Ergernissen of ideeën paardensport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:12

ikke schreef:
Desiree schreef:
Ik ben dus ook selectief geworden. Bij onze rijverenging hadden we echt een fijne instructeur maar ze gaan nu verder met 2 andere en ik ben in de les gezet bij één van hen. En die is van het strakke optomen en van rijden met korte teugels. En ik ben daar dus niet van. Ik heb morgen de eerste les van hem maar eerlijk gezegd zie ik het niet zitten.

jaag 'm op de kast: "joh, als je tuig nodig hebt om te rijden, kun je niet rijden!" }:)

Dit doet me denken aan vrouw laatst bij ons die niet durfde te galopperen na zoveel lessen, en zo boos werd omdat de instructeur zei dat ze t nu echt eens moest proberen, dat ze riep: "jij bepaalt toch niet wat we moeten doen!?" :+ nou...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:14

Desiree schreef:
Ik heb niet het geld voor het volgen van veel privlessen. En zo les ik dan dus toch nog. Maar als het dadelijk niet gaat klikken, stop ik met de rijverenging.

Hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Ik betaal maar 25 euro per half uur op dit moment.
Soms les ik om de week, soms les ik een maand niet. Maar net wanneer ik het er aan toe heb. Zolang ik geen teruggang ervaar kan ik kennelijk prima bepalen wanneer het weer tijd is voor les.

Desiree

Re: Ergernissen of ideeën paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:16

Ik betaal voor de instructeur waar ik bij les 35 euro. Maar heb niet het geld om dat al te vaak te doen. En de rijlessen bij de rijvereniging zijn een goede drijfveer voor mij. Ik merk ook bij mijn paard Sam dat ze gemotiveerder is dan hier bij ons thuis in de bak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:19

Desiree schreef:
Ik betaal voor de instructeur waar ik bij les 35 euro. Maar heb niet het geld om dat al te vaak te doen. En de rijlessen bij de rijvereniging zijn een goede drijfveer voor mij. Ik merk ook bij mijn paard Sam dat ze gemotiveerder is dan hier bij ons thuis in de bak.

Groepslessen hebben ook voordelen maar er moet wel iemand in het midden staan die weet waar ie het over heeft.
Zoals de verenigingsinstructeur van mijn instructeur: en daar ga jij vrijwillig op zitten????
Een man met veel kennis, ervaring en respect over het paard van mijn instructeur :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:26

ikke schreef:
Desiree schreef:

Groepslessen hebben ook voordelen maar er moet wel iemand in het midden staan die weet waar ie het over heeft.
Zoals de verenigingsinstructeur van mijn instructeur: en daar ga jij vrijwillig op zitten????
Een man met veel kennis, ervaring en respect over het paard van mijn instructeur :D

onze eerdere instructeur wist dus inderdaad waar hij over sprak. Maar die we nu krijgen vrees ik van niet. Ik heb al gesignaleerd dat hij bepaalde gedachten heeft over bepaalde dingen die haaks staan op wat ik vind.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:32

Mensen die als een wedstrijd niet goed gaat hun paard niet gaan verzorgen.

Mensen die eigenlijk te lui zijn voor de paardensport.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:20

Desiree schreef:

Per maand neem ik aan voor groepsles? Of was dat geen groepsles?
Dan vind ik het nog geen raar bedrag, maar begrijpelijk dat dit geen wekelijkse optie is voor iedereen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:34

Desiree: ik doe het niet meer: lessen bij iemand waarvan ik weet dat zijn/haar ideeën niet stroken met de mijne. Voel een fijne discussie aankomen daar op les bij jou straks.... :D

Uta Gräf: ook iemand waarvan ik heeeeeeeeel graag les zou hebben. Neem ik er meteen zo'n zelfde kapsel bij! :+

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:09

Minke_ schreef:
ikke schreef:

Dit doet me denken aan vrouw laatst bij ons die niet durfde te galopperen na zoveel lessen, en zo boos werd omdat de instructeur zei dat ze t nu echt eens moest proberen, dat ze riep: "jij bepaalt toch niet wat we moeten doen!?" :+ nou...

Is toch iets anders.
De instructeur is er om mij iets te leren. Maar wát hij mij leert, moet goed zijn voor het paard en voor het rijden. Als ik denk dat het slecht is, neem ik het niet aan.
Ik ben in staat om te schiften daarin, dat was ik vroeger niet. Nu weet ik voldoende om niet alles voor zoete koek te slikken. Ik ben eigenaar van mijn paard, ik ben verantwoordelijk voor mijn paard. Ik zal niets doen als ik denk dat het niet goed is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:12

Janine1990 schreef:
Desiree schreef:

Per maand neem ik aan voor groepsles? Of was dat geen groepsles?
Dan vind ik het nog geen raar bedrag, maar begrijpelijk dat dit geen wekelijkse optie is voor iedereen. :)

35 euro privéles.
In groepsverband bij de rijvereniging betaal ik niets. Dat zit bij de contributie die ik op jaarbasis betaal.

Picasso schreef:
Desiree: ik doe het niet meer: lessen bij iemand waarvan ik weet dat zijn/haar ideeën niet stroken met de mijne. Voel een fijne discussie aankomen daar op les bij jou straks.... :D
:)

Ik heb er nog niet bij gelest. Ik moet maar aannemen van de anderen dat hij goed les geeft. Alleen kunnen we daarin van mening verschillen. Als ik niet probeer, kan ik niet oordelen en heb ik geen recht van spreken. Ik zal het een paar x proberen, maar daarna bepaal ik of ik afhaak of dat het er mee door kan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:13

Nog een punt van ergernis bij mij, is ruiters die bang zijn.

Kun je zeggen `ja maar daar kunnen ze toch niets aan doen?`. Jawel, hun vrees overwinnen door er doorheen te gaan. Doen ze dat niet, zijn de gevolgen voor het paard. Namelijk
- een ruiter die ze in de rug komt omdat deze van schrik verstrakt in het lichaam en niet mee kan komen met de beweging
- het paard dus daarmee afremt
- ook vaak afremt met de handen

Zulke ruiter rijden een paard helemaal vast. Ik heb het zien gebeuren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:21

Het vastgeroeste plaatje van juryleden. Je moet aan een plaatje voldoen, of je je oefening rijdt maakt niet uit. Als je maar benoeg achterbeen gebruik heb en een totilas voorbeen, dan kom je al een heel eind. Een stang die horizontaal hangt en een paard wat zo in de krul getrokken wordt dat je jezelf afvraagt of het paard nog kan ademhalen, dat is ook prima en wordt beloond met punten.

vertellen hoe slecht iemand is omdat die een hulpteugel gebruikt zonder te vragen waarom de hulpteugel gebruikt wordt.

Alle heilige boontjes. En toetsenbordridders

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:32

het eeuwige geroep 'schakel een professional in'.

Je moet niet zelf aanmodderen, maar als je er een goed gevoel bij hebt en je denkt dat je een goed oordeel kunt geven door je eigen ervaring en kennis.. dan vind ik dat je daarop moet kunnen vertrouwen.
Als je het niet zeker weet kun je altijd hulp vragen en proberen te leren van professionals of mensen met meer ervaring..

Maar op bokt is het echt een enorme hype en eigenlijk standaard reactie in alle ' vragen' topics. zelden worden er bruikbare tips gegeven over hoe iemand daadwerkelijk met het vraagstuk aan de slag kan. Zelfs als een paard wat moeilijk doet met een been optillen moet men de professionele-paarden-been-optiller inschakelen.. zucht.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 19:52

haha gezellig topic is dit aan het worden :j :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:20

RoyceMack schreef:
. Zelfs als een paard wat moeilijk doet met een been optillen moet men de professionele-paarden-been-optiller inschakelen.. zucht.

:D

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:42

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Even een 'belangrijk' bericht (en nu heb ik jullie aandacht :)
Veel problemen/ergernissen komen voor op wedstrijd, en dan met name de volgende dingen:
- mensen die zich niet aan de bakregels houden
- mensen die de reglementen niet lezen/kennen
- onduidelijkheid over jurybeoordelingen

Hoe handig zou een app zijn die de volgende dingen samenbrengt?! :)*
- Reglementen van de KNHS in nieuwe stijl
- Proef met per onderdeel uitleg over waarop er beoordeeld wordt (evt. met ondersteunend beeldmateriaal)
- Bakregels

De app krijg je dan 'cadeau' bij je startkaart, en zo heb je altijd alles bij de hand.

Brand maar los met jullie kritiek en commentaar! :j

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:11

RoyceMack schreef:
het eeuwige geroep 'schakel een professional in'.

Je moet niet zelf aanmodderen, maar als je er een goed gevoel bij hebt en je denkt dat je een goed oordeel kunt geven door je eigen ervaring en kennis.. dan vind ik dat je daarop moet kunnen vertrouwen.
Als je het niet zeker weet kun je altijd hulp vragen en proberen te leren van professionals of mensen met meer ervaring..

Maar op bokt is het echt een enorme hype en eigenlijk standaard reactie in alle ' vragen' topics. zelden worden er bruikbare tips gegeven over hoe iemand daadwerkelijk met het vraagstuk aan de slag kan. Zelfs als een paard wat moeilijk doet met een been optillen moet men de professionele-paarden-been-optiller inschakelen.. zucht.

LIKE LIKE LIKE LIKE LIKE

Gebeurt nogal eens dat iemand die gewoon het antwoord niet weet maar iets gaat roepen, en om dan veilig te zijn wordt er geroepen dat er weet ik veel welke zadelpasser, tandarts, osteopaat, wichelroedeloper bij moet komen. Het verbaast mij altijd hoogelijk dat bokkers die geen antwoord hebben op de vraag in het topic toch gaan antwoorden. En als je dan het antwoord weet en je GBV hebt laten werken dat dat niet aangenomen wordt ondat jij geen.... bent. Alleen maar een ervaringsdeskundige...

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 13:55

Hallo mensen, zouden jullie nog even willen reageren op de post hierboven van mij?
Dit is namelijk een belangrijk deel van mijn schoolopdracht ;( :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:01

Voor vragen heb ik google, maar een app is nooit verkeerd als die gratis is.

Mijn grootste ergernis is het papier met je startnummer in je rugnummerhouder te proppen. Bij SGW's :))

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:03

Sanne1994_ schreef:
Hallo mensen, zouden jullie nog even willen reageren op de post hierboven van mij?

Schoolopdrachten horen geloof ik niet op het forum thuis, maar al helemaal niet in een ander topic.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:34

Sanne1994_ schreef:

Ik denk dat je explicieter moet zijn. Want hoe wil je dat inkleden? Moeten mensen dan nóg een app erbij doen? Ik denk dat er genoeg regels zijn en dat mensen daarvan wel op de hoogte zijn. Maar ze moeten ze wel wíllen weten, anders houden ze zich er niet aan.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:42

Waar ik me aan erger, ik wil het altijd beter. Ga niet heel vaak meer op wedstrijd (omdat ik geen paard tot mijn beschikking heb :') )
Maar als ik op wedstrijd ga ben ik pas tevreden met ongeveer 200 punten. Vreselijk verwend van mezelf en ik leg mijn lat veel te hoog. Geef mezelf daar dan de schuld van, terwijl ik al blij mag zijn als ik een winstpunt heb.
Moet ik echt af gaan leren, want stap nooit met een tevreden gevoel van mijn paard af, hoe goed het ook ging, hoe goed hij zijn best ook deed. Maar gewoon op mezelf, waarom ik niet gewoon kalm kan blijven, of waarom ik nou net op díé manier moest reageren op een bakkabouter. Zou het voor mezelf zoveel fijner vinden om gewoon niet zo te zeiken en tevreden te zijn met een wp, in plaats van 3. (Bij wijze van spreken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:38

Jeetje Louka69, tijd voor een wedstrijdpauze? Ik herken het wel, was ook zo vroeger.... Maar man, wat een lol heb je dan nog..... :\

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:45

Picasso schreef:
Jeetje Louka69, tijd voor een wedstrijdpauze? Ik herken het wel, was ook zo vroeger.... Maar man, wat een lol heb je dan nog..... :\

Toen ik bij de pony's reed was het nog veel erger. Tegenwoordig is het al minder, dat moet ik wel zeggen. Het rijden zelf en de voorpret en napret vind ik allemaal echt superleuk hoor, maar ik ben nog nooit een keer echt tevreden geweest. Het kan in mijn ogen altijd nog een beetje beter. Heb het misschien ook te zwaar opgeschreven zonet, wat ik al zeg bij de pony's was dit gevoel echt sterk. Tegenwoordig is het al een stuk minder, omdat je strenger en beter beoordeeld wordt en het moeilijker is om zomaar 200 punten bij elkaar te rijden. Bij de pony's reed ik regelmatig 215+ (in het B, dat wel) waardoor ik heel ontevreden werd bij minder. Bij de paarden is het pr nu 195 ongeveer, in 5 wedstrijden tijd. Dus ik word wel gedwongen de lat minder hoog te leggen.

Ik moet zeggen dat dat wel veel prettiger is, er wordt goed op de coupon gezet waar de verbetering in zit en er wordt niet zomaar met 8ten geslingerd. Dit maakt een hoog puntenaantal ook meteen veel specialer, naar mijn mening.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 20:46

Hier even een betere uitleg:

Afbeelding
De app komt er ongeveer zo uit te zien als de afbeelding hierboven, de naam is nog niet helemaal wat, dus als jullie ideeën hebben hoor ik het graag! De app is een soort handvat voor de voorbereiding op een wedstrijd of voor op wedstrijd zelf.

Afbeelding
In de app worden de reglementen van de KNHS visueel gemaakt; ik een voorbeeld gemaakt van de rijkledingvoorschriften.

Afbeelding
Ook staan de dressuurproeven erin met filmpjes/uitleg over wat de jury bij dat onderdeel wil zien. Er staat dan een gewone proef in maar je kan op elke oefening klikken. dan krijg je bijvoorbeeld een filmpje te zien.

Wat ik nog niet verder heb uitgewerkt maar er wel inkomt zijn de rijbaanregels voor het losrijden.

Het idee is dat je deze app van de knhs krijgt als je een startkaart aanvraagt.

PS: sorry voor de HUGE foto's, krijg het er niet anders in -O-