SandraVerl schreef:Blijkbaar is een kort, on-topic antwoord, niet duidelijk genoeg. Dus dan maar de iets langere en ongekuiste versie.
Toen ik ging scheiden, stond mijn paard bij mijn schoonfamilie, ik moest dus snel een nieuwe stal hebben, maar deze moest binnen mijn budget passen. Een vriend boodt aan om mijn paard tijdelijk bij zijn moeder te zetten, dit zou gratis zijn tot ik een nieuwe plek gevonden had. Zijn moeder woonde voor mij te ver weg, ik had geen auto en geen rijbewijs, maar ik vertouwde hem, dus mijn paard ging naar daar.
Na 1 week vroegen ze mij om 5.000 frank (wat toen veel geld was, dat betaalde je toen vol pensioen op een manege), per maand te betalen. Die vriend van me wist dat ik, door de afwikkeling van de echtscheiding, op dat moment zeer krap bij kas zat en enkel kon overleven dankzij de steun van mijn ouders.
En toen kwamen zij met het voorstel om het paard voor die 5.000 frank over te nemen en hem terug aan mij te verkopen nadien. Zij hebben alles bedacht en uitgekiend en ik was zo naief om vertrouwen te hebben in hen. Moest ik toen geweten hebben dat ik daardoor mijn paard voor goed ging kwijt zijn, was ik nooit op hun voorstel ingegaan.
Ik vind het nogal kras dat men er hier blijkbaar geen probleem mee heeft, dat mensen op zo'n manier een paard verwerven.
Ik heb mijn 2de veulen ook verkocht, omdat hij te klein bleef waardoor ik niet met hem ging kunnen rijden. 1 keer heb ik zijn nieuwe eigenaar gesproken en nadien heb ik die mensen met rust gelaten. Maar die verkoop was een bewuste en weloverwogen keuze, waar ik vrede mee heb.
Kijk, dat is al een ander verhaal. Dit kon ik natuurlijk niet weten
Vervelend is dat ja, en zeker niet netjes.

Hij belde en zei dat ik gewoon het weiland in mocht, was geen probleem.
Want iemand die het goed met je voor heeft wil niet opeens hoge stallingskosten ontvangen. En die zal niet aanbieden het paard van je te kopen met het idee dat ze het snel weer aan je terug verkopen. Want wat heb je daar aan? Waarom zou je dat doen? Als je echt iemand wilt helpen, dan pak je het anders aan.

super gaaf om te volgen.