Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:32

Nee m'n eerste paard totaal niet haha, ik zei altijd dat ik een groot sport paard wilden. Maar het is de pony toen geworden die ik verzorgde. Maar 1,55 groot, bont en echt absoluut geen sport paard hihi. Maar kan me geen beter paard wensen.

Tweede paard wilde ik er eentje van minimaal 1,55 en breed gebouwd. Absoluut geen jonkie maar eentje die al goed door gereden was. Thuis gekomen met een jonge 2 jarige ruin die hopenlijk die 1,55 wel gaat halen maar heel breed gaat hij niet worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:40

Ik droomde over:

- ruin
- niet groter dan 1m55
- donkere kleur
- bomproof
- braaf/allrounder
- goed beleerd
- donkerbruin, zwart of speciaal kleurtje
- +/- 7 tot 10 jaar

Mijn 1e paard was behalve bomproof compleet het tegenovergestelde: vosse (pis)merrie van 1m65 en 14 jaar, veel te slim om goed te zijn én een serpent naar mensen toe. Ingezet als fokmerrie vooral en sporadisch als wandelpaard. Uiteindelijk een wereldpaard aan gehad waarmee ik kon lezen en schrijven!

Nadien aan het rondkijken gegaan voor een mogelijk sportpaard en met een onbeleerde tuigpaardmerrie naar huis gekomen :+ Intussen is ze verkocht aan mijn ex, maar ook hier weer een super paardje gebleken nadat ze beleerd was, zowel onder de man als voor de koets.

Mijn huidige 4 kerels, tjah... Ze voldoen deels aan het eisenlijstje. 3 ruinen en 1 hengst. Leeftijden tussen 6 en 9 jaar oud. Van 80cm tot 1m68, van eenvoudige bruine via tinkerkruising (symmetrisch bont) naar snowblanket appaloosa en fewspot appaloosa. Van bomproof tot bang van eigen schaduw. Van grasmaaier tot B-wedstrijd en vanalles er tussenin. Allemaal lekker eigenwijs op hun eigen manier, maar toch een gouden en bloedeerlijk karakter!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:43

Ik zocht een grijze fjordenmerrie van 2 jaar, onbeleerd.
Ik kwam thuis met een witte fjordenhengst van 7 maanden, onbeleerd.
Dus het aspect fjord en onbeleerd klopten wel *\o/*
Maar ik heb geen spijt!

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:56

Ik zocht een:
- fjord
- rodblakk/grablakk van kleur
- veel kuif
- ruin
- schofthoogte 1.35 en 1.45
- leeftijd zadelmak tot 10 jaar
- braaf op buitenrit
- dressuur/springen/recreatie

En dat is gelukt er kwam een: *\o/*
- fjord
- rodblakk van kleur
- veel kuif
- ruin
- 1.44 cm
- 5 jaar
- braaf op buitenrit

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:33

Ik was niet eens op zoek naar een paard toen ik die van mij kocht. Had wel plannen om er in de toekomst een te kopen. Wilde dan graag een ruin of merrie, minimaal 5 jaar en beleerd, koel in het hoofd en braaf buiten. Kleur, ras en schofthoogte waren minder belangrijk, echter wilde ik geen bonte.

En toen kwam ik een bont hengstveulen tegen. :+ Geen idee wat me zo aantrok, maar toen ie te koop kwam heb ik er niet lang over na hoeven te denken. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en ondanks dat het geen makkelijke is (voldoet absoluut niet aan de eisen koel in het hoofd en braaf buiten) heb ik onwijs veel geleerd van dit paard en ben ik erg blij met hem. :)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:50

Ik zocht:
een goed gebouwde cremello
d-pony
Ruin
Tussen de 4-6 jaar
Beleerd

Ben heel dichtbij gekomen! Aleen te jong en daardoor onbeleerd.
En hengst, maar ik kon hem daar laten ruinen. Dus dat telt voor mij niet echt mee. Hij is als brave ruin hiergekomen.

Dit is hem.

[EJL-ITP] Golden Cream Du Bois mijn s(p)rookje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:12

Ik had tot hiertoe geen eisen pakket voor mijn vorige paarden, nu wel voor mijn volgende. De zoektocht is nog aan de gang en mijn eisen zijn al bijgesteld.
In het begin was ik ervan overtuigd dat ik een vosse of zwarte Peruaanse Paso ruin wou, goed opgeleid wel te verstaan. Maar ik bleef benieuwd naar de Rocky Mountain. Van dit ras vind ik de cahmpagne kleurige dood eng, sorry.
Nu ja, dat laatste is ook weeral veranderd, nadat ik bij een fokker ben langs geweest. Daar had ik op een bepaald moment aantrek van een champagne merrie met blauwe ogen. Het begon met: kom niet dichterbij, ik vind je eng; daarna: je bent best wel lief, 10 minuten later: ik wil je mee naar huis nemen! (Gelukkig voor mijne vriend is deze dame niet te koop :D ). En als klap op de vuurpeil ben ik tijdens het rijden ook op dit ras verliefd geworden.
Alle plus en minnetjes zijn opgeteld en nu overweeg ik dus een Rocky. Er is wel een addertje onder het gras, de fokkerij waarmee ik in zee wil gaan, fokt ook Paso's. Blijft dus een gok met wat ik ooit ga thuis komen. :')

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:25

Hahaha komt me bekend voor. Ik wilde perse geen merrie meer, het moest een ruin worden. Jong, maar goed beleerd. Koel in het hoofd, moest goed geschikt zijn voor buitenritten. Donkerbruin, zo'n kleur als Sandreo of een vos.
Overal wezen kijken, geen klik. En toen stond ze daar. Een 7-jarige voskleurige merrie. Pas sinds 6 weken doorgereden. Bang voor alles en iedereen, heethoofd, volgens de eigenaren geen buitenrij materiaal. -O-
Enige wat dus goed is gegaan is het kleurtje := Toch blijkt het een top beestje!

AshleyRol

Re: Eisenpakket, voldeed jou paard hieraan bij aankoop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:40

Ik mocht helemaal geen paard dus nooit echt over nagedacht, toch toen opeens heel snel een paard gekocht.

Ik droomde altijd over een fries of een haflinger, lekker een lompe goedzak die ik zelf niet hoefde door te rijden, gewoon lekker recreatief hobbelen en een beetje dressuren!

Wat ik kocht:
Kwpn vos merrie, bang/wild 5 jaar die je niet eens de ak door kreeg met haar rodeo's.

Inmiddels 4 jaar later heb ik haar nog en kan ik absoluut alles met deze topper en zou ik het niet anders doen, blij met die keuze! :D
Kwam zomaar op mijn pad, als ik echt was gaan zoeken was het sowieso fries of haflinger geworden haha.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:00

mijn eisenpakket was :

- ruin
- leeftijd tussen de 8 en 12 jaar. ( absoluut geen jong paard meer)
- minimaal l2 dressuur . ( had net zelf me pony doorgereden , en nu wilde eigenlijk binnen een jaar wedstrijd kunnen starten )
- wedstrijd ervaring.
- spring ervaring
- mijn broertje moest er een goede klik mee hebben.
- geen koudbloed of kruising met koudbloed.
- moest klinisch goedgekeurd worden.

Wat we kochten .
4 jaar oude ruin , zadelmak alleen op een bospad ( nooit een bak gezien). Kon 1 galop niet ( nu kan hij dat wel is zijn favoriete gang , hihi ) geen wedstrijd ervaring en geen spring ervaring . Kruising irish cob x paint . 100 kilo te zwaar _O- . Broertje had er wel een enorme klik mee , maar ik niet zo . Wel klinisch goed gekeurd .

Komt dus niet zo overeen met het eisen pakket . Hebben wel paarden laten keuren die wel aan het eisen pakket voldeden , maar werden allemaal afgekeurd door de da . Me moeder zei toen we kopen het eerste de beste huis tuin en keuken paard wat goed gekeurd wordt en dat rij je dan maar zelf door . Nou en daar was ons paard

ons paard is nu bijna 4 jaar bij ons , en ik ben super gek op hem en zou hem niet meer willen missen zo'n wereld paard dat het is . De teller staat na 2 wedstrijden op B+3 . Kan goed springen en is super verkeersmak . En bovendien is hij op gewicht :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:02

Totaal niet... alleen aan de eis dat het een ruin moest zijn haha.

Ik ging voor een schimmel, minimaal 1.70, met veel (wedstrijd)ervaring, tussen de 7-10 jaar.

Ik kwam thuis met: Vos, 1.63, 3 weken zadelmak, 4 jaar :D

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:27

Ik zocht:
- Ruin
- 3 tot 9 jaar
- Beleerd en doorgereden
- 165cm tot 180cm
- Oldenburger
- Al parcours ervaring

En ja ik kwam thuis met een totaal ander paard
- Pas geruind
- 9 jaar (half jaar in handen)
- Zadelmak
- iets onder 165cm
- Oldenburger (dat dan nog net wel)
- Totaal geen ervaring met wat dan ook

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:35

Toen mijn merrie overleed wou ik geen ander paard. In de toekomst wel en dan waren mijn eisen.
Ruin
+ 160
Al onder het zadel met ong l niveau
Kwpn of die richting op.
Ong 6 a 7 jaar.

Ik kreeg
Hengst.
6 maand oud
Niet beleerd
En geen l niveau.
Kruising fries kwpn.

En toch kan ik me geen ander paard in mijn leven meer voorstellen.
Hij is nu bijna 3 en geruind dus de laatste voldoet nu wel aan mijn wens :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:47

Ik zocht:
Vos, bruin of zwart paard (absoluut geen schimmel)
Ruin
Minimaal 5 jaar, maximaal 8 jaar (geen groen paard)

Ik kocht een groene schimmel van 3 jaar, wel een ruin! :))

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:45

Ik zocht:

- Braaf leerpaard (met kennis van alles een beetje)
- bomproof
- max grootte 1m65
- Ruin
- tussen 10 en 15 jaar
- palomino

ik kwam thuis met:

- Ruin
- Bomproof
- Allrounder
- 1m56
- 12j
- Wit

Alles voldeet zoals ik het wou, buiten het kleurtje. Maar een goed paard heeft geen kleur, inladen die handel. 3j later, beste keuze die ik in heel mijn leven gemaakt heb!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

1.65 of 1.56 scheelt nogal hoor, dan voldoet ie niet helemaal :+

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:58

ik zocht:

- een paard wat even groot of groter is dan mijn oude merrie dus groter dan 165
- ik wilde een merrie ben niet van de ruinen
- een bruine of een zwarte en absoluut geen schimmel
- tussen de 6 en 8 jaar en goed doorgereden

wat is het geworden

- een ruin
- 4 jaar
- alleen zadelmak maar niet doorgereden
- het is een schimmel
- en hij is maar 1.58

hihi hij deed totaaal NIET aan mijn eisen, maar hij was zo leuk en klikte meteen goed.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:00

Froukje schreef:
1.65 of 1.56 scheelt nogal hoor, dan voldoet ie niet helemaal :+

maximum grootte van 1.65. Dus alles eronder (en nog paard) was ok :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:01

Ik wilde graag een brave, bomproof haflinger merrie van een jaar of 8.

Uiteindelijk kocht ik mijn verzorgpony over. Alles behalve braaf, maar o zo leuk. :D
Geen hele haflinger, maar een halve. Wel een merrie en ze was 9 toen ik haar kocht.
Na ruim 6 jaar nog steeds geen spijt van. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:03

Bij mijn eerste paard zocht ik een brave ruin die betrouwbaar was en niet te druk was en zonder gebruiksaanwijziging.
Wat kocht ik? Een heethoofd merrie die toen niet te vertrouwen was met gebruiksaanwijziging maar nog steeds erg blij met haar :+:

Bij mijn tweede paard zocht ik een 5 of 6 jarige ruin, liefste schimmel en enige ervaring in de wedstrijden.
Ik kocht een bijna groen 3 jarige merrie, dan wel schimmel haha.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:52

Nee, ik heb het al eerder beschreven we passen zo goed samen en dat door louter toeval!
Maar ook net heeft ze zich bewezen....zo lief en betrouwbaar met kindje van 2,5 op haar rug lossen de jagers een schot.... ze verstijfd maar zet geen stap verkeerd! Ik ben echt zo trots op deze kanjer!
( ik wilde het gewoon even kwijt :o )

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:13

Ik wilde een zwart hengsten veulen :P #penny

Nee ik wilde graag een jong paard, liefst een veulen nog, omdat ik nog studeerde en ik het belangrijk (en heel leuk) vindt om een paard te zien opgroeien en zelf kon bepalen wat er gebeurt met mijn paard.
Ik ging eigenlijk opzoek naar een friese hengst, maar omdat er zoveel inteelt (en zomer eczeem, wat ik vreselijk vind!) in de stammen voorkomt ben ik uitgeweken naar de barock pinto. De bonte fries dus, maar vreemd bloed dat zorgt voor een 'gezonder' ras.

Ik droom als sinds ik paardrij van een zwart paard.

Uiteindelijk ging ik naar huis met Finn, hij was 11 maanden toen ik hem kocht, zwart en een hengst. oja, en een barock pinto, zonder papieren. maar die papieren waren absoluut geen must:)

dus ja, mijnes voldeed..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:15

Ik zocht bij mijn eerste paard:

Ruin (maar eigenlijk een ruin)
Heel donkerbruin
Rank gebouwd
Geen aftekeningen

Ik kwam thuis met:
Een Gelderse vos merrie met veel wit.
Leeftijd en karakter kwam wel overeen.

Daarna zei ik ik wil alleen nog maar een gelderse en het liefst een vos met veel wit, en met ervaring ik kwam terug met:
Groene hele donker bruine merrie zonder aftekeningen en rank gebouwd :Y)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:25

Ik "zocht" niet echt een paard, maar in mijn gedachten zou ie er zo uit hebben gezien :)

Merrie of hengst, check!
Zwart of aparte kleur, enigzins :)
Stevig groot paard, Not so much :')
Sportlijn , check!
Groen als gras, check!
Werkwillig, check!
Gezond, Nog niet helemaal helaas maar we zijn op weg :)

Niet helemaal de verwachting dus, maar ben er natuurlijk wel blij mee :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:30

Wilde graag een palomino ruin drie jaar geleden. Een D-pony, Welsh of Nrps. Het is een zwarte Kwpn merrie geworden.
En mijn andere pony heb ik gewoon gekocht, omdat ze toevallig weer te koop stond. Was altijd mijn lievelingspony 9 jaar geleden, vandaar.
Wilde eerst een niet al te oude donkerbruine D-pony merrie, New Forest met minimaal 2 witte voetjes en een bles. Dat was een hele moeilijke zoektocht geweest anders. Maar ben nu blij met mijn pony en paard.