Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:25

xTiffani schreef:
Sta je open voor een buitenrit? :D

Ja hoor. Ik wil dan wel eerst in de wei je rijkunsten bekijken :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:29

Chiave schreef:
nine1987 schreef:
Aks jij alphrn aan den rijn niet te ver vindt, dan heb ik nog een brave fries voor je..

Wat vriendelijk! Is dat goed te bereiken per trein?

Ja hoor.. Het station ligt op loopafstand van ons huis.. :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:37

Jammer dat mijn verzorgpaard echt niets is om een keertje te rijden :+
Zou wel willen

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:41

Ik zou graag mijn haflinger en kwpner willen aanbieden om te 'ruilen'. (ongeluk gehad en daardoor rijd ik liever niet op andermans paarden ivm het risico) Mennen, gronwerken, agility kan wel, kan je ook dressuurles geven.

We zouden een buitenrit kunnen maken of je kan met de haflinger dressuren in de bak.
Kwpner is op buitenrit ook echt geschikt voor bange mensen :) hij is 1.72m.

Wij zitten op de grens zuid oost brabant/ provincie antwerpen.
Iedereen is welkom! Ook mensen die niks te ruilen hebben.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:45

nuvel schreef:
Ik zou graag mijn haflinger en kwpner willen aanbieden om te 'ruilen'. (ongeluk gehad en daardoor rijd ik liever niet op andermans paarden ivm het risico) Mennen, gronwerken, agility kan wel, kan je ook dressuurles geven.

We zouden een buitenrit kunnen maken of je kan met de haflinger dressuren in de bak.

Jammer dat het zo ver weg is -O-
Anders had ik wel gewild:)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:48

nuvel schreef:

Oh dat is wel redelijk in de buurt! En 172! daar pas ik tenminste op haha!
Lijkt me gezellig! Aangezien je aangeeft niet op andere paarden te rijden, kan ik alleen heel veel knuffels van een kwpner, dwergezel, shet+veulen bieden.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:04

Sure_lee schreef:
xTiffani schreef:
Sta je open voor een buitenrit? :D

Ja hoor. Ik wil dan wel eerst in de wei je rijkunsten bekijken :+

Begrijpelijk :) het is al wel 4 maanden terug dus zou even moeten inkomen :o maar paardrijden verleer je niet.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:05

amkeVH je bent welkom hoor. Vind ik helemaal niet erg om eens lekker te knuffelen :P

Elin_

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:10

Geweldig dit het topic zo loopt! zoveel leermomenten voor iedereen weer

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:26

Chasey schreef:
Ik heb een maflinger die van zwemmen houdt, dus als iemand een keer met een paard wil zwemmen :D

[ [url=m/BHD0MT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohh wat stom dat je zo ver weg woont! Is m'n grote wens om eens met een paard te zwemmen, mijn verzorg Fjord weigert in de buurt van water te komen.

Ook wil ik nog eens op het strand rijden, dus i.c.m. met een waterliefhebbend paard zou dat helemaal te gek zijn!
Ik woon in Spijkenisse, maar kan met de auto ergens naar toe, als het maar niet meer dan 1 uur rijden is.
Zelf heb ik niet echt iets om te ruilen want weet niet of de eigenaar het ziet zetten dat onbekenden op zijn Fjord rijden..

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:45

xTiffani schreef:
Blackflicka: wat gaaf zeg :) bedoel je bij bommelewaard in rotterdam?

Hier maak je vast iemand blij mee, en de paardjes ook met de zak brokjes :)

Eigenlijk bedoelde ik de uiterwaarden nabij Zaltbommel daar is een heel lange weg daar kun je eindeloos rijden.
Ik heb ook paarden die van zwemmen houden mijn arabier is een echte water rat ijslander houdt er ook wel van fjord nog niet geprobeerd dus dat zou ook nog kunnen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:25

Ik zou zelf wel eens een keertje western willen rijden, op een Z dressuurpaard rijden of een cross doen!
Ik zit omgeving Zaanstad (Noord-holland)
En heb een 17 jarige merrie 'te ruil' :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:28

Ik heb wel een leuke 6-jarige KWPN'er staan waar iemand best eens een ritje op mag maken! Dressuurtype en kan leuk lopen, maar nog niet zo hoog geklasseerd ofzo. Mag ook een buitenrit mee gemaakt worden :) ze is braaf, maar wel energiek en alert.

Noord-Oost Friesland in de omgeving van Leeuwarden/dokkum!

Ik hoef niet per se iets er voor terug, maar als je wat leuks in de aanbieding hebt?! :D

Mensen met interesse mogen me wel een PB sturen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:34

hoi! ik zou graag wel wat anders doen! Ik heb helaas weinig te bieden. Mijn ruin is momenteel niet te berijden en de haf die ik bijrijd daar wil de eigenaar waarschijnlijk niemand anders op (daarbij is hij nog erg groen, dus meer dan een beetje stappen en draven zit er bij hem niet in).

Maar als iemand zin heeft in een gezellig dagje bij paardjes wil ik zeker eens langskomen :D Ik ben 18 en liefst niet verder dan 2/2 en half uur met de auto weg van sint-Truiden in België. Dus rotterdam etc is een beetje het maximale dat ik wil rijden :p

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:20

Wat een leuk initiatief.

Ik zou graag eens mee willen kijken bij agility lijkt me erg leuk voor mijn pony als die wat ouder is.

Wat ik te ruilen heb. Een 2 jarige appeloosa en een 3 maanden oud kwpn veulen om te knuffelen. De appeloosa kan evt naar het strand om te zwemmen mits ik een trailer kan huren. Roelofarendsveen/ter aar Zuid Holland

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:10

Mijn paarden staan gestald tussen Urk en Espel.
Iemand mag best eens komen rijden, mits diegene eigen vervoer heeft.
Ik hoef er niets voor terug.

In de aanbieding heb ik heb een leuke vlotte D/E-pony, een KWPN van 1.76 en een hele eenkennige fjord die niet meer bereden wordt, maar wat wel een gigantisch spiegelpaard is. Ook leuk om eens mee te maken.
En uiteraard verse koffie ... ;-)

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:32

Wat een leuk topic! Leuk idee!

Ik heb een 4 jarige kwpner. Vorig jaar zelf zadelmak gemaakt en in februari meer serieus aan de slag gegaan. Ze is het makkelijkste paard wat ik ooit gereden heb maar er heeft nog nooit iemand anders op gezeten. Dus een beetje ervaring is wel gewenst aangezien ik geen idee heb hoe ze daar op gaat reageren.

Daarnaast heb ik ook nog een 9 jarige kwpner en een 21 jarige arabier waar helaas niet op gereden kan worden, maar wat knuffelen vinden ze meestal ook wel leuk. :)

Ik heb het topic rond gekeken maar kon zo snel niet iemand ontdekken die in regio west brabant zit. (Kan ook dat ik erover heen keek). Als iemand wat verder wil reizen kan dat natuurlijk ook, ik kan je altijd op het station op komen halen. :) Ik kan zelf ook wat verder reizen om een keer ergens anders naartoe te gaan. :)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:50

Dan doe ik ook maar een aanbieding,
Ik heb zelf 2 paardjes staan in bergen NH, vlakbij Alkmaar. Een kruising tinker en een new forest. Er kunnen hier supermooie buitenritten gemaakt worden. Momenteel loopt alleen mijn kruising tinker pas net weer een beetje goed maar ik zou altijd een paard van mijn stalgenoot kunnen lenen.

Ik hoef er niets voor terug, alhoewel een keertje western rijden oid me wel leuk lijkt:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:52

Matheno ik heb je ene pb gestuurd :D

ik ben trouwens ook beginnend amateurfotograaf (enkel eigen pony's en dierentuindieren voor de lens gehad), dus oefenen doe ik ook graag. Dit kan ik wel in ruil bieden als ik bij iemand kan komen :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:54

Zoe_97 schreef:
Matheno ik heb je ene pb gestuurd :D

ik ben trouwens ook beginnend amateurfotograaf (enkel eigen pony's en dierentuindieren voor de lens gehad), dus oefenen doe ik ook graag. Dit kan ik wel in ruil bieden als ik bij iemand kan komen :D

Je hebt reactie terug! :-D

Lijkt me hartstikke leuk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:08

Ik bedenk me na mijn aanbod om op mijn paard te rijden dat ik afgelopen 4 jaar ook maar op 2 andere paarden heb gereden.
Als er dus iemand is die mij een keer op zijn/haar paard zou willen laten in de buurt van Friesland/Groningen zou ik dat leuk vinden :D
Niveau van paard maakt niet uit. Zolang jij het vertrouwt doe ik dat ook.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:12

Kan persoon niet meer terug vinden (geloof utrecht?).. Kijk er volgens mij 6X overheen..

Wat ik overigens wel een keertje zou willen is op een (groot) trekpaard rijden, lijkt mij ontzettend gaaf! Op texel is de mogelijkheid, maar vind 60 euro wel enorm duur... Dichtbij, maar duur. :=

Zie dat er ook vaak fotoshoots als ruil gebruikt worden, dat kan ik ook als ruil gebruiken :)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:14

Trouwens, mijn new forest kan ook leuk springen en evt zou je ook gewoon in de bak een dressuur les kunnen krijgen. Hij is 1.46. Max lengte 1.70 en max qua kilo's is 70 kg. Ook weer in bergen NH vlakbij Alkmaar.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:18

Als er iemand in 't Gooi het leuk vind om te rijden, longeren of weet ik veel wat. Laat maar weten.

Heb een grote reus staan van 1.75 kwpn. Buiten rijden kan ook, moet ik even een extra paard regelen.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:20

Leuk initiatief! :)

Ik heb een oude dame, tinkermerrie, staan waar iemand gerust een buitenrit op mag komen maken (dan kijk ik of ik een paard kan lenen zodat ik mee kan uiteraard). Paard staat aan het Kuinderbos (Bant) vlakbij de A6.

Er hoeft niets tegenover te staan :)