Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:14

SandraVerl schreef:
Blijkbaar is een kort, on-topic antwoord, niet duidelijk genoeg. Dus dan maar de iets langere en ongekuiste versie.
Toen ik ging scheiden, stond mijn paard bij mijn schoonfamilie, ik moest dus snel een nieuwe stal hebben, maar deze moest binnen mijn budget passen. Een vriend boodt aan om mijn paard tijdelijk bij zijn moeder te zetten, dit zou gratis zijn tot ik een nieuwe plek gevonden had. Zijn moeder woonde voor mij te ver weg, ik had geen auto en geen rijbewijs, maar ik vertouwde hem, dus mijn paard ging naar daar.
Na 1 week vroegen ze mij om 5.000 frank (wat toen veel geld was, dat betaalde je toen vol pensioen op een manege), per maand te betalen. Die vriend van me wist dat ik, door de afwikkeling van de echtscheiding, op dat moment zeer krap bij kas zat en enkel kon overleven dankzij de steun van mijn ouders.
En toen kwamen zij met het voorstel om het paard voor die 5.000 frank over te nemen en hem terug aan mij te verkopen nadien. Zij hebben alles bedacht en uitgekiend en ik was zo naief om vertrouwen te hebben in hen. Moest ik toen geweten hebben dat ik daardoor mijn paard voor goed ging kwijt zijn, was ik nooit op hun voorstel ingegaan.
Ik vind het nogal kras dat men er hier blijkbaar geen probleem mee heeft, dat mensen op zo'n manier een paard verwerven.
Ik heb mijn 2de veulen ook verkocht, omdat hij te klein bleef waardoor ik niet met hem ging kunnen rijden. 1 keer heb ik zijn nieuwe eigenaar gesproken en nadien heb ik die mensen met rust gelaten. Maar die verkoop was een bewuste en weloverwogen keuze, waar ik vrede mee heb.

Kijk, dat is al een ander verhaal. Dit kon ik natuurlijk niet weten ;) Vervelend is dat ja, en zeker niet netjes.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:36

Ik heb ook contact met de vorige eigenaresse. Heb haar via een advertentie van bokt, via facebook en bokt ziet ze wel updates en dingen voorbij komen, ook zie ik haar soms op een wedstrijd :j

Fleur_a

Re: Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:38

Ik heb ook contact met de oude eigenaar. De eerste eigenaar gevonden via bokt, en de andere heeft mij gevonden via Instagram. Ik vond het persoonlijk heel fijn, want ben zo veel meer over mijn pony te weten gekomen. Super leuk om ook foto's te krijgen enzo. Ik ben van mening dat dit erg fijn is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:44

Bij mij waren de rollen omgedraaid :+
De nieuwe eigenaar van mijn oude pony heeft contact met mij opgezocht :D
Ze vroeg of ze mij op de hoogte mocht houden met foto's en of ik dat leuk zou vinden. Uiteraard vind ik dat heel erg leuk en volg ook trouw de foto's :j Geef advies wanneer ze erom vraagt. Dring mijzelf niet op en ben ook niet geweest om te kijken, echt puur alleen via social media.

Bij mijn andere heb ik na een paar jaar contact gezocht (ook nog via via) en die vond het heel erg leuk dat ik wilde komen. 1 keer geweest en misschien dat ik nog een keer langs ga, maar vraag het altijd netjes :j

Ik snap heel goed dat je graag wilt weten hoe het met je oude pony gaat, maar snap ook dat de nieuwe eigenaren daar niet op zitten te wachten. Denk dat je vooral heel open en eerlijk naar elkaar toe moet zijn. Als ik nu een pony zou kopen, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand elke week komt kijken, maar als de oude eigenaar vraagt of zij/hij af en toe mag komen kijken hoe het gaat, zou ik daar geen problemen mee hebben. Zolang het bij kijken en knuffelen blijft en niet (wat ik hier ook las) commentaar geven en zeggen hoe ik het moet doen.

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:46

Ik heb na acht jaar nog steeds contact met de oude eigenaresse van mijn paard. Ze staat in een stal verderop in het dorp, en we zien elkaar te paard regelmatig in het voorbij gaan. Het contact is altijd heel leuk, en vol interesse.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:55

Maar 1 van mijn paarden heeft vorige eigenaren, en wij hebben alleen contact met de persoon die hem getraind en omgeschoold hebben (dus niet de vorige eigenaar, maar daarvoor). Zij is ook zeer kundig en kan ons ook altijd helpen als we er echt niet uit komen met hem (zeer complex karakter).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:58

Ik heb nog gewoon contact met de fokker/eerste eigenaar van mijn pony na 9 jaar. Maar dat is gewoon leuk foto's laten zien soms en als ik met shows of wedstrijden mee doe komt ze regelmatig kijken. Echt super leuk. 2 fokkers van andere pony's heb ik wel op FB dus die kunnen hun gefokte dieren nog wel langs zien komen. Niemand is echter eisend of probeert mij dingen op te dringen. Alles is gewoon leuk.
Heb nu 4 paardjes verkocht, dieren die ik gekocht heb met de intentie ze te verkopen. Van 1 weet ik waar hij staat, hij heeft het super, loopt wedstrijden, kom hem wel eens tegen en hij ziet er altijd top uit. Van 2 weet ik niet waar ze zijn en of de mensen waar ik ze aan verkocht heb ze nog hebben. 1 die heeft mij niet zo lang geleden op bokt gevonden. Ik heb een paardje gratis aan iemand weggegeven omdat hij een hele scheve hoef had. Ik wilde per se niet dat hij belast werd maar kreeg de belofte dat hij gebruikt zou worden voor wandelen en VD en dat hij "nooit meer weg zou gaan". Nu weet ik verkocht is verkocht dus prima. Nu is hij 2x doorverkocht en nu bij een meisje die erop rijdt, met hem springt en met hem ment. Dingen die ik had willen voorkomen. Ze whatsappt me veel foto's telkens. Nu vond ik het leuk om te weten dat het goed met hem ging maar ik hoef niet te zien dat erop gereden wordt. Dat vindt ze moeilijk te begrijpen. Ik hoef niet elke week een foto want ik heb er vrede mee dat hij verkocht is. Dat ze erop rijdt etc keur ik af maar ik heb daar niets meer over te zeggen. Heb nu uitgelegd dat ze geen foto's meer hoeft te sturen want het is voor mij gewoon afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:59

[***] schreef:
Bij mij waren de rollen omgedraaid :+
De nieuwe eigenaar van mijn oude pony heeft contact met mij opgezocht :D
Ze vroeg of ze mij op de hoogte mocht houden met foto's en of ik dat leuk zou vinden. Uiteraard vind ik dat heel erg leuk en volg ook trouw de foto's :j Geef advies wanneer ze erom vraagt. Dring mijzelf niet op en ben ook niet geweest om te kijken, echt puur alleen via social media.

Bij mijn andere heb ik na een paar jaar contact gezocht (ook nog via via) en die vond het heel erg leuk dat ik wilde komen. 1 keer geweest en misschien dat ik nog een keer langs ga, maar vraag het altijd netjes :j

Ik snap heel goed dat je graag wilt weten hoe het met je oude pony gaat, maar snap ook dat de nieuwe eigenaren daar niet op zitten te wachten. Denk dat je vooral heel open en eerlijk naar elkaar toe moet zijn. Als ik nu een pony zou kopen, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand elke week komt kijken, maar als de oude eigenaar vraagt of zij/hij af en toe mag komen kijken hoe het gaat, zou ik daar geen problemen mee hebben. Zolang het bij kijken en knuffelen blijft en niet (wat ik hier ook las) commentaar geven en zeggen hoe ik het moet doen.

Heb je bij die eerste niet de behoefte om langs te gaan of zo? Ik vind het vrij dubbel, vragen staat vrij maar als eigenaar zou ik al gauw het idee hebben dat iemand langs komt om te kijken of het paard er wel goed staat etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:04

myk_en_shant schreef:
Wat vind bokt van de volgende situatie.
Twee jaar geleden is bij m'n merrie een oepsie veulen geboren.
Misschien herinneren jullie de topics hellup krijg onverwachts een cadeautje van amber en hellup kololiekje is geboren.

Noodgedwongen heb ik Vienna moeten verkopen, had geen plek voor een veulen op stal.
Had haar verkocht aan een bokker, vanaf het begin leuk contact met elkaar. Helemaal niet opdringerig, maar heel vrij en ongedwongen.
Als ze vragen had kon ze mij deze stellen, daar gaf ik ook altijd reactie op.
Via bokt en Facebook kon ik hun volgen, dit deed ik ook altijd met veel plezier.

We zijn na een half jaartje wezen kijken, ondanks het prutweer hebben we allemaal erg leuk gehad.

We hebben toen meerdere malen aangegeven, mocht je in de toekomst vienna willen verkopen, denk dan aan ons. Wie weet zijn wij in de gelegenheid om haar over te kopen, dan weet jij dat ze een goed huisje krijgt en dan heb je een zorg minder.
Kunnen wij haar niet over nemen, dan willen wij je gerust helpen met de verkoop. Aangezien ik nogal wat paardenmensen ken.

Dit vond ze een superplan.

Vorige week kreeg ik een mailtje van iemand die mij via bokt gevonden heeft, een noodkreet was het eerder.
Of ik de fokker was van vienna en of wij alsjeblieft haar willen overnemen, want ze had haar twee weken geleden gekocht, maar het klikte totaal niet met haar Tinker. En vienna werd als boksbal gebruikt.

Ze had haar vorige baasje ook tig berichtjes gestuurd met de vraag of ze haar alsjeblieft weer terug wil nemen.
Maar kreeg totaal geen reactie terug.

Dus ik kreeg op mijn bordje van of ik neem haar over of ze gaat naar een handelaar, want ik ben nu echt wanhopig.

Na veel tranen, overleggen, kwaadheid en teleurstelling hebben we haar opgehaald.
Waarom moet het nou zo.
Ze heeft vienna via een schaduwaccount verkocht, waarschijnlijk om zo te verkomen dat wij erachter zouden komen.

Je zult mij echt niet horen over het feit dat zr vienna ging verkopen, ik weet als geen ander dat situatie nu eenmaal kunnen veranderen.
Maar om nu zo via achterkanalen om te gaan, vind ik toch achterbaks.

En ik ben echt geen stalker of zo verkeerd persoon.
Zelf heb ik vorig jaar ook één van mijn Haflingers moeten verkopen, heb haar eerst weer aangeboden bij haar vorige eigenaar. Dit hadden we afgesproken, dus dit doe ik dan ook.

Ook dubbel... Je hebt aangegeven dat je haar eventueel wel terug wilt maar dat betekent niet dat de eigenaar verplicht is jou te vertellen dat het paard weggaat. Dat het niet klikt bij het nieuwe paard is natuurlijk niet de oude eigenaar zijn of haar probleem... Niet reageren is niet netjes maar wie weet wat er achter zit.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:07

Zoals in de OP omschreven staat zou ik ook irritant vinden.
Zelf heb ik mijn paard nu 5 jaar. De vorige eigenaresse was gewoon een particulier die hem ook ruim 7 jaar heeft gehad en de moeilijke keus heeft moeten maken hem weg te doen. Daarmee heb ik nog contact via sociale media en is een aantal keren langs geweest. Vond en vind ik een fijne manier van contact.
De fokker heb ik geloof ik vroeger ooit eens gemaild, in de hoop wat meer te weten te komen over zijn veulentijd en moeder (nieuwsgierig) maar nooit iets op terug gehad helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:10

[***] schreef:
Heb je bij die eerste niet de behoefte om langs te gaan of zo? Ik vind het vrij dubbel, vragen staat vrij maar als eigenaar zou ik al gauw het idee hebben dat iemand langs komt om te kijken of het paard er wel goed staat etc.

Waar hij destijds heen verkocht is ben ik wel geweest om te kijken, maar zij hebben hem (zonder dat ik het wist) weer doorverkocht aan iemand anders. Dat is ook hun eigen beslissing en heb ik niets over te zeggen natuurlijk.

Dat meisje heeft weer contact met mij opgezocht via een fotoalbum van mijn oude pony. Ik zie foto's hoe hij eruit ziet en waar hij staat, dus dan geloof ik het wel :j (Hij ziet er super goed uit trouwens)

De tweede was pas na een paar jaar nadat hij verkocht was. Het voelde meer dat ik even wilde weten hoe het met hem ging, om mijzelf gerust te stellen (want ik mis hem nog steeds, die verkoop was niet iets waar ik 100% achter stond)

Ik heb de stallen ook niet gezien of wat dan ook, want de eigenaar was niet eens thuis :') Hij belde en zei dat ik gewoon het weiland in mocht, was geen probleem.

Het ligt er ook echt wel aan hoe de eigenaar op dingen reageert, deze man was heel relaxed en vond het helemaal super dat ik langs wilde komen.

Ze staan beide bij een ander persoon trouwens, de eerste staat ruim op een uur rijden en de andere op 15 minuten met de fiets.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:55

Wat een rot verhaal SandraVerl, ze hebben inderdaad misbruik van je gemaakt.

Dat van dat veulen is ook niet bepaald netjes myk_en_Shant.

Met de nieuwe eigenaresse van het paard wat wij zes weken geleden verkocht hebben hadden we wel afgesproken nog eens langs te komen aan het eind van de zomer. Dat vond ze ook leuk. We hebben ook nog gemaild hoe het allemaal met hem ging in zijn nieuwe thuis. Toch wel heel leuk om zo af en toe iets te horen. Helaas kreeg ik eergisteren een heel naar telefoontje van haar. Er waren acht paarden op die stal besmet met Botulisme door iets in het hooi.

Ze had getwijfeld of ze me moest bellen omdat ze niet zeker wist of we dat wel wilden maar ze wilde ons toch de keus laten of we hem nog eens gingen bezoeken.

Gistermiddag zijn mijn dochter en ik gegaan en hij lag er erg slecht bij. Een tijdje later kwam de nieuwe eigenaresse met haar gezin en ze heeft op mijn schouder staan huilen. Vond het niet alleen vreselijk om "ons" paard zo te zien. Het verdriet van haar en haar zoon ging helemaal door merg en been.

Toch ben ik blij dat we nog bij hem zijn geweest. Even later kwam de veearts met het advies hem in te laten slapen en daar zijn we ook nog bij geweest. Hij was nog maar zo kort bij ons weg. Het was goed om afscheid van hem te kunnen nemen. De andere twee nog levende paarden zijn direct na hem ingeslapen.

Vanaf september willen ze weer op zoek naar een paard en wij hebben beloofd daarbij te helpen omdat we nu precies weten wat ze in een paard zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:05

Danique schreef:
SandraVerl schreef:
Blijkbaar is een kort, on-topic antwoord, niet duidelijk genoeg. Dus dan maar de iets langere en ongekuiste versie.
Toen ik ging scheiden, stond mijn paard bij mijn schoonfamilie, ik moest dus snel een nieuwe stal hebben, maar deze moest binnen mijn budget passen. Een vriend boodt aan om mijn paard tijdelijk bij zijn moeder te zetten, dit zou gratis zijn tot ik een nieuwe plek gevonden had. Zijn moeder woonde voor mij te ver weg, ik had geen auto en geen rijbewijs, maar ik vertouwde hem, dus mijn paard ging naar daar.
Na 1 week vroegen ze mij om 5.000 frank (wat toen veel geld was, dat betaalde je toen vol pensioen op een manege), per maand te betalen. Die vriend van me wist dat ik, door de afwikkeling van de echtscheiding, op dat moment zeer krap bij kas zat en enkel kon overleven dankzij de steun van mijn ouders.
En toen kwamen zij met het voorstel om het paard voor die 5.000 frank over te nemen en hem terug aan mij te verkopen nadien. Zij hebben alles bedacht en uitgekiend en ik was zo naief om vertrouwen te hebben in hen. Moest ik toen geweten hebben dat ik daardoor mijn paard voor goed ging kwijt zijn, was ik nooit op hun voorstel ingegaan.
Ik vind het nogal kras dat men er hier blijkbaar geen probleem mee heeft, dat mensen op zo'n manier een paard verwerven.
Ik heb mijn 2de veulen ook verkocht, omdat hij te klein bleef waardoor ik niet met hem ging kunnen rijden. 1 keer heb ik zijn nieuwe eigenaar gesproken en nadien heb ik die mensen met rust gelaten. Maar die verkoop was een bewuste en weloverwogen keuze, waar ik vrede mee heb.

Kijk, dat is al een ander verhaal. Dit kon ik natuurlijk niet weten ;) Vervelend is dat ja, en zeker niet netjes.

Heel erg voor je, wat er gebeurd is. Maar een heel klein beetje naief vind ik het ook wel. :o Want iemand die het goed met je voor heeft wil niet opeens hoge stallingskosten ontvangen. En die zal niet aanbieden het paard van je te kopen met het idee dat ze het snel weer aan je terug verkopen. Want wat heb je daar aan? Waarom zou je dat doen? Als je echt iemand wilt helpen, dan pak je het anders aan.
Maar da's niet verwijtend bedoeld hoor. Ik weet ook wel hoe lastig het is om helder te denken en goede beslissingen te nemen als je leven op z'n gat ligt. Daar kan je niet veel aan doen. En daar doe je achteraf ook weinig meer aan. :(:)

In het algemeen: Ik heb zelf nooit vertrouwen in afspraken over "erop mogen blijven rijden" en "paard altijd weer mogen terugkopen". En ook niet in afspraken over weidegang en dergelijke. Niets is zo veranderlijk als de mens. Sommige mensen houden zich in het algemeen niet aan wat ze beloven. Daar zijn er een heleboel van. Maar het is niet altijd kwaadwillendheid. Ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat mensen niet altijd helemaal overzien wat de consequenties zijn van wat ze een oude eigenaar beloven.
Want vind je het na twee jaar nog steeds zo leuk dat die oude eigenaar regelmatig komt rijden? Ook als die oude eigenaar jouw trainingsprincipes niet snapt? En je net goed bezig bent om samen met je instructeur de fouten van de oude eigenaar eruit te trainen? En als je na die jaren het paard wilt verkopen en je weet een hele leuke, geschikte persoon die hem heel graag wil hebben, ben je dan nog steeds zo blij dat je hem eerst aan de oude eigenaar moet aanbieden? En wat als een ander een bod doet dat de oude eigenaar bij lange na niet kan betalen? En wat doe je als je niet meer terecht kunt op de wei die je huurt en je moet kiezen tussen een pensionstal in de buurt of 24-uurs weidegang 30 kilometer verderop? Heb je dan nog zoveel zin je aan dat contract met die eigenaar te houden?

Daarom is mijn devies altijd: verkocht is verkocht. Je kunt wat proberen af te spreken, maar verwacht er helemaal niets van. Zelfs niet als je het vast legt in een contract. Of spreek liever gewoon helemaal niets af over dit soort dingen. Laat het los en ga verder met je leven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:27

Ik zou wel aangeven dat het paard bijv gebaat is bij weidegang om bepaalde redenen of bijv een bepaald ijzer of omgang oid, maar als het paard eenmaal je erf verlaat heb je er idd niets meer over te zeggen.
Wil je die controle houden zul je je paard zelf moeten aanhouden en anders is het jammer maar helaas.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:48

Heb ooit mijn toenmalige fjord verkocht, en heb geprobeerd hem weer te vinden.
Kreeg toen een mailtje van iemand die wist waar hij stond en zou contact met de mensen
opnemen.
Daarna nooit meer wat gehoord, mensen hadden geen behoefte aan contact met de oude eigenaar.
Heb het toen maar zo gelaten.
Ze hebben de fjord nooit op hun naam gezet, hij staat nog steeds op mijn naam.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:58

De man van de oude eigenaresse heb ik op fb.
Ik heb er verder geen contact mee maar ze kunnen wel zien hoe het hem vergaat.
Dat vind ik prima.

Ik heb ook de eigenaresse van onze katten ook nog steeds op fb.
Van Me-Ow niet meer en Mink heb ik van Suze hier op bokt en die heb ik ook op fb.

Van mij mogen ze meelezen langskomen wat ze maar willen maar daar hebben ze geen behoefte aan.
Helemaal prima. ..
Ze weten dat ik goed ben voor de dieren en dat is het belangrijkste.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:04

Ik zie mijn oude paard bijna dagelijks en spreek de huidige eigenaar zeker wekelijks, meestal vaker.
Moet je als verzorger maar niet zo dom zijn om je verzorgpaard te kopen en vervolgens te blijven staan op dezelfde pensionstal }:) }:) }:)

Wij vinden dat beiden prima en kunnen na 6 jaar nog altijd goed met elkaar door de bocht

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:05

Mijn oude pony is via een handelaar in Denemarken terecht gekomen. Toen ik haar na 1.5 jaar terugvond in een linkje op bokt over nakomelingen van haar vader ben ik verder gaan zoeken, en heb ik via youtube de toenmalige eigenaresse kunnen benaderen. Zij vond het ontzettend leuk om te weten waar haar pony nou vandaan kwam, want ze wist wel dat ze uit Nederland kwam, maar verder niks. Aangezien ze in onze familie gefokt is had zij zo de hele geschiedenis en kon ik zien hoe fantastisch goed ze was terecht gekomen.
Sindsdien word ik bij elke verkoop 'meeverkocht' en toegevoegd op facebook door de nieuwe eigenaren, aangezien het een pony is en ze in Denemarken met 16 jaar toch vaak over gaan op wat groters. :)

Mocht ik ooit een paard kopen weer, dan zou ik het best leuk vinden om via facebook contact te hebben, maar het moet niet wekelijks zijn, en zelfs maandelijks is al wat veel. :P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:06

Ik vind het afhangen van de situatie. Als oude eigenaar elke week mailt, apt of belt en dan ook langs wilt komen, dat vind ik vervelend en irritant. (of het moet al vriendschappelijk goed klikken of er was afgesproken dat oude eigenaar hier en daar nog helpt)

Als nieuwe eigenaar vind ik het geen probleem haar of hem af en toe foto's te sturen maar ik
Moet niet paniekerige of boze mails krijgen als het eens een tijdje duurt eer ze wat horen. Dat ze 1x per jaar of desnoods 2x per jaar langs willen komen vind ik prima. Ook mogen ze van mij eerste optie op koop hebben als ik ooit genoodzaakt ben het dier te verkopen.

Kortom, kan het van bijde kanten leuk en zonder gepush en verplichtingen? Dan vind ik het prima van beide kanten. Echter moeten ze elkaar wel hun rust en vrijheid geven en geef je als oude eigenaar alleen advies als er naar gevraagd word.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:10

Van de haffen zijn beide vorige eigenaren langs geweest en heel af en toe hebben we nog contact. Ze bemoeien zich nergens mee, maar vinden het wel fijn om heel af en toe eens te vragen hoe het gaat.
Vind ik wel leuk, maar ik heb dan ook bewust mijn paarden gekocht van mensen die er gek op waren, paarden zonder nare rugtasjes.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:13

Ik had graag contact gehouden met de eigenaar, zeker het eerste jaar. Dat wilden zijn ook graag. Ze wilden persé nog een keer langskomen om te kijken hoe hij er bij stond, het was zo verdrietig, enz. Dus toegevoegd op Hyves, zodat ze hem zo konden volgen.

Ze zijn welgeteld 1x langs geweest na een paar maanden, wilden toen het halster terug wat ze hadden mee gegeven, zonder naar hem om te kijken en verder heb ik ze nooit meer gezien of gehoord.
Tsja, dan niet hoor.
Ik zelf zou het juist wel leuk vinden. Geen intensief contact, maar volgen op FB ofzo. Zo had ik ook nog wel foto's van mijn haf gewild als jong paard. Helaas, het zit er niet in. Maar ach, na 7 jaar kan ik er ook niet meer wakker van liggen :D

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:15

Ik heb meerdere pony's en paarden verkocht en bijna altijd contact gehouden :)

het liefst breng in ze persoonlijk naar de nieuwe eigenaar en ik vind het fijn om nog 1 a 2 keer te komen kijke , k heb toch altijd van het dier gehouden :) wel alles in overleg met de nieuwe eigenaar uiteraard, willen zij dat niet ook prima.

met de eigenaren van mijn eerste pony heb ik 4 jaar mailcontact gehad en gingen we 2 x per jaar naar wedstrijd kijken. Nu hebben zij hem ook weer verkocht..

laatst via bokt nam iemand contact op die een pony had gekocht die ooit van mij was geweest, ze was benieuwd naar zijn verleden dus ik heb wat babyfoto's gestuurd, andersom was ik ook benieuwd en heeft zij mij wat foto's gestuurd.
was eenmalig contact maar dat vind ik toch wel leuk, dan weet je dat ie t goed heeft :)

mijn laatst verkocht paard volg ik via youtube en andere kanalen, die springt nu internationaal onder een topruiter *\o/* super gaaf om te volgen.

mijn huidige paard heb ik bij mijn instructeur gekocht dus ik heb wekelijks contact met de vorige eigenaar ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:42

Ook ik heb een goed contact met een vorige eigenaar van onze pony. Toen ik hem op ging halen, zat er in het paspoort een briefje met het telefoonnummer van de 2e eigenaar ( wij zijn de 4e), die het erg leuk zou vinden, iets van hem te horen. Ze moest hem helaas ook vanwege omstandigheden verkopen.

Heb er een belletje aan gewaagd ( ze was erg verrast) en sindsdien hebben we leuk contact. Ik app wat foto's, en ze zal ooit wel eens komen kijken. Iedereen blij :-)
Heb ook babyfoto's van de pony gekregen, is toch leuk.

Wbt mn overleden paard: de Fokker is een grotere stal, die zullen niets meer van mn weten, gok ik. Heb wel via bokt een PB gekregen van een vorige eigenaar, wat super interessant is, aangezien het echt een heel raar paard was. Goed, maar erg apart qua karakter . Het kwam echt 2000% overeen met mijn ervaringen met hem.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:50

De eigenaar van wie ik hem kocht hoef ik nooit meer te zien want dat is een vreemd persoon die m'n paard niet begreep.

Maar...
De eigenaar daar voor is een schatje die heel goed ging met m'n eenkennige paardje. Dat meisje was ten einde raad toen de vreemde persoon geen contact hield en hem gewoon doorverkocht. Aan mij dus.
Ze zit op m'n Facebook en ik spam bijna elke dag wel iets rond over m'n paard, dus dat kan ze dan volgen.

En in het begin vond ik het heel handig om contact te hebben. Hij is mijn eerste paard en zo kon ik nog eens wat vragen over zijn gedrag en de verzorging.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:29

Hier 4 paarden met verschillende verhalen :)
1 is via een manege gekocht waar daarna nog een tijd gereden is, en hebben we ook nog goed contact mee maar gaat zelden over dat paard.
1 hebben we via een handelaar en heb ik kort daarna alleen contact gehad van mijn kant met een vraag over het paspoort en zijn verleden.
1 hebben we van vrienden gekregen maar die spreken we bijna nooit.
En 1 die we bij een fokker hebben gekocht, waar we wel weer contact mee willen hebben voor advies voor een hengst voor die merrie. (We zijn nog niet zo erg thuis in dat ras)

Zou ik zelf contact willen hebben?
Met oud-eigenaren hoeft dat van mij niet perse, of hun moeten het graag willen.
Als wij straks veulens etc gaan verkopen, zou ik het leuk vinden om ze een beetje te volgen, maar als de eigenaar daar geen behoefte aan heeft is het maar zo.