Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:49

Leuk! :)
Ik heb er vandaag voor de tweede keer opgezeten aan de longe, nul spanning. Daarna wel erg moe hihiAfbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:52

Wat goed!! Heb je al meer paarden zelf zadelmak gemaakt?
Ik heb ze altijd gekocht als ze net zadelmak waren, als ik er maar braaf op kon zitten was het prima. Rem en stuur heb je er zo op. Maar helemaal vanaf 0 heb ik nog nooit gedaan dus de eerste keer zitten besteed ik uit aan professionals. Dat durf ik niet zelf :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:59

Nee mijn pony gekocht toen ie zadelmak was, zelf doorgereden maar dit is de eerste. Ik rijd wel op een springstal dus kan altijd om begeleiding vragen! Hij kent nu het stilstaan met op/afstijgen, wasplaats en dan aan de longe stap en een paar rondjes draven! Wel erg leuk om te doen

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:57

http://myalbum.com/album/LNm5sGPhr3gc

Hier de foto's van mijn jonkies :)
De bruine staat nou thuis, en gaan we binnenkort mee aan de slag. Als zij braaf is met longeren ed. kruipen mijn vriend of ik er zelf de eerste keer op (wat ik wel verwacht) als ze daar al heel moeilijk mee zijn brengen we haar toch even weg.
De vos en de schimmel komen dit najaar naar huis. Dit is een tweeling (uit embryospoeling) van Harley VDL x Zirocco Blue VDL. Moeders was niet zo'n schatje, en dochterlief, de vos, heeft daar toch wel veel trekjes van. Grote broer, de schimmel, lijkt een stuk makkelijker.
Zij staan met z'n 3e in een grote groep in Frankrijk, er is nog een kind van Corland x Salamon. Geen foto van helaas, maar zij is waarschijnlijk ook heel makkelijk.
Ze worden dit jaar 2.
Hier gaan we volgende winter mee aan de slag. De vos is voor mij ( ze is zoooo gaaaf <3 ) en de schimmel & die andere voor mijn vriend.
De moeders van deze knappe kinders hebben we helaas niet meer. De Zirocco was echt te moeilijk, en is daarom verkocht. De Salamon, Bloem is dit jaar een aantal weken na het krijgen van haar veulen helaas gestorven aan koliek |(

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:06

Hier 2 die beleerd gaan worden.

Yasmine de shetlander voor mijn dochter en Elza kruising tinker/welsh voor mijn andere dochter.
Yasmine wordt in April 4 en heeft wel eens een zadel op haar rug gehad en een kindje er op maar meer niet , daarnaast wordt ze ook voor de kar beleerd en Elza is nog helemaal groen en wordt in April 3 dus gaan we dan langzaam mee beginnen.

Dan hebben we mijn haf nog, die op zich beleerd is maar nog doorgereden moet worden in galop. Daarnaast rijdt ze nu volledig bitloos en gaan we haar ook met bit leren. Verwacht hier geen problemen dochters rijden bitloos zo met haar door de wei zonder dat ze een stap verkeerd zet.

Leuk een topic om de vorderingen van andere ook te lezen. Hoop de onze ook snel te kunnen plaatsen.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:27

hooii,

We zijn op stal Jimmy aan het inrijden. Het is een apploosa hengst. Alleen hij is pas 1,5 jaar jong. Het gaat erg goed maar ik vindt hem toch wel te jong.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:29

Maxime_Dokus schreef:
hooii,

We zijn op stal Jimmy aan het inrijden. Het is een apploosa hengst. Alleen hij is pas 1,5 jaar jong. Het gaat erg goed maar ik vindt hem toch wel te jong.

:') seriously??
Zelf op dit moment geen paard om in te rijden maar vind het wel erg leuk om te volgen hoe anderen het doen.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:30

Ik heb een knappe Gelderse ruin, een Laurentz x Larix uit 2013.
Hij is momenteel 1,70 hoog.
http://myalbum.com/album/LTudG18f8mMn
Het zijn misschien wat onduidelijke foto's maar het geeft toch een beetje een ideetje van hem :)
Het is een ontzettend braaf paard, geen stap verkeerd gezet en hij lijkt het allemaal erg leuk te vinden.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:14

Maxime_Dokus schreef:
hooii,

Ik hoop dat dit een heel flauw grapje is :=

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:21

zelmago4it schreef:

De bruine staat nou thuis, en gaan we binnenkort mee aan de slag. Als zij braaf is met longeren ed. kruipen mijn vriend of ik er zelf de eerste keer op (wat ik wel verwacht) als ze daar al heel moeilijk mee zijn brengen we haar toch even weg.
De vos en de schimmel komen dit najaar naar huis. Dit is een tweeling (uit embryospoeling) van Harley VDL x Zirocco Blue VDL. Moeders was niet zo'n schatje, en dochterlief, de vos, heeft daar toch wel veel trekjes van. Grote broer, de schimmel, lijkt een stuk makkelijker.
Zij staan met z'n 3e in een grote groep in Frankrijk, er is nog een kind van Corland x Salamon. Geen foto van helaas, maar zij is waarschijnlijk ook heel makkelijk.
Ze worden dit jaar 2.
Hier gaan we volgende winter mee aan de slag. De vos is voor mij ( ze is zoooo gaaaf <3 ) en de schimmel & die andere voor mijn vriend.
De moeders van deze knappe kinders hebben we helaas niet meer. De Zirocco was echt te moeilijk, en is daarom verkocht. De Salamon, Bloem is dit jaar een aantal weken na het krijgen van haar veulen helaas gestorven aan koliek |(

Goh onze zirocco's hebben veel weg van elkaar zeg! De vos lijkt ook een best grote kaak te hebben op die foto en die schimmel heeft ook echt precies de benen van de mijne! Grappig om te zien! Bij andere nakomelingen zie ik de vergelijking veel minder

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:24

pradadaan schreef:
Maxime_Dokus schreef:
hooii,

Ik hoop dat dit een heel flauw grapje is :=

het spijt me, geen grapje. de eigenaar zegt dat we hem nu moeten inrijden omdat hij nu nog niet volgroeid is.. En ja hij is de enige hengst op stal maar hij heeft het nog niet door dat hij een hengst is. We rijden hem buiten in want de bak is nat ( we hebben alleen een buitenbak) maar ik wordt er met een groepje vriendinnen erop uitgestuurd en als er wat is bel maar...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:30

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt belachelijk dat je dat doet. Al zegt een eigenaar dat tegen je, nee zeggen is ook een optie. Juist nu inrijden omdat hij nog niet volgroeid is? Vooral doen! Als hij 5 jaar oud wordt vind ik dat erg knap. De eigenaar zou wel enorm gek op dat beestje zijn zeg :n

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:36

pradadaan schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt belachelijk dat je dat doet. Al zegt een eigenaar dat tegen je, nee zeggen is ook een optie. Juist nu inrijden omdat hij nog niet volgroeid is? Vooral doen! Als hij 5 jaar oud wordt vind ik dat erg knap. De eigenaar zou wel enorm gek op dat beestje zijn zeg :n

Als ik het niet doe, gaat iemand anders het doen. En ik heb al ervaring met pony's inrijden. Maar als het moet doe ik het liever met een vriendin doe er ook ervaring mee heeft dan dat er iemand opgaat zitten en hem helemaal verpest! Maar k ben bang dat omdat hij oo zo'n jonge leeftijd al wordt ingereden dat hij later een zere rug krijgt ofzo. Als dat mogelijk is. Want ja hij heeft toch een redelijk zwaar westernzadel..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:41

Anderhalf en al onder het zadel? Eigenaar kon geen jaar langer wachten zeker? Op tweeënhalf kon ze dat ook, al is dat eigg ook nog te jong. Maar wel beter dan op anderhalf.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:44

2,5 zou ik nog niet oke vinden, misschien ben ik zo penny ofzo maar die van mij werd bijna 4.
Ik kan er met mijn hoofd absoluut niet bij hoe je er alleen maar aan kan denken om op een 1,5 jarige te stappen -O-

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:52

Ik vindt dat je een paard in kan rijden vanaf 3 jaar. Maar Jimmy loopt al 2 tot 4 keer in de week en per keer is dat 45 minuten en soms wel veel langer! Ik vindt het ook niet fijn, maar als je een pony zo vroeg inrijdt kan die later dan rugproblemen krijgen??

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:53

Kan? Ik denk dat dat geen vraag is maar een feit.
Meid ik snap dat je 13 bent en dat je waarschijnlijk op de mening van de eigenaar vertrouwt. Maar een paard op 1,5 jaar inrijden is echt niet oke.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:56

Nee dat weet ik zelf ook wel.. Maar ik kan voel me ook rot als hij dadelijk rugproblemen krijgt omdat ik hem van de eigenaar in moest rijden, maar ik kan het me dan weer niet vergeven als er iemand die er geen ervaring mee heeft op gaar zitten en dat hij helemaal verpest wordt,

Wat hij denk ik nu al toch wordt... Zo vroeg, die rugproblemen kunnen die ernstig zijn??

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:10

Mag ik hier ook mee komen kletsen?

Ik heb een ruin uit 2011 (eigen fok), die is vorig jaar gecastreerd en toen zadelmak gemaakt... nu staat hij alweer sinds Juli '15 lekker op de wei jong te zijn.

Ikzelf heb bijna 2 jaar in de VS gewoond en keer as zaterdag terug naar NL, mijn ruin komt tzt (als we gesetteld zijn en mijn merrie (die uit de VS mee naar NL komt)) op dezelfde stal te staan en dan wil ik hem op gaan pakken en dus echt verder doorrijden...

Ik hoop dat ik hier mee mag komen kletsen :D

Hierbij mijn pony:
Afbeelding
Afbeelding

Naam: Dazzle Me CL
Geslacht: Ruin (Hengst geweest tot 10/04/2015)
Ras: NRPS
M: CubaLibre's Chennai
V: Don Cremello du Bois
Schofthoogte: op 4 jarige leeftijd 1.51+
Kleur: Palomino
Graad van africhting: zadelmak
Geboortedatum: 26-04-2011

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:12

Waauuww wat een knappert!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:15

Thanks :D Ben zelf ook nog steeds erg trots dat ik hem de mijne kan noemen ;)
Al komt hij tzt wel te koop te staan, ik kan helaas ook niet alles houden en we verwachten eind Maart n veulen bij mijn merrie....

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:33

lindamusters schreef:
zelmago4it schreef:

Ze worden dit jaar 2.

Goh onze zirocco's hebben veel weg van elkaar zeg! De vos lijkt ook een best grote kaak te hebben op die foto en die schimmel heeft ook echt precies de benen van de mijne! Grappig om te zien! Bij andere nakomelingen zie ik de vergelijking veel minder

Wat grappig :) Die vos word ook een behoorlijke dame hoor! ze is altijd al de grootste van de groep geweest, maar wel heel slank en fijn gebouwd. De schimmel is al echt een hengst, heel groot en fors gebouwd, maar niet lomp. Ik heb eigenlijk ook nog niet echt vergelijkbare halfbroers/zussen gezien :P Maar ik kan niet wachten tot ze naar huis komen!!
hieronder nog een paar foto's van mams ;)
http://myalbum.com/album/m9jpZP06ISHu

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:27

zelmago4it schreef:
lindamusters schreef:

Wat grappig :) Die vos word ook een behoorlijke dame hoor! ze is altijd al de grootste van de groep geweest, maar wel heel slank en fijn gebouwd. De schimmel is al echt een hengst, heel groot en fors gebouwd, maar niet lomp. Ik heb eigenlijk ook nog niet echt vergelijkbare halfbroers/zussen gezien :P Maar ik kan niet wachten tot ze naar huis komen!!
hieronder nog een paar foto's van mams ;)
http://myalbum.com/album/m9jpZP06ISHu

Aaah wat een knappe mama!! Hoe oud was ze voordat ze op haar lijf volledig wit was? Onze merrie was ongeveer 12 a 13 voor ze de meeste appeltjes eindelijk verruilde voor echt wit.. Hoop stiekem dat het bij Zirocco's wat sneller gaat en dat mn hengst al snel niet meer zo grijs is :')

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:34

Mag ik mij hier ook melden? Ben na een ocd operatie nu ook begonnen. Heb er inmiddels twee x opgezeten waarvan een keer er ook naast beland :')

Voor de operatie heb ik er al paar keer opgezeten

Afbeelding

Afbeelding

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:04

Wat een leuk paard Maria <3
Mijn monster is ook vertrokken afgelopen week. Nog niks van gehoord. In dit geval is het geen nieuws, goed nieuws :')