen, te pakken uit de paddock, wortel te geven, zelf mee de bak in te nemen etc. Geduld, veel bevestiging, hele kleine/makkelijke opdrachten en korte sessies....
Ohja en niet te vergeten, een verdomde brave pony.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:36

Sorry maar als instructrice bepaal jij hoe de les eruit ziet, als ouders het beter weten dan kunnen ze of mond houden of een ander zoeken.
En wat doen die ouders als het meisje krijst dan? Zitten die er gewoon bij te lachen, schelden ze dat kind uit.
Ik vind het allemaal wel vreemd klinken, het verhaal wordt steeds spannender en geen enkele optie is mogelijk want die ouders zijn zo verschrikkelijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:55

Misschien een lesplan opstellen en voorleggen aan de ouders? Echt op papier doen. Dan lijkt het heel wat.

Mochten de ouders nergens voor open staan en het kind op de huidig manier geen vooruitgang boeken, dan gewoon aangeven als instructrice dat je je niet kan vinden in hun manier van denken en dat het niet past bij jouw manier van lesgeven. Nee zeggen mag gewoon en wellicht dat dan zelfs het lampje gaat branden bij die ouders.

Het argument dat het kind dan bij een ander misschien wel gedwongen wordt vind ik onzin. Kind wordt nu toch ook al gedwongen? Is je kennis gewoon medeplichtig aan :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:04

Wat lastig joh.

Gymnastiekoefeningen op het paard? Voltige? Misschien eens op een ander paard? Op muziek rijden, een proefje in elkaar zetten? Het kind dingen leren voelen van het paard (welk been zet hij neer, hoe staan zijn oortjes)? Verkleed rijden? Het kan allemaal afleiding geven.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:12

Brainless schreef:
Inoterry schreef:

Ik hoop niet dat ik denk wat ik lees.

Hier schrik ik ook wel van, ik hoop dat ik het verkeerd begrijp maar anders zou ik alleen om die reden al hulp inschakelen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:05

Dit topic is echt enorm wazig.
Je roept de hele tijd dat vanalles geen optie is.
Wil je überhaupt wel tips, want vanalles word van tafel geveegd.
Wij moeten met een heel klein beetje info een verhaal vormen en als we dan geen oeh en aah roepen zijn wij de slechterikken en begrijpen we er allemaal niks van.
Nee natuurlijk begrijpen we het niet..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:07

Nou hopelijk heeft dat arme kind niet op de flikker gekregen omdat ze er eerder af ging....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:28

Inoterry schreef:
Alleen blijven zitten en dit vanwege de gevolgen die er waren toen ze wel toestond dat er eerder afgestapt werd.

Pardon :\

Dit verhaal word steeds erger.
Wat zijn de beweegredenen van je kennis om hier mee door te gaan? Alleen dat de kids haar als lesgeefster willen houden? Maar dan veranderd er helemaal niets aan deze ernstige situatie. Zij word net zo goed gemanipuleerd. Je kunt hier zeker wel melding van maken bij jeugdzorg, desnoods anoniem. Jullie allebei dan omdat jij ook van deze sitiatie afweet.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:33

Chasey schreef:
Nou hopelijk heeft dat arme kind niet op de flikker gekregen omdat ze er eerder af ging....

ja, dat gevoel heb ik dus de hele tijd ook!
als dochterlief het niet goed genoeg doet voor haar moeder,
krijgt ze toch op haar donder!
ik heb dat eerder meegemaakt omdat een moeder van een kind uit de BEGINNER les dacht dat haar kind Anky van Grunsven was....
zo zielig..... 8)7 :n

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:35

Arm kind... ze zou toch zelf mogen weten of ze wilt rijden of niet... ;(

Ineke2

Daarom is het absoluut niet handig als ouders aan de kant staan toe te kijken.

sardientje

TS, wees duidelijk.
je wilt tips, maar alles is niet goed of kan niet....
ook stuur je telkens een berichtje wat het eigenlijk alleen maar erger maakt...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:40

Inoterry schreef:
Cowgirl schreef:
Volgens mij worden die lessen gewoon grof betaald. Best leuk als je 50 euries in 3 kwartier kan vangen toch.
Of er is ook dwang naar de instructeur. Heeft die haar paard bij die mensen gestald voor een prikkie inruil voor lessen en kan ze op dit moment geen andere stalling betalen? Door alle opmerkingen en vage dingen die TS om een of andere reden niet wil plaatsen stinkt het zaakje gewoon.

Zijn het soms kinderen van bekende nederlanders ofzo.

Dit is werkelijk de meest zinloze reactie tot nu toe. Je komt in elk geval nog niet in de verste verte in de buurt, integendeel. En met dit soort zinloze dingen is het kind echt niet geholpen

Nou, drie keer is scheepsrecht: Waarom MOET dat kind elke week 3 kwartier op een pony zitten?
Welke motivatie hebben de ouders hiervoor??

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:43

jeugdzorg dat roept dit topic gewoon

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:52

czarina schreef:
Dit topic is echt enorm wazig.
Je roept de hele tijd dat vanalles geen optie is.
Wil je überhaupt wel tips, want vanalles word van tafel geveegd.
Wij moeten met een heel klein beetje info een verhaal vormen en als we dan geen oeh en aah roepen zijn wij de slechterikken en begrijpen we er allemaal niks van.
Nee natuurlijk begrijpen we het niet..

Precies!!!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:54

Hmmmm vind het allemaal maar een vaag verhaal, begin er zes over te twijfelen of het allemaal wel waar is. Tips ga ik niet geven want die worden toch niet aangenomen... Kind dwingen om paar die rijden, al had ze het misschien weer leuk gaan vinden na die val kun je het op deze manier vergeten. Die haat paardrijden nooit meer leuk vinden. Ik zou nooit les geven aan iemand die echt niet wil wat de ouders ook zeggen, dikke vinger sorry hoor. Zoeken ze maar een ander.... Wat een belachelijk topic dit, sorryvoor me uitspraak hoor, maar dit is echt frustrerend...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:55

Sjonge TS je kunt ook gewoon aangeven wat en waarom dit zo moet zonder de namen van de ouders te noemen en alles bekend te maken hoor. Hier help je jezelf, de instructrice en het kind niet mee.

Ten eerste, waarom moet ze 45 minuten blijven zitten als de ouders er niet bij zijn? Hangen er camera's zodat ze gevolgd worden? Anders mun je toch gewoon de laatste 10 minuten opstappen net voor de ouders terug komen?

Ten tweede, een kind wat zo bang is dat het in paniek raakt gaat paardrijden niet leuk vinden. Óók niet door het verzinnen van spelletjes of doodleuk rondjes lopen. Ze zal zich er misschien even over heen zetten, maar meer dan dat is het ook niet.

Dus, als het zo ernstig is als sommigen hier denken wordt het tijd dat die onders goed op hun donder krijgen en het kind lekker op de grond blijft staan tot ze zelf aangeeft er weer op te willen. Voor zolang het duurt, en dat is de eerste keer waarschijnlijk nog geen 5 minuten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:58

Inoterry schreef:

Ik hoop dat je goed geslapen hebt en dit nog eens wilt lezen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:59

Inoterry schreef:
RianneEnzo schreef:
Om het zo leuk mogelijk te maken voor het kind haal je haar van het paard af wanneer zij wil, maarja sommige zijn gewoon stront eigenwijs en geven niks om kinderen. Dus ga dan maar gewoon grondwerken met haar en de pony. Laat haar voetballen met de pony, ga haar een les lange lijnen geven, dat is toch les behalve dat ze er dan niet op zit en dan is het ook een stuk minder eng.

Nogmaals, kind er af halen is geen optie. Was het maar zo simpel.

Dat zeg je steeds maar zou niet weten waarom niet.Ouders zijn er toch niet bij?
Vraag eens aan het kind wat ze nu eng vind. Is het de pony zelf,het kunnen vallen oid.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:59

Jolliej schreef:
Hmmmm vind het allemaal maar een vaag verhaal, begin er zes over te twijfelen of het allemaal wel waar is. Tips ga ik niet geven want die worden toch niet aangenomen... Kind dwingen om paar die rijden, al had ze het misschien weer leuk gaan vinden na die val kun je het op deze manier vergeten. Die haat paardrijden nooit meer leuk vinden. Ik zou nooit les geven aan iemand die echt niet wil wat de ouders ook zeggen, dikke vinger sorry hoor. Zoeken ze maar een ander.... Wat een belachelijk topic dit, sorry voor me uitspraak hoor, maar dit is echt frustrerend...

gelijk, dit IS frustrerend.