De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:43

Als er geen prijs bij staat ga ik er eigenlijk ook van uit dat dit een hogere prijsklasse is. Dan ga ik inderdaad ook niet bellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:44

maar dat ligt wellicht ook wat ik verkoop. aan de adv kun je al wel zien dat hij niet in duurdere prijsklasse valt (even voorbeeld)

(maar wellicht een tip voor mijn op erbij te zetten lagere prijsklasse)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:47

StalNollie schreef:
de echte liefhebber belt, dan ben je gewoon niet oprecht geïnteresseerd.
ik word het zo beu al die berichten van wat moet ie kosten en vervolgens hoor je niks ( en nee wij vragen zeker niet de hoofdprijs verre van zelfs).

Best arrogant trouwens om te stellen dat ik niet oprecht geïnteresseerd ben als ik niet bel zonder prijsopgave. En vele met mij blijkbaar. Mag ik dat lekker zelf bepalen of ik oprecht ben of niet :+

Ik zou overigens gek worden als de telefoon continu gaat als mensen mij alleen maar bellen voor de prijs en vervolgens zeggen "Oh ok, te duur, doei" laat ze dan maar mailen :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:48

StalNollie schreef:
maar dat ligt wellicht ook wat ik verkoop. aan de adv kun je al wel zien dat hij niet in duurdere prijsklasse valt (even voorbeeld)

(maar wellicht een tip voor mijn op erbij te zetten lagere prijsklasse)

Oke dat is een aanname, net als dat het een aanname is om er van uit te gaan dat hij te duur is als het er niet bij staat.

Ik zou er dan idd bij zetten, alleen telefonische prijsopgave. Paard valt in de normale/lagere prijsklasse.

Heel duidelijk voor alle partijen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:53

nou vaak kun je heus wel zien aan de adv afstammeling en wat paard kent in wat voor opgave hij valt.
en heeft niks met arrogantie te maken zo iets hoor?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:59

Nou dat valt nog vies tegen hoor, zijn veel paarden overpriced. Maar er komen ook regelmatig paarden voorbij waarvan ik verwacht dat ze in de hoge prijsklasse vallen en dan vallen ze toch in de normale prijsklasse.

Een paard kan nog zo leuk zijn en flink je interesse wekken, als je het niet kan betalen dan houdt het gewoon al snel op. En daardoor is het voor veel mensen toch wel een belangrijk ding om te weten.

En als de prijs er gewoon bij staat hoef je ook niet met mensen te spreken die het toch niet kunnen betalen. Dus een win win situatie voor beide lijkt mij :P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:59

StalNollie schreef:
nou vaak kun je heus wel zien aan de adv afstammeling en wat paard kent in wat voor opgave hij valt.
en heeft niks met arrogantie te maken zo iets hoor?

Je weet zelf toch ook dat je nav de advertentie en de papieren er volledig naast kan zitten wat mensen "denken" of "vinden" dat hun paard waard is :D

Daar gaat dit hele topic o.a. over. En daar denken blijkbaar meerdere dames zo over, geen prijs is hogere prijs. Om dan maar te zeggen dat die mensen geen echte liefhebbers zijn als ze niet bellen vind ik arrogant van een verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:00

Dat zou ik niet zo stellen StalNollie, je zal je verbazen hoeveel simpele paarden voor de hoofdprijs worden aangeboden. Nee ik kijk nergens meer van op. Advertenties zonder een prijsklasse sla ik over. Je wilt verkopen of niet, en ik wil alleen langskomen als ik zeker weet dat het paard in mijn prijsklasse valt.

Wat is er nou zo geheim aan een vraagprijs dat kan ik echt nooit begrijpen. Als je erop zet 3000-5000 is het voor alle partijen direct duidelijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:02

_/-\o_ Yvank, dat dus.

Vaak is het ook nog eens zo, dat als je het paard zoooo super gaaf vind en er staat geen prijs bij, dan moet het wel een hele dure zijn. Want de meeste gave beesten zijn niet te betalen :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:16

Abercrombie schreef:
_/-\o_ Yvank, dat dus.

Vaak is het ook nog eens zo, dat als je het paard zoooo super gaaf vind en er staat geen prijs bij, dan moet het wel een hele dure zijn. Want de meeste gave beesten zijn niet te betalen :+

Of hij moet dringend weg omdat ze het geld nodig hebben. Vooral bij een echtscheiding gebeurt dat wel eens.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:20

Zoals mijn Carlos := Ik hoop voor dat paard dat hij echt goed terecht gaat komen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:37

Zit me net te bedenken dat ik er nog wel wat heb haha

Ik verkocht mijn pony, z springen en l2dressuur. Hij zou naar Zweden maar was helaas net te groot (1,5cm) dus dat ging niet door. Mensen uit Amsterdam wilden komen kijken dus ik alles aan de telefoon verteld zodat ze niet voor niks zouden komen rijden.
Hun een hotel geboekt voor een weekend hier in de buurt. Vrijdags had het meisje van een jaar of 12 bij ons in de bak gereden en was helemaal verliefd. Tuurlijk viel er nog veel te leren en was ze eigenlijk iets te klein maar het ging prima.
Volgende dag hadden ze bedacht een buitenrit te willen maken. Ik vertelde dat t mij geen goed idee leek als zij erop zou gaan omdat ie precies wist waar die mocht galopperen en dan moeilijk terug te krijgen was maar nee zij moest en zou een buitenrit maken. Voor de zekerheid een extra pony geregeld zodat ik met haar mee kon rijden. En ja hoor... Pony ging in galop en ze kreeg m niet terug, dat in volle galop over t asfalt, pony slaat linksaf richting stal maar glijd weg, meisje met d'r rug op de stoeprand allemaal mensen om d'r heen dus ik de pony vangen. Volgende dag wilden ze stappend naar de manege.... Dus toen maar gezegd dat ik t prima vond maar niet met haar erop. Dus ging moeders erop.
Na 2 weken de pony laten keuren bleek ie een ocd in de sprong te hebben maar aangezien hij al met 2 Ruiters z was geweest en al 10 kon dit geen kwaad. Toen begon meneer; jaa en dan neem ik m mee voor de helft want anders kun je m toch alleen kwijt bij de slacht en hij is toch niks meer waard....
Pa was er niet bij en die ging over t geld en heeft m toen aan die mensen verkocht... Ben nog nooit zo kwaad geweest.

2 jaar terug m'n paard verkocht M1 dressuur en b springen, super gaaf beest om te zien en potentie voor de hoge dressuur. Toen hij bij hun op stal stond zijn ze een week later met paard en al op vakantie gegaan naar Frankrijk. Ze hadden 4 weken garantie, alles terug of niks terug. Na hun vakantie (8 weken na verkoop) kreeg ik ineens boze mailtjes en sms'jes dat ik me niet aan de afspraken hield want ik had er aan zadel bij gedaan met gebroken boom en ik had m niet goed laten beslaan, de dekens waren van slechte kwaliteit etc etc... Heb hun voor de verkoop al laten zien wat ze erbij kregen en daarbij was t zadel heel met de verkoop... Nou toen ik dat zei was ik een oplichter en bedriegster en noem maar op...

Toen ik voor een nieuw paard ging kijken heb ik ook de raarste dingen mee gemaakt...rodeo's bij een bomproof paard, kreupele paarden en noem maar op

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:01

Abercrombie schreef:
anneliesdj schreef:
Dat is gewoon een paard met lichamelijke problemen, zielig :(

Moet haast wel inderdaad.

Ten dele.. De singeldwang was in mijn ogen een lichamelijk probleem. Niet recent, maar er verkleurde haren zichtbaar, dus had ooit drukplekken gehad.. hele rug bevoeld, maar niet reactief. Maar dit heeft natuurlijk wel de singeldwang veroorzaakt.

het gedrag op stal was echter pure onhebbelijkheid, die niet voortkwam uit lichamelijke problemen. hoorde van de zuster dat zij niet met deze pony aan de slag wilde, omdat hij van jongs af aan al zo onhebbelijk was.. Waarop haar vader liefjes opmerkte dat haar eigen pony regelrecht gevaarlijk was voor anderen om te handelen. Waar aan het lawaai en misbaar in de box achter ook geen twijfel over mogelijk was.. even daarvoor dacht mijn vriend die pony al een 'snoepje te geven' (niet echt paardenman, dus die koopt gewoon alles om wat hij tegenkomt) wat hem een een flits van scherpe tanden tegen het traliewerk (snoepje lag daarna werkeloos op de grond).

mijn indruk was dat het opgegroeide pennies waren, die het eigenlijk wel stoer vonden dat alleen zij iets met hun ponies konden en gewoon nooit ingegrepen hadden, tot ze twee ponies op stal hadden die gewoon niet fijn in de omgang zijn. staatsgevaarlijk was het niet, want het was redelijk voorspelbaar na de eerste poging.. en hij liet zich verder wel gewoon leiden.

onder het zadel is hij in mijn ogen gewoon 'doodgespoord'.. meisje zei ook dat ze zelf nooit zonder sporen reden (en ze werden 'goed gebruikt' om het maar even vriendelijk te zeggen). dus toen ik er zonder sporen opstapte maakte mijn hulpen geen enkele indruk en kon hij de boel 'eindelijk negeren'.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:06

Yvank_ schreef:
Wat is er nou zo geheim aan een vraagprijs dat kan ik echt nooit begrijpen. Als je erop zet 3000-5000 is het voor alle partijen direct duidelijk.

Dan kan er net zo goed staan dat de vp 4950,- is :D Want als er zoiets staat is het nooit 3100,-

De verhalen hier komen me niet onbekend voor :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:07

StalNollie schreef:
ik word het zo beu al die berichten van wat moet ie kosten en vervolgens hoor je niks ( en nee wij vragen zeker niet de hoofdprijs verre van zelfs).

ik vind het nogal kort door de bocht .
ik ben autistische maar ook de enige "paarden fan" in de fam.

ik heb grote moeite met bellen omdat ik dan alles vergeet en niks oppik .
(ik heb alles wel gehoord etc. en denk het te kunnen onthouden , maar zodra ik ophang is het net of het nooit is gebeurt en weet ik totaal niet meer waar het over gegaan is en herinner ik me van alles wat ik nog had moeten zeggen/vragen ).

dat betekend zeker niet dat ik onkundig ben of ongeïnteresseerd !

en een ander laten bellen heeft dus geen zin gezien ze totaal niet bekent zijn met paarden (dan kan ik wel leuk een vragenlijst geven of info over de pony die te koop staat , maar dan komt er nog niets van terecht zo heeft de ervaring geleerd) .

op de email kan ik dingen rustig overdenken en laten bezinken en dus de juiste reactie geven en ook daar tijd insteken om het juist te doen .(zelfs dan vind ik het lastig detail en hoofdpunten te onderscheiden)

*en nee je hoeft zeker niet tegen mij te zeggen dat een "gehandicapte" geen paard zou mogen hebben .
dat heb ik namelijk al vaak genoeg gehoord en is totale onzin ! * (niet persoonlijk , meer algemeen bedoeld)

overigens vraag ik nooit alleen naar de vp. en laat ik altijd weten als ik "afhaak".

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:18

In onze zoektocht idd een hoop advertenties zonder prijs. En dan ben ik wel geinteresseerd in de pony, maar wat hebben dan al mijn vragen voor zin als de prijs voor mij toch te hoog is.
Dus eigenlijk wil ik eerst de prijs weten voor ik de rest van mijn vragen afvuur, zou sonde zijn van elkaars tijd als ik pas op het einde zou weten wat ie kost

Heb altijd netjes gemaild met een korte uitleg wat en voor wie we zochten en daarbij dus ook gemeld dat ik graag wilde weten wat de prijs was. Altijd netjes antwoord, maar ja als je mailt en alleen zegt wat moet ie kosten is het natuurlijk ook weer anders

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:23

Ik had eens een verkooppaard staan waarvoor direct na het plaatsen van de advertentie een vader met jonge dochter kwam (onder de 10 jaar). Vader wilde eerst even koffie drinken. Prima. Hij kletste honderduit en vertelde dat hij was gescheiden en dat hij daarom een paard wilde kopen voor zijn dochter, zodat ze wat vaker langs zou komen. De dochter had nog geen rijervaring. Op de foto vonden ze het een mooi paard. Het filmpje duurde ze te lang, die hadden ze niet bekeken. Hij wilde het paard kopen. Gewoon voor de vraagprijs (paard was ook wel heel netjes geprijsd). Op dat moment had hij het paard nog niet eens in het echt gezien. Ik heb zo tactvol mogelijk geprobeerd om ze goed advies te geven (koop geen paard!!), ben met ze naar de stal gelopen, dochter heeft paard geaaid (dier is niet uit de stal geweest) en ik heb ze vriendelijk uitgezwaaid.

Wel moeilijk, want als ik geen voorwaarden meekrijg van de eigenaar, dan moet ik gewoon verkopen aan wie het paard wil. Gelukkig stonden de mensen te springen om dit dier en was hij aan de tweede kijkers (de eerste normale bezichtiging) verkocht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:23

cherell0 schreef:
StalNollie schreef:

ik vind het nogal kort door de bocht .
ik ben autistische maar ook de enige "paarden fan" in de fam.

ik heb grote moeite met bellen omdat ik dan alles vergeet en niks oppik .
(ik heb alles wel gehoord etc. en denk het te kunnen onthouden , maar zodra ik ophang is het net of het nooit is gebeurt en weet ik totaal niet meer waar het over gegaan is en herinner ik me van alles wat ik nog had moeten zeggen/vragen ).

dat betekend zeker niet dat ik onkundig ben of ongeïnteresseerd !

en een ander laten bellen heeft dus geen zin gezien ze totaal niet bekent zijn met paarden (dan kan ik wel leuk een vragenlijst geven of info over de pony die te koop staat , maar dan komt er nog niets van terecht zo heeft de ervaring geleerd) .

op de email kan ik dingen rustig overdenken en laten bezinken en dus de juiste reactie geven en ook daar tijd insteken om het juist te doen .(zelfs dan vind ik het lastig detail en hoofdpunten te onderscheiden)

*en nee je hoeft zeker niet tegen mij te zeggen dat een "gehandicapte" geen paard zou mogen hebben .
dat heb ik namelijk al vaak genoeg gehoord en is totale onzin ! * (niet persoonlijk , meer algemeen bedoeld)

overigens vraag ik nooit alleen naar de vp. en laat ik altijd weten als ik "afhaak".

maar jij hebt dan wel meer vragen als alleen de vp. maar ik reageer zeker niet als men mailt

wat is de vp? dan haak ik al af. als verkoper
kort door de bocht zou kunnen, maar is mijn pony en tot nu toe verkoop ik aardig wat pony;s.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:47

StalNollie, toch laat je dan een hoop potentiële kopers voorbij gaan. Bij advertenties waar geen prijs bij staat en ik twijfel in welke prijsklasse ze vallen, vraag ik ook eerst alleen naar de vraagprijs. Waarom alles gaan vragen en jezelf daardoor eventueel super enthousiast maken als daarna blijkt dat het paard ver boven je budget zit?
Bij te hoog laat ik het weten dat het niet binnen mijn budget valt en anders ga ik verder vragen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:48

maar als alles al in de adv. staat behalve de vraagprijs wat moet je dan nog vragen behalve de prijs :o

mijn reactie was ook in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk hoor ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:50

In een advertentie kan je nooit alles neer zetten. Onmogelijk. Er zijn altijd vragen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:51

Ik zie het ineens helemaal voor me. Je komt bij de BMW dealer. Ziet een prachtige auto. Vraagt aan de verkoper "Wat moet ie kosten?" en de verkoper zegt "HA! U bent echt geen liefhebber want anders had u dat niet hoeven vragen!"

Uhm ja. :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:59

_O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:02

martine0503 schreef:
In een advertentie kan je nooit alles neer zetten. Onmogelijk. Er zijn altijd vragen.

misschien zit dat dan bij mij maar als de basis info erin staat en een beschrijving van het karakter ben ik al een heel eind .
dan komen er misschien vragen over afspraken etc.

nu koop/verkoop ik ook niet bepaald vaak dus misschien ook gebrek aan ervaring .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:04

Vraagprijs (en dus mijn budget) is 1 van de selectiecriteria als ik advertenties ga schiften. Alles wat te hoog is of geen prijs bij staat valt dus al af, hoe de foto's, etc. mij misschien aanspreken. Waar in NL pony staat interesseert mij niet, OV brengt je overal en dagje toeristje spelen in eigen land is ook leuk. Het bedrag dat hoort bij de term normale prijs of lagere prijsklasse is afhankelijk van de plaatser van de advertentie, dus ik zie liefst een bedrag in euro's.