[VOLG] Welshje(s) opgevangen, zal ze het redden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: [VOLG] Welshje(s) opgevangen, zal ze het redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:47

Wat een dappere beslissing om meteen 12 welshjes over te nemen! Ik hoop dat Purple het redt, aan de zorgen zal het niet liggen.
Dat ze gaat liggen om bij te komen is natuurlijk niet zo gek, maar het missen van de kracht om op te staan is wat zorgwekkender. Hoop dat ze die kracht snel weer terug vindt!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:50

Diepe bewondering voor jou en je warme hart voor het redden van deze veulens _/-\o_

Zeker in deze onzekere/angstige/harde tijd ben ik gek op deze feelgood story's

Ik blijf ook volgen :) :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:09

Kom net bij de dierenarts vandaan en heb een bus redplex gehaald wat er voor zou moeten zorgen dat de baby's zich snel beter zullen gaan voelen.

Afbeelding

Vooral Purple. De rest is op wat wormen en een beetje vet erbij redelijk goed. Maar voor Purple zullen we wat langer nodig hebben als ze het red. Iedere dag hou ik mijn hart vast als ik weer ga kijken.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:10

Ach gut.. arme beestjes. Heel veel respect voor je dat je ze allemaal opgevangen hebt! Ik begrijp je denkwijze helemaal, hopelijk knappen ze goed op en hebben ze straks allemaal een nieuw fijn huisje. Ik volg.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:15

DL bij het veulen dat ik gekocht heb zijn er zeker 1,5 week lang wormen uit gekomen. Na 2 weken opnieuw ontwormd en toen maar een paar kleintjes gevonden.
Het is een goed teken dat ze er nu uit komen want die zijn in elk geval dood. Ik zou over 2 weken wel weer opnieuw ontwormen voor de eitjes/ larfjes maar dat weet jij zelf waarschijnlijk ook en anders je da. Succes!!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:23

Ik ga volgen.
Ik vind het super wat je doet voor deze hummels.
Hoop dat Purple het red.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:49

Wat een verhaal zeg, hopelijk knappen ze snel op!

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:54

Maar wat ik me afvraag en echt niet aanvallend bedoelt dit bericht maar wat is er nou met purple precies aan de hand? Zijn het enkel en alleen die wormen in combinatie met ondervoedheid/vermagering of hebben die wormen zo veel schade aangericht dat er van binnen wat kapot is.

Ik had haar gewoon naar de kliniek gebracht als ze onderhand nog steeds niet op eigen benen kan staan voor langere tijd en zo verzwakt is zou het goed zijn een tijdje aan het infuus te liggen voor der. Misschien dat dat wat sneller gaat? Als ik iig zou twijfelen of men veulen er überhaupt boven op zou komen ging die wel gelijk door naar de kliniek, handelaar of niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:16

Awwijk als dit noodzakelijk was geweest had de dierenarts dit wel gezegd. Ze eet goed, kijkt fit uit haar ogen. Om haar snel weer op krachten te krijgen hebben we nu redplex en dat zou moeten helpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:20

wat goed dat je dit doet!dit soort ellende is makkelijk te voorkomen door gewoon te ontwormen,maar dat schijnt moeilijk te zijn voor bepaalde eigenaren.
Zoveel pony's gaan dood aan wormbesmettingen doordat mensen niet ontwormen,terwijl er goede middelen te koop zijn.Zo triest dit!

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:34

Jongens, moet dat negatieve commentaar en discussie nou. Maak daar dan fijn even een ander topic voor aan.
TS super dat je dit doet en volgens mij ben je onwijs begaan met de beestjes. Je kijkt er realistisch tegenaan. Een melding bij de dierenbescherming kun je misschien wel maken met namen en lokaties? Stel dat het dan vaker gebeurd bouwen ze wel dossier op:) Verder dan dat zou ik er geen energie in steken, groot gelijk dat je die energie in de veulens stopt!
Hoop dat het lukt met vangen, en anders kun je PB-en. Wordt een eindje rijden maar alles voor een goed doel!

@ Awwijk, zolang het veulen nog eet en drinkt denk ik dat een infuus op de kliniek geen meerwaarde is en slechts meer stress met zich mee brengt. TS heeft duidelijk contact met de veearts en die heeft daar echt wel voldoende zich op.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:44

Dustinlover,

Ik volg, respect voor alles wat je voor de veulens doet. Purple gaat met jouw toewijding vast en zeker gauw de kracht vinden om zelf op te staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:47

Ik hoop dat die kleine het red, ze kijkt niet echt fijn uit de ogen. Ik duim voor haar.

Tosadog

Rowan, respect voor alles wat je voor deze kleintjes doet en het stumperdje heb je inmiddels Purple genoemd? :D (naar het halster)
Ik hoop dat ze allemaal opknappen, speciaal Purple natuurlijk want die is er nog lang niet.
Echt top _/-\o_ ik geef het maar te doen, "even" 12 ponies erbij.. :o

KimD

Het zou geen topic van DL zijn als er niet een aantal Bokkers overheen moeten vallen... lijkt me het meest verstandig als we gewoon Temmen op de negatieve berichten die blijven komen.

Het zou zonde zijn als dit topic op slot gaat terwijl mensen wel graag willen volgen, waarschijnlijk zijn er ook al een hoop meelezers. :j

Purple ziet er echt erbarmelijk uit, hopelijk knapt ze snel weer op. :(:)

Zillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:51

Wow... Respect hoor! IK ga je volgen!
Succes!

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:59

MW_ zoals duidelijk in mijn bericht staat is het niet aanvallend bedoelt maar gewoon een vraag omdat ik de hele tijd dingen lees als "hopelijk haalt purple het" enzovoorts. Dan ga ik er vanuit dat er iets levensbedreigend aan de hand is met purple dus vandaar de vraag.

Ik vind het juist goed wat ts doet maar dat wil niet zeggen dat ik sommige reacties niet begrijp. Ipv negatieve berichtje te willen temmen KimD zou je ook kunnen respecteren dat er mensen zijn die een andere mening hebben en de zaak van 2 kanten bekijken.

Nogmaals vind ik het erg dapper dat ts deze dieren opgevangen heeft. En dat ze die vent niet aan wil geven is haar eigen keuze.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:31

Net bij de rest welke niet te vangen zijn geweest :P Mannen hadden een draad gespannen gisteren avond om ze een kleiner stuk te geven, maar ik kwam aan weg draad.. Of door de storm of ze zijn er doorheen gegaan.. Wel had ik mijn camera bij dus even wat foto's gemaakt al valt dat niet mee met groepen die steeds weg rennen dus maar van een paar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:33

Aah wat een schattige kopjes allemaal <3

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:37

ik kan alleen maar zeggen wat een lekkere dingen!! Ze hebben een mooie nieuwsgierige blik hoor, denk dat je ze best kunt verkopen. Succes met kleine purple! Best grappige naam ook. Ik zou haar zeker zo blijven noemen als ik haar zou kopen hahahaha. Een veulie met verhaal. Succes in ieder geval!

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:41

Wat een snoepies!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:44

Boefjes :) nouja gelukkig nog genoeg energy zou je denken. Foto 3 dat schimmeltje wat een leukerd.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:45

Wat een moppies, <3 op de wormen- en schrale buikjes na zien ze er toch best goed uit?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:47

Ja deze zien er opzich goed uit. Die op de laatste foto en dan die middelste wil ik ook zo snel mogelijk hebben want denk dat je daar ook nog bang van word en eentje die niet op de foto staat die rent overal ook maar beetje achteraan. Die moet ik er ook snel tussenuit hebben :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:49

Die bruine is leuk! :D
Hebben ze allemaal al een naam?