Ik ben dit jaar op manege de Boschhoeve geweest en ik heb het daar super naar mijn zin gehad!
Ik was op ruiterkamp, dat is van 15 tot 18, maar tegelijkertijd was er ook ponykamp.
Even je lijstje met ja/nee:
-budget 400,00 Het kostte €360 volgensmij, met huurpaard of eigen paard
-binnen NederlandHet is in Noord-Brabant
-gevarieerde keuken
-gezond etenHet eten vond ik lekker en gevarieerd, ook niet al te ongezond. We aten elke dag groente en als dat niet in het gerecht zat, stonden er losse bakjes met komkommer/tomaat etc.
-aardige leidingIk vond de leiding super!
-springenIn de 6 dagen hebben we één springles gehad
-dressuurIn de 6 dagen hebben we één dressuurles en een zitles gehad, wat ik ook wel onder dressuur vind vallen.
-buitenritten waar je veel galoppeerdWe reden het meeste buiten, in de super mooie omgeving daar. We gingen in groepjes van ong. 8 op buitenrit en galoppeerden aardig veel (en hard!). Maar ik weet niet of dat bij ponykamp ook zo was
-maximaal 30 kinderenEr waren in mijn week 32 ponykampkinderen en 18 ruiterkampkinderen. Mensen van ponykamp hebben echter weinig met de mensen van ruiterkamp te maken. Vrijwel alleen het eten is gezamenlijk.
-geen kamp met prijsuitreikingenPonykamp heeft één keer een pimp my pony gedaan, en de winnaar daarvan kreeg een zakje snoep, dus dat is niet echt een prijsuitreiking

-minimaal 6 dagenHet kamp duurde van zondag tot zaterdag, dus 6 dagen.
-goed voor de paarden word gezorgdIk was heel tevreden over de verzorging van de paarden! De boxen vond ik absoluut niet klein, de paarden zagen er allemaal goed uit en 's nachts gingen ze allemaal naar buiten.
-nette slaapplaatsenPonykamp had een slaapzaal, ruiterkamp huisjes. Ik ben niet in de ponykampzaal geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb wel een keer in het ponykampgebouw gedouched en de douches vond ik goed schoon.
-genoeg te doenEr waren activiteiten genoeg. Af en toe had je wel eens 1 á 2 uur niks, maar daarna ging je altijd we weer wat doen! Als er in de avond geen activiteit was, kon je elke dag aan het kampvuur gaan zitten, want die hadden ze elke avond
-zwemmen met paard (hoeft niet, wel gaaf)Er is daar een speciaal paardenmeer. We zijn daar 2 keer gaan zwemmen en dat was echt heel leuk!
Hier een link naar foto's die ik tijdens mijn week heb gemaakt, ik kon trouwens niet naar alles mijn camera meenemen, dus lang niet alle activiteiten staan er tussen
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... NKYVZSeTVn