De rest van het huis hebben we ook mooi bekleed.
Wij leven voor onze paarden en dat zie je bij ons wel terug in huis.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Je kunt natuurlijk ook voorkomen dat je paard vast komt te zitten door het paard echt goed te rijden. Je kunt een osteopaat en manueel therapeut erbij halen totdat je een ons weegt, maar het haalt niets uit als je zelf niet goed rijdt.
De meesten hier zoeken het niet in goed rijden en weten ook geen goede instructeurs op te noemen. Besteed daar dan liever geld aan uit.
Ik ben heel nuchter. Als een dierenarts moet komen, dan komt ze gewoon, heel simpel. Maar als mijn paard hier en daar een keertje vasthoudt, ga ik er niet gelijk een therapeut bij halen. Ik los het zelf op. Het geld groeit me niet op de rug!
dorientjuh schreef:Azmay schreef:Ik heb echt geen geld over, maar bezuinig niet op de gezondheid van mijn paarden. Als mijn paard duidelijk vast zit in haar rug komt er een osteopaat, als deze een poedertje aanraad komt dat poedertje er. Ik kies voor mijn paard, en zal ook echt doen wat ik kan om haar goed te houden.
Precies dit.
Princesj schreef:Als ik zie hoeveel mensen er voor elk wissewasje de dierenarts/peut/paat laten komen, dan zal er wel voldoende geld zijn (hoewel deze mensen vaak klagen over t geld).
Ik laat mijn paarden nooit zomaar zien, vind het pure onzin. Gewoon gezond boeren verstand kom je verder mee. Netjes met je dieren omgaan, ze behandelen als dieren en niet als porselein.
Ik investeer wel in goede producten voor ze, duur harnachement en dure dekens, omdat ze langer mee gaan dan goedkope.
vuurneon schreef:webster543 schreef:Misschien een aansluitende vraag op TS haar openingspost :
Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...
Toch wel benieuwd...
Ik laat mijn pony dan inslapen, ook dat is immers zorgen voor. Ik laat hem geen onnodige pijn lijden en laat hem gaan. T niet meer de jongste of de gezondste meer.
blackflicka schreef:Princesj schreef:Als ik zie hoeveel mensen er voor elk wissewasje de dierenarts/peut/paat laten komen, dan zal er wel voldoende geld zijn (hoewel deze mensen vaak klagen over t geld).
Ik laat mijn paarden nooit zomaar zien, vind het pure onzin. Gewoon gezond boeren verstand kom je verder mee. Netjes met je dieren omgaan, ze behandelen als dieren en niet als porselein.
Ik investeer wel in goede producten voor ze, duur harnachement en dure dekens, omdat ze langer mee gaan dan goedkope.
Helemaal mee eens,zo doen we dat hier ook,we gaan niet om elke wisse wasjes zon arts bellen.
Janine1990 schreef:Was niet zo zeer aan jou gericht Ayasha, jij gaf niet aan overal op te beknibbelen.
Meer de mensen die niet op vakantie gaan, geen dure kleding (niet dat dure kleding een vereiste is voor mij hoor). Maar ik krijg er een beetje het idee van dat ze in een 30 jaar oude auto rijden en in een jutezak rondlopenDat zou voor mij persoonlijk geen leven zijn. Dan hoef ik geen paard. Denk ik.
MariekeB schreef:dit lijkt inmiddels wel een wedstrijd : kijk mij eens arm zijn![]()
Als je een paard kan onderhouden ben je rijk. Dat je zodra je dat ook in de praktijk brengt verder niet meer bent is iets anders
MariekeB schreef:dit lijkt inmiddels wel een wedstrijd : kijk mij eens arm zijn![]()
Als je een paard kan onderhouden ben je rijk. Dat je zodra je dat ook in de praktijk brengt verder niet meer bent is iets anders
Janine1990 schreef:MariekeB schreef:dit lijkt inmiddels wel een wedstrijd : kijk mij eens arm zijn![]()
Rijk is natuurlijk relatief. Maar ik kreeg ook een beetje een armoedig beeld er bij.
Nou, lees eens terug naar de antwoorden op mijn reacties... Valt hartstikke mee! Zeker als je de achtergrond leestWat je niet hebt gekend, raak je ook niet kwijt.
KBK bijvoorbeeld, geeft aan vroeger op vakantie te zijn geweest naar Nederland, Duitsland en was daar meer dan tevreden mee. Waarom zou je dan zo nodig verder moeten?
Als je niets met kleding hebt, waarom zou je dan per se moeten shoppen?
Maar als je er niets mee hebt, of er geen behoefte aan hebt. Laat je het er dan voor? In mijn ogen niet. Je interesse ligt er gewoon niet, dus geef je er ook geen geld aan uit. Ben je er dan te arm voor? Waarschijnlijk hadden ze het ook niet gedaan als ze meer geld hadden.
Citaat:We gaan nu toch hier allemaal niet zitten klagen, als je een paard koopt en kan onderhouden zonder in de knoei te komen met andere kosten ben je niet arm
Janine1990 schreef:Was niet zo zeer aan jou gericht Ayasha, jij gaf niet aan overal op te beknibbelen.
Meer de mensen die niet op vakantie gaan, geen dure kleding (niet dat dure kleding een vereiste is voor mij hoor). Maar ik krijg er een beetje het idee van dat ze in een 30 jaar oude auto rijden en in een jutezak rondlopenDat zou voor mij persoonlijk geen leven zijn. Dan hoef ik geen paard. Denk ik.
Sassy schreef:Nee hoor, alleen omdat ik besluit ervoor te kiezen de centjes aan de paarden uit te geven, waar iemand anders besluit voor datzelfde geld per maand sigaretten te kopen...dan noem ik dat andere keuze's maken. Is die ander beslist niet armer of rijker.
Hooguit ongezonder(maar dat is weer een andere discussie, ook dat is iemand zijn goed recht om daarvoor te kiezen)
Ben je rijk als je een gezond en gelukkig leven (met je dieren en evt. partner) hebt...ja, dat vind ik wel.
Maar dat hoeft nog lang niet te betekenen dat je meer als gemiddeld geld te besteden hebt.
Tja, en als ik dan kleding o.d. belangrijker ga vinden als mijn paard, dan is het denk ik tijd peerd te gaan verkopen / afschaffen
Sassy schreef:Waarom eigenlijk? Omdat mensen anders in het leven staan?
Niet als kritiek bedoeld, maar dat vraag ik me oprecht af waarom je dat denkt.
Omdat je je eigen idee over wat luxe is spiegelt aan iemand anders?