[VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:37

Fennadev schreef:
Mooi dat jullie alles zo goed en rustig aanpakken. Klinkt helemaal prima zo. Hopelijk hebben jullie snel een sulky die meer bij haar past. Wij doen inmiddels iets meer dan hobbelen:
Dressuurles elke week met een heuse hca sulky:
[ [url=m/ppmsyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waauw vet ! Kan niet wachten tot ik ook zo ver ben.
Super grappig al die karretjes zo :j

Jorex

Re: [VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:40

Ja, tis ook wel zwaar voor ons beiden, maar we doen het graag (en nog liever buitenritten) :)
Die vos op de achtergrond vlak naast ons is zeg maar de tweede kleinste van de les :+
Ik gok dat die ongeveer net zo groot is als Diva of net iets groter. Maar Alex is dus echt wel mini in vergelijking tot de rest haha.

Zijn jullie ondertussen ook nog lekker aan het fietsen en wandelen? Daar worden ze zo goed verkeersmak van ;)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 11:21

Fennadev schreef:
Ja, tis ook wel zwaar voor ons beiden, maar we doen het graag (en nog liever buitenritten) :)
Die vos op de achtergrond vlak naast ons is zeg maar de tweede kleinste van de les :+
Ik gok dat die ongeveer net zo groot is als Diva of net iets groter. Maar Alex is dus echt wel mini in vergelijking tot de rest haha.

Zijn jullie ondertussen ook nog lekker aan het fietsen en wandelen? Daar worden ze zo goed verkeersmak van ;)

Wandelen doen we zeker heel veel! Fietsen vind Diva ook heel leuk, alleen doen we dat de laatste tijd niet meer zo veel. Dat gaan we zeker weer oppakken

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:27

verkeersmak is ze zeker wel ondanks dat ze soms raar opkijkt van de kleinste en domste dingen :+ :+
maar dat is gewoon aanstellerij en aandacht zoeken i think :j

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:28

TS; ik kan de foto's helaas niet meer zien?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 11:43

emil01 schreef:

Dit topic is al wat ouder, toen ik de op maakte moest je nog via een link fotos toevoegen. De foto's heb ik via een site geüpload en die zijn dus helaas niet meer te zien.

Ik zal eens kijken of ik een soort samenvatting kan maken met een paar foto's :)

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:52

NoaHD schreef:
emil01 schreef:

Dit topic is al wat ouder, toen ik de op maakte moest je nog via een link fotos toevoegen. De foto's heb ik via een site geüpload en die zijn dus helaas niet meer te zien.

Ik zal eens kijken of ik een soort samenvatting kan maken met een paar foto's :)

maybe je aller eerste bericht bewerken, idk of dat kan.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 22:46

xhereisanne schreef:
maybe je aller eerste bericht bewerken, idk of dat kan.

dat kan niet meer -O-

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:26

Misschien foto van toen en foto's nu plaatsen, dan kan iedereen die nu inhaakt ook vergelijken?

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:50

Thnx!
Ik heb geen haast. Dus ik wacht rustig af.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:59

Halloo,

Ik heb het de laatste tijd een beetje druk gehad dus ik heb Diva niet gezien... -O-
Maar zaterdag ga ik wel, de sulky is verkocht en er komt zsm een nieuwe. Zaterdag zal ik proberen een update te posten. We moeten weer een beetje alles goed oppakken en vooruitgang gaan maken.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:11

Hello !

Vandaag eindelijk weer bij Dieffie geweest met Noa en mijn vriend ging ook mee. En het is wel super leuk om te zien dat hij paarden ook een beetje leuk begint te vinden. <3

Afbeelding

Maar bah wat is het koud op stal.. :brr:

Vandaag hebben we dan ook ein de lijk de sulky verkocht! *\o/*
Nu kan ik naar een nieuwe gaan kijken.

Ik wilde vandaag even met Diva trainen maar ik heb deze week een ongelukje gehad met scooter dus veel spierpijn en last van mijn enkel. Dus het trainen ging niet door, we hebben nog wel even een lekkere wandeling gemaakt en Diva met haar vriendin Honey gingen vrijspringen.
Daar wilde ik wat foto's van, alleen Diva had geen zin om te springen. :=
Dus hier paar fotos van de dame nu, ze zit lekker in haar wintervachtje.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kunnen Noa en ik snel weer alles een beetje oppakken en stappen vooruit maken. :wave: :wave:

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:23

Fennadev schreef:
Mooi dat jullie alles zo goed en rustig aanpakken. Klinkt helemaal prima zo. Hopelijk hebben jullie snel een sulky die meer bij haar past. Wij doen inmiddels iets meer dan hobbelen:
Dressuurles elke week met een heuse hca sulky:
[ [url=m/ppmsyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee das in Tolbert! Vrijdagavondles? Naar die les kom ik af en toe om te kijken :') als ik pony eenmaal voor de sulky heb maar een aan Louwe vragen of er nog plek in die les is.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:58

Uh, ik schaam me diep. Noa en ik hebben dit topic een beetje verwaarloosd...
Ik had weinig tijd met school en familie om met Diva te gaan werken dus ze is wat dikker geworden. Gelukkig heb ik nu wat meer tijd voor haar en gaan we wat intensiever bezig. We kunnen niet het risico lopen dat ze straks in zomer hoef bevangen raakt...

ook het beleren is een beetje achter wegen gelaten omdat ik er niet zoveel was en Noa heeft se week nu dus heeft ook weinig tijd. Dit pakken we nog op en vooral in de vakantie gaat dit vast goedkomen.

Ben nog steeds opzoek naar een sulky.. |o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:35

Ja, sulky's zijn lastig en duur om te krijgen. Ik ben al blut sinds dat ik mijn hca heb aangeschaft. En nu nog steeds blut, want door de ritjes moest ik hoefschoenen( weer 400 euro kaching). Toen kreeg hij het te heet wegens het lessen in de binnenbak en daarnaast reed ik hem nog een keer binnen. Dus nu geschoren en dekens (wederom kaching). En ondertussen kwakkelt mijn jaarling nog steeds met zijn mest. Dus tja, ook shetlanders zijn duur. Maar ik raad je wel aan eigenlijk om een hca'tje te kopen, maar om te beleren zal een cavalettie ook wel gaan. Deze valt mee, is bijna nieuwprijs van een cavalettie: http://www.bokt.nl/markt/ad/429012/roze ... s-verlaagd

Ja, ik zou haar lekker oppakken in de vakantie als ik jullie was :j
Leuk dat je weer eens wat van je liet horen.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 20:18

Fennadev schreef:
Ja, sulky's zijn lastig en duur om te krijgen. Ik ben al blut sinds dat ik mijn hca heb aangeschaft. En nu nog steeds blut, want door de ritjes moest ik hoefschoenen( weer 400 euro kaching). Toen kreeg hij het te heet wegens het lessen in de binnenbak en daarnaast reed ik hem nog een keer binnen. Dus nu geschoren en dekens (wederom kaching). En ondertussen kwakkelt mijn jaarling nog steeds met zijn mest. Dus tja, ook shetlanders zijn duur. Maar ik raad je wel aan eigenlijk om een hca'tje te kopen, maar om te beleren zal een cavalettie ook wel gaan. Deze valt mee, is bijna nieuwprijs van een cavalettie: http://www.bokt.nl/markt/ad/429012/roze ... s-verlaagd

Ja, ik zou haar lekker oppakken in de vakantie als ik jullie was :j
Leuk dat je weer eens wat van je liet horen.

Anne en ik willen heel graag een tweezits sulky, het oorspronkelijke plan was ook dat Anne en haar vriend dan samen ritjes kunnen gaan maken :D maar we zoeken lekker door.

We pakken haar zeker weer op in de vakantie!

Ook hebben we óf heel erg goed nieuws, of ontzettend slecht nieuws. Helaas kan ik er nu niks/niet veel over zeggen, ivm eventuele meelezers, maar morgen zal ik er meer uitleg over geven.

Anne is gisteren even naar de paarden gegaan, ik kon helaas niet omdat ik midden in mijn se week zit, gelukkig wou Anne ze voeren :) ze heeft diva ook even gelongeerd, wat ze nog steeds heel goed doet!
We vinden haar op deze foto's niet mega dik, maar ze is nog wel erg rond :o
Afbeelding
Afbeelding

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 18:03

Nou jongens, Ik heb nieuws...

Mijn eigen pony gaat naar een nieuwe stalling, omdat ze nu 24/7 buiten staan zonder schuilstal (ze kunnen wel achter een gebouwtje staan, redelijk uit de wind). Nu zijn we daar eigenlijk zat van (en andere privé redenen) en hebben een hele mooie nieuwe plek gevonden met weidegang/bak en stallen. Eigenlijk wilden we al eerder verhuizen maar diva is niet officieel van mij dus dat hield ons echt een hele tijd tegen. Ondertussen waren we al wel opzoek gegaan naar een stalling waar Diva ook eventueel heen kon, en dat kon op deze stal.

Dus vandaag hadden we het gesprek met de eigenaren van Diva (tevens ook de eigenaren van het weiland waar de pony's staan) over dat we toch weggaan, ook al zou Diva mee mogen of niet. Dus uiteindelijk de "grote" vraag gesteld, mogen wij Diva overkopen. En....

Het mag!!! *\o/* *\o/* *\o/* Diva is vanaf woensdag officieel van mij :D

Woensdag gaan we ze verhuizen naar de nieuwe stal, diva komt in een weiland met schuilstal te staan die snachts dichtgaat, samen met een andere pony van de staleigenaar.

kortom we zijn super blij! (Anne ook want Anne mag Diva natuurlijk blijven verzorgen :D )

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 18:41

Ik heb nog een leuke foto van ons gevonden, ondertussen alweer 2 jaar geleden :)

Afbeelding

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:50

Super leuk nieuws!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:55

Gefeliciteerd, wat super!!! :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 20:06

MarlindeRooz schreef:
Gefeliciteerd, wat super!!! :D

maylotje schreef:
Super leuk nieuws!!!

Ik ben ook echt ontzettend blij! Zat de hele week in de stress, want we wilden het pas aan het eind van de week vragen aangezien ik tentamens had, en als het dan slecht nieuws was geweest had ik me niet meer goed kunnen concentreren. Maar gelukkig zei hij ja! :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:35

Wat een leuk nieuws! Mooi dat ze nu echt van jou is :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 21:35

Fennadev schreef:
Wat een leuk nieuws! Mooi dat ze nu echt van jou is :)

Ja ik ben echt ontzettend blij :D

Morgen gaan we de pony's verhuizen! We hebben een tweepaards trailer kunnen regelen zodat ze samen gelijk meekunnen en er niet eentje moet wachten (we hebben een 1 1/2 paards trailer). Als ze aankomen zetten we ze eerst samen in de wei, maar de bedoeling is dat Diva uiteindelijk bij de pony van de staleigenaar komt te staan en Honey (mijn andere pony) in een andere wei. Diva heeft dan een schuilstal met die andere pony en die gaan ook samen 's nachts in een stal (als het klikt), anders krijgt Diva haar eigen stal. Maar ik wil liever dat Diva met een andere pony samen staat aangezien ze anders de hele stal bij elkaar hinnikt. De stal waar de pony van de staleigenaar en Diva samen in gaan staan is erg groot, dus voldoende ruimte. Honey en Diva kunnen helaas niet samen in een stal aangezien Honey's stal daarvoor te klein is.

We hebben alle spullen al ingepakt, morgen alleen nog de pony's uit de wei halen, in de trailer zetten en gaan :D Natuurlijk vind ik het wel jammer dat ik bij mijn vertrouwde plek wegga, ik loop er namelijk al 4 jaar (was 12 toen ik daar begon en ben nu 16), maar de nieuwe plek lijkt me ook ontzettend leuk, nu heb ik stalgenootjes, een bak aan huis, stallen en Diva :)

Anne en ik zullen morgen wel wat foto's maken van Diva's nieuwe plekje, we houden jullie op de hoogte! :)

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:42

Helloo,

Het spijt ons vreselijk. Ik ben zelf totaal niet goed in topics maken, en vooral volgtopics. Noa nu ook niet meer echt. We hebben eigenlijk bijna niks spannends te melden.
Wel zijn we nu al een paar weken op de nieuwe stal. Diva vindt het allemaal prima, Honey gaat 's avonds op stal en dat vind ze nog erg lastig. Ze maakt zich dan erg druk omdat ze Diva niet kan zien en dan zweet ze ontzettend. Niet erg handig als er sneeuw ligt...
Het gaat al wel wat beter gelukkig.

Wel hebben we ongelofelijk veel sneeuwpret gehad !
En natuurlijk komt de camera dan mee naar stal.

2 dikke pony's in de sneeuw :+

1. Renneenn
Afbeelding

2. Mooie Honey /3
Afbeelding

3. Steigeren zit er nog goed in. <3
Afbeelding

4. Mooie drafpasjes van Honey
Afbeelding

5. Diva kan er ook wel wat van :j
Afbeelding

6. Lekker wild doen! Honey houdt ervan om gekke bekken te trekken op de foto's :+
Afbeelding

7. En natuurlijk nog even lange lijnen doen.
Afbeelding

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:16

Nog veel mensen die volgen? Als er geen volgers meer zijn zullen Anne en ik niet meer updaten, dat is dan een beetje verloren tijd :)