Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:07

Ik kan het me ook voorstellen dat het onwijs gaaf is om van je "oude" paard een vervolg te hebben. Natuurlijk weet ik wel dat je ze echt als individu moet zien.
In de veulenperiode van Fin was mijn vader erg slecht en is vorig jaar augustus overleden. Ik heb wel het idee dat ik wat stukjes heb gemist, maar gelukkig heb ik de foto's nog.

Seven

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:55

Ben zelf inderdaad ook heel kritisch daarom toen besloten zelf op te fokken en bij jelle een andere hengst aan te schaffen zodat ze samen konden opgroeien. Kon nergens een opfok vinden die me aansprak.

Wat een mooie vos weer <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:26

@ Seven, die vosjes van jou zijn mooi zeg! Ze zien er goed uit en al best wel ontwikkeld.

@ Set_Ekol, wel goed dat je regelmatig gaat kijken. Ook in de winter proberen te blijven doen. Niet elk paard doet het namelijk goed in de winterse omstandigheden in de Eifel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:28

Ja ze zijn beide al flink ontwikkeld

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:35

Doe ik ook Jessix :j goed dat je het zegt.
Heb op zich wel vertrouwen in hem maar controleren vind ik erg belangrijk. Sowieso ook nu, niet alleen in de winter. Ik zou het niet kunnen, langer dan twee maanden niet gaan kijken hoe het gaat. ben blij dat ik weet hoe het gaat en of hij genoeg eet en wondjes heeft of niet etc.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:42

Dankje Seven.
Je hebt echt een mooi stel paarden bij elkaar.

Ik dacht een goede opfok te hebben gevonden.
Hij was als veulen best een hittepetit en ik dacht dat het voor hem beter zou zijn om de eerste jaren in vrijheid op te groeien. 2 weken, voordat hij naar de opfok ging had hij een oogontsteking en moest ik hem 4 x per dag druppelen, wat er op neer kwam dat ik de hele dag op stal was, even ging avond eten en weer heen.
Ik zag hem per keer minder worden en ik gaf dat ook aan. Ik had aangegeven dat ik veel langs zou komen en dat was prima. Op een gegeven moment lag zijn staartwortel er zeker een 20 cm op en reageerde hij totaal niet meer als ik kwam. Mijn stalhoudster ging mee en die zei: Jij zei hij wordt mager en ik dacht het valt wel mee, maar dit kan zo niet langer. Nog naar andere opfokadressen gezocht, maar eigenlijk wilde ik hem niet meer uit handen geven. :(

Mijn droom is om ze ooit eens achter mijn eigen huis te hebben.....wat betekent dat ik een grote loterij win en het geld heb om een huis met land te kopen....ah dromen mag toch *D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:45

Ik heb mijn merries aan huis staan bij mijn ouders, en omdat ik nog niet wilde castreren heb ik hem dus weggebracht. Ik houd zijn gewicht erg goed in de gaten als ik er ben en maak veel foto's.
Een optie zou zijn om net als Seven hem in de toekomst weer aan huis te zetten met een ruin of hengstenvriendje tot dat ik hem wel wil castreren, die optie overweeg ik wel (in een andere wei dan de merries dan uiteraard dus). Maar hij komt hoe dan ook weer thuis volgend jaar, dat was altijd al de planning :D en ach hij staat daar zo prachtig..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:55

Ik ben blij dat ik de paarden lekker aan huis heb, een grote zorg minder.
Zie het spul de hele dag. <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:57

Wat een leuk idee TS, wat komen er mooie paarden voorbij

Hier ook een veulen uit 2014
(Een dag oud)
Afbeelding

en dit is hem nu
( 1,5 jaar oud)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 07-10-15 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:59

spatter schreef:
Ik ben blij dat ik de paarden lekker aan huis heb, een grote zorg minder.
Zie het spul de hele dag. <3

Echt joh moet je zo blij om zijn!
Enne Tika....wat een werelds paard <3

Zo die laatste is ook al flink gegroeid zeg :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:01

wat een mooie kwita!

ik ben ook heel blij met mijn paarden aan huis maar kon mijn hengstveulen niet bij zijn moeder laten staan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:58

Prachtig is het daar katja, ik durfde het gewoon niet aan m'n mannie weg brengen heb zoveel pech gehad. Normaal hadden ze nu ook weer thuis gestaan maar kreeg m'n verkochte merrie terug en het bouwen van de schuur/nieuwe stallen naar onze verhuizing kost meer tijd dan verwacht. Dat is ook de reden dat ik jake te koop heb, heb geen ruimte genoeg. Jelle kan straks naar huis bij de 2 ruinen in en de merrie apart.

Wat een mooie bonte ookal een heel paard in vergelijkbaar met de babie foto's <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:01

Ja dat is nog een voordeel, er staan volwassen paarden tussen :D de bruin bonte is een volwassen Paint, de vos bonte is twee
dan staat er nog een opa-schimmel van de eigenaren en nog twee drie jarigen
de vos op de voorgrond is ook een volwassen ruin maar die is alweer terug naar huis

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:18

Wat een leuk topic en wat een verschil al van veulen naar jaarling. Wij zijn ook in het bezit van twee eigen gefokte 2014 paardjes. Een merrie en inmiddels ruin ze groeien op in onze eigen kudde met hun moeder vader ( ook geruind ) en tante.

Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:21

Bambi staat op een hele goede kleinschalige pension stal. Ze zorgen zo goed voor haar als ik er niet ben! Ook erg fijn <3
Kan niet wachten tot ze voor de kar staat straks :)

Edit. Knappe hierboven!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:22

Oh wat een super leuke puppy paardjes komen er voorbij! <3

Ik heb ook een puppy paardje van 2014, D-pony merrie. Helemaal verliefd op haar geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En al haar vriendinnetjes (ze is de vierde van rechts hihi).

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:28

Grappige kruising, had een veel grover type dier verwacht maar aan z'n hoofd te zien gaat hij nog flink groeien. Hij is echt nog een puppy :j <3
[/quote]

Ja haha echt een ukkie maar een knuffel ukkie ma is ook flink aan de maat.
Papa paard is erg breed meet ma en pa
Afbeelding

Afbeelding

En papa paard is nog dikker geworden eigenlijk te dik.

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:45

Finn staat inmiddels in zijn nieuwe kudde in de opfok dichter bij huis. Ik ging hem afgelopen zaterdag ophalen met de nieuwe staleigenaar(die wilde wel rijden met de trailer)..
Was me toch zijn hele staart, die echt al op zijn koot hing zo lang, gewoon ruim tot over de helft afgekauwd!?!?! Even in de allerlaatste week dat hij in die kudde staat.. Kon wel janken zeg!
De staarten van de andere paarden waren ook allemaal afgeknabbeld op 1 na. Dat is waarschijnlijk de dader.
Afbeelding

Ik zag in de nieuwe kudde dat er ook 2 staartenkauwers waren, dus heb gelijk antibijtspray en hertshoornolie gehaald en Finn ingesprayt. Getverdemme wat een ranzig spul.
Ik heb een poosje staan kijken maar de staartkauwer trok mooi zn bovenlip op toen hij een proefje nam van Finn's staart xD
Gelukkig gaan die weg voor het winterseizoen.
Verder is Finn echt een makkelijk paard. Trailerladen ging fantastisch. Ik was vet zenuwachtig of t allemaal zou lukken. Maar hij liep ze achter me aan. Mam had niet eens tijd om een filmpje te maken hoe hij het deed. Tijdens de rit voelde de bestuurder hem niet eens staan in de trailer.
Achteruit er weer uit.. Prima.
In de kudde. Ging hartstikke goed. Hij werd natuurlijk belaagd door de hele kudde die elkaar natuurlijk al een hele zomer kennen. Nieuw vlees!!
Finn onderging het heel kalm. Liep rustig een rondje, beukte de paarden aan de kant als hij klem stond. Deelde hier en daar een gerichte trap uit als ze te lomp deden..
Keurig eigenlijk. Niet gemeen, maar laat niet op zn koppie zitten.
Ik merk wel dat hij moet wennen en zijn plek moet vinden. en ergens vind ik het zielig dat ik hem uit zijn oude kudde heb gehaald want daar kende hij alles en iedereen. Maar goed, er blijven voor het winterseizoen maar 3 hengsten over (inclusief finn). Dus het komt vast wle goed, eerst maar regelen dat ze van finns staart afblijven!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:47

loveskary is de moeder dan ook al kruising welsh ijslander? het lijkt niet op een volle IJslander

GE die van jou zijn sowieso knap :D

Quir die van jou lijkt best groot!

In welke opfok staat die van jou nu Royce?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:56

Oh wat zonde van de staart zeg! Snap dat je daar van baalt. :(:)

Set_elkol, ik denk dat ze nu 1,30 zal zijn. Verwacht dat ze zo rond de 1,45 gaat worden. Maar ze toont inderdaad al best groot!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:59

Set_Elkol schreef:
loveskary is de moeder dan ook al kruising welsh ijslander? het lijkt niet op een volle IJslander

vrij kleinschalige opfok in gelderland. Land van maas en waal.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:01

Mooie dieren komen er weer langs

Ik zie ook bij de moeder er niet direct ijslander in, stuk sjieker oogt ze wel mooi.

Balen van de staarten maar die groeien wel weer aan :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:11

Het is inderdaad heel zonde van zijn staart maar als ze voor de rest maar heel blijven. Dat is wel even sneu op zoon nieuwe plek hopelijk vind hij snel een maatje uit de kudde en word ie snel in de groep opgenomen.

Wat een mooi snoetje Quir heeft ze en wat staat ze in een gezellige kudde. Ik vind D pony,s erg mooi jammer genoeg een maatje te klein voor mij en we hebben er al genoeg . Maar ze spreken mij wel heel vaak aan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:32

geshahquille schreef:
Het is inderdaad heel zonde van zijn staart maar als ze voor de rest maar heel blijven. Dat is wel even sneu op zoon nieuwe plek hopelijk vind hij snel een maatje uit de kudde en word ie snel in de groep opgenomen.

Wat een mooi snoetje Quir heeft ze en wat staat ze in een gezellige kudde. Ik vind D pony,s erg mooi jammer genoeg een maatje te klein voor mij en we hebben er al genoeg . Maar ze spreken mij wel heel vaak aan.

Ja he, vooral ook dat zee paardje op haar hoofd vind ik zo leuk. <3

Vind D pony's ook altijd heel erg leuk! Gelukkig ben ik niet zo groot. :D Ze heeft een hele fijne groep! Allemaal super fijn karakter en nieuwsgierig. Ook gemengde groep, 1 en 2 jarige en 3 of 4 oudere merries (op de foto zie je alle 1 en 2 jarige en de linkse is een oudere merrie, er stonden toen ook nog 3 3-jarige merries bij). En nog leuker, alle jaarlingen en 2 jarige zijn van dezelfde hengst!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:45

[/quote]

Moeder is echt een ijslander alleen wat luxer is niet gekruist

Hier nog een foto van de merrie

Afbeelding